Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2008, 14:39   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Heb het net ook gezien. Hij suggereerde ook dat i.p.v. "Bye Bye Belgium" zou het wel eens "Bye Bye Flanders" kunnen zijn.

Dat zal veel indruk maken bij Vlaamse seperatisten moet ik zeggen. Toont nogmaals aan dat FDF de beste objectieve bondgenoten zijn van seperatisten. Hadden ze niet bestaan dan hadden ze uitgevonden moeten worden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 14:46   #42
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De VL moeten de democratische regels volgen zoals opgelegd door Europa.

1 regel = belangrijk, vindt hij, namelijk de talenteling.
Gebeurt in Zwitserland, Canada, enz... want regio's kunnen van taalsamenstelling veranderen.

in Brussel eigenlijk niet echt nodig want is er al wegens taalgebruik tijdens verkiezingen:
in de rand wonen 80.000 Franstaligen en in Brussel 50.000 vlamingen
Dat iemand op een bepaalde partij stemt betekent nog niet dat hij/zij ook dezelfde taal als die partijen als moedertaal heeft. Ik ken voldoende Nederlandstaligen die op Franstalige partijen stemmen - vooral (maar niet uitsluitend) ouderen, maar af en toe ontmoet je zo'n pseudoprogressieve Dansaerter die uit "solidariteit" op een Franstalige partij stemt. Omgekeerd zullen velen van diegenen die op de Franstalige partijen stemmen in de Rand eerder Europeanen zijn dan "echte" Franstaligen.

(Mijn excuses voor het gebruik van het Straatrue-achtige: "ik ken mensen die ...". Maar het lijkt me sowieso evident dat gewoon afgaan op verkiezingsresultaten, zeker gezien het grote aantal anderstaligen, gewoon illusoir is.)

M.a.w.: met verkiezingsresultaten ben je niets. Met talentellingen iets meer, maar ook daarvan is de betrouwbaarheid onzeker (en de relevantie twijfelachtig).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 13 januari 2008 om 15:01.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 14:49   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dat iemand op een bepaalde partij stemt betekent nog niet dat hij/zij ook dezelfde taal als die partijen als moedertaal heeft. Ik ken voldoende Nederlandstaligen die op Franstalige partijen stemmen - vooral (maar niet uitsluitend) ouderen, maar af en toe ontmoet je zo'n pseudoprogressieve Dansaerter die uit "solidariteit" op een Franstalige partij stemt. Omgekeerd zullen velen van diegenen die op de Franstalige partijen stemmen in de Rand eerder Europeanen zijn dan "echte" Franstaligen.

M.a.w.: met verkiezingsresultaten ben je niets. Met talentellingen iets meer, maar ook daarvan is de betrouwbaarheid onzeker (en de relevantie twijfelachtig).

Ik vermoed dat de PS al een talentelling heeft gedaan en de resultaten kent want anders zouden ze er wellicht geen vragen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 januari 2008 om 14:50.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 14:50   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De Engelsen krijgen jaarlijks geen 12 miljard toegestopt waar ze niet beter van worden en proberen ook niet om als dank daarvoor ons grondgebied af te nemen.
De Argentijnen daarentegen, hebben eens een morzel grond in een uithoek van de beschaafde wereld willen afpakken van de Engelsen.
Dedju, hebben die toen koleirig gereageerd. Ze waren "not amused", om het in hun eigen flegma te zeggen. En enkele honderden Argentijnse matrozen hebben de boodschap mee in hun zeemansgraf genomen.

Wij zeggen en schrijven 1982. Straks 26 jaar geleden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 14:50   #45
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vermoed dat de PS al een talentelling heeft gedaan en de resultaten kent want anders zouden ze er wellicht geen vragen.
Ik vermoed dat de PS vooral bluft en ervan uitgaat dat die telling er toch niet zal komen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 14:53   #46
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Talentellingen in Zwitserland en in Canada?
Dat is de eerste keer dat ik daar iets van hoor; volgens mij is dit de zoveelste leugen van de burgemeester van Sint-Lambrechts-Woluwe.
http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/f...ebersicht.html

Caractères relevés: Personnes: date de naissance, sexe, état civil, nationalité, lieu de domicile, lieu de naissance, position dans le ménage, nombre d'enfant, religion, langue, formation, professions apprise et exercée, statut dans la vie active, situation dans la profession, lieu de travail ou de formation, trajet pendulaire, moyen et temps de transport.[...]

En wat Cannada betreft: http://www12.statcan.ca/english/cens...e/Language.cfm
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 14:54   #47
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Talentellingen in Zwitserland en in Canada?
Dat is de eerste keer dat ik daar iets van hoor; volgens mij is dit de zoveelste leugen van de burgemeester van Sint-Lambrechts-Woluwe.
http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/f...ebersicht.html

Caractères relevés: Personnes: date de naissance, sexe, état civil, nationalité, lieu de domicile, lieu de naissance, position dans le ménage, nombre d'enfant, religion, langue, formation, professions apprise et exercée, statut dans la vie active, situation dans la profession, lieu de travail ou de formation, trajet pendulaire, moyen et temps de transport.[...]

En wat Cannada betreft: http://www12.statcan.ca/english/cens...e/Language.cfm
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 14:54   #48
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik vermoed dat de PS vooral bluft en ervan uitgaat dat die telling er toch niet zal komen.
Het grootste probleem van het Franstalig politiek establishment is dat ze geen enkele troef in handen hebben en dat ze dan maar proberen om de spelregels van het kaartspel te veranderen om toch maar iets in handen te hebben tijdens de onderhandelingen. Brussel en franstaligen in de rand. (Enfin economisch overwicht uitspelen is niet echt properder.) Enfin ze hebben uiteraard wel een troef en dat is de 85% van de Vlamingen geen seperatist is en een belangrijke minderheid van mening is dat die staatshervorming niet zo nodig/belangrijk is. In plaats van die troef uit te spelen zoeken ze echter nieuwe kaarten waardoor de positie van die 85% Vlamingen verzwakt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 16:09   #49
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Het zijn er 120 000. (bron)
Hoe kan je nu in een debat zoveel keren liegen? Niet te schatten, die Maingain.

Is die bron betrouwbaar?

En misschien zijn er ook perfect 2-taligen, die niet kunnen kiezen.
Ik ken een Canadese vrouw en ze kan echt niet zeggen wat haar moedertaal is.
Ouders= FR-talig maar zij op EN school en ik zei haar: als je een krant moet kiezen in het FR en het EN en je kent geen van beiden en ze kosten even veel, welke kies je?
Ze wist het niet; maakt niets uit zei ze: ze zou kruis of munt gooien.

Pour la petite histoire: ze werkt in Brussel en spreekt ook meer dan behoorlijk NL.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 16:12   #50
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
M.a.w.: met verkiezingsresultaten ben je niets. Met talentellingen iets meer, maar ook daarvan is de betrouwbaarheid onzeker (en de relevantie twijfelachtig).
Ik denk ook dat verkiezingsresultaten niet volledig koppen, maar toch dicht ind e buurt liggen.
meeste mensen stemmen voor taalgenoten.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 16:13   #51
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Argentijnen daarentegen, hebben eens een morzel grond in een uithoek van de beschaafde wereld willen afpakken van de Engelsen.
Dedju, hebben die toen koleirig gereageerd. Ze waren "not amused", om het in hun eigen flegma te zeggen. En enkele honderden Argentijnse matrozen hebben de boodschap mee in hun zeemansgraf genomen.

Wij zeggen en schrijven 1982. Straks 26 jaar geleden.
Wellicht allemaal beroepssoldaten, zeker in England.
noch VL noch WL heeft een leger dat klaar staat.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 16:13   #52
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik denk ook dat verkiezingsresultaten niet volledig koppen, maar toch dicht ind e buurt liggen.
meeste mensen stemmen voor taalgenoten.
Dat geldt zeker niet voor de oudere Brusselse bevolking. En waar zijn de Berberstalige partijen in de armere wijken van Brussel? De Engelstalige in de Rand?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 17:45   #53
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Had Maingain hier ook een antwoord op ?

Vandaag stond in De Tijd op p13 een uiterst interessant artikel over de houding van Brussel en zijn Franstalige politici tegenover Vlaanderen. Zij doen er blijkbaar alles aan om de 2taligheid te boycotten en Brussel zijn hoofdstedelijke functie te verwaarlozen.

Het is een bijdrage van Rudy Aernoudt, Walter Baeten, Gui Celen, Wim De Wit, Chris Geens, Frank Fleerackers, Guido Ghekiere, Eric Ponette, Wim Schamp, Matthias Storme en Robrecht Vermeulen die schreven in persoonlijke naam.

Hier een paar uittreksels uit het artikel :

- De taalwetwetgeving wordt op federaal niveau, waar ze de Franstaligen goed uitkomt, grosse modo correct toegepast. In Brussel, waar de taalwet eerder de Nederlandstaligen goed zou moeten uitkomen, wordt die niet correct toegepast. Nocht naar de letter, noch naar de geest.

-De dag dat de PS, het cdH, Ecolo en de Mr de 2taligheid uitdrukkelijk als noodzakelijk en vanzelfsprekend promoten, is nog veraf. Integendeel, sommigen onder hen demoniseren de 2taligheidsvereiste, omdat die de tewerkstelling van allochtonen zou verhinderen. De schuld daarvoor wordt dan ook, nog maar eens, bij de Vlamingen gelegd.

-...En toch wordt bij 'Bruxelles'(Bxl) een verregaande vijandigheid vastgesteld tegenover die hoofdstedelijke rol. Zo is in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement het bij wet vastgelegde predicaat 'hoofdstedelijk' geschrapt, tenzij daar waar het dringend noodzakelijk is. Bij de gemeenteraadsverkiezingen werd de electorale guerilla in Vl-Brabant vanaf het kabinet van de Brusselse minister-president Piqué georganiseerd. De demonisering van Vlaanderen in Straatsburg gebeurde op de eerste plaats vanuit Bxl via de 3 M's : Milquet, Moureaux en Maingain.

-Vanuit de hoofdstedelijke entiteit wordt territorium gevorderd van de grootste deelstaat.Dit is waarschijnlijk een mondiaal unicum. Voor de Franstaligen in de Rand ijvert Bxl voor een taalstatuut dat afwijkt van dat dat toegepast wordt op de Vlamingen in Waals-Brabant. Bxl engageert zich complexloos aan de zijde van een partij die algemeen als racistoïde aangezien wordt.

-De Mr-fractievoorzitter, Françoise Schepmans, schreef in Le Soir van 25/09 vorig jaar dat de toekomst van het Brussels Gewest 'doit donc nécessairement passer par un ancrage francophone fort: un rapprochement et des synergies avec la Wallonie semblent �* cet égard indispensables...et... par une valorisation de son rôle européen et international'. Geen woordt over de Belgisch-federale hoofdstekelijke functie.

-De redactie van Télé-Bxl beschikt niet over Nederlandstalige kranten. De 19 Brusselse burgemeesters vormen,samen met de 6 uit de faciliteitegemeenten, een anti-Vlaams front.

-Bxl stelt zich, al dan niet omfloerst, vijandig op tegen de Belgische meerderheid : 60% van de inwoners met Belg. nationaliteit woont in het Vlaamse Gewest en 7,8% in het Brusselse. Bxl miskent de pacificatiewetgeving van 1963, schoffeert het eentalig karakter van het NL taalgebied en het 2talige karakter van het Brussselse taalgebied. Bxl weigert daarenboven nog maar te praten over een zinvolle herordening van zijn structuren en mandaten.

-Brussel was de sluitsteen van België. Die sluitsteen wordt niet losgewrikt door Vlaanderen, maar door blinde Frantalige politiek en mediatieke kringen uit Brussel.

-Als Bxl zich niet gedraagt als een loyaal centraal gewest, moet het de gevolgen van die keuze aanvaarden. Wie afstand neemt van de hoofdstedelijke functie doet afstand van de hoofdstedelijke prerogatieven, federale middelen incluis.

-Moet Vlaanderen trouwens niet ophouden met het financieren van het hangtouw waarmee Bxl de Vlaamse gemeenschap wil neutraliseren, in Brussel, in Vlaams-Brabant...tot in Straatsburg toe?
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:12   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat zal veel indruk maken bij Vlaamse seperatisten moet ik zeggen. Toont nogmaals aan dat FDF de beste objectieve bondgenoten zijn van seperatisten. Hadden ze niet bestaan dan hadden ze uitgevonden moeten worden.
Ik denk dat je denkkader hier een beetje bugs bevat hoewel je min of meer in de goede richting zit.

Laat ons gewoon stellen dat zonder het FDF en bij uitbreiding de meeste Brusselse bourgeoisie (en daar reken ik zonder verpinken ook de PS en Ecolo bij) er nooit een Vlaamse Beweging was nodig geweest. Het is steeds vanuit Brussel geweest dat het dictaat "La Belgique sera latine ou elle ne sera pas" kwam. Van 1830 tot nu. Niks veranderd in die zin, geen jota. Toen wilden ze Vlaanderen verfransen en vandaag willen ze dat daar nog. Meest favoriete scheldwoord in Brussel, "Sale Flamin". Je moet niet verschieten van de werkloosheid in Brussel want franstalige kansarmen van daar die in Vlaanderen gaan werken krijgen daar evenzeer "Sale Flamin" naar hun hoofd geslingerd. De Walen zijn niet de drijvende kracht achter die drang naar cultuurmoord, maar wel de Brusselse bourgeoisie.

En als je dat in je achterhoofd houdt, dan is wat je zegt een beetje belachelijk hoewel je bijna naar de juiste richting neigt. Ik ga Godwin even negeren en jouw bericht dat ik hier quote even ombuigen naar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat zal veel indruk maken bij zionisten moet ik zeggen. Toont nogmaals aan dat de nazi's de beste objectieve bondgenoten zijn van zionisten. Hadden ze niet bestaan dan hadden ze uitgevonden moeten worden.
Mijn bewerking van je antwoord kan schokkend zijn, maar de denkwijze is dezelfde. En daarmee hoop ik aan te tonen waar je ergens in je redenering de bal mis slaat, want de Joden in Europa hebben nooit gevraagd om uitgemoord te worden. Naar het schijnt vragen weinig mensen om vermoord te worden.

De Vlaamse Beweging is niet meer dan een reactie op die Brusselse bourgeoisie die al sinds 1830 probeert om de Vlamingen te verfransen. Het is hen niet gelukt en net daarom zijn ze nu bijna 178 jaar later nog zo pisnijdig als maar kan zijn.

Ik kan enkel betreuren dat de solidarnoscen en praetorians van deze wereld liever meegaan in de logica van de Brusselse villa-bewoner dan in die van de Vlaamse of Waalse arbeider.

Edit: ere wie ere toekomt... De socialist (de echte nog uit het begin van de 20e eeuw) was degene die onderwijs in onze taal mogelijk maakte en van Vlaanderen een goed boerend gewest maakte en niet langer de berooide boeren die kaalgeplukt werden en moesten uitwijken naar Canada of de VS. Die socialisten bestaan helaas niet meer. Ik hoop dat VS-B wel een beetje de rechtvaardigheid voor de eeuwen ellende van de Vlamingen zal respecteren en pragmatisch zal gaan werken.

Aan de linkse flaminganten... als je handtekeningen nodig hebt voor deelname aan de verkiezingen, ik ga tekenen hoor. Ooit gedaan voor LSP ook trouwens, maar daar heb ik intussen wel spijt van. Ze bepleiten te vaak het FDF standpunt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 januari 2008 om 18:21.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:16   #55
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Laat ons gewoon stellen dat zonder het FDF en bij uitbreiding de meeste Brusselse bourgeoisie (en daar reken ik zonder verpinken ook de PS en Ecolo bij) er nooit een Vlaamse Beweging was nodig geweest. Het is steeds vanuit Brussel geweest dat het dictaat "La Belgique sera latine ou elle ne sera pas" kwam. Van 1830 tot nu. Niks veranderd in die zin, geen jota. Toen wilden ze Vlaanderen verfransen en vandaag willen ze dat daar nog. Meest favoriete scheldwoord in Brussel, "Sale Flamin".
Ik denk dat het populairste Franstalig-Brusselse scheldwoord gewoon "flamand" is, hoor. Helaas ook overgenomen door een deel van de "allochtone" jeugd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:26   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik denk dat het populairste Franstalig-Brusselse scheldwoord gewoon "flamand" is, hoor. Helaas ook overgenomen door een deel van de "allochtone" jeugd.
Yup... de allochtonen nemen die term over. Als je als allochtoon vanuit Brussel gaat werken in Vlaanderen dan ben je een "Sale Flamin" en niet meer gewensd in de vriendenkring.

Ik las dat in kranten (de censor moet in slaap hebben gelegen) maar heb dat ook gehoord op de werkvloer. Het CGKR heeft vooralsnog geen aktie ondernomen tegen die luide bekken die altijd "sale flamin" roepen maar ze zullen met gemak een proces starten tegen een witte die zegt dat hij positieve discriminatie bij jobs niet meteen een goed idee vind.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:34   #57
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik denk dat het populairste Franstalig-Brusselse scheldwoord gewoon "flamand" is, hoor. Helaas ook overgenomen door een deel van de "allochtone" jeugd.
Weet U Burkide,

De mensen generaliseren al te vaak hun kleinmenselijke preoccupaties.
Zo denk ik bijvoorbeeld dat het populairste Franstalige-Brusselse scheldwoord het dagdagelijkse 'con' is.
Verder denk ik - zonder te willen generaliseren - dat er geen probleem schuilt in het feit dat allochtonen Franstalige schuttingwoorden overnemen.

driewerf helaas,
virmiljoen
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:36   #58
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik denk dat het populairste Franstalig-Brusselse scheldwoord gewoon "flamand" is, hoor. Helaas ook overgenomen door een deel van de "allochtone" jeugd.
Weet U Burkide,

De mensen generaliseren al te vaak hun kleinmenselijke preoccupaties.
Zo denk ik bijvoorbeeld dat het populairste Franstalige-Brusselse scheldwoord het dagdagelijkse 'con' is.
Verder denk ik - zonder te willen generaliseren - dat er geen probleem schuilt in het feit dat allochtonen Franstalige schuttingwoorden overnemen.

driewerf helaas,
virmiljoen
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:49   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U Burkide,

De mensen generaliseren al te vaak hun kleinmenselijke preoccupaties.
Zo denk ik bijvoorbeeld dat het populairste Franstalige-Brusselse scheldwoord het dagdagelijkse 'con' is.
Verder denk ik - zonder te willen generaliseren - dat er geen probleem schuilt in het feit dat allochtonen Franstalige schuttingwoorden overnemen.

driewerf helaas,
virmiljoen
Je sperma moet helaas hoog op de muren hebben gehangen toen Flahaut (de held) Pieter de Crem (de smerige tsjeef) een "con" noemde.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:57   #60
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U Burkide,

De mensen generaliseren al te vaak hun kleinmenselijke preoccupaties.
Zo denk ik bijvoorbeeld dat het populairste Franstalige-Brusselse scheldwoord het dagdagelijkse 'con' is.
Daar zou u wel eens gelijk in kunnen hebben. Neemt niet weg dat het gebruik van "flamand" als scheldwoord zeer wijdverspreid is.

Citaat:
Verder denk ik - zonder te willen generaliseren - dat er geen probleem schuilt in het feit dat allochtonen Franstalige schuttingwoorden overnemen.

driewerf helaas,
virmiljoen
Ik ben eerder geneigd om me wél te storen aan scheldwoorden die gebaseerd zijn op etnische vooroordelen, of die nu tegen Marokkanen, Walen of Vlamingen gericht zijn. Je bent antiracist of je bent het niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be