Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2007, 17:01   #1
daph
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 1
Standaard onderwerp gezocht voor paper!

hey! ik ben een eerstejaarsstudente Bachelor Politieke wetenschappen en ik had een vraagje. Ik zou een paper moeten schrijven over een bepaald onderwerp namelijk de media in verhouding tot de politiek!

Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar een perfecte onderzoeksvraag voor dit thema: ik dacht bijvoorbeeld aan het effect dat de media heeft door bepaalde bekende bv's zoals jean marie dedecker die nu Lijst dedecker heeft opgericht ,in de schijnwerpers te zetten, en dat hij door zijn bekendheid via de media ook direct een 'hit' heeft gescoord bij de verkiezingen jl. De gewone Jan in de straat zou misschien geflopt zijn met zo'n partij...
Ik vind dit persoonlijk een goede onderzoeksvraag MAAR helaas is hier in het verleden nog niet veel aandacht aan besteedt en ik heb toch wel een paar primaire bronnen nodig om te beginnen , en die zijn er helaas niet veel ( toch niet dat ik kan terugvinden hierover)

Mijn vraag tot jullie toe is , weten jullie soms een betere onderzoeksvraag waar ik VEEL informatie kan over vinden ( allerhande bronnen zijn toegestaan van krantenartikel tot statistieken) m.b.t de media in verhouding tot de politiek? Tijd , plaats en publiek moeten wel afgebakend zijn bv media invloed tov politiek in Belgie de laatste 10 jaar

Alvast bedankt!
daph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 17:58   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Welke invloed hebben de media bij de totstandkoming van een besluit betreffende de stemtoewijzing van het kiezerspubliek?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 19:09   #3
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daph Bekijk bericht
Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar een perfecte onderzoeksvraag voor dit thema: ik dacht bijvoorbeeld aan het effect dat de media heeft door bepaalde bekende bv's zoals jean marie dedecker die nu Lijst dedecker heeft opgericht ,in de schijnwerpers te zetten, en dat hij door zijn bekendheid via de media ook direct een 'hit' heeft gescoord bij de verkiezingen jl. De gewone Jan in de straat zou misschien geflopt zijn met zo'n partij...
De invloed van de media op het stemgedrag van de burger? Of is die onderzoeksvraag te algemeen;

Je voorbeeld is trouwens heel slecht gekozen want JMDD was niet zomaar een bekende bv, hij was parlementariër die wreed veel stemmen haalde en zo keer op keer zijn mandaat zelf afdwong. Daarbij was LDD de laatste weken voor de verkiezing nergens meer te bespeuren in de media wegens gedoemd te mislukken.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 19:23   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daph Bekijk bericht
hey! ik ben een eerstejaarsstudente Bachelor Politieke wetenschappen en ik had een vraagje. Ik zou een paper moeten schrijven over een bepaald onderwerp namelijk de media in verhouding tot de politiek!

Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar een perfecte onderzoeksvraag voor dit thema: ik dacht bijvoorbeeld aan het effect dat de media heeft door bepaalde bekende bv's zoals jean marie dedecker die nu Lijst dedecker heeft opgericht ,in de schijnwerpers te zetten, en dat hij door zijn bekendheid via de media ook direct een 'hit' heeft gescoord bij de verkiezingen jl. De gewone Jan in de straat zou misschien geflopt zijn met zo'n partij...
Ik vind dit persoonlijk een goede onderzoeksvraag MAAR helaas is hier in het verleden nog niet veel aandacht aan besteedt en ik heb toch wel een paar primaire bronnen nodig om te beginnen , en die zijn er helaas niet veel ( toch niet dat ik kan terugvinden hierover)

Mijn vraag tot jullie toe is , weten jullie soms een betere onderzoeksvraag waar ik VEEL informatie kan over vinden ( allerhande bronnen zijn toegestaan van krantenartikel tot statistieken) m.b.t de media in verhouding tot de politiek? Tijd , plaats en publiek moeten wel afgebakend zijn bv media invloed tov politiek in Belgie de laatste 10 jaar

Alvast bedankt!
24 Oktober Lvsv activiteit.
R. Van Cauwelaert die komt spreken over het beland van de media in de rechtstaat.

Misschien interessant?

LVSV A'pen dan wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 19:27   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daph Bekijk bericht
hey! ik ben een eerstejaarsstudente Bachelor Politieke wetenschappen en ik had een vraagje. Ik zou een paper moeten schrijven over een bepaald onderwerp namelijk de media in verhouding tot de politiek!

Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar een perfecte onderzoeksvraag voor dit thema: ik dacht bijvoorbeeld aan het effect dat de media heeft door bepaalde bekende bv's zoals jean marie dedecker die nu Lijst dedecker heeft opgericht ,in de schijnwerpers te zetten, en dat hij door zijn bekendheid via de media ook direct een 'hit' heeft gescoord bij de verkiezingen jl. De gewone Jan in de straat zou misschien geflopt zijn met zo'n partij...
Ik vind dit persoonlijk een goede onderzoeksvraag MAAR helaas is hier in het verleden nog niet veel aandacht aan besteedt en ik heb toch wel een paar primaire bronnen nodig om te beginnen , en die zijn er helaas niet veel ( toch niet dat ik kan terugvinden hierover)

Mijn vraag tot jullie toe is , weten jullie soms een betere onderzoeksvraag waar ik VEEL informatie kan over vinden ( allerhande bronnen zijn toegestaan van krantenartikel tot statistieken) m.b.t de media in verhouding tot de politiek? Tijd , plaats en publiek moeten wel afgebakend zijn bv media invloed tov politiek in Belgie de laatste 10 jaar

Alvast bedankt!
ik zou diezelfde vraag net van de andere kant benaderen : bij de laatste verkiezing zijn er een paar echte dossierkenners gesneuveld van de lijste wegens te weinig sexy (Borginon en ook nog een vrouw maar ben haar naam kwijt .... miet smet ?) dossierkenners en harde werkers die in de evalutatie van DS en DM steevast hoge cijfers scoorden ... maar te saai ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 00:36   #6
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
De invloed van de media op het stemgedrag van de burger? Of is die onderzoeksvraag te algemeen;

Je voorbeeld is trouwens heel slecht gekozen want JMDD was niet zomaar een bekende bv, hij was parlementariër die wreed veel stemmen haalde en zo keer op keer zijn mandaat zelf afdwong. Daarbij was LDD de laatste weken voor de verkiezing nergens meer te bespeuren in de media wegens gedoemd te mislukken.
De zaak omdraaien eh, geen partij zoeken die veel stemmen heeft gekregen door de media maar een partij die weinig stemmen heeft gekregen door de media...

De BUB en het groot VlaemSSche (of hoe die gast da ook schrijft) Mediacomplot!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be