Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2012, 08:31   #41
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Je kan toch niet alle fille problemen oplossen puur en alleen met efficiëntie.
op sommige plaatsen vast wel maar achter 5-10-15 jaar zit het weer vast omdat er wagens bijkomen.
Als je een punt hebt waar onder ideale omstandigheden 300wagens kunnen doorstromen en er moeten er 600 door dan kom je er toch niet met bv lichten beter te regelen he.
Neen, maar je zou er bijvoorbeeld kunnen voor zorgen dat ze er niet allemaal op hetzelfde moment door moeten. Zelf vertrek ik thuis om half zeven. om zeven uur ben ik op mijn werk, zonder file. Een uur later barst de hel los

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 08:40   #42
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Neen, maar je zou er bijvoorbeeld kunnen voor zorgen dat ze er niet allemaal op hetzelfde moment door moeten. Zelf vertrek ik thuis om half zeven. om zeven uur ben ik op mijn werk, zonder file. Een uur later barst de hel los

Fred.
Ok. maar je kan toch niet iedereen op een ander tijdstip laten beginnen? Je zal de schade mss tijdelijk kunnen beperken maar als er nog eens een miljoen mensen bijkomen zit je terug in de zelfde shit he.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 08:59   #43
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Ok. maar je kan toch niet iedereen op een ander tijdstip laten beginnen?
Neen, maar momenteel is het zo dat zowat alle bedrijven om 8 of 9 uur beginnen. Men zou dit dus wel een beetje kunnen spreiden. 's Avonds is het hetzelfde: vanaf 16 uur zit alles potdicht.

Citaat:
Je zal de schade mss tijdelijk kunnen beperken maar als er nog eens een miljoen mensen bijkomen zit je terug in de zelfde shit he.
Maar nu komen we op het delikate terrein van de migratie. Vanwaar komt dat miljoen extra mensen nietwaar. Het is trouwens nu reeds zo dat veel migrantengezinnen meerdere auto's hebben. We moeten de zaken durven zeggen zoals ze zijn hé.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:18   #44
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Neen, maar momenteel is het zo dat zowat alle bedrijven om 8 of 9 uur beginnen. Men zou dit dus wel een beetje kunnen spreiden. 's Avonds is het hetzelfde: vanaf 16 uur zit alles potdicht.



Maar nu komen we op het delikate terrein van de migratie. Vanwaar komt dat miljoen extra mensen nietwaar. Het is trouwens nu reeds zo dat veel migrantengezinnen meerdere auto's hebben. We moeten de zaken durven zeggen zoals ze zijn hé.

Fred.
Ja ok maar dan blijft het teveel aan mensen het probleem he, wat daar de oorzaak ook van is daar spreek ik me nu niet over uit. maar het is dat probleem dat we dan moeten aanpakken lijkt me. want kun je zoveel aanpassnigen doen als je wil binnen het wegennet teveel is teveel he.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:44   #45
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Ja ok maar dan blijft het teveel aan mensen het probleem he, wat daar de oorzaak ook van is daar spreek ik me nu niet over uit. maar het is dat probleem dat we dan moeten aanpakken lijkt me. want kun je zoveel aanpassnigen doen als je wil binnen het wegennet teveel is teveel he.
Ja, dat is waar. Ze willen ook allemaal op dezelfde plaatsen gaan wonen hé.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:48   #46
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ja, dat is waar. Ze willen ook allemaal op dezelfde plaatsen gaan wonen hé.

Fred.
ja this ook niet dat je op moment zoveel te kiezen hebt lijkt me
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:05   #47
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
ja this ook niet dat je op moment zoveel te kiezen hebt lijkt me
Gij zijt van Limburg, daar is toch nog plaats genoeg?

Ik ben oorspronkelijk van Gent, maar ben al 30 jaar uitgeweken naar rustiger oorden. OK toegegeven, dat zorgt voor een dagelijkse rit van 15km heen en weer naar mijn werk, maar zoals gezegd los ik dit op door buiten de file uren te rijden.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:17   #48
Nicnacer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Gij zijt van Limburg, daar is toch nog plaats genoeg?

Ik ben oorspronkelijk van Gent, maar ben al 30 jaar uitgeweken naar rustiger oorden. OK toegegeven, dat zorgt voor een dagelijkse rit van 15km heen en weer naar mijn werk, maar zoals gezegd los ik dit op door buiten de file uren te rijden.

Fred.
Ik woon in Limburg ja en de verkeers elende valt hier nog relatief mee vergeleken met andere plaatsen. maar verhuis 500.000 mensen van brussel naar limburg en de boel zit hier ook vast. Dus das ook geen oplossing he.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 21:10   #49
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Ok. maar je kan toch niet iedereen op een ander tijdstip laten beginnen? Je zal de schade mss tijdelijk kunnen beperken maar als er nog eens een miljoen mensen bijkomen zit je terug in de zelfde shit he.
+2.5 miljoen tegen 2060. M.a.w. nog een kwart van het huidige aantal erbij. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde!

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 juni 2012 om 21:10.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 21:15   #50
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Gij zijt van Limburg, daar is toch nog plaats genoeg?

Ik ben oorspronkelijk van Gent, maar ben al 30 jaar uitgeweken naar rustiger oorden. OK toegegeven, dat zorgt voor een dagelijkse rit van 15km heen en weer naar mijn werk, maar zoals gezegd los ik dit op door buiten de file uren te rijden.

Fred.
Binnen of buiten de spits; 15 km is eigelijk perfect fietsbaar als afstand. Ik doe dat dagelijks 15 heen en 15 terug. Nooit geen last van files, altijd dezelfde tijd over hetzelfde traject en ik doe mijn dagelijkse beweging tijdens de ander verloren verplaatsingstijd. Voorwaarde is wel dat je een veilige en gezonde reisweg hebt.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 juni 2012 om 21:16.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 21:46   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Mee eens. Probleem is ook dat veel fietsers hun verkeersregels niet kennen en dus ook niet beter weten.
Hetzelfde verwijt geldt ook voor menig automobilist.

Dus?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 06:15   #52
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hetzelfde verwijt geldt ook voor menig automobilist.

Dus?
Automobilisten rijden doorgaans niet op het voetpad, rijden niet links van de baan, rijden met de lichten aan als het donker is en rijden niet door het rode licht. Het niet opvolgen van verkeersregels komt veel meer voor bij fietsers dan bij automobilisten. Met alle respect voor de fietsers die de regels wel volgen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 06:18   #53
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Binnen of buiten de spits; 15 km is eigelijk perfect fietsbaar als afstand. Ik doe dat dagelijks 15 heen en 15 terug. Nooit geen last van files, altijd dezelfde tijd over hetzelfde traject en ik doe mijn dagelijkse beweging tijdens de ander verloren verplaatsingstijd. Voorwaarde is wel dat je een veilige en gezonde reisweg hebt.
Maar ik heb mijn bestelwagen nodig overdag om mijn klanten te bedienen. En mijn hond komt mee naar mijn werkplaats.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 08:13   #54
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Automobilisten rijden doorgaans niet op het voetpad, rijden niet links van de baan, rijden met de lichten aan als het donker is en rijden niet door het rode licht. Het niet opvolgen van verkeersregels komt veel meer voor bij fietsers dan bij automobilisten. Met alle respect voor de fietsers die de regels wel volgen.

Fred.
Is het niet zo dat de overgrote meerderheid van de fietsers , vooral dan in de steden , bestaat uit schoolgaande jeugd ? Een jeugd die zich zo al niet veel aantrekt van welke regel dan ook ?
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 08:47   #55
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Is het niet zo dat de overgrote meerderheid van de fietsers , vooral dan in de steden , bestaat uit schoolgaande jeugd ? Een jeugd die zich zo al niet veel aantrekt van welke regel dan ook ?
Ja, dat is zo. Maar ik zie dit gedrag ook bij volwassenen tegenwoordig. En een bende wielertoeristen, die gaan gegarandeerd fouten begaan en het zal mijn schuld zijn natuurlijk. Ik heb nooit ongelukken omdat ik zeer op mijn hoede ben. Maar zo nu en dan glipt er eens eentje in de dode hoek van mijn bestelwagen.. Je moet als automobilist dan maar proberen inschatten waar die oen zich ergens bevind hé.

En ik rij dan nog maar met een bestelwagen... Wat moet dat dan niet zijn voor een 15 meter lange truck. Ik beklaag die truckers hoor. Wat hebben die fietsers eigenlijk te zoeken in die dode hoek? Hebben ze geen ogen in hun hoofd of wat. Dat is toch niet zo moeilijk? Kijk in de spiegels van de truck. Kijk of je de trucker ziet, en vooral of hij u gezien heeft. Zoniet, blijf er ver achter en laat hem zijn maneuver doen.

Ik heb eens bijna een fietser verpletterd toen ik een moeilijke achterwaartse parkeerbeweging aan het doen was. Hij kwam dan nog vanaf het voetpad, waar ik hem helemaal niet verwacht had. Hij had maar een meter en sprong er tussen terwijl ik achteruit reed. Op zulke momenten word je kwaad hoor.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 6 juni 2012 om 08:48.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 10:53   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Binnen of buiten de spits; 15 km is eigelijk perfect fietsbaar als afstand. Ik doe dat dagelijks 15 heen en 15 terug. Nooit geen last van files, altijd dezelfde tijd over hetzelfde traject en ik doe mijn dagelijkse beweging tijdens de ander verloren verplaatsingstijd. Voorwaarde is wel dat je een veilige en gezonde reisweg hebt.
Voor ik met pensioen was, deed ik dat ook soms: fietsen naar het werk; ik peins zo'n 17 km, maar soms een stukje fiets achter op de auto ...

Maar de volle afstand fietsen lukte me nooit zo kalm te doen, dat ik niet moest douchen bij aankomst.
En dat ging niet op alle werkplekken ...
en nog ambetanter als je soms je werk beëindigde op een andere plaats dan waar je het aanving ....


Ik bedoel maar: sommigen hebben, voor dit bepaald aspect, een "aangenamer" jobke dan ander ... bla bla ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 juni 2012 om 10:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 11:12   #57
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ja, dat is zo. Maar ik zie dit gedrag ook bij volwassenen tegenwoordig. En een bende wielertoeristen, die gaan gegarandeerd fouten begaan en het zal mijn schuld zijn natuurlijk. Ik heb nooit ongelukken omdat ik zeer op mijn hoede ben. Maar zo nu en dan glipt er eens eentje in de dode hoek van mijn bestelwagen.. Je moet als automobilist dan maar proberen inschatten waar die oen zich ergens bevind hé.

En ik rij dan nog maar met een bestelwagen... Wat moet dat dan niet zijn voor een 15 meter lange truck. Ik beklaag die truckers hoor. Wat hebben die fietsers eigenlijk te zoeken in die dode hoek? Hebben ze geen ogen in hun hoofd of wat. Dat is toch niet zo moeilijk? Kijk in de spiegels van de truck. Kijk of je de trucker ziet, en vooral of hij u gezien heeft. Zoniet, blijf er ver achter en laat hem zijn maneuver doen.

Ik heb eens bijna een fietser verpletterd toen ik een moeilijke achterwaartse parkeerbeweging aan het doen was. Hij kwam dan nog vanaf het voetpad, waar ik hem helemaal niet verwacht had. Hij had maar een meter en sprong er tussen terwijl ik achteruit reed. Op zulke momenten word je kwaad hoor.

Fred.
Ik kan je helemaal volgen ! Die wieleridioten denken allemaal dat ze Tom Boonen heten , beschouwen zich baas op de weg en hebben blijkbaar ook nog nooit gehoord van een verkeersreglement .

Maar daar heb je in een stad minder last van denk ik . Is dat niet meer een landelijk buitengebeuren ? Ik kom nogal eens in de polders van het Waasland en daar spurt ook het ene peleton na het andere over de dijken . Dan fantaseren ze misschien dat ze in de Alpen of de Pyreneën zitten of zo ? Vooral op zondagen kun je daar als automobilist spannende momenten beleven .

Men noemt hen "zwakke weggebruikers" , maar ik denk dat ze zichzelf "de sterksten" voelen . Met alle gevolgen vandien natuurlijk .

Fré .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 12:49   #58
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Automobilisten rijden doorgaans niet op het voetpad, rijden niet links van de baan, rijden met de lichten aan als het donker is en rijden niet door het rode licht. Het niet opvolgen van verkeersregels komt veel meer voor bij fietsers dan bij automobilisten. Met alle respect voor de fietsers die de regels wel volgen.Fred.
Die vergelijking is volledig zinloos aangezien u appelen met peren vergelijkt. Iedere groep weggebruikers heeft natuurlijk zijn eigen overtredingen. Naar analogie van uw opsomming kan ik dan evengoed stellen dat fietsers niet te snel rijden in de bebouwde kom, dat ze niet op het zebrapad parkeren in tegenstelling tot automobilisten.

Om even met effectieve cijfers the staven:

2/3 automobilisten rijdt te snel in bebouwde kom
2/3 gebruikt dagelijks GSM in wagen
7/10 gebruikt richtingaanwijzers niet bij verlaten
...

En tot slot rijden er nagenoeg bij iedere lichtovergang aan kruispunten door het rood. Ze schuiven dan door om af te draaien wanneer het groen is en wanneer het reeds rood is draaien ze dan af.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 13:04   #59
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Die vergelijking is volledig zinloos aangezien u appelen met peren vergelijkt.
Helemaal niet. Rood is rood, voor iedereen.

Citaat:
Iedere groep weggebruikers heeft natuurlijk zijn eigen overtredingen. Naar analogie van uw opsomming kan ik dan evengoed stellen dat fietsers niet te snel rijden in de bebouwde kom, dat ze niet op het zebrapad parkeren in tegenstelling tot automobilisten.
Maar fietsers RIJDEN over zebrapaden en brengen zo de voetgangers in gevaar.

Citaat:
2/3 automobilisten rijdt te snel in bebouwde kom
2/3 gebruikt dagelijks GSM in wagen
7/10 gebruikt richtingaanwijzers niet bij verlaten
Dat is waar en daar moet ook iets aan gedaan worden. Vooral bij het verlaten van ronde punten gebruikt men de richtingaanwijzers niet.

Citaat:
En tot slot rijden er nagenoeg bij iedere lichtovergang aan kruispunten door het rood. Ze schuiven dan door om af te draaien wanneer het groen is en wanneer het reeds rood is draaien ze dan af.
Wat moeten ze dan doen? Midden op het kruispunt blijven staan? Het is soms een heksenketel hoor.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 14:45   #60
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Helemaal niet. Rood is rood, voor iedereen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Wat moeten ze dan doen? Midden op het kruispunt blijven staan? Het is soms een heksenketel hoor.

Fred.
U spreekt uzelf blijkbaar tegen. Als automobilisten niet kunnen afdraaien moeten ze voor het licht wachten. Zo wordt dat nochtans tijdens de rijopleiding geleerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Maar fietsers RIJDEN over zebrapaden en brengen zo de voetgangers in gevaar..
Fietsers mogen op zebrapaden rijden. Alleen vervalt de voorrangsregel dan.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 juni 2012 om 14:46.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be