Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
|
Discussietools |
26 oktober 2023, 14:28 | #661 |
Secretaris-Generaal VN
|
Tot bij het Grondwettelijk Hof is het politieke benoemingen troef.
En dan moeten wij geloven dat politiek en justitie onafhankelijk zijn van elkaar. Net zoals Kerk en staat. We weten ondertussen toch beter, zeker?
26 oktober 2023, 16:14 | #662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn mening, na het horen van deze informatie is wel: de uitspraak is een rem op de extra vrijheid die de legitieme pers gekregen heeft door haar bronnengeheim. Alles is checks and balances. Uiteindelijk worden wij, de bevolking, toch redelijk goed geïnformeerd: - wij krijgen te horen dat journalist x een illegaal verkregen document heeft; dat de aangeklaagde daar niet op wenst te reageren, en niet wenst dat het gepubliceerd wordt voor het proces - wij krijgen de informatie wel, maar dan na het proces
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
26 oktober 2023, 16:17 | #663 |
Secretaris-Generaal VN
|
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) Laatst gewijzigd door Zipper : 26 oktober 2023 om 16:18. |
26 oktober 2023, 16:23 | #664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
26 oktober 2023, 16:51 | #665 |
Secretaris-Generaal VN
|
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Er is in dit land trouwens véél méér aan de hand, en waar nooit een haan over kraaide. Vandaag komt daar een heel klein beetje verandering in, maar hypocrisie blijft troef.
26 oktober 2023, 17:10 | #666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou trouwens een heel interessante case kunnen worden. |
|
26 oktober 2023, 17:19 | #667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En veel gaat dus afhangen van de vraag of CR strafklacht indient, met burgerlijke partijstelling zodat er een onderzoeksrechter bijkomt. Weet het comité P hier al van ? Zodat ook de sjampetters hun acties kunnen onderzocht worden. Nu, ik verwacht hier niet veel van. Griffie medewerkers en leden van de magistratuur zullen wel intelligent genoeg zijn om te zorgen dat er geen sporen zijn naar henzelf. Flikken, dat is natuurlijk wat anders. Maar als die geen stukken electronisch hebben zitten opvragen zal er weinig te onderzoeken zijn, en ui-te-raard gaat geen enkele sjampetter zich herinneren of hij ooit een telefoontje kreeg van een bevriende journalist. |
|
26 oktober 2023, 17:20 | #668 |
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou een onderzoeksrechter die niks te maken heeft met het PV van de flikken dat bij het parket terechtkomt en dat hij niet eens kan lezen daar een rol in spelen ?
|
26 oktober 2023, 17:25 | #669 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier botsen twee heel fundamentele rechten. Het is aan de rechter om dan te oordelen hoever die 2 gaan, wat primeert en hoe dat moet toegepast worden. |
|
26 oktober 2023, 18:33 | #670 |
Secretaris-Generaal VN
|
Als het Conner Rousseau menens is dat hij bij DGP geen dwangsommen gaat opeisen als ze nieuws publiceren uit de opgestelde PV's of het strafonderzoek, waarom gooit hij het dan niet integraal in een open brief naar de pers ?
|
26 oktober 2023, 18:38 | #671 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleszins, censuur is verboden bij de grondwet, ik begrijp niet hoe de eerste de beste flutrechter de grondwet naast zich neer kan leggen. Ik ben benieuwd naar de motivatie die het beroepshof gaat geven.
26 oktober 2023, 18:58 | #672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
26 oktober 2023, 19:30 | #673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben ook vrijheid van godsdienst, maar dat wil niet zeggen dat de Overheid niet in sommige omstandigheden aan ambtenaren mag verbieden religieuze symbolen te dragen.
26 oktober 2023, 19:35 | #674 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Censuur echter, dat is censuur.
26 oktober 2023, 19:40 | #675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar bon, tis niet gij of ik die hierover gaat beslissen.
26 oktober 2023, 20:34 | #676 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
26 oktober 2023, 22:06 | #677 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Goed dat de regime media door het gerecht eens goed op hun plaats worden gezet. Zij denken dat ze alles mogen. Do zo verder Connor Rousseau
|
26 oktober 2023, 23:42 | #678 |
Secretaris-Generaal VN
|
Die vent van de partij ISLAM, Brusselaar Redouane Ahrouch, wordt wél stevig aangepakt door de Belgische justitie.
Ahrouch werd in 2019 veroordeeld voor seksisme, nadat hij in het televisieprogramma C'est pas tous les jours dimanche had geweigerd met de journaliste Emmanuelle Praet in dialoog te gaan of haar aan te kijken, omdat zij een vrouw was. Naast een voorwaardelijke celstraf, legde het vonnis een schadevergoeding op ten voordele van het slachtoffer. Ook in hoger beroep en in cassatie bleef de veroordeling overeind. Gestraft voor het niet aankijken van vrouwen... Hoofdrolspeler is Redouane Ahrouch, stichter van de Partij Islam, die journaliste Emmanuelle Praet niet wilde aankijken tijdens het debat. Ook de andere vrouwen rond de tafel, waaronder de Wemmelse Darya Safai (N-VA), gunde hij geen blik waardig, wat een kinderachtig maar kwetsend schouwspel opleverde. “Ik luister naar jullie, ik respecteer jullie, maar mijn religie verbiedt het mij jullie aan te kijken,” zei hij, terwijl hij zich in allerlei bochten wrong om toch zeker niet per ongeluk een vrouw aan te kijken. “Ik overtreed daarmee geen enkele wet.” Toch wel dus, want na een klacht van Emmanuelle Praet kreeg Ahrouch in eerste aanleg zes maanden voorwaardelijk, in beroep werd dat vier maanden. Een verbijsterde Ahrouch trok daarop naar Cassatie, maar ook daar beet hij in het stof: vorige week bevestigde het Hof de straf. https://www.bruzz.be/opinie/de-seksi...fel-2022-06-14 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 oktober 2023 om 23:46. |
27 oktober 2023, 05:20 | #679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maw, de schuldvraag van hij/zij/het die het beroepsgeheim schond is een andere dan de schuldvraag of media die aan die gegevens geraken, die niet mogen publiceren. Maw, ik dacht niet dat de informatie die "ten onrechte" gedeeld werd met media door een schender van het beroepsgeheim, nadien die media zelf "besmet met beroepsgeheim". Media zijn geen beroepen die aan een beroepsgeheim gehouden zijn he. Kortom, als men de persoon vindt die het geheim lekte, en die gaat straffen, waarom niet. Maar waarom zou men de media die aan die informatie geraakt zijn, dan mogen straffen ? Hebben media nu ook beroepsgeheim ? Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2023 om 05:23. |
|
27 oktober 2023, 06:39 | #680 |
Secretaris-Generaal VN
|
|