Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2004, 09:47   #41
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik neem aan als dat onschuldig spel ontaardt in aanslagen met duizenden doden zoals bv in NY, Bali of Madrid, dat je dan mogelijk wel enig bezwaar zou tegen hebben.
Toekomstgericht tegen zinloos geweld.... dat kan je lezen onderaan al mijn berichten van de eerste tot de laatste.
Tegen het zinloze geweld van alle partijen en voor een opbouwende dialoog
Haat verzuurt de wereld en ons leven en is contraproductief. Het verblindt ons.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 september 2004 om 10:09.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 10:49   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Toekomstgericht tegen zinloos geweld.... dat kan je lezen onderaan al mijn berichten van de eerste tot de laatste.
Tegen het zinloze geweld van alle partijen en voor een opbouwende dialoog
Haat verzuurt de wereld en ons leven en is contraproductief. Het verblindt ons.....
Volledig akkoord! En natuurlijk mag bij die dialoog de grootste partij van het land ZEKER niet uitgesloten worden zoals telkens opnieuw gebeurt!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:14   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Volledig akkoord! En natuurlijk mag bij die dialoog de grootste partij van het land ZEKER niet uitgesloten worden zoals telkens opnieuw gebeurt!
Eigenlijk niet.... alleen kan men zich afvragen of de doelstelling van het Vlaams Blok niet eerder mensen te scheiden is dan te verenigen...... maw. mensen ontevreden te maken.
Zeg nu zelf, heeft het zin, mensen ongelukkig te maken ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:30   #44
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Eigenlijk niet.... alleen kan men zich afvragen of de doelstelling van het Vlaams Blok niet eerder mensen te scheiden is dan te verenigen...... maw. mensen ontevreden te maken.
Zeg nu zelf, heeft het zin, mensen ongelukkig te maken ?
.... alleen kan men zich afvragen of de doelstelling van labyrinth niet eerder mensen te scheiden is dan te verenigen...... maw. mensen ontevreden te maken.
Zeg nu zelf, heeft het zin, mensen ongelukkig te maken.
----------------------
Zoals je ziet volg ik dezelfde idiote redenering als jij.
Je stelt een verkeerde premisse, en trekt dan daaruit het 'juiste' gevolg.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 14:13   #45
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
.... alleen kan men zich afvragen of de doelstelling van labyrinth niet eerder mensen te scheiden is dan te verenigen...... maw. mensen ontevreden te maken.
Zeg nu zelf, heeft het zin, mensen ongelukkig te maken.
----------------------
Zoals je ziet volg ik dezelfde idiote redenering als jij.
Je stelt een verkeerde premisse, en trekt dan daaruit het 'juiste' gevolg.
Mij maakt u niet gelukkig.
Ik ben Vlaming en Belg, betaal belastingen en heb nooit een vervangingsinkomen gehad...... Ik constateer dat België steeds meer verscheurd is...... dat de mensen agressiever worden, dat het Vlaams Blok naast autochtonen en allochtonen, Vlamingen en Walen, nationalisten en separatisten, verdraagzamen en onverdraagzamen, sterken en zwakkeren, zelfs vrienden dreigt uit elkaar te rukken.
Dit gebeurt zelfs in uw eigen rangen .......
Dat Blokkers veel vlugger overgaan (zeker op deze site ) tot uitdrukkingen als

" idioot, pummel, achterlijke, gezeik, lullen....... ".

U kan het me niet kwalijk nemen dat ik dit persoonlijk geen positieve evolutie vind.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 14:50   #46
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Mij maakt u niet gelukkig.
Ik ben Vlaming en Belg, betaal belastingen en heb nooit een vervangingsinkomen gehad...... Ik constateer dat België steeds meer verscheurd is...... dat de mensen agressiever worden, dat het Vlaams Blok naast autochtonen en allochtonen, Vlamingen en Walen, nationalisten en separatisten, verdraagzamen en onverdraagzamen, sterken en zwakkeren, zelfs vrienden dreigt uit elkaar te rukken.
Dit gebeurt zelfs in uw eigen rangen .......
Dat Blokkers veel vlugger overgaan (zeker op deze site ) tot uitdrukkingen als

" idioot, pummel, achterlijke, gezeik, lullen....... ".

U kan het me niet kwalijk nemen dat ik dit persoonlijk geen positieve evolutie vind.
"Hoffelijkheid", "Beleefdheid", "Respect",... nog een aantal woorden die dreigen uit te sterven in de nederlandse taal. Er is op het forum "maatschappelijke discussies" ooit eens een heel vurig debat over gevoerd.

OK, ik ga ver off-topic, maar ik wil je daar wel een antwoord op geven... De reden voor de toenemende zuurtegraad, arrogantie en soms zelfs regelrechte aggressie ligt paradoxaal genoeg in het concept van de "verzorgingsstaat" zelf. En dat is een goedbedoeld experiment van onze zgn. "linkse" vrienden. Goedbedoeld, want het moest leiden tot een zorgzame samenleving vol van solidariteit; een paradijs waar (kans)armoede en de bestaansonzekerheid tot het verleden zouden behoren.

Maar wat is nou het resultaat? We hebben "de mensen" een gouden tutter in de mond gestopt en bepamperd vanin de wieg tot aan de oude dag. Uitkeringen voor dit en dat, sussend over het bolleke geaaid wanneer de prestaties er niet waren (o.m. in het onderwijs) en tegenslagen zoveel mogelijk opgevangen in comfortabele vangnetten. Ge weet wat er gebeurt met rotverwende kindertjes? Die zijn nooit content, worden opstanding tegen hun omgeving, laat staan dat ze nog een zekere bescheidenheid of beleefdheid (godbeterd) aan de dag leggen. Waarom zouden ze ook? Die medemens heb je toch niet nodig wanneer je alle solidariteit kan bekomen van de onpersoonlijke overheid? En aan de andere kant zijn er de sukkels die werken om dit paradijs overeind te houden. Ze zijn maar met 62% meer en werken van januari tot juni voor de gemeenschap; pas vanaf juli (sommigen pas vanaf midden augustus, maar dat zijn de rijkaards) voor hun eigen portemonnee. En die krijgen nu doodleuk het bericht dat ze nog harder, langer en voor minder loon moeten doorperen. Wellicht ook voor minder pensioen en met een heel pak minder sociale omkadering. Zou je niet voor veel minder af en toe eens luid "verdomme" schreeuwen?

Ondertussen doet "fatsoenlijk" politiek Vlaanderen / België alsof er niks aan de hand is. Meer nog, verontwaardiging galmt door de wetstraat over zoveel stank voor dank. En dan is er nog die ene partij... verguisd, geviseerd, gestigmatiseerd, beschimpt en bespot door de machtigen in dit land. Een partij die zeer zeker niet zuiver op de graat is, maar op dezelfde neerbuigende manier wordt behandeld als die ondertussen steeds luider vloekende sukkel die elke dag weer met z'n brooddooske werkwaards trekt. Onlogisch dat die zich met "die" partij begint te identificeren? Zeker als "die" partij zich dan ook nog eens dezelfde retoriek begint te bedienen?

Think about it, Labyrinth...
We hebben het hier al heel vaak over empathie gehad; probeer ook de andere kant eens te begrijpen.


Sorry voor het wel heel erg ver off-topic gaan.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 18:19   #47
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Mij maakt u niet gelukkig.
Ik ben Vlaming en Belg, betaal belastingen en heb nooit een vervangingsinkomen gehad...... Ik constateer dat België steeds meer verscheurd is...... dat de mensen agressiever worden, dat het Vlaams Blok naast autochtonen en allochtonen, Vlamingen en Walen, nationalisten en separatisten, verdraagzamen en onverdraagzamen, sterken en zwakkeren, zelfs vrienden dreigt uit elkaar te rukken.
Dit gebeurt zelfs in uw eigen rangen .......
Dat Blokkers veel vlugger overgaan (zeker op deze site ) tot uitdrukkingen als
" idioot, pummel, achterlijke, gezeik, lullen....... ".
U kan het me niet kwalijk nemen dat ik dit persoonlijk geen positieve evolutie vind.
Ik ben ook Vlaming en heb gelukkig steeds gewerkt.
Dat de samenleving aggressiever wordt betreur ik eveneens. Dat is een internationaal verschijnsel.
België is nu meer verscheurd omdat de Vlamingen door democratische verkiezingen en hard werk in een vijandige staat hun rechten eisen. De 'Belgen' zijn dat niet gewoon.
Schelden doe ik nooit. De verstandige voorzitter van een 'deftige' partij scheldt ons herhaaldelijk voor mestkevers. U kan het me niet kwalijk nemen dat ik dit persoonlijk geen positieve evolutie vind
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be