Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Hebben alle mannen imperialistische trekjes ?
Ja ! 5 25,00%
Nee ! 12 60,00%
Ik weet het niet ? 3 15,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2003, 17:06   #41
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik kan hier evengoed een topic starten: Vrouwen!!?!?!?!?!!? Minderwaardige sletten of sluikse verleidsters?!?!?!?!?!?!?!

Eens zien hoe geviseerd onze dames zich dan zouden voelen.
Maar dat wil ik er ook juist mee zeggen, analoge uitspraken horen wij elke dag, ook al is het maar om te lachen.

Goed voor jou als jij inderdaad een correcte persoon bent, maar stel jezelf wel eens voor in het gezelschap van allemaal mannen, hoe wordt er dan naar vrouwen gekeken, welke grapjes zullen er verteld worden ?
Dus omdat er een bepaald aantal mannen sexistische grapjes maken, vind je het verantwoord om deze topic te starten, die alle mannen viseert. We zijn het eens met elkaar.
Weet je wat Tomb,

ik weet dat ik recht in min schoenen sta, ik ga zoveel mogelijk veralgemeningen uit de weg, en ik probeer consequent verdraagzaam en empathisch door het leven te gaan. Zie mijn onderschrift, it's a way of life. Als jij je nu genoodzaakt voelt mij te labelen als een kortzichtig, wereldvreemd, veralgemenend en sexistisch persoon op basis van 1 topic, dan doe je maar. Ik weet dat dat niet zo is, dus ik hoef mij nergens om te schamen, jij wil mij verkeerd begrijpen in deze topic. En hoezeer ik jou en anderen respecteer op dit forum, ook al ben ik het niet altijd eens met jou, een oordeel velle,is altijd gemakkelijker dan een vraag stellen en een dialoog aangaan.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 17:23   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik kan hier evengoed een topic starten: Vrouwen!!?!?!?!?!!? Minderwaardige sletten of sluikse verleidsters?!?!?!?!?!?!?!

Eens zien hoe geviseerd onze dames zich dan zouden voelen.
Maar dat wil ik er ook juist mee zeggen, analoge uitspraken horen wij elke dag, ook al is het maar om te lachen.

Goed voor jou als jij inderdaad een correcte persoon bent, maar stel jezelf wel eens voor in het gezelschap van allemaal mannen, hoe wordt er dan naar vrouwen gekeken, welke grapjes zullen er verteld worden ?
Dus omdat er een bepaald aantal mannen sexistische grapjes maken, vind je het verantwoord om deze topic te starten, die alle mannen viseert. We zijn het eens met elkaar.
Weet je wat Tomb,

ik weet dat ik recht in min schoenen sta, ik ga zoveel mogelijk veralgemeningen uit de weg, en ik probeer consequent verdraagzaam en empathisch door het leven te gaan. Zie mijn onderschrift, it's a way of life. Als jij je nu genoodzaakt voelt mij te labelen als een kortzichtig, wereldvreemd, veralgemenend en sexistisch persoon op basis van 1 topic, dan doe je maar. Ik weet dat dat niet zo is, dus ik hoef mij nergens om te schamen, jij wil mij verkeerd begrijpen in deze topic. En hoezeer ik jou en anderen respecteer op dit forum, ook al ben ik het niet altijd eens met jou, een oordeel velle,is altijd gemakkelijker dan een vraag stellen en een dialoog aangaan.
Coosie logica:
Je neemt een zeer duidelijke uitspraak van Coosie en toont aan dat die veralgemenend is over mannen.
Na wat ge-argue over het al dan niet veralgemenend zijn van die uitspraak trekt Coosie de conclusie dat jij het bent die veralgemeend omdat je haar catalogeerd gebaseerd op maar 1 uitspraak.

What's next? Moordenaars die komen vertellen dat ge ze niet moogt brandmerken omdat ze niet mogen afgerekend worden op 1 moord?

Komkom, lees je eigen tekst en titel nog eens na en kom gewoon tot het besef dat, ondanks je goede voornemens, en al dan niet opzettelijk, je er alle mannen mee door het slijk getrokken hebt. Je moet er dan ook niet over verbaasd zijn dat er een paar mannen negatief op reageren.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 17:36   #43
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Goed voor jou als jij inderdaad een correcte persoon bent, maar stel jezelf wel eens voor in het gezelschap van allemaal mannen, hoe wordt er dan naar vrouwen gekeken, welke grapjes zullen er verteld worden ?
Goed voor jou als jij inderdaad een correcte persoon bent, maar stel jezelf wel eens voor in het gezelschap van allemaal vrouwen, hoe wordt er dan naar mannen gekeken, welke grapjes zullen er verteld worden ?


Ik stel mijzelf voor en tussen vrouwen onderling wordt er dan meestal gebabbeld hoe ambetant het is dat mannen overal hun sokken en onderbroeken laten slingeren in huis, en hoe wij daardoor in zagen omgetoverd worden.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 17:42   #44
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik kan hier evengoed een topic starten: Vrouwen!!?!?!?!?!!? Minderwaardige sletten of sluikse verleidsters?!?!?!?!?!?!?!

Eens zien hoe geviseerd onze dames zich dan zouden voelen.
Maar dat wil ik er ook juist mee zeggen, analoge uitspraken horen wij elke dag, ook al is het maar om te lachen.

Goed voor jou als jij inderdaad een correcte persoon bent, maar stel jezelf wel eens voor in het gezelschap van allemaal mannen, hoe wordt er dan naar vrouwen gekeken, welke grapjes zullen er verteld worden ?
Dus omdat er een bepaald aantal mannen sexistische grapjes maken, vind je het verantwoord om deze topic te starten, die alle mannen viseert. We zijn het eens met elkaar.
Weet je wat Tomb,

ik weet dat ik recht in min schoenen sta, ik ga zoveel mogelijk veralgemeningen uit de weg, en ik probeer consequent verdraagzaam en empathisch door het leven te gaan. Zie mijn onderschrift, it's a way of life. Als jij je nu genoodzaakt voelt mij te labelen als een kortzichtig, wereldvreemd, veralgemenend en sexistisch persoon op basis van 1 topic, dan doe je maar. Ik weet dat dat niet zo is, dus ik hoef mij nergens om te schamen, jij wil mij verkeerd begrijpen in deze topic. En hoezeer ik jou en anderen respecteer op dit forum, ook al ben ik het niet altijd eens met jou, een oordeel velle,is altijd gemakkelijker dan een vraag stellen en een dialoog aangaan.
Coosie logica:
Je neemt een zeer duidelijke uitspraak van Coosie en toont aan dat die veralgemenend is over mannen.
Na wat ge-argue over het al dan niet veralgemenend zijn van die uitspraak trekt Coosie de conclusie dat jij het bent die veralgemeend omdat je haar catalogeerd gebaseerd op maar 1 uitspraak.

What's next? Moordenaars die komen vertellen dat ge ze niet moogt brandmerken omdat ze niet mogen afgerekend worden op 1 moord?

Komkom, lees je eigen tekst en titel nog eens na en kom gewoon tot het besef dat, ondanks je goede voornemens, en al dan niet opzettelijk, je er alle mannen mee door het slijk getrokken hebt. Je moet er dan ook niet over verbaasd zijn dat er een paar mannen negatief op reageren.
Mijn titel is zeer zeker veralgemenend, de poll niet, iik heb namelijk ik weet het niet gestemd. Mijn titel trekt zeer zeker de aandacht, en bij de meeste mannelijke reacties werden mijn stellingen weerlegd, wat dan ook de bedoeling van een debat is. Bekijk het aantal vraagtekens dat in mijn tekst voorkomen, en bekijk jou reacties die meer mij viseren dan een debat opentrekken. Mijn bedoeling was niet om mijzelf centraal te zetten in deze topic, maar eerder de link tussen godsdienst en mannen.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 17:52   #45
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Ik heb zojuist aan mijn vriend gevraagd, of ik een veralgemend persoon ben, of deze topic sexistisch is, en of hij zich als man aangevallen voelt.
Zijn antwoord was: 1) Zeer zeker niet, 2) deze topic kan sexistisch overkomen, 3) neen, want die is niet op hem van toepassing.

Mannen, shame on me ! Deze topic was niet veralgemened bedoeld, het was evenwel doeltreffend in het verkrijgen van een aantal reacties.
Hoedanook, ik vind dat er nog zo topic mogen gestart worden over het verschil en de gelijkenissen tussen mannen en vrouwen. Er lijkt mij veel stof tot nadenken en debatteren, en het kan maar het wederzijds begrip vergroten, en het kan wel nog eens leuk worden ook. (Voor deze die zichzelf niet te serieus nemen, tenminste.)
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be