Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2019, 19:07   #481
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff... schoolmeesterke. Zal ik uw fouten eens opzoeken? Het zal anders niet zo moeilijk zijn.
Het beroep van onderwijzer heeft me nooit geboeid, alhoewel het een noodzakelijk én nuttig beroep is waarbij honderdduizende kinderen betrokken zijn. Bepaalde ouders verkiezen wel thuisonderwijs en het aantal is groeiend.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat ik foutloos Nederlands schrijf, je kan alleen de perfectie benaderen. Je mag trouwens mijn fouten tegen het Nederlands gerust opzoeken. Je zal er niet veel vinden. Langs de andere kant ga ik dit niet doen met jouw berichten. Aan dergelijke infantiele spelletjes doe ik niet mee.

Wat kleine- en hoofdletters betreft zoek je spijkers op laag water, omdat het geen belang heeft.
Wanneer ik het over mijn vaderland heb denk ik aan Vlaanderen, niet belgië. Jij als belgicist ziet dit anders, jij en sommige van je belgische vrienden ontkennen zelfs dat Vlaanderen bestaat, maar jullie profiteren er wel van. Dit is trouwens één van de domste opmerkingen die ik ooit gelezen heb.

Laatst gewijzigd door robert t : 16 januari 2019 om 19:07.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 19:50   #482
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het beroep van onderwijzer heeft me nooit geboeid, alhoewel het een noodzakelijk én nuttig beroep is waarbij honderdduizende kinderen betrokken zijn. Bepaalde ouders verkiezen wel thuisonderwijs en het aantal is groeiend.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat ik foutloos Nederlands schrijf, je kan alleen de perfectie benaderen. Je mag trouwens mijn fouten tegen het Nederlands gerust opzoeken. Je zal er niet veel vinden. Langs de andere kant ga ik dit niet doen met jouw berichten. Aan dergelijke infantiele spelletjes doe ik niet mee.

Wat kleine- en hoofdletters betreft zoek je spijkers op laag water, omdat het geen belang heeft.
Wanneer ik het over mijn vaderland heb denk ik aan Vlaanderen, niet belgië. Jij als belgicist ziet dit anders, jij en sommige van je belgische vrienden ontkennen zelfs dat Vlaanderen bestaat, maar jullie profiteren er wel van. Dit is trouwens één van de domste opmerkingen die ik ooit gelezen heb.
Larie en apekool.

'Engelse' vod, 'Franse' vod, 'Duitse' vod, 'Belgische' vod, 'Vlaamse' vod, allemaal met een hoofdletter. Punt uit. Niet omdat we dat zo graag willen, maar omdat het de taalregels zijn. Ook voor u.

Indien iedereen zou spreken (én schrijven) zoals u , dan zou het nogal een soep worden. Want wanneer iemand de zwarte Vlaamse leeuw maar een povere prondel en een volstrekte lor zou vinden, dan mag hij volgens u zo maar schrijven: ‘vlaamse leeuw’. U bent niet goed bezig. En dit terwijl u andere posters spellingsfouten verwijt. Verbeter de wereld, begin bij uzelf!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 januari 2019 om 19:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 19:53   #483
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verbeter de wereld, begin met uzelf.
Wanner ga je dat eindelijk een bij jezelf toepassen, System?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 19:57   #484
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het beroep van onderwijzer heeft me nooit geboeid, alhoewel het een noodzakelijk én nuttig beroep is waarbij honderdduizende kinderen betrokken zijn. Bepaalde ouders verkiezen wel thuisonderwijs en het aantal is groeiend.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat ik foutloos Nederlands schrijf, je kan alleen de perfectie benaderen. Je mag trouwens mijn fouten tegen het Nederlands gerust opzoeken. Je zal er niet veel vinden. Langs de andere kant ga ik dit niet doen met jouw berichten. Aan dergelijke infantiele spelletjes doe ik niet mee.

Wat kleine- en hoofdletters betreft zoek je spijkers op laag water, omdat het geen belang heeft.
Wanneer ik het over mijn vaderland heb denk ik aan Vlaanderen, niet belgië. Jij als belgicist ziet dit anders, jij en sommige van je belgische vrienden ontkennen zelfs dat Vlaanderen bestaat, maar jullie profiteren er wel van. Dit is trouwens één van de domste opmerkingen die ik ooit gelezen heb.
Als u zelf niet zonder fouten schrijft, laat dan na posters erop te wijzen dat zij wel met fouten schrijven. U maakt zich belachelijk. Het is hier geen taalles.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 januari 2019 om 19:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 22:34   #485
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
...
Want wanneer iemand de zwarte Vlaamse leeuw maar een povere prondel en een volstrekte lor zou vinden, dan mag hij volgens u zo maar schrijven: ‘vlaamse leeuw’.
...
Ik weet heel goed waar en wanneer ik bewust sommige taalfouten wel schrijf. Dat is niet vaak en zeker niet overal. Maar hier op het forum toch zo systematisch als het kan: b. of belgië, en god.

Verder vind ik het inderdaad infantiel om anderen op taalfouten te wijzen. Ik heb evenveel respect voor de meer schools-opgeleide als voor de minder schools-opgeleide medeforummer of medemens. Laat staan voor iemand die in de een of de andere vorm dyslectisch zou zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 22:51   #486
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet heel goed waar en wanneer ik bewust sommige taalfouten wel schrijf. Dat is niet vaak en zeker niet overal. Maar hier op het forum toch zo systematisch als het kan: b. of belgië, en god.

Verder vind ik het inderdaad infantiel om anderen op taalfouten te wijzen. Ik heb evenveel respect voor de meer schools-opgeleide als voor de minder schools-opgeleide medeforummer of medemens. Laat staan voor iemand die in de een of de andere vorm dyslectisch zou zijn.
Ik doe een inspanning om geen fouten op Nederlands te schijven, ik heb het nooit geleerd alleen geassimileerd. Mijn zinsbouw kan te wensen over laten. Ik heb hier al slechter gezien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 00:34   #487
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Indien je mensen moet aanpakken op typ- en taalfouten, betekent dat louter dat je argumenten kak zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 01:13   #488
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien je mensen moet aanpakken op typ- en taalfouten, betekent dat louter dat je argumenten kak zijn.
Niet noodzakelijk.

Maar inderdaad, zeveren over typ- en spelfouten is wat kinderachtig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 01:41   #489
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet heel goed waar en wanneer ik bewust sommige taalfouten wel schrijf. Dat is niet vaak en zeker niet overal. Maar hier op het forum toch zo systematisch als het kan: b. of belgië, en god.

Verder vind ik het inderdaad infantiel om anderen op taalfouten te wijzen. Ik heb evenveel respect voor de meer schools-opgeleide als voor de minder schools-opgeleide medeforummer of medemens. Laat staan voor iemand die in de een of de andere vorm dyslectisch zou zijn.
't Is van de sCHOOF zijn kLOTEN!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:00   #490
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Arme Bart. Zo zijn stad moeten verlaten.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:21   #491
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Arme Bart. Zo zijn stad moeten verlaten.
Hij zal wel met de botsautokes op de Sinksenfoor blijven rijden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:24   #492
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Arme Bart. Zo zijn stad moeten verlaten.
En dat allemaal omdat het deze keer belangrijke verkiezingen zijn. Wat die uitspraak van Bart betreft noteer ik dat de vorige verkiezingen niet zo belangrijk waren. Maar dit keer is het echtigentechtig belangrijk. Iedereen naar het front en zo.

En waar leidt hij dat uit af? Uit de toespraak van Di Rupo die voor de PS de wens uitdrukte om terug mee te besturen. Nu vind ik dat geen uitspraak om verbaasd van te zijn. Mocht de PS op zijn nieuwjaarsreceptie hebben gezegd dat ze de verkiezing van 2019 eens gingen overslaan zou ik pas verbaasd zijn geweest.

Kortom, een grappig stukje theater van Bart om zijn voorgenomen vertrek uit Antwerpen in te kleden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:46   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het beroep van onderwijzer heeft me nooit geboeid,
Waarom speelt ge er dan ene op dit forum ?

Nee, serieus, op taalfouten wijzen is idioot. Posts worden vaak heel snel getikt, soms editeert men een post wat maakt dat de zinsconstructie anders is, en men vergeet om de grammatica overal aan te passen. Soms schrijft men op een tablet of een smartphone. Niet altijd de ideale omstandigheden om geen taalfout te maken. En soms maakt men inderdaad een echte taalfout, omdat men gewoon mis is. Kan iedereen overkomen. Zolang de tekst er niet zo vol van staat dat het irriterend werkt, of onleesbaar wordt, is dat geen ramp op een vluchtig medium zoals een forum, he. Men schrijft hier geen boek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2019 om 07:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:49   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En dat allemaal omdat het deze keer belangrijke verkiezingen zijn. Wat die uitspraak van Bart betreft noteer ik dat de vorige verkiezingen niet zo belangrijk waren. Maar dit keer is het echtigentechtig belangrijk. Iedereen naar het front en zo.
Omdat hij deze keer schrik heeft van motten te krijgen. Vorige keer was hij zekerder van zijn stuk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:06   #495
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Beide schrijfwijzen zijn goed. Ik heb het opgezocht maar het is correct dat "vakantie" meer gebruikt wordt.
OK
Citaat:
Interessant. Wanneer komt je eerste groene boekje, in jouw geval je eerste rode boekje uit? Ik heb interesse.
Het enige boekje dat ik ooit gemaakt heb was een met alle hydraulische symbolen voor medewerkers.
Ter inlichting het had een lichtgroene kaft.

Citaat:
Straf. In geval dat de uitgeverij "De bezige Bij" personeel zoekt ben jij de aangewezen man.
Het bedrijf waar ik werkte was er tevreden over.
De baas noemde me een bezige bij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:22   #496
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Arme Bart. Zo zijn stad moeten verlaten.
en zeggen dat de klassieke partijen de kans gemist hebben om heel deze zaak midden in een verkiezingsrun te laten doorgaan.
er zullen er een paar vloeken nu.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 09:15   #497
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Is van de sCHOOF zijn kLOTEN!
Ben je niet tevreden genoeg over je eigen materiaal?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 09:16   #498
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Arme Bart. Zo zijn stad moeten verlaten.
Hij verlaat zijn stad niet. Hij neemt gewoon de parking erbij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 09:21   #499
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En dat allemaal omdat het deze keer belangrijke verkiezingen zijn. Wat die uitspraak van Bart betreft noteer ik dat de vorige verkiezingen niet zo belangrijk waren. Maar dit keer is het echtigentechtig belangrijk. Iedereen naar het front en zo.

En waar leidt hij dat uit af? Uit de toespraak van Di Rupo die voor de PS de wens uitdrukte om terug mee te besturen. Nu vind ik dat geen uitspraak om verbaasd van te zijn. Mocht de PS op zijn nieuwjaarsreceptie hebben gezegd dat ze de verkiezing van 2019 eens gingen overslaan zou ik pas verbaasd zijn geweest.

Kortom, een grappig stukje theater van Bart om zijn voorgenomen vertrek uit Antwerpen in te kleden.
Elke verkiezing is de belangrijkste.
Elke verkiezing verliest al haar belangrijkheid op het moment in de ochtend dat de stemlokalen open gaan. Vanaf dan is de volgende verkiezing aan bod.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:05   #500
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom speelt ge er dan ene op dit forum ?
Ochgottekes. Ik heb éénmaal forumlid Jacobus (Subocaj) erop gewezen dat hij op zijn vervoegingen moest letten omdat hij er duidelijk tegen zondigde. Jabocus heeft me toen uitgelegd dat ie geen belang hecht aan de dt-vervoeging en daar kon ik vrede mee nemen. Maar deze uitleg was niet voldoende voor fanaticus Het Oosten en zijn volgelingen die me bleven aanvallen op deze materie. Voor mij is deze discussie afgelopen wegens niet relevant.
Citaat:
Nee, serieus, op taalfouten wijzen is idioot. Posts worden vaak heel snel getikt, soms editeert men een post wat maakt dat de zinsconstructie anders is, en men vergeet om de grammatica overal aan te passen. Soms schrijft men op een tablet of een smartphone. Niet altijd de ideale omstandigheden om geen taalfout te maken. En soms maakt men inderdaad een echte taalfout, omdat men gewoon mis is. Kan iedereen overkomen. Zolang de tekst er niet zo vol van staat dat het irriterend werkt, of onleesbaar wordt, is dat geen ramp op een vluchtig medium zoals een forum, he. Men schrijft hier geen boek.
Op taalfouten wijzen is inderdaad idioot wanneer men het systematisch doet. Ikzelf heb het één keer gedaan, dus aangesproken voel ik me niet. Iedere forummer gebruikt de edit-knop en als je het doet moet je soms veranderingen aanbrengen aan de zin waarin de fout zich bevindt. Perfect doenbaar trouwens, ik gebruik bovendien geen tablet of smartphone om mijn schaarse berichten op dit forum te plaatsen. Alleen vraag ik soms uitleg aan een bepaalde forummer op wie ik wil reageren wanneer zijn bericht opgesteld in een soort koeterwaals dat geen kat begrijpt. Voor de rest wil ik je nog zeggen dat ik dit forum niet meer interessant vind. Sommigen wonen er op en worden de slaaf ervan. Waarbij ze vergeten dat er ook nog een leven is zonder.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be