Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2019, 00:17   #6641
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het ziet er naar uit dat No Deal het meest waarschijnlijke wordt.

Wat een miserie. Het VK gaat echt een lange tijd onstabiliteit tegemoet. Of hoe denk je dat mensen reageren als ze opeens armer worden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 00:33   #6642
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

https://www.thetimes.co.uk/article/b...year-j20f9rm3h

fok

Laat het eindelijk eens gedaan zijn. Willen ze deze brexit zombie army van May, Reese Mogg, Davis, enz...nog langer laten rondlopen ?

Dood is dood, duw het nu onder de grond en vooruit ermee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 00:57   #6643
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het ziet er naar uit dat No Deal het meest waarschijnlijke wordt.

Wat een miserie. Het VK gaat echt een lange tijd onstabiliteit tegemoet. Of hoe denk je dat mensen reageren als ze opeens armer worden ?
En dat is volgens mij ook de reden waarom een no-Brexit ook nog eens best mogelijk kan worden.
De bevolking zal dit niet zo maar slikken, zeker als je weet hoe ze zich nu voelen na het referendum.

Mijn gedacht....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 17 januari 2019 om 00:57.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 02:53   #6644
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En dat is volgens mij ook de reden waarom een no-Brexit ook nog eens best mogelijk kan worden.
De bevolking zal dit niet zo maar slikken, zeker als je weet hoe ze zich nu voelen na het referendum.

Mijn gedacht....
Politieke zelfmoord.

De Britse politiek is niet de Belgische. Hier kan je hara kiri plegen en verrijzen even later. Daar niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 03:56   #6645
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Politieke zelfmoord.
De Britse politiek is niet de Belgische. Hier kan je hara kiri plegen en verrijzen even later. Daar niet.
I beg to differ ole chap: lees eens de biografische politieke levensloop van Churchill!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 06:48   #6646
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nuja, single malt is al zo duur dat 5 euro meer of minder er weinig toe doet.
Geen geboren ondernemer zie ik.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:04   #6647
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
https://www.thetimes.co.uk/article/b...year-j20f9rm3h

fok

Laat het eindelijk eens gedaan zijn. Willen ze deze brexit zombie army van May, Reese Mogg, Davis, enz...nog langer laten rondlopen ?

Dood is dood, duw het nu onder de grond en vooruit ermee.
Mmm. Het zou wel eens kunnen dat de Britten uiteindelijk dit pokerspel winnen. Blijkbaar zijn ze toch zo stoer niet aan de EU kant als ze eerst hadden willen laten uitschijnen.

May speelt het HEEL hard.

Het zou wel grappig zijn dat de EU uiteindelijk in haar slip zal staan, als ze een verlenging aanbieden, en May dat weigert, "tenzij"... en zij net zoals Thatcher, HAAR condities kan dicteren.

Misschien heeft ze Angst gesnoven bij haar "stoere" EU kameraden. Als bloedhond weet je dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2019 om 07:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:07   #6648
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
https://www.thetimes.co.uk/article/b...year-j20f9rm3h

fok

Laat het eindelijk eens gedaan zijn. Willen ze deze brexit zombie army van May, Reese Mogg, Davis, enz...nog langer laten rondlopen ?

Dood is dood, duw het nu onder de grond en vooruit ermee.
Er zijn geen alternatieven. Geen kat staat te springen om Corbyn als premier te zien. Nog liever May verder haar rol van historische pispaal te laten spelen dan hun eigen vingers te verbranden. Er valt enkel te verliezen en niets te winnen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:08   #6649
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
I beg to differ ole chap: lees eens de biografische politieke levensloop van Churchill!
DIE zouden ze daar nu goed kunnen gebruiken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:10   #6650
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien heeft ze Angst gesnoven bij haar "stoere" EU kameraden. Als bloedhond weet je dat.
Welke troefkaart hebben de Britten dan?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:31   #6651
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Welke troefkaart hebben de Britten dan?
Dat de EU ook schrik heeft van een no deal Brexit, en dat May schijnbaar bereid is dat te doen zonder blozen. En het punt is dat ze daar niks moet voor bekomen: dat is wat er automatisch van komt als er *niks* gedaan wordt.

Als niemand nu nog iets doet, als May sokken gaat breien in 10 Downing Street, dan is de no-deal Brexit automatisch een feit op 29 maart.

Dat is een beetje alsof May de trein op automatische piloot heeft gezet aan 200 km/u, en op een spoor zit dat in een ravijn gaat de 29ste maart. Chiche.

Moesten ze bij de EU gezegd hebben: "ok, spijtig maar wij nemen akte van uw beslissing, en gaan ons nu dus voorbereiden op wat we dachten dat jullie niet gingen doen", dan ging de mogelijke schrik terug naar de UK. Maar nu hebben ze zich verraden bij de EU.

Zij kan nu zeggen: OK, ik heb mijn deal geprobeerd, dat passeert niet, we doen dus no deal.... tenzij jullie aan de EU kant mij iets te bieden hebben ? Wat stellen jullie voor ? "on est demandeur de rien", maar stel toch altijd maar voor...

Een politieke Clint Eastwood film...

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2019 om 07:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:48   #6652
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat de EU ook schrik heeft van een no deal Brexit, en dat May schijnbaar bereid is dat te doen zonder blozen. En het punt is dat ze daar niks moet voor bekomen: dat is wat er automatisch van komt als er *niks* gedaan wordt.

Als niemand nu nog iets doet, als May sokken gaat breien in 10 Downing Street, dan is de no-deal Brexit automatisch een feit op 29 maart.

Dat is een beetje alsof May de trein op automatische piloot heeft gezet aan 200 km/u, en op een spoor zit dat in een ravijn gaat de 29ste maart. Chiche.

Moesten ze bij de EU gezegd hebben: "ok, spijtig maar wij nemen akte van uw beslissing, en gaan ons nu dus voorbereiden op wat we dachten dat jullie niet gingen doen", dan ging de mogelijke schrik terug naar de UK. Maar nu hebben ze zich verraden bij de EU.

Zij kan nu zeggen: OK, ik heb mijn deal geprobeerd, dat passeert niet, we doen dus no deal.... tenzij jullie aan de EU kant mij iets te bieden hebben ? Wat stellen jullie voor ? "on est demandeur de rien", maar stel toch altijd maar voor...

Een politieke Clint Eastwood film...
Ik denk niet dat ze in de UK blufpoker spelen. Ik denk dat ze gewoon niet kunnen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:52   #6653
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze in de UK blufpoker spelen. Ik denk dat ze gewoon niet kunnen.
Dat is de beste blufpoker: echt niet kunnen !

Het is zoals die trein, maar met een treinbestuurder die echt niet weet waar de rem zit

Het resultaat kan wel zijn dat uiteindelijk ze aan de EU kant door hun knieen gaan en May alles toezeggen wat ze wilt. Ene die de idioot uithangt, die kunt ge proberen tot reden te brengen door hem schrik aan te jagen ; een echte idioot, daar moet ge wel aan toegeven...

Dat is dan misschien de reden waarom het voordelig is om idioten als politici te hebben...

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2019 om 07:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:00   #6654
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is de beste blufpoker: echt niet kunnen !

Het is zoals die trein, maar met een treinbestuurder die echt niet weet waar de rem zit

Het resultaat kan wel zijn dat uiteindelijk ze aan de EU kant door hun knieen gaan en May alles toezeggen wat ze wilt. Ene die de idioot uithangt, die kunt ge proberen tot reden te brengen door hem schrik aan te jagen ; een echte idioot, daar moet ge wel aan toegeven...

Dat is dan misschien de reden waarom het voordelig is om idioten als politici te hebben...
Als ik van de EU was zou ik die Britse trein eerst eens goed laten crashen. Daarna zal het veel makkelijker zijn om te onderhandelen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:03   #6655
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als ik van de EU was zou ik die Britse trein eerst eens goed laten crashen. Daarna zal het veel makkelijker zijn om te onderhandelen.
Juist, maar dat is gans het punt: waarom komen ze dan al af met een mogelijk uitstel tot in 2020 ? Dat wil zeggen dat ze zelf ook schrik hebben. Wie schrik heeft, daar kunt ge dinges van bekomen.

Zie Tavek's link:
https://www.thetimes.co.uk/article/b...year-j20f9rm3h

Maw, langs EU kant doen ze het ook in hun broek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2019 om 08:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:16   #6656
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, maar dat is gans het punt: waarom komen ze dan al af met een mogelijk uitstel tot in 2020 ? Dat wil zeggen dat ze zelf ook schrik hebben. Wie schrik heeft, daar kunt ge dinges van bekomen.

Zie Tavek's link:
https://www.thetimes.co.uk/article/b...year-j20f9rm3h

Maw, langs EU kant doen ze het ook in hun broek.
Dat zou dan een domme strategie zijn vanwege de EU. Maar wie ben ik?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 17 januari 2019 om 08:16.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:38   #6657
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mmm. Het zou wel eens kunnen dat de Britten uiteindelijk dit pokerspel winnen. Blijkbaar zijn ze toch zo stoer niet aan de EU kant als ze eerst hadden willen laten uitschijnen.

May speelt het HEEL hard.

Het zou wel grappig zijn dat de EU uiteindelijk in haar slip zal staan, als ze een verlenging aanbieden, en May dat weigert, "tenzij"... en zij net zoals Thatcher, HAAR condities kan dicteren.

Misschien heeft ze Angst gesnoven bij haar "stoere" EU kameraden. Als bloedhond weet je dat.
Die verlenging is al aangeboden, dit is geen probleem. De EU onderhandelt niet over een Brexit of niet, de EU onderhandelt over het behouden van een vrije handelszone of niet. En daar zijn voorwaarden aan verbonden die de EU niet kan laten vallen, immers het is in het belang van de eigen lidstaten (Spanje en Ierland) en ze kunnen die moeilijk laten vallen voor een 'onbetrouwbaar' UK.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:58   #6658
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mmm. Het zou wel eens kunnen dat de Britten uiteindelijk dit pokerspel winnen. Blijkbaar zijn ze toch zo stoer niet aan de EU kant als ze eerst hadden willen laten uitschijnen.

May speelt het HEEL hard.

Het zou wel grappig zijn dat de EU uiteindelijk in haar slip zal staan, als ze een verlenging aanbieden, en May dat weigert, "tenzij"... en zij net zoals Thatcher, HAAR condities kan dicteren.

Misschien heeft ze Angst gesnoven bij haar "stoere" EU kameraden. Als bloedhond weet je dat.

Nee hoor, de EU laat gewoon doorschemeren dat de mogelijkheid tot verlenging tot eind 2020 bestaat ALS :

1. Het UK zelf deze aanvraag doet. Zij moeten dus op de knieen naar Brussel komen hiervoor. Dat maakt duidelijk hoe de verhoudingen liggen.

2. Er een grondige reden kan gegeven worden waarom deze verlenging nuttig kan zijn, een 2de referendum of verkiezingen dus. Geen verlenging van het onproductief gekibbel dat we nu zien.

De EU speelt het dus nog veel harder.
En dit doen ze niet uit schrik maar gewoon pure rationele berekening, op die manier steunen ze de Britse burgers en politici die voor een 2de referendum zijn door hen een uitweg aan te bieden, maar het zullen die burgers en politici zelf moeten zijn die die uitweg nemen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 januari 2019 om 09:03.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 09:04   #6659
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als ik van de EU was zou ik die Britse trein eerst eens goed laten crashen. Daarna zal het veel makkelijker zijn om te onderhandelen.
Uiteraard, alleen jammer dat er dan ook brokken zullen vallen aan EU kant.
Nobody wins.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 09:06   #6660
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee hoor, de EU laat gewoon doorschemeren dat de mogelijkheid tot verlenging tot eind 2020 bestaat ALS :

1. Het UK zelf deze aanvraag doet. Zij moeten dus op de knieen naar Brussel komen hiervoor. Dat maakt duidelijk hoe de verhoudingen liggen.

2. Er een grondige reden kan gegeven worden waarom deze verlenging nuttig kan zijn, een 2de referendum of verkiezingen dus. Geen verlenging van het onproductief gekibbel dat we nu zien.
Dat was wat ik eerst gehoord had ook. Maar dat is niet helemaal wat in dat artikel staat.

Citaat:
Previous planning had centred on a three-month delay to Brexit from March 29 until the end of June but now, according to multiple sources, EU officials are investigating legal routes to postpone Britain’s withdrawal until next year
Waarom zouden die "EU officials" zich zelfs maar over die vraag buigen als die niet eens gesteld is door het UK ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2019 om 09:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be