Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2007, 18:46   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Koffietafels zijn niks voor mij, en heb trouwens nog nooit een kaartje gestuurd voor zoiets. Die mensen hebben al miserie genoeg om dan nog een 200 kaartjes te lezen en 300 keer te horen dat het erg is.

Natuurlijk is het erg, maar ik geef ze liever wat ruimte dan.
Lomeanor heeft gelijk. Toen mijn grootvader overleed, heeft mijn grootmoeder ALLE kaartjes gelezen en herlezen (en geloof me vrij, het waren er meer dan 200 )
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 21:30   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Condoleances? Dat hele doodgaangedoe, dat kan toch veel leuker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Independant Online
Strippers at your funeral? Sure says China

Beijing - Farmers in east China are using strippers to attract large crowds to funerals, believed to bring honour and luck to the survivors of the deceased, local media reported on Thursday.

The striptease troupes hired by families have been known to bathe in public, perform nude with snakes and even remove the trousers from male viewers and get them to join in the dancing, reported China Central Television (CCTV).

The performances at Donghai and Lianyunggang counties in east China's Jiangsu Province have become popular nighttime events, especially among migrant workers.

After the report aired on CCTV police detained five people for organising striptease performances at funerals, reported Xinhua.

The county government issued a notice banning obscene performances at funerals and demanded that details of each funeral be submitted within 12 hours of the death.

The shows had become so competitive that some residents even hosted a rival show opposite the funeral home to to attract viewers while rich families would hire two striptease groups to make the funeral more attractive.

The funeral stripteases are a lucrative business, with one boss telling CCTV he earned 200 000 yuan (about R180 000) last year while dancers, mostly local women, earned 200 yuan per show.

Now, however, the county is offering a reward of 300 yuan for callers to a hotline reporting obscene performances at funerals.
(Link wil op de een of andere manier niet naar de juiste pagina linken, maar het staat er echt.)
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 juli 2007 om 21:35.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 21:33   #23
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Naar het crematorium ermee kort en bondig....
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 22:14   #24
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Toen mijn leerkracht zedenleer is overleden was het gewoon aanschuiven tot aan de kist, groeten, handen schudden met familie en terug naar huis.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 22:15   #25
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Lomeanor heeft gelijk. Toen mijn grootvader overleed, heeft mijn grootmoeder ALLE kaartjes gelezen en herlezen (en geloof me vrij, het waren er meer dan 200 )

Ik denk dat het dan vooral leuk is als er dan mensen zijn die ook nog écht iets te zeggen hebben in die kaartjes ipv de standaardshit.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 22:23   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Je hebt verschillende tradities: koffiekoeken bvb. Heb ook gehoord dat in West Vlaanderen een koffietafel bijna een culinair iets is, klopt dit westvlaamse vrienden? Verder heb je nog de traditie van mensen die om een voor mij onduidelijke reden doodsprentjes verzamelen. Persoonlijk wordt ik overigens later liever gecremeerd dan begraven.
Je hebt het over de koffie- of andere tafel die de overledene zelf heeft gekozen om aan de levenden te schenken.

Ik had een oudtante wonen in Moeskroen (toen nog Nederlandstalig) en inderdaad: in Westvlaanderen was het tot een twintigtal jaar geleden zeker de traditie om een volledige culinaire toestand aan te bieden aan de levenden, betaald dus met het erfenisgeld van de verstorvene.

eigenlijk is het een prachtig gebruik vind ik: degene die dood is hoeft het geld niet meer, degenen die leven moeten zich voeden. In tijden van hongersnood of andere minder goede tijden dan de huidige lijkt me dit een ideaal middel om de levende mensen dichter bij elkaar te brengen: de één zijn dood is de ander zijn brood, krijgt hiermee ook nog een tweede betekenis (misschien wel de originele betekenis?)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 22:32   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Een eventueel archaische manier is om gewoon een adreskaartje af te geven aan de ingang van de kerk waar gewoonlijk de begrafenis plaatsvindt (of in een crematorium of dergelijke), waarbij men dan het rechter onderhoekje omvouwt (of afknipt?).

dit blijkt dus ook een (high standard) vorm van rouw-aanbieding te zijn.

------------------------------

Het meest eenvoudige is echter om een voorgedrukt rouwkaartje te kopen (er zijn er voldoende waar géén verwijzing naar christelijke geplogenheden op staan), er "mijn persoonlijke innige deelneming" of iets dergelijks op te zetten, uiteraard ondertekend met je duidelijke naam en eventueel de affiniteit die je had met de overleden persoon(hij/zij was mijn vriend(in) of hij/zij was een zeer gewaardeerde collega etc...) en dit af te leveren bij de begrafenis of op te sturen naar het rouwadres.

En JA: de rouwende overlevenden lezen dat zeker en vast en putten daar effectief troost uit!

---------------------

en ik kan dit nu wel heel duidelijk zeggen en vertellen, maar om eerlijk te zijn ben ikzelf een overduidelijke OEN in zulke gevallen: altijd te laat en als het te laat is doe ik net of er niks gebeurd is: een ware schande voor mezelf.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 juli 2007 om 22:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 22:58   #28
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Ach, die kaartjes hebben twee doelen: eerst de afgever, die hiermee zijn medeleven wil betuigen aan de familie en daarnaast voor de familie, die op die dag wel andere dingen aan het hoofd heeft dan te kijken wie er is (of denk je nu echt dat bij dat handjesschudden bij de begroeting je weet wie of wat er voor je staat?) en dan nog eens kan kijken wie er allemaal de moeite heeft gedaan om langs te komen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 00:02   #29
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

aan condoleances en deelnemingen heb je niets. meestal komen die ook van mensen die niets anders te zeggen hebben, omdat ze je niet goed genoeg kennen ofzo. net zoals die massa die je handje komt schudden na de begrafenis, terwijl jij staat te snotteren en daar helemaal niet wil zijn. verschrikkelijk gewoon, al dat gedoe.

bij de meeste mensen is er meer volk op hun begrafenis dan op al hun verjaardagen daarvoor. mss bij uw trouwfeest is er meer volk, afhankelijk van hoeveel geld ge der inpompt. maar op je begrafenis is plots iedereen er: vrienden, collega's en schoonfamilie van je naaste familie die je nooit hebt gekend tijdens je leven, komen afscheid nemen. gewoon belachelijk. geef mij maar een begrafenis in kleine kring, met mensen die ook effectief iets hebben aan de begrafenis, ipv dat er een massa zit die liever elders was.

als het mensen zijn die je graag hebt die iemand verloren hebben, dan moet je ze gewoon laten weten dat je er bent voor hen. als ze willen praten over het verlies, of als ze gewoon over iets anders willen praten om het even te vergeten. daar hebben ze iets aan, al de rest is misplaatste folklore.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 10:24   #30
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Dus als ik goed begrijp neem ik een bloemen tros met een kaart waarop staat:

Iedereen gaat heen en weer
zoals de zon ondergaat en opgaat
En dierbare die weggaat
er is hoop voor nieuwe leven

Met mijn persoonlijke innigedeelneming XXXXX naam+handtekening.

bijvoorbeeld ?
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 juli 2007 om 10:26.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 10:58   #31
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dus als ik goed begrijp neem ik een bloemen tros met een kaart waarop staat:

Iedereen gaat heen en weer
zoals de zon ondergaat en opgaat
En een dierbare die weggaat
er is hoop voor nieuwe leven

Met mijn persoonlijke innige deelneming XXXXX naam+handtekening.

bijvoorbeeld ?

Zoiets
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 11:34   #32
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoiets
Thnx.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 11:37   #33
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Thnx.

Deze ook nog vergeten:

er is hoop op een nieuw leven

__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 12:35   #34
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Deze ook nog vergeten:

er is hoop op een nieuw leven

In een poezie is alles mogelijk !

Door "een" toetevoegen heb je helemaal een andere interpretatie, vergeet niet dat in een poezie de gevoelens die aan het woord zijn !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 12:42   #35
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zelfs zonder "een" toe te voegen is het "nieuw" leven, zonder 'e'
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 12:49   #36
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zelfs zonder "een" toe te voegen is het "nieuw" leven, zonder 'e'
Ah, dat heb ik over het hoofd gezien, dank u...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be