Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet de staat godsdiensten financiëren?
Ja maar alleen de christelijke en joodse religie 7 16,67%
Ja maar dan alle religie's 4 9,52%
Neen, dat ze het zelf betalen 31 73,81%
Wat kan mij het schelen? 0 0%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2007, 06:47   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

De overheid moet ze financiëren omdat religies voor wat spanning zorgen in dit doodsaaie land met zijn bescheiden middelmatige saaie grijze burgers.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 06:59   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De overheid moet ze financiëren omdat religies voor wat spanning zorgen in dit doodsaaie land met zijn bescheiden middelmatige saaie grijze burgers.
hmm.. de weg van de moslim is totaal anders dan dat van een anarchist. Islam zijn veel regeltjes & wetten hoor.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 08:12   #23
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Carl, het is dezelfde en niet: de zelfde, hetwelk bestaat dat? Een komma en 'en' combineert men niet (niet muggenziften Carl, please)

Van mij moeten allochtonen geen kopieën van Vlamingen worden, gewoon zodanig integreren dat we er geen last van hebben en we geen speciale regelingen moeten treffen voor hen, ze mogen onze staat niets kosten als ze zelf niets opbrengen, straks verwarren ze België nog met OCMW (bij velen is het al van dat me dunkt ).
Subsidies voor zoveel moskeeën?? Waarom? De regering maakt België straks officieel islamitisch!
En als ik nu graag "muggezift" tegen Khalid? Hij moet maar eens wat vriendelijker worden, dan zal ik mischien minder zagen Want ik heb de indruk dat hij van westerse mensen niet veel moet hebben.En dat terwijl hij dagelijks zijn kloten volslaagt met onze boterhammen..."Ontvangen weldaden schrijft men in het zand" (vlaams spreekwoord) schijnt echter het motto der allochtonen te zijn...
Maar hij mag zich kronkelen zoals hij wil: als hij hier blijft wonen, zal hij meer en meer dingen van ons overnemen, steeds meer op ons lijken, zijn kinderen als hij er krijgt zullen die trend verder zetten, en uiteindelijk zal zijn ganse verleden in het onze opgelost worden, en verdwijnen...
Enige manier om een échte moslim te zijn: in een puur islamietisch land gaan wonen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 08:13   #24
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De overheid moet ze financiëren omdat religies voor wat spanning zorgen in dit doodsaaie land met zijn bescheiden middelmatige saaie grijze burgers.
dat ze dat financieren met jouw uitkeringen dan.Gij moogt dan voor de moskee gaan zitten en daar bedelen achter een kom couscous...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 10:32   #25
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Ik heb op de eerste mogelijkheid gestemd, maar ik moet toevoegen dat de staat, wat mij betreft, enkel de Katholieke godsdienst dient te subsidiëren.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 20 juni 2007 om 10:32.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 10:36   #26
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Jeuj, nog meer tempels, maar toegegeven, moskeeën zijn meestal wel iets mooier dan kerken.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:21   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Jeuj, nog meer tempels, maar toegegeven, moskeeën zijn meestal wel iets mooier dan kerken.
tuurlijk... pitabars zijn ook gezelliger dan restaurants
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:25   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
ik heb geen behoefte om te integreren. Ik wil niet vastzitten in het definiëren van het vlaamse cultuur.
ik had niets anders verwacht... Het bevestigde alleen maar wat wij al lang zeggen.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 20 juni 2007 om 11:26.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:33   #29
Khalid
Schepen
 
Khalid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Locatie: Bxl
Berichten: 488
Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ik had niets anders verwacht... Het bevestigde alleen maar wat wij al lang zeggen.
Wat dan? Bij mijn weten ben ik hier geboren dus ik heb geen behoefte om de les gespeld te worden door gewone bugers die zitten door te hameren over integratie.... terwijl ze zelf niet geintegreerd zijn naar de vooropgestelde normen
__________________
www.turrokaansbelang.blogspot.com

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:41   #30
Khalid
Schepen
 
Khalid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Locatie: Bxl
Berichten: 488
Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
En als ik nu graag "muggezift" tegen Khalid? Hij moet maar eens wat vriendelijker worden, dan zal ik mischien minder zagen Want ik heb de indruk dat hij van westerse mensen niet veel moet hebben.En dat terwijl hij dagelijks zijn kloten volslaagt met onze boterhammen..."Ontvangen weldaden schrijft men in het zand" (vlaams spreekwoord) schijnt echter het motto der allochtonen te zijn...
Maar hij mag zich kronkelen zoals hij wil: als hij hier blijft wonen, zal hij meer en meer dingen van ons overnemen, steeds meer op ons lijken, zijn kinderen als hij er krijgt zullen die trend verder zetten, en uiteindelijk zal zijn ganse verleden in het onze opgelost worden, en verdwijnen...
Enige manier om een échte moslim te zijn: in een puur islamietisch land gaan wonen.
Amai gij hebt mij duidelijk op mijn plaats gezet. Wat ben jij sterk
Overigens kan ik u zeggen dat mijn vriendenkring zich niet beperkt tot allochtonen. Ik zal zelfs nog meer zeggen. Mijn autochonen vriendenkring is veel groter dan de uwe. Althans als men uw "virtuele" en fictieve vrienden niet bij rekenen
__________________
www.turrokaansbelang.blogspot.com

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:10   #31
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
Wat dan? Bij mijn weten ben ik hier geboren dus ik heb geen behoefte om de les gespeld te worden door gewone bugers die zitten door te hameren over integratie.... terwijl ze zelf niet geintegreerd zijn naar de vooropgestelde normen
Jij hebt in de eerste plaats gewoon aan de hier geldende wetten te houden, hier geboren of niet. Dus bijv. geen besnijdenissen van vrouwen, rituele slachtingen, kopvodden etc.
Voor het overige is het natuurlijk knettergek dat wij hier als lekenstaat subsidies geven aan geopenbaarde waanbeelden uit de duistere middeleeuwen of vroeger, of ze nu christen, Joods of islamitisch zijn.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:15   #32
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Of mensen moeten hun hobby's zelf betalen, of iedereen moet subsidie krijgen, of je nou katholiek, moslim, voetballer of klootschieter bent.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:18   #33
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

"Dat ze het zelf betalen". Maar dat geldt dan wel voor alle godsdiensten.
Zelf opdraaien voor de verloning van hun personeel, zelf opdraaien voor het onderhoud van hun gebouwen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:41   #34
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
Amai gij hebt mij duidelijk op mijn plaats gezet. Wat ben jij sterk
Overigens kan ik u zeggen dat mijn vriendenkring zich niet beperkt tot allochtonen. Ik zal zelfs nog meer zeggen. Mijn autochonen vriendenkring is veel groter dan de uwe. Althans als men uw "virtuele" en fictieve vrienden niet bij rekenen
??? Wat weet gij daar nu van jongen?Niks zou ik zeggen...Ge moet eens ophouden met uw wensen en waanideeën voor de werkelijkheid te nemen.Dat zou je al een heel stuk vooruithelpen.Want ik heb de indruk dat ge het moeilijk hebt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:09   #35
Khalid
Schepen
 
Khalid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Locatie: Bxl
Berichten: 488
Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
??? Wat weet gij daar nu van jongen?Niks zou ik zeggen...Ge moet eens ophouden met uw wensen en waanideeën voor de werkelijkheid te nemen.Dat zou je al een heel stuk vooruithelpen.Want ik heb de indruk dat ge het moeilijk hebt...
ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.
Vertel het eens, waar is het verkeerd gelopen
__________________
www.turrokaansbelang.blogspot.com

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:15   #36
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Jij hebt in de eerste plaats gewoon aan de hier geldende wetten te houden, hier geboren of niet. Dus bijv. geen besnijdenissen van vrouwen, rituele slachtingen, kopvodden etc.
Voor het overige is het natuurlijk knettergek dat wij hier als lekenstaat subsidies geven aan geopenbaarde waanbeelden uit de duistere middeleeuwen of vroeger, of ze nu christen, Joods of islamitisch zijn.
Het woord dat ik vetjes heb gezet is dat dialect of zo?
Besnijd Khalid vrouwen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:34   #37
Winterhamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Locatie: Nederland, Rotterdam.
Berichten: 1.098
Standaard

Religie doe je maar thuis, ik ben zelf een veganist, daar krijg ik toch ook geen subsidie voor.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:45   #38
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De overheid moet ze financiëren omdat religies voor wat spanning zorgen in dit doodsaaie land met zijn bescheiden middelmatige saaie grijze burgers.
Indien het enkel om religie zou gaan, zou niemand er een probleem mee hebben. Maar de "islam" is oneindig veel meer dan dat: het is een een "total way of life", een echte ideologie die elk aspect van het menselijke (samen)leven beheerst: hoe men opstaat, hoe men zijn oren wast, hoe en wat men eet, hoe men het op de wc doet, hoe men gaat slapen, hoe men vrijt, etc., en ook met welke mensen men mag omgaan, hoe men er dan mee moet omgaan, of men een hand mag geven of niet, of men ze als baas mag of moet respecteren of niet, etc., hoe politiek moet bedreven worden, en ook de economie, en hoe oorlog moet gevoerd worden, hoe men werkt of laat werken, en zo tot in het oneindige en tot in het kleinste detail.

En ja, ook hoe, hoe vaak, waar en wanneer moet gebeden worden, of niet. Dat is een stuk van de permanente indoctrinatie.

,,In zijn Burgermanifest van tien jaar geleden trekt Guy Verhofstadt harder van leer tegen de islam dan de Italiaanse premier Silvio Berlusconi [ooit] deed. [snip] Verhofstadt schreef toen: ,,De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (...) Is de zaak-Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?'' (my bold).
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:44   #39
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Het woord dat ik vetjes heb gezet is dat dialect of zo?
Besnijd Khalid vrouwen?
Kopvodden zijn hoofddoeken.
Of Khalid zelf vrouwen besnijdt kan ik niet weten, maar ik zou graag van hem-als Moslim-een duidelijk standpunt voor of tegen kennen.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:02   #40
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.
Vertel het eens, waar is het verkeerd gelopen
het is allemaal begonnen toen al die vreemdelingen in Europa kwamen wonen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be