Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat

 
 
Discussietools
Oud 10 maart 2004, 00:36   #1
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Deze vraag is niet denigrerend of kwetsend bedoeld maar:

Hoe zal u zich verstaanbaar maken in het parlement , zou u alsnog een zitje behalen , maakt u dan gebruik van een tolk? Want ik kan me voorstellen dat niet elke mandataris gebarentaal spreekt. Of maakt u gebruik van een of andere IT-oplossing?

Nogmaals , dit is gewoon een vraag uit belangstelling voor andersvaliden in de politiek.
Xnorf is offline  
Oud 10 maart 2004, 01:24   #2
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Nog wakker? Ik blijf daar dus speciaal voor op en ik moet om 6 uur wakker worden....
*bump*
Xnorf is offline  
Oud 10 maart 2004, 11:34   #3
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Als (dus als!!) ik in het Vlaams parlement geraak, dan zou ik voor de commissiezittingen en de plenaire zittingen gebruik moeten maken van een tolk Vlaamse Gebarentaal.

Die tolk is er niet alleen voor mij, maar ook voor de anderen. Het werkt dus in twee richtingen. De tolk is een brug tussen de horenden en de doven.

In feite is er geen verschil tussen de tolken Vlaamse gebarentaal en de tolken Frans/Nederlands en Nederlands/Frans. Met de tolk Vlaamse gebarentaal wordt gewoon nog een extra werktaal ingevoerd in het parlement.

Geschreven teksten kunnen gewoon in het Nederlands zijn dus hiervoor zijn geen speciale aanpassingen nodig.

Ik weet niet hoe de technologie is in het Vlaams Parlement. Maar als er bv van een soort real time systeem gebruik gemaakt wordt om alles wat gezegd wordt te noteren en nadien in geschreven vorm weer te geven (bv om nadien een verslag te kunnen maken), dan kunnen we eventueel bekijken hoe we dit kunnen verbeteren zodat ik het ook op de een of andere manier kan gebruiken.

Er is wel een klein probleem met zulke technologische toepassingen: geschreven tekst geeft geen emoties weer (bv dat iemand kwaad was, of heeft staan roepen etc). Een gebarentaaltolk kan dat wel weergeven.
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 11 maart 2004, 00:03   #4
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helga Stevens
Er is wel een klein probleem met zulke technologische toepassingen: geschreven tekst geeft geen emoties weer (bv dat iemand kwaad was, of heeft staan roepen etc). Een gebarentaaltolk kan dat wel weergeven.
Wat mij betreft beste Helga mag je het daar eens serieus gaan uitschreeuwen in Brussel
__________________
stijnVL is offline  
Oud 14 maart 2004, 08:11   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Ik heb Helga al een paar maal bezig gehord op N-VA bijeenkomsten, ik moet zeggen dat ze goed haar mannetje Vrouwtje staat.

En Helga heeft ervaring met vergaderingen en dergelijke, bekijk hare CV maar eens.


Helga,

Veel succes op 13 juni.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be