Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (°23-03-1961) Sinds 2003 volksvertegenwoordiger voor de kieskring Leuven. Van opleiding is hij industrieel ingenieur (kernenergie) met een bijzondere licentie biomedische ingenieurstechnieken.

 
 
Discussietools
Oud 21 mei 2007, 17:15   #1
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard kraken

Bent u voorstander van een plafond voor huurprijzen of hoe ziet u de huurproblematiek vermits u duidelijk tegen het kraken bent ? Wanneer je tegenwoordig op de privémarkt amper nog een stal vindt onder de 500 euro en voor een sociale huurwoning jaren kan wachten en al de noodwoningen volzitten dan is het toch normaal dat er mensen in leegstaande gebouwen gaan wonen. Het zijn echt niet alleen drugsgebruikers of anarchisten alleen. Zij halen wel het nieuws natuurlijk. Toch diende u een wetsvoorstel in om kraken als een misdrijf te bestraffen.
skaldis is offline  
Oud 21 mei 2007, 17:22   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

De meeste mensen die ik ken die kraken die doen dat louter noodgedwongen.

uit armoede dus

kraken strafbaar stellen zonder ook iets aan armoede te doen is dus zonder meer armoede strafbaar stellen

typisch weer iets voor het VB
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 mei 2007, 17:24   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

in feite zou het VB er beter voor zorgen dat het strafbaar wordt voor de staat om na te laten dat iedereen zijn of haar grondwettelijk recht op huisvesting ook daadwerkelijk wordt gerespecteerd.

men zou ook bvb een wet kunnen maken die de staat verplicht om mensen die noodgedwongen moeten kraken, per nacht dat ze dat moeten doen, een schadevergoeding uit te betalen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2007 om 17:25.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 mei 2007, 17:30   #4
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
De meeste mensen die ik ken die kraken die doen dat louter noodgedwongen.

uit armoede dus

kraken strafbaar stellen zonder ook iets aan armoede te doen is dus zonder meer armoede strafbaar stellen

typisch weer iets voor het VB
mss het programma vanop hun site eens lezen.
dit komt vanuit het sociale luik ervan

Citaat:
g. Sociale huisvesting.

Wij zijn het eigendomsrecht erg genegen. Vandaar dat het Vlaams Belang van mening is dat de Vlamingen zoveel mogelijk in de gelegenheid moeten worden gesteld hun woning in eigendom te verwerven. Een stelsel van zo laag mogelijke successierechten en verlaagde rentevoeten voor grote gezinnen en minder bemiddelden kan hiertoe bijdragen. Op een moment dat bouwgrond schaars is en de prijzen op de woningmarkt stijgen door een strengere ruimtelijke ordeningspolitiek en de instroom van buitenlandse kapitaalkrachtigen, moet een eigendomspolitiek de Vlamingen beschermen en in staat stellen aan redelijke prijzen onroerende eigendom te verwerven.

Anderzijds moet de overheid rekening houden met het feit dat verschillende Vlamingen om uiteenlopende redenen geen eigendom wensen te verwerven en de huursector zullen blijven aanspreken. In een samenleving die op evenwichtige wijze de belangen van zowel huurder als verhuurder wil beschermen, moeten basisregels de huurder beschermen tegen mogelijke willekeur qua prijszetting en duurtijd van de huurovereenkomst en tegelijk minimumkwaliteitsnormen van de aangeboden woongelegenheid vastleggen. Het spreekt voor zich dat deze reglementen ook de eigenaar beschermen tegen wanbetaling en verwaarlozing van het verhuurde goed.

Een sterke Vlaamse economie moet alle inwoners in staat stellen over een vaste verblijfplaats te beschikken en zich behoorlijk te huisvesten. Hierbij moet de overheid zo nodig behulpzaam zijn, door het beschikbaar stellen van sociale woningen. Ondanks een aantal inspanningen heeft de vorige regering onder leiding van Patrick Dewael en Bart Somers de belofte van 15.000 nieuwe sociale woningen niet kunnen waarmaken. De wachtlijsten van kandidaten zijn nog steeds verschrikkelijk lang. Het Vlaams Belang is voorstander van privaat-publieke samenwerking (PPS) in de sociale woningbouw.

Het Vlaams Belang pleit voor een volledige depolitisering van de sociale huisvestingssector. De sociale huursector moet helemaal in handen van het Vlaams Gewest komen. Eén gewestelijke huisvestingsmaatschappij, met aan het hoofd een gedepolitiseerd bestuur en onder rechtstreekse controle van het Vlaams Parlement, moet in het sociale huurstelsel van geheel Vlaanderen voorzien. Deze Huisvestingsmaatschappij voert een evenwichtige spreidingspolitiek over gans Vlaanderen, waakt erover dat de sociale woningbouw niet ontaardt in grijze Nederlandse of grauwe Sovjetarchitectuur en hanteert een betaalbare huurpolitiek op basis van overheidssubsidies. In het bestuur van de maatschappij worden rechtstreeks huurdervertegenwoordigers verkozen. De huurders kunnen zich gemeentelijk of per woongelegenheid organiseren om de Huisvestingsmaatschappij te adviseren.

De gemeente moet bouwrijpe gronden ter beschikking stellen om de huurprijzen te drukken. Het Vlaams Belang opteert voor eerder kleinschalige woningbouwprojecten, waarbij gestreefd wordt naar een optimale sociale mix en waar bewoners met diverse financiële draagkracht kunnen samenleven. De prijzen moeten dus binnen een ruime marge liggen, ten bate van de sociale mix van de bewoners. Sociale of etnische gettovorming is in elk geval te vermijden. Het toewijzingsbeleid zal daarom rekening moeten houden met de etnische afkomst van de huurders. In geen geval mag het aantal vreemde huurders per sociale woongelegenheid het gemeentelijke percentage overstijgen, met een absoluut plafond van vijf procent. Het toewijzingsbeleid van de Vlaamse Huisvestingsmaatschappij moet de meest behoeftige Vlamingen van een betaalbare een woning voorzien van alle basiscomfort. Het Vlaams Belang wijst het huidige beleid volledig af, waar politieke vluchtelingen en fortuinzoekers voorrang krijgen.

De overheid mag bewoners van meerkamerappartementen niet langer uitdrijven, wanneer de kinderen uithuizig worden. Zij hoeven dan ook niet meer tot de aankoop van hun woning over te gaan, als hun inkomen een bepaalde coëfficiënt overschrijdt.

Het Vlaams Belang stelt tot slot vast dat het huidige beleid inzake leegstand en verkrotting heeft gefaald. Bewijs van de mislukking zijn de vele gerechtelijke procedures. Het Vlaams Belang pleit er daarom voor dat de gemeenten opnieuw leegstand en verkrotting zouden aanpakken.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 21 mei 2007, 19:19   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ok garfield dat zijn verkiezingsbeloften he.

nu is mijn vraag wat daklozen intussen moeten doen

in een kartonnen doos slapen voor het hoofdkwartier van het VB ?

Gaat filip de winter ze opvangen dan mss ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 mei 2007, 23:47   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
De meeste mensen die ik ken die kraken die doen dat louter noodgedwongen.

uit armoede dus
Noodgedwongen? Ze zouden beter gewoon een job zoeken.
Savatage is offline  
Oud 22 mei 2007, 07:24   #7
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nu is mijn vraag wat daklozen intussen moeten doen
in een kartonnen doos slapen voor het hoofdkwartier van het VB ?
1- Zorg ervoor dat bepaalde domeinen die nu voor asielzoekers misbruikt worden terug aangepast worden voor opvang van daklozen. Het was een grote fout om bv. de kolonie van Merksplas te sluiten , daar hadden veel daklozen toch deugd aan . Zo zijn er nog mogelijke opvangplaatsen , en daar hoef je niet voor te kraken , gewoon de huidige bewoners terug over de grens zetten...

2- Die kartonnen doos kan je mischien beter bij 1 van de paarse partijen of de cdnv voor de deur zetten , per slot van rekening zijn zij de oorzaak van de falende daklozenopvang , niet het VB ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 22 mei 2007, 08:21   #8
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
1- Zorg ervoor dat bepaalde domeinen die nu voor asielzoekers misbruikt worden terug aangepast worden voor opvang van daklozen. Het was een grote fout om bv. de kolonie van Merksplas te sluiten , daar hadden veel daklozen toch deugd aan . Zo zijn er nog mogelijke opvangplaatsen , en daar hoef je niet voor te kraken , gewoon de huidige bewoners terug over de grens zetten...
2- Die kartonnen doos kan je mischien beter bij 1 van de paarse partijen of de cdnv voor de deur zetten , per slot van rekening zijn zij de oorzaak van de falende daklozenopvang , niet het VB ...
1.Moesten ze die opvangplaatsen die mogelijk zijn openstellen voor daklozen, zouden ze idd misschien niet meer hoeven te kraken...Daar zit nu net het grote probleem voor daklozen. Dat er geen opvang genoeg is waar ze terecht kunnen.
En tenslotte zijn en blijven het nog altijd mensen...zelfs verloren beesten worden vaak beter opgevangen in asielen.
2.Geef ik je wel gelijk in, niet het VB bepaalt de gang van zaken hier in dit land. Wel de 'politiek correcten'. Zij, het huidige beleid, zijn hoofdverantwoordelijke van deze problematiek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 23 mei 2007, 08:22   #9
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Noodgedwongen? Ze zouden beter gewoon een job zoeken.
sorry voor mijn duits maar erst kommt das fressen und dan kommt die moral.

Om te kunnen werken heb je maw eerst huisvesting nodig.

En als je het niet gelooft dan willen we voor jouw gerust een inleefmomentje organiseren waarin we je in een tijdspanne van laten we zeggen twee weken in het putje van de winter, laten ervaren dat je niet kan werken zonder huisvesting.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2007 om 08:33.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 23 mei 2007, 08:32   #10
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
1- Zorg ervoor dat bepaalde domeinen die nu voor asielzoekers misbruikt worden terug aangepast worden voor opvang van daklozen. Het was een grote fout om bv. de kolonie van Merksplas te sluiten , daar hadden veel daklozen toch deugd aan . Zo zijn er nog mogelijke opvangplaatsen , en daar hoef je niet voor te kraken , gewoon de huidige bewoners terug over de grens zetten...

2- Die kartonnen doos kan je mischien beter bij 1 van de paarse partijen of de cdnv voor de deur zetten , per slot van rekening zijn zij de oorzaak van de falende daklozenopvang , niet het VB ...
2. kan ik inderdaad niet tegen spreken. Paars is inderdaad voor de volle 100 percent verantwoordelijk voor het schenden van de mensenrechten ( recht op menswaardig bestaan en huisvesting, juridische bijstand enz ) van duizenden en duizenden burgers.

Ook wat 1. betreft geef ik je gelijk in wat je zegt over de heropening van de vroegere kolonie in wortel. ( echter wel op voorwaarde dat de kolonie een open instelling blijft ) Het vierde wereld syndicaat heeft hier in het verleden ook al voor gepleit trouwens. We staan dus wel achter de afschaffing van de wet op de landloperij maar betreuren de sluiting van de kolonie die men destijds op hetzelfde moment doorvoerde.

Maar ze luisteren niet naar ons natuurlijk en intussen moeten de mensen in kartonnen dozen slapen

dus zijn er nu mensen die gebouwen die geschikt zouden kunnen zijn nu beginnen opeisen ( kraken ) en dit met de volledige morele steun van het vws natuurlijk. Dit soort van politieke kraakacties zal blijven doorgaan totdat men opnieuw in voldoende opvangplaatsten heeft voorzien.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2007 om 08:36.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 23 mei 2007, 08:40   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

we zijn trouwens ook tegen segregatie en tegen het apart opsluiten van asielzoekers in asielcentra.

ook zijn we tegen het weigeren van autochtone daklozen uit asielcentra

laten we van al die centra dus open centra maken waar zowel asielzoekers als daklozen onderdak en eten en sanitair kunnen vinden indien ze dat nodig hebben

een hoop daklozen en asielcentra zal trouwens al was het uit verveling na een paar dagen te zijn bijgekomen willen werken

wortel is daar uitermate geschikt voor daar er een boerderij bijhoort enzo

last but not least is het ook belangrijk dat er zoveel mogelijk wordt overgegaan op zelfbeheer - maw geengageerde daklozen moeten inspraak krijgen in het reilen en zeilen in deze instellingen. De directeurs ervan zijn bij voorkeur zelf ex daklozen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2007 om 08:42.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 28 mei 2007, 22:08   #12
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
een hoop daklozen en asielcentra zal trouwens al was het uit verveling na een paar dagen te zijn bijgekomen willen werken
Mja , maar de daklozen die NU in gekraakte panden zitten gaan ook niet werken . Niet na een paar dagen en niet na te zijn bijgekomen ...
Is het er dan zo leuk dat er geen verveling optreedt of zijn er dan toch andere faktoren die meespelen ???
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be