Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
|
Discussietools |
27 oktober 2023, 13:11 | #21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dit doet me denken aan Philippe Geubels bij de Hollanders. Samen met Erik Van Looy gingen ze de clown uithangen op de camping, vooral oudere Nederlanders en allemaal Noorderlingen. Geubels zag dat één van hun tijdsverdrijven 'Jeu de Boules' was en die Nederlander "we zullen dit varkentje eens wassen". Philippe verwees plagend naar het kleime balletje door het het 'varkentje' te noemen. Het lijkt voor iemand die de Franse terminologie niet kent dat hij alles in het belachelijke aan het trekken was, met alle hilariteit van dien. De Hollander ging er wel in mee, maar ik heb geen idee of hij wel besefte dat 'varkentje' gewoon een vertaling was van de Franse term voor dat kleine balletje. Waarschijnlijk besefte hij dat wel. Ik wist het niet toen ik het bekeek, kwam er later achter. Ik sta eerder voor gek eigenlijk. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2023 om 13:24. |
|
27 oktober 2023, 13:13 | #22 |
Secretaris-Generaal VN
|
Op mijn (ouwe) TV heb ik drie Nederlandse NPO kanalen. Ik neem aan dat op een moderne TV je ongetwijfeld meer keuze hebt
27 oktober 2023, 13:50 | #23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
27 oktober 2023, 13:57 | #24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
Zo begreep ik het ook eerst en ik dacht dat Geubels de clown aan het uithangen was, veel later kwam ik er pas achter dat de Franse term 'cochonnet' is. Daarop speelde hij dus in. Ik vond het wel een leuk programma en ben blij dat hij naast 'bij de Belgen' ook een Nederlandse versie heeft gemaakt.
Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2023 om 13:59. |
27 oktober 2023, 14:43 | #25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In 1989 is besloten door de Vlaamse overheid dat alleen de drie NL publieke netten worden doorgegeven. Die 40 commerciële stations hebben we nooit kunnen ontvangen hier. We kunnen bv wél alle tv stations uit Frankrijk op de kabel krijgen. Citaat:
Cultuur in Vlaanderen is heel lokaal plus een enorme schep Hollywood en Amerika. De meute heeft geen interesse. Citaat:
Zolang er een gemeenschappelijke taal is kan dat omkeren natuurlijk. Je ziet wel in de niches van podcasts dat er samenwerking is. |
|||
27 oktober 2023, 14:55 | #26 | |
Minister
|
Amai, wat een uitschot diene paraplu zwaaier.
Citaat:
Laatst gewijzigd door wagner.666 : 27 oktober 2023 om 14:56. |
|
27 oktober 2023, 15:54 | #27 |
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien is hij vrijgelaten omdat Verlinden een marathon moest lopen?
|
27 oktober 2023, 16:36 | #28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Axel had toen nog een zeer drukke zaterdagmarkt met verse vis en schaaldieren maar de stranden in Zeeland vond ik geen uitschieters. Dan liever de Franse kust voorbij Calais. Frieten eet ik heel zelden wafels en ijscoupes zijn mijn ding niet en sorry voor de liefhebbers maar ik vind Duvel slecht bier. Op de koop toe ga ik nooit naar Blankenberge of Bredene maar had mijn uitgangs periodes in Oostende en later Knokke. Van Rob De Nijs heb ik een grappige anekdote, bijna 30 jaar geleden niet ver van Alicante land inwaarts. Een prachtig 5 sterren hotel net gebouwd en er was geen kat, buiten één ander koppel. De prijs was nog minder dan 2 sterren. Ik besloot maar te gaan zwemmen met mijn zoontje. Er komt een man die ook een duik neemt en hij begint tegen mij in het nederlands. Eerst vond ik hem wat opdringerig en dacht dat het een jeanet was want ik zwom, hij zwom mee. ik rust wat hij ook. Maar naargelang we praten vind ik hem interessanter. Ik vraag hem hoeveel betaald ge hier in het hotel, dat doen ze voor mij zegt hij. Ik denk tiens een Hollander die de prijs niet weet. Hij vermeed ook de te drukke stranden en was zeer goed op de hoogte van de Spaanse cultuur. Ik bekijk hem en zeg, ge gelijkt goed op een Nederlandse zanger maar ik kan op zijn naam niet komen. Rob de Nijs zegt hij? Ja! Dat ben ik zegt hij. Grappig. Verder Vincent Van Gogh maakt natuurlijk deel uit van de 5 grootste schilders ooit maar voor de rest is Nederland niet interessant op gebied van cultuur, gastronomie, mooie steden nada. Amsterdam is saai en trekt op niets buiten De Nachtwacht waar men een paar uur naar de schilderij kan kijken en steeds opnieuw nieuwe details ontdekt. Voor de rest is Nederland plat en saai en ik versta maar de helft wat ze zeggen. Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 oktober 2023 om 16:42. |
|
27 oktober 2023, 16:38 | #29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
Een Nederlander die meer in België en Frankrijk heeft geleefd dan in Zundert (waar hij vandaan kwam, nabij de grens). De mislukte dominee en meester van het penseel die pas op het eind van zijn getormenteerde leven ontdekt werd (dankzij zijn broer dan nog). Zeker een groot schilder, dat wel. Helaas vond hij nergens zijn draai echt.
Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2023 om 16:41. |
27 oktober 2023, 18:05 | #30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
27 oktober 2023, 18:08 | #31 | |
|
Citaat:
Al wie hier niet echt moet zijn, mag enkel ticket richting Oekraïne. |
|
27 oktober 2023, 18:12 | #32 |
|
Moest een Palestijn hier een politicus aanvallen die pro-Israël is, het zou voorpagina nieuws zijn in alle kranten en deze aanval zou zwaar veroordeeld worden.
Nu worden de feiten enorm geminimaliseerd, al ging het maar om iemand die een taart gooit. Dit was het uiteraard niet. Dit was geweld, punt aan de lijn, van een Oekraïner die hier duidelijk niet hoef te zijn. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 oktober 2023 om 18:12. |
27 oktober 2023, 18:15 | #33 |
|
Baudet is de enige politicus in de Nederlanden die openlijk pro Rusland durft te zijn. Alleen maar respect hiervoor. Ik zelf sta 100 % achter Vladimir Poetin.
|
27 oktober 2023, 18:23 | #34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat je schrijft over Amsterdam vind ik onheus... Er is toch echt veel moois te zien in die stad met haar rijke geschiedenis en haar buitengewoon mooie grachtenstelsel ? Ik hou zelf enorm van het oude historische deel van Gent, wel, in Amsterdam heb je een vergelijkbaar patrimonium alleen is het minstens 5 x groter. Ik denk dat Amsterdam een betere job gedaan heeft in het (laattijdig, net zoals bij ons...) beschermen van haar historische kern dan pakweg Gent en Antwerpen. En ja, culinair moet je absoluut zeker niet in Amsterdam zijn, maar ik vind dat er toch wel heel wat meer te zien en te beleven is in Amsterdam dan enkel de Nachtwacht. Het ergerlijkste communicatieprobleem in de horeca is trouwens niet dat Vlamingen en Nederlanders elkaar niet zouden verstaan, maar wel dat het overgrote deel van het horeca personeel liever engels kwebbelt. En ja, dan krijg je kakofonie van hollandse obers die in slecht engels zitten te kwebbelen tegen vlaamse toeristen die al even slecht engels uit hun botten slaan. Gruwelijk gewoon. |
|
27 oktober 2023, 18:32 | #35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja dat Nederlands niet uw taal is had ik al begrepen. Jij begrijpt uiteraard beter Frans. Niks mis mee. Zelf heb ik meerdere vrienden uit Amsterdam en heb totaal geen taalprobleem met hun. Eten vind ik er zeker niet slechter als in VL soms zelfs beter en verzorgder. En zelf vind ik NL een pak minder saai dan Belgie. Ik ben de tijd niet vergeten dat Vlamingen massaal naar Hulst reden voor wat naar sex boekjes en films te gaan kijken..... Ook voor veel andere dingen moesten de Vlamingen naar NL om wat rock'n'roll te beleven. Dat het plat is is dan wel weer waar maar dat heeft ook voordelen. En niks voor niks werd NL aanzien als Gidsland. Aangaande Amsterdam denk ik spontaan aan Kris De Bruyne zijn lied Je kan er boeken kopen Die je hier heel zelden vindt Je kan er langs de grachten lopen Je haar los in de wind Je kan er uren slijten De parken zijn er groen Je kan er naar Van Gogh gaan kijken Dat zou je eigenlijk wel eens moeten doen Je bent er vogelvrij Omdat er alles kan Zo dichtbij en toch zo ver is Amsterdam Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2023 om 18:40. |
|
27 oktober 2023, 18:38 | #36 |
Secretaris-Generaal VN
|
Voor mij heeft hij gesolliciteerd om gerepatrieerd te worden om dienst te nemen in het leger van zijn vaderland.
Als hij met een paraplu kan kloppen, kan hij ginds nog van dienst zijn. (zelfs al had hij gelijk in zijn oordeel over dat kieken, maar hier is geen oorlog, dus is - bijna - alle geweld not done)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
27 oktober 2023, 19:08 | #37 |
|
|
27 oktober 2023, 19:27 | #38 |
Europees Commissaris
|
Mooi.
Dan schakel ik over van Vlaams Blok naar FVD, die hebben een veel minder naïef buitenlands beleid. |
27 oktober 2023, 19:39 | #39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
27 oktober 2023, 19:59 | #40 |
Secretaris-Generaal VN
|
|