Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2007, 22:01   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Jongens: gefeliciteerd!

Jong Oranje Europees kampioen

Oranje onder 21 heeft, net als vorig jaar, de Europese titel veroverd. Het team van coach Foppe de Haan was in de finale in Groningen veel sterker dan Servië en won afgetekend met 4-1.

Na een wat aarzelend begin werd Servië met goed spel onder druk gezet. Vooral over de flanken stichtte Oranje gevaar. In de 17de minuut vond Daniël de Ridder met een slimme pass Otman Bakkal, die de bal met de borst controleerde. De PSV'er hield zich daarbij een Serviër van het lijf, waarna hij beheerst binnenschoof.

Voor de rust had Nederland nog enkele kansen. De Ridder kreeg de grootste, maar faalde voor een leeg doel. Servië kreeg twee kansen na fouten van Boy Waterman, maar schade leverde dat niet op.

Na rust kroop Servië meer uit zijn schulp. Waterman voorkwam twee keer dat de gelijkmaker viel. De Serviërs gaven in hun haast meer en meer ruimte weg.

De Ridder profiteerde als eerste. Zijn scherpe voorzet belandde met wat geluk bij Ryan Babel, die hard binnenschoot. Zeven minuten later was de wedstrijd beslist. Eerst kreeg Kolarov rood en een minuutje later maakte Maceo Rigters zijn vierde EK-treffer, waarmee hij topscorer werd.

In een kolkende Euroborg werden daarna nog legio kansen om zeep geholpen, maar niemand die daar wakker van lag. Zelfs een gemiste penalty (Babel) en de 1-3 door Mrdja deden het gezang niet verstommen. Na de 4-1 van invaller Luigi Bruins barstte het feest los.

Ik had toch liever een finale tegen de jonge Rode Duivels gezien!
__________________

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 23 juni 2007 om 22:03.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:09   #2
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter
 
Voodoo Child's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
Standaard

Heel mooi voetbal.

Jammer dat wij die tegengoal kregen en niet door hun defensie geraakten
Maar het is wel zeer hoopvol voor de volgende campagnes van de rode duivels.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:25   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Heel mooi voetbal.

Jammer dat wij die tegengoal kregen en niet door hun defensie geraakten
Maar het is wel zeer hoopvol voor de volgende campagnes van de rode duivels.
Veel van het succes is te danken aan de Friese trainer Fokke de Haan.
De jonge Rode Duivels is ook een goede ploeg, het is echt jammer dat het geen derby is geworden van de Lage Landen.
En Portugal zal nu wel denken dat ze erin geluisd zijn.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:58   #4
*Lorre*
Burgemeester
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Berichten: 536
Standaard

Proficiat aan die Nederlanders, ik gun het hen.
MAAR
'Straks heeft België een formidabele nationale ploeg'
Chelsea-topscout Piet de Visser onder de indruk van Jonge Duivels
De Belgische beloften verlieten gisteren het beloften-EK in Nederland. Maar de indruk die de Jonge Duivels daar maakten, blijft. Zelfs Piet de Visser, die als topscout van Chelsea toch heel wat gewoon is, raakte begeesterd door de Belgen. 'Ik schat jullie hoger in dan Jong Nederland.'


Ondanks gezondheidsproblemen volgt Piet de Visser (72) het beloften-EK op de voet. In de stadions en via tv. Als het sportieve brein en persoonlijke scout van Chelsea-eigenaar Roman Abramovich speurt hij naar nieuw voetbalgoud. De Visser, van 1976 tot 1977 nog trainer van RWDM, werkt ook nog voor PSV, waar hij lange tijd hoofd scouting was. Voor die club ontdekte hij onder andere Ronaldo.

'België is me echt heel goed bevallen', zegt De Visser. 'Ik was verrast, maar had het toch ook wel zien aankomen. Ik zag deze groep bij de jongere reeksen al en wist dat België goed bezig is bij de jeugd. Er komt een sterke nieuwe lichting aan.'

Vooral verdedigende middenvelders Jan Vertonghen en Marouane Fellaini vielen bij De Visser in de smaak. 'Dat zijn twee echte toptalenten. Of ze Europese toppers kunnen worden? Ja, ze zijn hun weg aan het maken in Europa. Nu moeten ze nog die extra stap kunnen zetten.'

'Vertonghen speelde tegen Servië goed achterin, maar ik zie hem liever op het middenveld. Als het spel op hem afkomt, heeft hij een heel goed overzicht. Fellaini is een echte box-to-box-speler. Loopvermogen en diepgang zijn z'n troeven.'

Dembele fantastisch

Al wil De Visser niet te hard van stapel lopen. 'Ik ben altijd voorzichtig met jonge spelers. Ik vind ze nu nog talenten. Net zoals ik Nani (de Portugese aanwinst van 25 miljoen euro bij Man U, red.) nog een talent vind. Een beloften-EK blijft jeugdvoetbal. Dembele is ook zo'n toptalent. Met hem erbij speelde België de finale. Dembele is een fenomeen: met de rug naar doel de bal controleren en het spel verplaatsen. Fantastisch!'

'Maar als ik hoor dat hij nu voor veel geld naar Europese topclubs kan, vind ik dat overdreven. Laat Moussa nog een paar jaar lekker voetballen bij AZ in plaats van voor het grote geld te kiezen. Hij moet ook nog die stap maken naar de Europese top. Als hij nu naar Chelsea of Manchester United gaat, speelt hij weinig, kan hij niet doorgroeien en komt zijn talent in gevaar. Als hij zich zo verder ontwikkelt als nu, komt die dikke transfer naar een grote topclub er wel binnen twee jaar. Ik vrees dat bijvoorbeeld Vanden Borre bij Fiorentina niet veel zal spelen. Terwijl hij toch wel een groot talent is.'

Bij de Belgen waren rechtsachter Sepp De Roover, verdediger Nicolas Lombaerts en spits Kevin Mirallas de revelaties.

'Mirallas zie ik graag bezig. Hij is sterk in de diepte, loopt goed naar de vleugels, maar is geen aanspeelpunt zoals Dembele. Lombaerts deed het vooral tegen Portugal heel goed. Verdedigend is hij heel sterk, maar hij moet nog werken aan zijn snelheid.'

'Sepp De Roover hadden we nog bij PSV. We hebben hem te snel laten weggaan. Hij is nu heel goed bezig. Als hij nog een stap zet, zou PSV hem goed kunnen gebruiken. Op links vind ik Pocognoli een aantrekkelijke voetballer.'

Geen doetjes

Meer nog dan de individuele talenten, looft De Visser het Belgische collectief. 'De combinatie van individuele klasse en het spelen als een team: dat geeft hoop voor de toekomst. België speelde heel volwassen en verdient die plaats bij de top vier van Europa. Met Dembele erbij speelde België hier de finale. In een finale Nederland-België had Nederland het moeilijk gekregen. Ik schat België als geheel hoger in dan Nederland. Ze hadden dit EK net zo makkelijk kunnen winnen.'

De Visser voorspelt snel weer betere voetbaltijden voor België. 'Als ze zo blijven werken, heeft België binnen twee jaar weer een formidabele nationale ploeg en worden ze op Europees niveau een echt aantrekkelijke ploeg. Ik geloof erin, want er zitten heel veel winnaars in deze ploeg. Het zijn geen doetjes, maar ze stralen allemaal uit dat ze willen winnen.'

Volgens De Visser breken er na deze beloftengeneratie binnenkort nog Belgische talenten door. Eden Hazard, de zestienjarige spelmaker van Lille, is er zo een. 'Die volg ik al lang. Ik had hem graag gehad, maar het is niet gelukt. Het is een fantastisch talent. Misschien heeft die met Lille wel gekozen voor een club waar hij straks een kans krijgt. Als hij bij het eerste van Lille speelt, kan hij zeker doorgroeien naar een topclub. Het talent dat hij heeft, moet hij nu uitbouwen. Talent alleen volstaat niet: je hebt ook fysiek, mentaliteit en doorzettingsvermogen nodig.'
*Lorre* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 23:21   #5
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Oké dit is een prachtig voorbeeld van hoe een efficiente jeugdwerking kan leiden tot één van de beste voetballanden ter wereld!

Het enige zinnige argument dat men kan aanhalen waarom de belgische voetbalbond niet moet worden gesplitst is omdat we dan nog uit een kleiner aantal spelers kunnen kiezen.

Ik kan je op een blaadje de europese landen die twee tot drie of zelfs meer keer groter zijn dan Nederland en die NIET hebben gewonnen!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 06:19   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Lorre* Bekijk bericht
Proficiat aan die Nederlanders, ik gun het hen.
MAAR
'Straks heeft België een formidabele nationale ploeg'
Chelsea-topscout Piet de Visser onder de indruk van Jonge Duivels
De Belgische beloften verlieten gisteren het beloften-EK in Nederland. Maar de indruk die de Jonge Duivels daar maakten, blijft. Zelfs Piet de Visser, die als topscout van Chelsea toch heel wat gewoon is, raakte begeesterd door de Belgen. 'Ik schat jullie hoger in dan Jong Nederland.'


Ondanks gezondheidsproblemen volgt Piet de Visser (72) het beloften-EK op de voet. In de stadions en via tv. Als het sportieve brein en persoonlijke scout van Chelsea-eigenaar Roman Abramovich speurt hij naar nieuw voetbalgoud. De Visser, van 1976 tot 1977 nog trainer van RWDM, werkt ook nog voor PSV, waar hij lange tijd hoofd scouting was. Voor die club ontdekte hij onder andere Ronaldo.

'België is me echt heel goed bevallen', zegt De Visser. 'Ik was verrast, maar had het toch ook wel zien aankomen. Ik zag deze groep bij de jongere reeksen al en wist dat België goed bezig is bij de jeugd. Er komt een sterke nieuwe lichting aan.'

Vooral verdedigende middenvelders Jan Vertonghen en Marouane Fellaini vielen bij De Visser in de smaak. 'Dat zijn twee echte toptalenten. Of ze Europese toppers kunnen worden? Ja, ze zijn hun weg aan het maken in Europa. Nu moeten ze nog die extra stap kunnen zetten.'

'Vertonghen speelde tegen Servië goed achterin, maar ik zie hem liever op het middenveld. Als het spel op hem afkomt, heeft hij een heel goed overzicht. Fellaini is een echte box-to-box-speler. Loopvermogen en diepgang zijn z'n troeven.'

Dembele fantastisch

Al wil De Visser niet te hard van stapel lopen. 'Ik ben altijd voorzichtig met jonge spelers. Ik vind ze nu nog talenten. Net zoals ik Nani (de Portugese aanwinst van 25 miljoen euro bij Man U, red.) nog een talent vind. Een beloften-EK blijft jeugdvoetbal. Dembele is ook zo'n toptalent. Met hem erbij speelde België de finale. Dembele is een fenomeen: met de rug naar doel de bal controleren en het spel verplaatsen. Fantastisch!'

'Maar als ik hoor dat hij nu voor veel geld naar Europese topclubs kan, vind ik dat overdreven. Laat Moussa nog een paar jaar lekker voetballen bij AZ in plaats van voor het grote geld te kiezen. Hij moet ook nog die stap maken naar de Europese top. Als hij nu naar Chelsea of Manchester United gaat, speelt hij weinig, kan hij niet doorgroeien en komt zijn talent in gevaar. Als hij zich zo verder ontwikkelt als nu, komt die dikke transfer naar een grote topclub er wel binnen twee jaar. Ik vrees dat bijvoorbeeld Vanden Borre bij Fiorentina niet veel zal spelen. Terwijl hij toch wel een groot talent is.'

Bij de Belgen waren rechtsachter Sepp De Roover, verdediger Nicolas Lombaerts en spits Kevin Mirallas de revelaties.

'Mirallas zie ik graag bezig. Hij is sterk in de diepte, loopt goed naar de vleugels, maar is geen aanspeelpunt zoals Dembele. Lombaerts deed het vooral tegen Portugal heel goed. Verdedigend is hij heel sterk, maar hij moet nog werken aan zijn snelheid.'

'Sepp De Roover hadden we nog bij PSV. We hebben hem te snel laten weggaan. Hij is nu heel goed bezig. Als hij nog een stap zet, zou PSV hem goed kunnen gebruiken. Op links vind ik Pocognoli een aantrekkelijke voetballer.'

Geen doetjes

Meer nog dan de individuele talenten, looft De Visser het Belgische collectief. 'De combinatie van individuele klasse en het spelen als een team: dat geeft hoop voor de toekomst. België speelde heel volwassen en verdient die plaats bij de top vier van Europa. Met Dembele erbij speelde België hier de finale. In een finale Nederland-België had Nederland het moeilijk gekregen. Ik schat België als geheel hoger in dan Nederland. Ze hadden dit EK net zo makkelijk kunnen winnen.'

De Visser voorspelt snel weer betere voetbaltijden voor België. 'Als ze zo blijven werken, heeft België binnen twee jaar weer een formidabele nationale ploeg en worden ze op Europees niveau een echt aantrekkelijke ploeg. Ik geloof erin, want er zitten heel veel winnaars in deze ploeg. Het zijn geen doetjes, maar ze stralen allemaal uit dat ze willen winnen.'

Volgens De Visser breken er na deze beloftengeneratie binnenkort nog Belgische talenten door. Eden Hazard, de zestienjarige spelmaker van Lille, is er zo een. 'Die volg ik al lang. Ik had hem graag gehad, maar het is niet gelukt. Het is een fantastisch talent. Misschien heeft die met Lille wel gekozen voor een club waar hij straks een kans krijgt. Als hij bij het eerste van Lille speelt, kan hij zeker doorgroeien naar een topclub. Het talent dat hij heeft, moet hij nu uitbouwen. Talent alleen volstaat niet: je hebt ook fysiek, mentaliteit en doorzettingsvermogen nodig.'
Dus snel een wedstrijd Jong Orange - Jong Belgie, dan weten we wie beter is.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 06:49   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dus snel een wedstrijd Jong Orange - Jong Belgie, dan weten we wie beter is.
Niks van.

Van beide ploegen één maken en laten spelen als de beneluxploeg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 08:09   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Het geheim van Oranje:

http://nl.youtube.com/watch?v=9X2fWGNMkQE
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be