Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2020, 20:05   #2421
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ouders die drugs gebruiken gewoon preventief de kinderen afnemen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200206_04837498



Allemaal onschuldig dat drugsgebruik
Bij hoeveel gezinnen met kleine kinderen staat er een bak bier of Duvel in de kelder? Open en bloot. Klaar voor grijpgrage handjes?
Wat doen we met die mensen? Opsluiten en hun kinderen afpakken?

En nee, dit is geen excuus. Dit is enkel om uw inconsequentie aan te tonen als u zou zeggen dat een bak bier in de kelder geen probleem is.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 20:11   #2422
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijn moeder betrapte mij ooit (ik was een jaar of vijf) tijdens een verjaardagsfeestje terwijl ik in de keuken alle restjes uit de lege bierflesjes op aan't drinken was...
Als het aan u gelegen had was ik dus opgevoed in een kindertehuis?
Ga maar snel betogen voor het gerecht om ocharme die ouders van die driejarige peuter te steunen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 20:28   #2423
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het effect van 7 tripels kan ik inschatten.
Ik kan echter de omrekening niet maken naar advocaten bij koffie.
En de converter-app op mijn gsm heeft tripel of advocaat niet tussen de eenheden staan...
Om het u gemakkelijk te maken kunt ge het proberen met mijn wijntje bij het eten.
Volgen u en Fred ben ik ook een drugsgebruiker.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 00:13   #2424
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Two wrongs don't make a right, dus het blijft lullen en zagen over alcohol als uitvlucht om de verdoezelen dat de eigen roes belangrijker is, want daar gaat het om de eigen vrijheid boven de schade die drugsgebruikers de maatschappij aandoen.
Consequentheid is ook je sterkste kant niet, quoi.
Is de eigen roes van de alcoholdrinker dan soms niet de reden waarom iemand alcohol drinkt ?
Is dat ook niet de eigen vrijheid boven de schade die (sommige) alcoholgebruikers de maatschappij aandoen ?
Verder lijkt het erop dat jij blijft lullen en zagen over cannabis als uitvlucht, om te verdoezelen dat je eigen alcoholroes belangrijker is…
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 februari 2020 om 00:36.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 04:41   #2425
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het valt mij op dat jullie het altijd over zeven tripels hebben, nooit over mijn advocaatje bij mijn koffie.
Voor U knijpen we een oogje dicht Met jouw staat van dienst is dat niet meer dan normaal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2020 om 04:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 04:46   #2426
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ga maar snel betogen voor het gerecht om ocharme die ouders van die driejarige peuter te steunen.
Een antwoord op de vraag was interessanter geweest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 04:48   #2427
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Om het u gemakkelijk te maken kunt ge het proberen met mijn wijntje bij het eten.
Volgen u en Fred ben ik ook een drugsgebruiker.
Natuurlijk. Het is niet opdat uw of mijn wijntje (hier) legaal is dat het geen drug is.

Wie die redenering hanteert zal moeten toegeven dat in Canada cannabis geen drug is maar een wijntje in Indonesië dan weer wel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2020 om 04:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 06:42   #2428
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ga maar snel betogen voor het gerecht om ocharme die ouders van die driejarige peuter te steunen.
Gewoon op de vraag antwoorden was teveel gevraagd?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 06:56   #2429
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bij hoeveel gezinnen met kleine kinderen staat er een bak bier of Duvel in de kelder? Open en bloot. Klaar voor grijpgrage handjes?
Wat doen we met die mensen? Opsluiten en hun kinderen afpakken?

En nee, dit is geen excuus. Dit is enkel om uw inconsequentie aan te tonen als u zou zeggen dat een bak bier in de kelder geen probleem is.
En alweer alcohol als excuus.

Heb je weet van een peuter dat na het drinken van restjes bier in coma is geraakt ?

De enige reden waarom er steeds opnieuw naar alcohol verwezen word is omdat het een makkelijke uitvlucht is om het drugsgebruik te minimaliseren, naast kindsoldaten die "ook" drugs" kregen als het andere excuus.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 06:57   #2430
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Om het u gemakkelijk te maken kunt ge het proberen met mijn wijntje bij het eten.
Volgen u en Fred ben ik ook een drugsgebruiker.
Euh ja, dat bent u ook.
Alcohol is wel degelijk een drug. En of u nu dagelijks 1 wijntje bij het eten drinkt, dagelijks 1 fles cognac binnengiet of wekelijk een bak tripel nodig hebt heeft daar geen invloed op.
Alcohol is en blijft een drug, zelfs als u het niet gebruikt.
En nog niet de minste ook niet
Enkel crack, heroïne en tabak zijn nog gevaarlijkere drugs.

Ik blijf het raar vinden dat mensen het heel normaal vinden dat 2 van de drugs uit de top 5 legaal zijn maar dat nummer 10 des duivels is.
En nee, daarmee wil ik niet gezegd hebben dat men alcohol en tabak moet verbieden (ik ben tegen een verbod op eender welke drug). Ik vind het raar dat mensen uit hun krammen schieten als je het over cannabis hebt.

Want dan is plots de kost aan de maatschappij, het risico in het verkeer, het risico voor de volksgezondheid hun grootste zorg.
Ik vind het dan raar dat die mensen niet voor een café met een zwarte vlag gaan staan zwaaien maar wel op een internetforum af liggen te geven op een drug die a) nog steeds illegaal is en b) minder schadelijk en risicovol is dan degenen die ze ongemoeid laten.

En dat is geen excuus, dat is gewoon vaststellen dat wanneer het over druggebruik gaat, de hypocrisie snel hoogtij viert.


Citaat:
Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) heeft in 2009 een rapport uitgebracht genaamd Ranking van Drugs. Het is een vergelijking van de schadelijkheid van drugs.

Daaruit kwam de volgende rangschikking:

1. Crack
2. Heroïne
3. Tabak
4. Alcohol
5. Cocaïne
6. Metamfetamine
7. Amfetamine
8. GHB
9. Benzodiazepinen ( slaap- en kalmeringsmiddelen)
10. Cannabis
11. Ketamine
12. XTC
13. Khat
14. LSD
15. Paddo's.
Bron
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 07:05   #2431
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En alweer alcohol als excuus.

Heb je weet van een peuter dat na het drinken van restjes bier in coma is geraakt ?

De enige reden waarom er steeds opnieuw naar alcohol verwezen word is omdat het een makkelijke uitvlucht is om het drugsgebruik te minimaliseren, naast kindsoldaten die "ook" drugs" kregen als het andere excuus.
Ik begin stilletjes te merken dat er hier maar eentje is die maar blijft doorzeuren over dat 'excuus' om alle lastige vragen te omzeilen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 07:09   #2432
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik begin stilletjes te merken dat er hier maar eentje is die maar blijft doorzeuren over dat 'excuus' om alle lastige vragen te omzeilen.
Belachelijke hypothetische vragen om het drugsgebruik niet in vraag te stellen bedoel je ?

Als er toch overal open en bloot bier ligt dan moet het toch simpel zijn om daar een bron van te geven, of was het toch maar een mislukt excuus om het drugsgebruik en de gevolgen ervan zoals steeds te minimaliseren ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 07:17   #2433
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Belachelijke hypothetische vragen om het drugsgebruik niet in vraag te stellen bedoel je ?

Als er toch overal open en bloot bier ligt dan moet het toch simpel zijn om daar een bron van te geven, of was het toch maar een mislukt excuus om het drugsgebruik en de gevolgen ervan zoals steeds te minimaliseren ?
Ga je nu nog beweren dat in elk gemiddeld gezin de bak bier achter slot en grendel bewaard wordt misschien?

En om dat toch maar mee te gaan in uw excuus-gezwets: heb jij een excuus om niet te antwoorden op mijn vraag of ik destijds uit het huis gehaald had moeten worden toen ik die kletskes bier op aan't drinken was?

En als je daar een excuus voor weet te verzinnen: wat met mensen die er niet in slagen hun 12 tot 17 jarige van de alcohol te houden?
Waar komen die 6 jongeren per dag in het ziekenhuis aan hun alcohol?
Vast niet omdat wij die alcohol als maatschappij zo goed afgegrendeld houden van jongeren. Zes per dag. Dat zijn er 2000 per jaar eh?
En jij gaat liggen janken over die ene peuter die per ongeluk xtc te pakken kreeg?

Citaat:
Nieuwe cijfers over alcoholgebruik bij jongeren tonen aan dat elke dag gemiddeld zes jongeren tussen 12 en 17 jaar in het ziekenhuis zijn beland na alcoholmisbruik.
Bron
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 07:45   #2434
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Van kletskes bier drinkende peuters naar jongeren om het eigen drugsgebruik niet in vraag te stellen.

Het toont alleen maar aan hoe gebeten drugsgebruikers zijn als ze aan hun snoepjes raken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 07:48   #2435
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Steeds meer 12-jarigen op spoed na drankmisbruik: “5,2 promille. En ouders vinden dat normaal”
Ouders die dat normaal vinden mogen ze net als drugsgebruikende ouders hun kinderen afnemen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 07:59   #2436
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Enne gevonden welke twee medikamenten toegelaten werden en waarvoor ze dienen, uw lijstje die al niet lang was kan je dus schrappen.
Blijft over dementen, alzheimer, ms-patienten en zij met de darmziekte van Crohn.
Mijn bijdrage mag zonder problemen voor deze 272 patienten gebruikt worden gezien ze geen gevaar voor de maatschappij zijn in tegenstelling tot de reguliere drugsgebruikers.
Ge loopt wa achter denk ik. Die 2 medicamenten werder reeds terugbetaald voor 2017, toen medische cannabis nog niet legaal was.
Nu zijn het er al meer, alsook cannabis zelf ook, die ze daarvoor invoeren.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 februari 2020 om 07:59.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 08:26   #2437
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ge loopt wa achter denk ik. Die 2 medicamenten werder reeds terugbetaald voor 2017, toen medische cannabis nog niet legaal was.
Nu zijn het er al meer, alsook cannabis zelf ook, die ze daarvoor invoeren.
Citaat:
Welche Fertigarzneimittel sind verordnungsfähig?
Hierzulande gibt es aktuell die Verschreibungsmöglichkeiten für die cannabishaltigen Arzneimittel Canemes und Sativex sowie das Rezepturarzneimittel Dronabinol.

Sativex-copyright-msunites-com_900x500_acf_cropped Spastiken Cannabis-Spray
Sativex Mundspray

Das Mundspray Sativex® mit dem Wirkstoff Nabiximol (3,8 – 4,4 mg) ist bereits seit 2011 erhältlich. Es enthält ein mit flüssigem Kohlenstoff extrahiertes Dickextrakt aus den Blüten und Blättern der Cannabispflanze. Das Mengenverhältnis der Cannabinoide THC (Dronabinol) zu CBD ist standardisiert. Das bedeutet, dass der THC-Gehalt und der CBD-Gehalt gleich hoch sind.

Die medizinische Anwendung (in-label) erfolgt bei erwachsenen Patienten mit mittelschwerer bis schwerer Spastiken bei einer Multipler Sklerose Erkrankung. Außer als bei Multipler Sklerose kann Sativex auch unter anderem bei Epilepsie oder neuropathischen Schmerzen verschrieben werden (off-label).

Darüber hinaus ist das Medikament Canemes verordnungsfähig. Es handelt sich hierbei um Kapseln mit dem Wirkstoff Nabilon, einem vollsynthetischen THC-Analogon. Dabei ähnelt die Wirkung der von Dronabinol (THC). Indiziert (in-label) ist Canemes für die Behandlung von chemotherapiebedingter Übelkeit, Erbrechen und Appetitverlust.
25 sep. 2019 Andere Medikamente auf Cannabisbasis bzw. Cannabis-Arzneimittel sind in Deutschland aktuell nicht zugelassen.

Laatst gewijzigd door dpg : 7 februari 2020 om 08:33.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 08:42   #2438
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En alweer alcohol als excuus.

Heb je weet van een peuter dat na het drinken van restjes bier in coma is geraakt ?

De enige reden waarom er steeds opnieuw naar alcohol verwezen word is omdat het een makkelijke uitvlucht is om het drugsgebruik te minimaliseren, naast kindsoldaten die "ook" drugs" kregen als het andere excuus.
Een peuter die wat restjes cannabis opeet zal ook wel niet in coma geraken.

Echter wat Alcohol en peuters betreft zegt het antigifcentrum blijkbaar iets heel anders dan jij ;

Laat kinderen nooit proeven van alcoholische dranken! Alcohol is gevaarlijk voor kleine kinderen. Zo kan een goede slok van een drank zoals “Grand Marnier” bij een kind van 10 kilo al een alcoholvergiftiging veroorzaken.

https://www.antigifcentrum.be/voedin...jonge-kinderen

PS die kindsoldaten kregen in de eerste plaats tramadol. Een legale drug die hier als medicament wordt voorgeschreven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2020 om 08:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 08:49   #2439
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Euh ja, dat bent u ook.
Alcohol is wel degelijk een drug. En of u nu dagelijks 1 wijntje bij het eten drinkt, dagelijks 1 fles cognac binnengiet of wekelijk een bak tripel nodig hebt heeft daar geen invloed op.
Alcohol is en blijft een drug, zelfs als u het niet gebruikt.
En nog niet de minste ook niet
Enkel crack, heroïne en tabak zijn nog gevaarlijkere drugs.

Ik blijf het raar vinden dat mensen het heel normaal vinden dat 2 van de drugs uit de top 5 legaal zijn maar dat nummer 10 des duivels is.
En nee, daarmee wil ik niet gezegd hebben dat men alcohol en tabak moet verbieden (ik ben tegen een verbod op eender welke drug). Ik vind het raar dat mensen uit hun krammen schieten als je het over cannabis hebt.

Want dan is plots de kost aan de maatschappij, het risico in het verkeer, het risico voor de volksgezondheid hun grootste zorg.
Ik vind het dan raar dat die mensen niet voor een café met een zwarte vlag gaan staan zwaaien maar wel op een internetforum af liggen te geven op een drug die a) nog steeds illegaal is en b) minder schadelijk en risicovol is dan degenen die ze ongemoeid laten.

En dat is geen excuus, dat is gewoon vaststellen dat wanneer het over druggebruik gaat, de hypocrisie snel hoogtij viert.



Bron
Dacht het wel dat u met dat lijstje zou op de proppen komen.
Daarom dat ik met mijn advocaatje begon.
Blijkbaar gaat het over de hoeveelheden alcohol om van een harddrug te spreken, niet over de likeurpraline van tante Truus.
Voorstanders voor het legaliseren van drugs schermen natuurlijk wat graag met alcohol.
Alleen gaat uw vlieger niet op, drugs worden gebruikt om het effect, alcohol voor allerlei toepassingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 08:50   #2440
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
25 sep. 2019 Andere Medikamente auf Cannabisbasis bzw. Cannabis-Arzneimittel sind in Deutschland aktuell nicht zugelassen.
edoch,
https://www.tk.de/techniker/gesundhe...achten-2032620

De wet bepaalt dat patiënten met een ernstige ziekte het recht hebben om cannabis te krijgen "in de vorm van gedroogde bloemen of extracten van gestandaardiseerde kwaliteit en om te worden voorzien van geneesmiddelen die de werkzame stoffen dronabinol of nabilone bevatten".
..

Elke therapie met medicinale cannabis moet worden gedocumenteerd voor een begeleidend onderzoek. Dit is alleen voor wetenschappelijke doeleinden.

De arts informeert de patiënt over de gegevensverzameling vóór het eerste recept. Als dit is overeengekomen, stuurt de arts geanonimiseerde behandelingsgegevens naar het Federaal Instituut voor Geneesmiddelen en Medische Hulpmiddelen (BfArM).

Als een arts of patiënt weigert deel te nemen aan het bijbehorende onderzoek, is de vergoeding door de betreffende zorgverzekeraar niet van toepassing.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be