Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2023, 17:22   #501
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel ik erf later van mezelf
Dat heeft een hoog zombie gehalte, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2023, 17:26   #502
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat heeft een hoog zombie gehalte, nee ?
Waarom?

Ik trek dat 'boeket' dan immers terug (+ gratis wonen tot mijn dood + rente op mijn beurt).
= wel degelijk 'van mezelf erven' xD
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 18:05   #503
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.437
Standaard

Weer problemen met Ledger. Software gehackt.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4mjPzoKCFw
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 18:42   #504
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.942
Standaard

Crypto en alles wat er mee te maken heeft is shit. De vorige week gestorven (99 jaar en 11 maanden) miljardair Charlie Munger noemde het “rat poison”. Hij had gelijk. De formule waarmee hij zo rijk geworden is : 1) investeer uitsluitend in aandelen van kwaliteitsondernemingen; 2) koop ze alleen wanneer de beurskoers flink gedaald is; 3) doe verder niets (sit on your hands and wait).
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 18:55   #505
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Crypto en alles wat er mee te maken heeft is shit. De vorige week gestorven (99 jaar en 11 maanden) miljardair Charlie Munger noemde het “rat poison”. Hij had gelijk. De formule waarmee hij zo rijk geworden is : 1) investeer uitsluitend in aandelen van kwaliteitsondernemingen; 2) koop ze alleen wanneer de beurskoers flink gedaald is; 3) doe verder niets (sit on your hands and wait).
Al die oude investeerders zijn wel aan't terugkomen op hun vooroordeel. Zowat elk financieel instituut/bank -- de grootste, Blackrock, eerst -- zitten te wachten op toelating om cryptofondsen te mogen verkopen.

Er is ook erger, zoals de baas van JP Morgan die zei dat hij elke employee die bankfondsen in crypto zou steken op staande voet zou ontslaan....
Terwijl Morgan op hetzelfde ogenblik stiekem bezig was met crypto aan te kopen.

Investeer niet in dingen die je niet vertrouwt, maar wees niet verbaasd als er binnenkort bitcoins in je pensioenfonds zitten.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 14 december 2023 om 18:56.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 21:47   #506
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Weer problemen met Ledger. Software gehackt.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4mjPzoKCFw
Ik geloof daar niks van. Nu iedereen weet dat Ledger aan je seed kan, is het gewoon duidelijk dat de staff bij Ledger steelt van de klanten en het vervolgens een hack noemt.

Ik heb een nano x besteld vlak voor het schandaal uitkwam. Ik gebruik hem nooit en wil graag het geld terug maar daar kan men naar fluiten.

Ga best voor Ngrave of Coldcard
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 december 2023 om 21:47.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 21:50   #507
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Er is ook erger, zoals de baas van JP Morgan die zei dat hij elke employee die bankfondsen in crypto zou steken op staande voet zou ontslaan....
Terwijl Morgan op hetzelfde ogenblik stiekem bezig was met crypto aan te kopen.
Het is ook gebleken dat Elizabeth Warren, zowat de beheerder van het ganse financiële beleid in de VS, de aanval op crypto publiekelijk op tv heeft ingezet net terwijl JP Morgan alles aan het opkopen was.

Wat een schrijnende hypocrisie. Straks zijn bitcoinhouders de nieuwe ongevaccineerden. Vijanden van de staat. En weer zullen de zwakzinnigen op die trein springen, en het geloven.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 05:43   #508
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Weer problemen met Ledger. Software gehackt.
Ik begrijp idioten niet die het niet "klassiek" doen en denken dat op derden vertrouwen veilig is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 05:43   #509
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Er is ook erger, zoals de baas van JP Morgan die zei dat hij elke employee die bankfondsen in crypto zou steken op staande voet zou ontslaan....
Terwijl Morgan op hetzelfde ogenblik stiekem bezig was met crypto aan te kopen.
Dat is normaal he. Als je die zo goedkoop mogelijk wil binnendoen, dan ga je geen reclame maken om er te kopen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 12:57   #510
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp idioten niet die het niet "klassiek" doen en denken dat op derden vertrouwen veilig is.
Als je je geld in een bank laat vertrouw je ook op derden.

Je hebt tevens garantie dat je geld jaarlijks devalueert. En als er iets gebeurt waardoor je je geld onmiddellijk nodig hebt, dan blijkt het niet beschikbaar omdat de bankiers jouw geld hebben geïnvesteerd.

Ledger is inderdaad niet te vertrouwen. Die "software hacks" zijn gewoon de staff die toegang hebben tot jouw seedphrase.

Ga voor Ngrave of Coldcard. Beiden zijn open source. De rest deugt niet
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 12:58   #511
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is normaal he. Als je die zo goedkoop mogelijk wil binnendoen, dan ga je geen reclame maken om er te kopen he
Het is eigenlijk door het feit dat ze antireclame maken, dat je weet dat je het net wel moet kopen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:28   #512
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als je je geld in een bank laat vertrouw je ook op derden.
Er is gans een legaal kader dat maakt dat met uw bankrekening gaan lopen moeilijker is dan met uw crypto gaan lopen als je daarvan de sleutels aan derden toevertrouwt.

Als de computer van uw bank gehackt wordt dan ben je je geld niet kwijt want legaal zal dat te recupereren zijn. Ga je de sleutels van uw cryptomunten aan derden laten en die zijn daar ribbedebie mee, dan heb je geen legale poot om op te staan.

Dus doe je het beter helemaal zelf he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:29   #513
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het is eigenlijk door het feit dat ze antireclame maken, dat je weet dat je het net wel moet kopen.
Ik heb inderdaad NOOIT begrepen hoe men "gratis beleggingsadvies" van een of andere instelling kan willen geloven. Zo een instelling zou toch totaal idioot moeten zijn om na haar professioneel werk om te zien wat potentieel winstgevend is, die winst naar de vaantjes te helpen door anderen uit te leggen dat massief te kopen en dus de prijs op te drijven ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2023 om 13:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:49   #514
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Al die oude investeerders zijn wel aan't terugkomen op hun vooroordeel. Zowat elk financieel instituut/bank -- de grootste, Blackrock, eerst -- zitten te wachten op toelating om cryptofondsen te mogen verkopen.

Er is ook erger, zoals de baas van JP Morgan die zei dat hij elke employee die bankfondsen in crypto zou steken op staande voet zou ontslaan....
Terwijl Morgan op hetzelfde ogenblik stiekem bezig was met crypto aan te kopen.

Investeer niet in dingen die je niet vertrouwt, maar wees niet verbaasd als er binnenkort bitcoins in je pensioenfonds zitten.
Dat sommige private financiële instellingen likkebaardend achter het crypto bedrog aanlopen is gewoon zuiver opportunisme. Een order in crypto brengt hen net zoveel makelaarsloon op als een ander. Maar dat neemt niet weg dat achter crypto er doodeenvoudig lucht zit. Meer niet.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:50   #515
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is gans een legaal kader dat maakt dat met uw bankrekening gaan lopen moeilijker is dan met uw crypto gaan lopen als je daarvan de sleutels aan derden toevertrouwt.
Vraag dat eens aan inwoners van Cyprus. Daar is de bank met 75% van hun spaargeld gaan lopen. Er zijn trouwens andere voorbeelden genoeg.

Je sleutels (crypto) mag je uiteraard niet aan derden toevertrouwen. Het bedrijf Ledger heeft altijd beweerd dat ze je sleutels niet hebben. Maar velen betwijfelen dat. Daarom moet je voor open source, air gapped wallets gaan.

Citaat:
Als de computer van uw bank gehackt wordt dan ben je je geld niet kwijt want legaal zal dat te recupereren zijn. Ga je de sleutels van uw cryptomunten aan derden laten en die zijn daar ribbedebie mee, dan heb je geen legale poot om op te staan.

Dus doe je het beter helemaal zelf he.
Aristoteles definieerde geld als

-draagbaar
-deelbaar
-niet vergaan
-waardevast

Money (geld) is alle 4 die zaken. Bitcoin voldoet. Currency (euro/dollar) is dat niet omdat er geen sprake is van fixed supply. Aan de factor waardevast wordt niet voldaan. Laat je currency op een bank staan en het devalueert zienderogen. Het is geen "geld". Mensen hebben gewoon devaluerende currency.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:55   #516
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat sommige private financiële instellingen likkebaardend achter het crypto bedrog aanlopen is gewoon zuiver opportunisme. Een order in crypto brengt hen net zoveel makelaarsloon op als een ander. Maar dat neemt niet weg dat achter crypto er doodeenvoudig lucht zit. Meer niet.
Weer iemand die er niks van begrijpt.
De euro en de dollar evolueren naar lucht. Er is niks dat hun schaarsheid garandeert en dus niks dat het een intrinsieke waarde geeft. Goud heeft dat wel. En bitcoin is het nieuwe digitale goud. Beter verhandelbaar ook, beter deelbaar, en niet te manipuleren door centrale bankiers.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 14:15   #517
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vraag dat eens aan inwoners van Cyprus. Daar is de bank met 75% van hun spaargeld gaan lopen. Er zijn trouwens andere voorbeelden genoeg.
Ik had het niet over de waarde der dingen, maar over het risico dat ongure figuren het U ontfutselen. Zonder "systeem problemen" is geld op een bankrekening "veiliger" tegen diefstal door een ongure figuur dan cryptosleutels die men U kan afnemen.

Citaat:
Je sleutels (crypto) mag je uiteraard niet aan derden toevertrouwen. Het bedrijf Ledger heeft altijd beweerd dat ze je sleutels niet hebben.
DAT is het punt juist, zij BEWEREN dat en je MOET DAT GELOVEN. Dat is wat ik bedoel, op derden vertrouwen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2023 om 14:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 14:19   #518
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar dat neemt niet weg dat achter crypto er doodeenvoudig lucht zit. Meer niet.
Achter Euro's en dollars ook. Wat Euro's, dollars, fiat geld en crypto waarde geeft is gewoon het collectieve geloof dat er morgen mensen zullen zijn die nog steeds geloven dat het waarde heeft. Dat is ook zo met goud, kunstwerken en alle andere speculatieve waardedragers, waarvan de NUTSWAARDE piepklein of onbestaande is ten aanzien van de speculatieve marktwaarde.

Goud is bijzonder weinig waard als nutsmetaal. Koper is praktisch meer waard dan goud. De veel hogere prijs van goud komt van een millennia-oude speculatie dat er morgen nog steeds mensen zullen zijn die denken dat goud veel waard is.

Vele "kunstwerken" die je nog niet in uw living zou willen hangen uit lelijkheid, hebben een hoge waarde omwille van het speculatieve geloof dat er morgen mensen zullen zijn die daar ook veel waarde aan zullen geven (omdat die OOK denken dat overmorgen er weer anderen zullen zijn en zo).

Bitcoin is niet anders dan goud, kunstwerken, en andere speculatieve dingen. Zolang mensen denken dat morgen mensen zullen denken dat het iets waard is, IS het werkelijk iets waard.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2023 om 14:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 14:23   #519
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Money (geld) is alle 4 die zaken. Bitcoin voldoet. Currency (euro/dollar) is dat niet omdat er geen sprake is van fixed supply. Aan de factor waardevast wordt niet voldaan. Laat je currency op een bank staan en het devalueert zienderogen. Het is geen "geld". Mensen hebben gewoon devaluerende currency.
Dat is ook overdreven. Het is waar dat fiat geld intentioneel inflationair is, maar fiat geld is dan ook niet bedoeld als lange-termijn waardedrager. Dat dient enkel maar als korte-termijn intermediair ruilmiddel. Niemand houdt grote sommen fiat geld als dusdanig voor lange termijn he. Fiat geld is geen beleggingsinstrument, maar een middel om dingen te kopen in de winkel. Ticketjes die je bekomt als je ze nodig hebt, en zo snel mogelijk opgebruikt.

Maar let wel op met die zogezegde vaste hoeveelheid bitcoin. Dat protocol kan ook gewijzigd worden. Ik denk nu niet dat men dat zal doen omdat het geloof in bitcoin dan naar de vaantjes is, maar het is niet onmogelijk. Het protocol is al enkele keren veranderd geworden. Meestal om techniciteiten, maar toch.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 14:58   #520
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar let wel op met die zogezegde vaste hoeveelheid bitcoin. Dat protocol kan ook gewijzigd worden. Ik denk nu niet dat men dat zal doen omdat het geloof in bitcoin dan naar de vaantjes is, maar het is niet onmogelijk. Het protocol is al enkele keren veranderd geworden. Meestal om techniciteiten, maar toch.
Verklaar je nader. Kunnen er volgens jou ooit meer dan 21 miljoen bitcoins bestaan? Het zou de eerste keer zijn dat ik dat hoor.

En van die 21 miljoen coins (nu 19M gemijnd) zijn er al heel wat verloren gegaan. Eigenaars die hun keys verloren zijn, of die overleden zijn.. Als een kwart verloren is maakt dit 1 BTC enkel schaarser en dus waardevoller.

Michael Saylor gelooft dat over 20 jaar, 1 bitcoin de waarde zal hebben van 1 21 miljoenste van alles wat waarde heeft. Dit zou het geval zijn bij een 100% allocatie en acceptatie van BTC als universeel betaalmiddel.

Of het zo'n vaart zal lopen weet ik niet. Maar mensen verliezen systematisch hun geloof in fiat en ik schat die kans niet onmogelijk.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be