Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2010, 09:26   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is het hem juist, hij mag niks doen,

dus is hij overbodig

dus moet hij maar opzouten.
Inderdaad, om alleen maar bloempot te spelen, is hij veel te duur.

Maar waarom het zo agressief (opzouten) stellen ?
Laten we hem gewoon met pensioen sturen.
Flipke, Stritje en de Lorre mogen kiezen: een echte job in het leger, dus ook mee naar Afganistan en zo, of vrijwillig een ander jobke gaan zoeken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 09:40   #22
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Ik moet er niet van weten dat de positie van staatshoofd wordt ingenomen door diegene die op het juiste moment uit de juiste vagina is gefloept, maar...

Is de verantwoordelijke hier niet eerder de Minister van Justitie? De Koning is uiteindelijk maar een handtekeningmachine (een heel dure, dat wel), die tekent waar de bevoegde minister zegt dat hij moet tekenen, niet?
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 09:45   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ik moet er niet van weten dat de positie van staatshoofd wordt ingenomen door diegene die op het juiste moment uit de juiste vagina is gefloept, maar...

Is de verantwoordelijke hier niet eerder de Minister van Justitie? De Koning is uiteindelijk maar een handtekeningmachine (een heel dure, dat wel), die tekent waar de bevoegde minister zegt dat hij moet tekenen, niet?
idd
en die huidige minister van justitie is toevallig een Nederlandstalige ...

maar t zal zijn zoals bij alles (geneeskunde, werkloosheid, belastingen etc etc) Vlaanderen zal strengere normen hanteren dan Wallonië ...

dus t is niet echt alleen de Koning die weg moet, Belgie moet weg.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 09:53   #24
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus t is niet echt alleen de Koning die weg moet, Belgie moet weg.
Laten we beginnen met de Koning en een hele hoop onbekwame politiekers (ja, ook Vlaamse, want die knoeien even hard); dan zouden we al ver geraken.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 09:54   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Laten we beginnen met de Koning en een hele hoop onbekwame politiekers (ja, ook Vlaamse, want die knoeien even hard); dan zouden we al ver geraken.
nee da's fout, in dat geval zouden we beetje bij beetje 'belgie verbeteren' ... en dat is zeker niet mijn opzet, want dat zou mijn eigen positie op termijn verzwakken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 10:21   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat komt omdat een Vlaming 4 keer meer waard is. De balans is dus weerom in evenwicht. Ik zeg het niet graag maar : goed gezien van de Koning.
Ik vraag me toch af wat het merk is van de bril die hij tegenwoordig draagt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 10:39   #27
Bompa Punk
Burger
 
Bompa Punk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Locatie: An 't Zeitje.
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Laten we beginnen met de Koning en een hele hoop onbekwame politiekers (ja, ook Vlaamse, want die knoeien even hard); dan zouden we al ver geraken.
Laten we beginnen met de koning, de rest zal ongetwijfeld volgen. Let op m'n woorden.
__________________
Als ik de mensen te eten geef dan noemt men mij een heilige, maar als ik vraag waarom de mensen niet te eten hebben dan ben ik een communist!

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 10:41   #28
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.234
Standaard

Koning die schenkt, dat ben ik niet gewoon, hij neemt toch alleen dacht ik.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 10:42   #29
Bompa Punk
Burger
 
Bompa Punk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Locatie: An 't Zeitje.
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Koning die schenkt, dat ben ik niet gewoon, hij neemt toch alleen dacht ik.
Hij schenkt zichzelf geregeld een goed glas in heb ik eens gehoord.
__________________
Als ik de mensen te eten geef dan noemt men mij een heilige, maar als ik vraag waarom de mensen niet te eten hebben dan ben ik een communist!

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 10:42   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

mss zijn er een aantal trotse Vlamingen die nog liever de doos in draaien dan die pippo iets te vragen

een redenering die ik wel kan volgen overigens
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 12:55   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
Hij schenkt zichzelf geregeld een goed glas in heb ik eens gehoord.
Het zal wel iets meer zijn, zo'n van alcohol doortrokken gezicht krijg je niet op een paar jaar.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 13:16   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Inderdaad, om alleen maar bloempot te spelen, is hij veel te duur.

Maar waarom het zo agressief (opzouten) stellen ?
Laten we hem gewoon met pensioen sturen.
Flipke, Stritje en de Lorre mogen kiezen: een echte job in het leger, dus ook mee naar Afganistan en zo, of vrijwillig een ander jobke gaan zoeken.
Agressief, ? die vent leeft al heel zijn lamlendig leven van wat de vlamingen aan belastingen betalen en dan behandelen ze ons nog als een bende horigen,

In frankrijk losten ze dat anders op kop op het blok en weg ermee, nu we zijn ondertussen al wat gevolueerd, dus in beslag name van al zijn door de staat gekende bezitingen en eeuwige verbanning, zonder pensioen uiteraard zal wel volstaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 13:53   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Agressief, ? die vent leeft al heel zijn lamlendig leven van wat de vlamingen aan belastingen betalen en dan behandelen ze ons nog als een bende horigen,

In frankrijk losten ze dat anders op kop op het blok en weg ermee, nu we zijn ondertussen al wat gevolueerd, dus in beslag name van al zijn door de staat gekende bezitingen en eeuwige verbanning, zonder pensioen uiteraard zal wel volstaan.
spreek voor uzelf.


de kop moet rollen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 14:00   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.950
Standaard Crimi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Misschien zijn franstaligen crimineler van aard.

Inderdaad: in de gevangenissen zitten alleszins meer franstaligen(lees: buitenlanders) dan Nederlandstaligen

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 16:03   #35
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Onmogelijk om objectieve betekenis te geven aan een kloof tussen 2,9 en 10,1 procent. En zeker niet als dat een duidelijke tendens is over jaren heen.

Maar u bent welkom om het te proberen, met bronnen graag. Dank u wel.
Ik beschik helemaal niet over die gegevens, maar als je een causaal verband wil aantonen (in de zin van: die genadeverzoeken worden ingewilligd omdat het over Franstaligen gaat), dan heb je ze wel nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Schoofzak
Stel je voor dat eenzelfde wanverhouding naar boven zou komen tussen genadeverzoeken van autochtonen en allochtonen ....
Dan zou ik exact dezelfde vraag gesteld hebben, omdat het misdrijf waarover het gaat hier geen onbelangrijke variabele is. Ik probeer meestal te discussiëren vanuit mijn hoofd en niet vanuit mijn hart of, erger nog, vanuit de onderbuik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Een koning heeft hem daar niet mee te moeien, ... scheiding der machten toch, ...

nee in het belziekske kan de roi, veroordeelde criminelen lossen naar eigen goeddunken.
Hier heb je natuurlijk een punt, hoewel het verschijnsel van de genadeverzoeken helemaal niet typisch Belgisch is. Ook in landen met een president heeft die vaak de macht genadeverzoeken in te willigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
de kop moet rollen.
Daar kunnen we het wellicht allemaal over eens zijn.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 23 maart 2010 om 16:03.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 16:05   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik beschik helemaal niet over die gegevens, maar als je een causaal verband wil aantonen (in de zin van: die genadeverzoeken worden ingewilligd omdat het over Franstaligen gaat), dan heb je ze wel nodig.



Dan zou ik exact dezelfde vraag gesteld hebben, omdat het misdrijf waarover het gaat hier geen onbelangrijke variabele is. Ik probeer meestal te discussiëren vanuit mijn hoofd en niet vanuit mijn hart of, erger nog, vanuit de onderbuik.



Hier heb je natuurlijk een punt, hoewel het verschijnsel van de genadeverzoeken helemaal niet typisch Belgisch is. Ook in landen met een president heeft die vaak de macht genadeverzoeken in te willigen.



Daar kunnen we het wellicht allemaal over eens zijn.
ik bedoel dat heel letterlijk 'over de grote markt' hoor, de meeste Vlamingen zijn daar toch te braaf voor en keuren zoveel geweldadigheid af ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 16:08   #37
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik bedoel dat heel letterlijk 'over de grote markt' hoor, de meeste Vlamingen zijn daar toch te braaf voor en keuren zoveel geweldadigheid af ...
Tja, je kan natuurlijk hopen dat de koninklijke familie braafjes afstand doet van de eindeloze bankrekening zonder dat er geweld aan te pas komt, maar de geschiedenis (en het gezond verstand, hoe zou je zelf zijn) leert ons dat zoiets zelden of nooit gebeurt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 16:09   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, je kan natuurlijk hopen dat de koninklijke familie braafjes afstand doet van de eindeloze bankrekening zonder dat er geweld aan te pas komt, maar de geschiedenis (en het gezond verstand, hoe zou je zelf zijn) leert ons dat zoiets zelden of nooit gebeurt.
de geschiedenis leert dat mss aan u en aan mij, maar blijkbaar niet aan de brave laffe Vlamingen ... die blijven immers CVP stemmen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 16:10   #39
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de geschiedenis leert dat mss aan u en aan mij, maar blijkbaar niet aan de brave laffe Vlamingen ... die blijven immers CVP stemmen
Rustige standvastigheid, he.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 16:37   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Waarschijnlijk zal het aantal goedgekeurde genadeverzoeking in de toekomst wel blijven stijgen. Wie weet zal het men de wet wel aanpassen zodat iedereen die veroordeeld wordt automatisch een genadeverzoek indient.

Men zal iets moeten doen alleszins omdat de huidige toestand alleen maar zal verergeren vermits er geen geld is om gevangenissen te bouwen, men heeft niet eens het geld om de bestaande gevangenissen te onderhouden noch om er een serieuze bezetting van cipiers te voorzien.

Vroeger gaf men een aantal maal per jaar gratie, bij iedereen zes maand eraf en er werden dan een paar honderd mensen vrijgelaten wat voor enige verlichting zorgde en men riep dan de volgende lichting veroordeelden op. Nu wordt de wachtlijst alle dagen groter, binnen een paar jaar zal de lijst zo groot zijn dat de meeste veroordeelden sterven van ouderdom nog voor ze hun straf kunnen komen doen.

Sinds Dutroux is het gedaan met de gratie en daar zijn de huidige, of een aantal dan van de huidige problemen begonnen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be