Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2023, 10:11   #361
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Zonder swansen, op minder dan een maand een rendement gehaald dat geen spaarrekening op een jaar kan geven.
Maar ik moet ermee stoppen vrees ik. Den bull heeft mij symboliek kenbaar gemaakt.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 16:12   #362
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.599
Standaard

Het gerucht draait nu dat de vijfde grootste cryptowallet , met zo"n 100.000 BTC = ~2.5 miljard EUR, zou toebehoren aan Yevgeny Prigozhin. Als die zijn privésleutel mee in rook is opgegaan zijn dat weer flink wat coins die voorgoed uit circulatie zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 23:01   #363
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het gerucht draait nu dat de vijfde grootste cryptowallet , met zo"n 100.000 BTC = ~2.5 miljard EUR, zou toebehoren aan Yevgeny Prigozhin. Als die zijn privésleutel mee in rook is opgegaan zijn dat weer flink wat coins die voorgoed uit circulatie zijn.
Dit maakt de beschikbare coins alleen maar zeldzamer en dus ook waardevoller.
Het maximale aantal te minen coins is 21 miljoen. Als daar de helft van verloren gaat is dat alleen maar een goede zaak voor degenen die hun keys nog wel hebben.

Ik ben niet zo zeer bang om mijn key te verliezen. Ik ben veel meer bang om de verkeerde wallet te vertrouwen. Ledger heeft in het verleden beweerd dat coins verloren gingen door een hack. Maar nu we met de update weten dat ze toegang hebben tot onze seedphrase, is het veel waarschijnlijker dat insiders gewoonweg de keys gestolen hebben.

Is er een wallet die jij voor 100% vertrouwt?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 08:15   #364
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben niet zo zeer bang om mijn key te verliezen. Ik ben veel meer bang om de verkeerde wallet te vertrouwen.
? Ik zou denken dat de bitcoin client zelf wel te vertrouwen is he.

https://bitcoin.org/en/download

Maar eerlijk gezegd, electrum is stukken handiger en volgens mij ook secure.

https://electrum.org/#home

Ik begrijp trouwens het probleem niet echt. Als je met een offline computer werkt, is er maar weinig dat mis kan gaan als je echt paranoide bent. Je werkt dan best met cold storage, en je gebruikt die computer enkel maar om transacties mee te doen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 september 2023 om 08:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 08:45   #365
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
? Ik zou denken dat de bitcoin client zelf wel te vertrouwen is he.

https://bitcoin.org/en/download

Maar eerlijk gezegd, electrum is stukken handiger en volgens mij ook secure.

https://electrum.org/#home

Ik begrijp trouwens het probleem niet echt. Als je met een offline computer werkt, is er maar weinig dat mis kan gaan als je echt paranoide bent. Je werkt dan best met cold storage, en je gebruikt die computer enkel maar om transacties mee te doen he.
Ledger?
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 09:45   #366
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ledger?
Ik zie niet in waar dat goed voor is, bovendien zijn er daar inderdaad wat "probleempjes" mee van het doorspelen van uw sleutels.

De goeie ouwe manier van uw seed gewoon op een stuk papier bewaren lijkt mij stukken veiliger dan vertrouwen te hebben in electronischen brol. Dat is natuurlijk anders als je een professioneel bent die gans de tijd transacties moet doen en waar dingen met personeel moet gedeeld worden en zo.

Maar als je gewoon uw coins wilt bijhouden is het simpelste dat er daar GEEN electronische bewaring van uw sleutels bij komt kijken. Als je een transactie wilt doen, INSTALLEERT ge daar op een offline machien uw software, tikt ge met de hand uw seed in van uw stuk papier, genereert ge uw transacties, en slaat ge die op op een USB drive.
Dan wist formateert ge de offline machine zodat alles van uw sleutels daar weer weg is, en gaat ge met uw USB sleutel waar de transactie op staat op een onlinie machine die transactie op het net zetten.

Dat is omslachtig maar perfect "electronisch veilig". Geen hackers of wat dan ook kunnen uw coins pikken. Wel goed oppassen met uw stuk papier, maar ik denk dat dat gemakkelijker veilig weg te steken is met een veel kleiner oppervlak van aanval dan gelijk welke electronische brol.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 16:54   #367
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Multi miljonair word je niet door wat je doet, maar wat je niet doet...

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 september 2023 om 16:55.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 09:37   #368
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
? Ik zou denken dat de bitcoin client zelf wel te vertrouwen is he.

https://bitcoin.org/en/download

Maar eerlijk gezegd, electrum is stukken handiger en volgens mij ook secure.

https://electrum.org/#home

Ik begrijp trouwens het probleem niet echt. Als je met een offline computer werkt, is er maar weinig dat mis kan gaan als je echt paranoide bent. Je werkt dan best met cold storage, en je gebruikt die computer enkel maar om transacties mee te doen he.
Ik heb eens opgezocht hoe ik mijn eigen "node" moet runnen. Maar ik ben een complete computer noob en als ik al die terminologie hoor ben ik er sterk van overtuigd dat het ooit mis gaat.

Is electrum iets voor mensen die in BTC geloven maar helemaal niet handig zijn met IT?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 09:56   #369
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Is electrum iets voor mensen die in BTC geloven maar helemaal niet handig zijn met IT?
Ik denk dat electrum te vertrouwen is, omdat het open source is, vrij eenvoudig en geen "gesloten" stukken code heeft die niemand kan bekijken.

Maw, mocht electrum een gewilde "achterdeur" of zo bevatten denk ik dat, gezien de vele geeks die daarmee bezig zijn, we dat allang zouden gehoord hebben.

Veilige crypto is voor mij in de eerste plaats VOLLEDIGE open source. Zonder open source moet je altijd "vertrouwen" hebben in iets of iemand zonder dat kan nagegaan worden of dat vertrouwen terecht is.

Dat wil niet zeggen dat er geen bugs kunnen in zitten en zo, maar ik volg electrum al een 10-tal jaren en de paar klein dingskes die er ooit geweest zijn schept er mij vertrouwen in.

Als ge echt zeker wilt zijn, zou ik zeggen: installeer een virtuele machine, doe daar enkel uw electrum dinges in, en gebruik die voor niks anders.

Als ge wilt kunnen we hier in dit draadje de dingen stap voor stap doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 12:03   #370
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Als ge wilt kunnen we hier in dit draadje de dingen stap voor stap doen.
Dat is goed, maar ik wacht nog op het beste koopmoment voor BTC. Nu rond 24k. Ik hoor vaak dat het nog richting 10k zal zakken. Mijn bedoeling is om dan (alles onder 15k is oké) 1 BTC te vergaren, het bij te houden op een aparte PC en er nooit meer aan te komen.

Vanaf het einde van deze maand heb ik tijd. Nu nog te veel blokken voor postgraduaatopleidingen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 12:18   #371
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat is goed, maar ik wacht nog op het beste koopmoment voor BTC. Nu rond 24k. Ik hoor vaak dat het nog richting 10k zal zakken. Mijn bedoeling is om dan (alles onder 15k is oké) 1 BTC te vergaren, het bij te houden op een aparte PC en er nooit meer aan te komen.

Vanaf het einde van deze maand heb ik tijd. Nu nog te veel blokken voor postgraduaatopleidingen
Ik zit al een week met BTC... Ging die normaal ruilen voor BLZ maar ik hoopte toch op een hogere stijging dan 2%. Laat het uit dat die naar 10K gaat he...
75% BTC en 25% ETH die ik over en weer ruil met andere coins en tokens.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 14:24   #372
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat is goed, maar ik wacht nog op het beste koopmoment voor BTC.
Ik had het puur over de technische kant, van hoe redelijk veilig en praktisch elektrum installeren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 08:35   #373
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Euh...

Iemand die een erfenis en al zijn spaargeld in crypto steekt, kan later de helft afgeven als ie casht? Pardon? De helft? Bij lage bedragen 25%.
Den helft?!!!

Edit: pm mij eens alternatieven aub...of ik betaal meer belastingen dan ik zou werken op een leven. HELP!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 september 2023 om 08:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:03   #374
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Euh...

Iemand die een erfenis en al zijn spaargeld in crypto steekt, kan later de helft afgeven als ie casht? Pardon? De helft? Bij lage bedragen 25%.
Den helft?!!!

Edit: pm mij eens alternatieven aub...of ik betaal meer belastingen dan ik zou werken op een leven. HELP!
Erfbelasting zal je sowieso moeten betalen, maakt niet uit wat je daarna met je geld doet. Als het vermogen dat je erft in crypto zit, dan moet je daar evengoed belasting op betalen. Voor zover ik weet, is er geen relatie tussen erfbelasting en wat je er daarna meet doet (crypto of iets anders).

Als ik me goed herinner, erfbelasting staat op 27% (of zoiets), in de hoogste schijven.


Maar, for the love of god, steek dat niet integraal in crypto. Wilt ge echt al uw eieren in 1 mandje leggen?!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:06   #375
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Erfbelasting zal je sowieso moeten betalen, maakt niet uit wat je daarna met je geld doet. Als het vermogen dat je erft in crypto zit, dan moet je daar evengoed belasting op betalen. Voor zover ik weet, is er geen relatie tussen erfbelasting en wat je er daarna meet doet (crypto of iets anders).

Als ik me goed herinner, erfbelasting staat op 27% (of zoiets), in de hoogste schijven.


Maar, for the love of god, steek dat niet integraal in crypto. Wilt ge echt al uw eieren in 1 mandje leggen?!
Neenee die belastingen waren reeds betaald, maar alle geld staat nu bij brokers. Dus als ik dat terug wil overschrijven, betaal ik 50%? Ik heb ermee gehandeld en ben ruim boven de 30% gegaan. Dank u Bluzelle.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:08   #376
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neenee die belastingen waren reeds betaald, maar alle geld staat nu bij brokers. Dus als ik dat terug wil overschrijven, betaal ik 50%? Ik heb ermee gehandeld en ben ruim boven de 30% gegaan. Dank u Bluzelle.
eh?

Dus niks erfbelasting maar een broker fee? Van 50%?! Da kan ni he

Dude, geef eens alle info, want volgens mij gaat het hier over iets helemaal anders
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:11   #377
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
eh?

Dus niks erfbelasting maar een broker fee? Van 50%?! Da kan ni he

Dude, geef eens alle info, want volgens mij gaat het hier over iets helemaal anders
Na alle onkosten heb ik na enkele jaren dat geld bij een broker gezet. Ik handel ermee. Als ik dat geld terug naar mijn bank wil overschrijven, moet ik 50% afstaan? Alles onder de 40K per jaar is 25%.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:15   #378
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Na alle onkosten heb ik na enkele jaren dat geld bij een broker gezet. Ik handel ermee. Als ik dat geld terug naar mijn bank wil overschrijven, moet ik 50% afstaan? Alles onder de 40K per jaar is 25%.
Afstaan aan wie? de broker? 50%?! Da's toch niet normaal. Welke broker?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:20   #379
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Afstaan aan wie? de broker? 50%?! Da's toch niet normaal. Welke broker?
Neenee aan de staat!
Wie onder de 40K per jaar trade betaalt 25% en wie daarboven 50%

Stel ge stort 100K naar uw broker, na handel en alle fee's wordt dat 150K
Ge schrijft die 150K terug naar uw gewone bank. Betaalt ge dan 50% op de winst of op alles?

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 september 2023 om 09:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:39   #380
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neenee aan de staat!
Wie onder de 40K per jaar trade betaalt 25% en wie daarboven 50%

Stel ge stort 100K naar uw broker, na handel en alle fee's wordt dat 150K
Ge schrijft die 150K terug naar uw gewone bank. Betaalt ge dan 50% op de winst of op alles?
Hmm, dat weet ik niet. Als er een heffing is, sowieso alleen op het rendement van het vermogen (dus in dit fictieve voorbeeld 50k€).

Maar, volgens mij is dat alleen voor grote bedragen; kleine bedragen geeft ge toch gewoon niet aan. Over welk bedrag gaat het misschien?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be