Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2020, 19:47   #981
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou dan eerder opteren voor Elizabeth Warren. Haar programma is ook vrij progressief en vooral gericht op de inkomenskloof. Bovendien zou ze ook nog kans hebben de eerste vrouwelijke president te worden. Tulsi Gabbard zou dat ook kunnen zijn maar ik vrees dat haar achterban haar vroegere anti-homo uitspraken niet in dank zullen afnemen.

Anderzijds denk ik dat Tulsi beter de agressieve stijl van Trump zou pareren. Een doetje als Warren maakt hij publiekelijk af.
Te grijs. Tegen Trump heb je iemand met een uitgesproken imago nodig.

Communist Sanders tegen fascist Trump of zoiets.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 januari 2020 om 19:47.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:11   #982
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Te grijs. Tegen Trump heb je iemand met een uitgesproken imago nodig.

Communist Sanders tegen fascist Trump of zoiets.
https://www.thenation.com/article/ar...test-weakness/

Hij zal dan eerst de primaries moeten overleven met thema's zoals LGBT-rechten waar hij zwak scoort. Pas als hij de nominatie krijgt kan hij het puur economische uitspelen tegen Trump. Trump zal hem niet meteen pakken op zijn homo-standpunten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:12   #983
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou dan eerder opteren voor Elizabeth Warren. Haar programma is ook vrij progressief en vooral gericht op de inkomenskloof. Bovendien zou ze ook nog kans hebben de eerste vrouwelijke president te worden. Tulsi Gabbard zou dat ook kunnen zijn maar ik vrees dat haar achterban haar vroegere anti-homo uitspraken niet in dank zullen afnemen.

Anderzijds denk ik dat Tulsi beter de agressieve stijl van Trump zou pareren. Een doetje als Warren maakt hij publiekelijk af.
Warren maakt net zoveel kans om president te worden als dat ze van Indiaanse afkomst is; 1/1024th.
Net zoveel kans als dat ze ontslagen werd omwille van haar zwangerschap; niet.
Net zoveel kans dan dat ze iedereen vertelde dat haar kinderen naar openbare scholen gingen; niet.
Net zoveel kans als dat haar vader concierge was en zij opgroeide in moeilijke omstandigheden; niet.
Net zoveel kans dan dat ze mensen hun student loans zal kwijtschelden; niet (alleszins niet terugbetalen aan de man die spaarzaam was, alles zelf bekostigde en die ze in z'n gezicht uitlachte.
https://www.dailywire.com/news/watch...ters-education

Trump maakt gehakt van haar.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:13   #984
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Warren maakt net zoveel kans om president te worden als dat ze van Indiaanse afkomst is; 1/1024th.
Net zoveel kans als dat ze ontslagen werd omwille van haar zwangerschap; niet.
Net zoveel kans dan dat ze iedereen vertelde dat haar kinderen naar openbare scholen gingen; niet.
Net zoveel kans als dat haar vader concierge was en zij opgroeide in moeilijke omstandigheden; niet.
Net zoveel kans dan dat ze mensen hun student loans zal kwijtschelden; niet (alleszins niet terugbetalen aan de man die spaarzaam was, alles zelf bekostigde en die ze in z'n gezicht uitlachte.
https://www.dailywire.com/news/watch...ters-education

Trump maakt gehakt van haar.
Ik denk het ook. Van dat gehakt bedoel ik. Maar income inequality is wel meer en meer een ding aan het worden. De verdoken en minder verdoken armoede wordt een beetje te groot.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:16   #985
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://www.thenation.com/article/ar...test-weakness/

Hij zal dan eerst de primaries moeten overleven met thema's zoals LGBT-rechten waar hij zwak scoort. Pas als hij de nominatie krijgt kan hij het puur economische uitspelen tegen Trump. Trump zal hem niet meteen pakken op zijn homo-standpunten.
Hij heeft het Clinton lastig gemaakt en bij de rest van de Democraten zit er toch weinig met een smoel. Biden is tegen Trump een vogel voor de kat.

En hij heeft een progressieve achterban.

Progressief tegen Conservatief. Extremen tegen mekaar dat doet het altijd goed.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:25   #986
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk het ook. Van dat gehakt bedoel ik. Maar income inequality is wel meer en meer een ding aan het worden. De verdoken en minder verdoken armoede wordt een beetje te groot.
Dat zal niet opgelost worden door op 'n cryptocommunist te stemmen, tenzij iedereen dezelfde armoede wil delen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:29   #987
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft het Clinton lastig gemaakt en bij de rest van de Democraten zit er toch weinig met een smoel. Biden is tegen Trump een vogel voor de kat.

En hij heeft een progressieve achterban.

Progressief tegen Conservatief. Extremen tegen mekaar dat doet het altijd goed.
Hij werd al geflest door Clinton & Obama heeft zich tegen hem uitgesproken.

Als hij niet eerder nog 'n hartinfarct krijgt tenminste.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:29   #988
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat zal niet opgelost worden door op 'n cryptocommunist te stemmen, tenzij iedereen dezelfde armoede wil delen.
Het probleem is niet dat er in Amerika geen jobs zijn. Het probleem is dat er te veel onderbetaalde schijtjobs zijn. Walmart kan blijven draaien doordat de belastingbetaler de pree van hun personeel bijpast in de vorm van food stamps.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:30   #989
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Sanders - Gabbard op het ticket
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:31   #990
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft het Clinton lastig gemaakt en bij de rest van de Democraten zit er toch weinig met een smoel. Biden is tegen Trump een vogel voor de kat.

En hij heeft een progressieve achterban.

Progressief tegen Conservatief. Extremen tegen mekaar dat doet het altijd goed.
Als het puur om beeldvorming en PR gaat dan is Bloomberg eigenlijk meer aangewezen. Maar inhoudelijk is hij feitelijk een rechtse democraat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:32   #991
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het probleem is niet dat er in Amerika geen jobs zijn. Het probleem is dat er te veel onderbetaalde schijtjobs zijn. Walmart kan blijven draaien doordat de belastingbetaler de pree van hun personeel bijpast in de vorm van food stamps.
Dat weet ik wel, maar die laagbetaalde jobs werden oorspronkelijk gecreëerd voor studenten, om hun tuition helpen bekostigen.
De dropout rate is te hoog.
Zou eerder niet aan de oorzaak daarvan gewerkt dienen te worden?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:36   #992
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het probleem is niet dat er in Amerika geen jobs zijn. Het probleem is dat er te veel onderbetaalde schijtjobs zijn. Walmart kan blijven draaien doordat de belastingbetaler de pree van hun personeel bijpast in de vorm van food stamps.
Ik kijk zo soms eens (guilty pleasure) naar public freak out filmpjes op Youtube en wat daar altijd terugkomt zijn McDo en Wallmart. Dat personeel bestaat steevast obese vrouwen (soms mannen) die dan afgesnauwd worden door even obese of verloederde typen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:38   #993
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat weet ik wel, maar die laagbetaalde jobs werden oorspronkelijk gecreëerd voor studenten, om hun tuition helpen bekostigen.
De dropout rate is te hoog.
Zou eerder niet aan de oorzaak daarvan gewerkt dienen te worden?
Dat gaat moeilijk zijn met staten die het "right to work" principe toepassen wat in feite neerkomt op een "right to exploit" en massa's conservatieve rechters die stiekem heimwee hebben naar de tijd van de katoenplantages.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:39   #994
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als het puur om beeldvorming en PR gaat dan is Bloomberg eigenlijk meer aangewezen. Maar inhoudelijk is hij feitelijk een rechtse democraat.
Ik ken hem niet, maar tegen Trump heb je iemand nodig met charisma. Tegen Obama bijvoorbeeld zou Trump het zeer moeilijk gehad hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:40   #995
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kijk zo soms eens (guilty pleasure) naar public freak out filmpjes op Youtube en wat daar altijd terugkomt zijn McDo en Wallmart. Dat personeel bestaat steevast obese vrouwen (soms mannen) die dan afgesnauwd worden door even obese of verloederde typen.
Ik heb al mogen meemaken dat ik boodschappen deed in Walmart en dat ze hun team meetings in het openbaar hielden onder de klanten. Ze hebben geen greintje respect voor hun personeel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:45   #996
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ken hem niet, maar tegen Trump heb je iemand nodig met charisma. Tegen Obama bijvoorbeeld zou Trump het zeer moeilijk gehad hebben.
Ja natuurlijk. Een dweil zal het kunnen schudden. Maar je moet ook met een overtuigend programma afkomen en aanvoelen wat er onder de mensen leeft. De minderheidsgroepen aanspreken is bijna een must voor een democraat maar je mag je daar ook niet aan laten vangen. Transgenders en boomknuffelaars zijn voor Joe Sixpack nog steeds de ver-van-mijn-bed show
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:54   #997
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat gaat moeilijk zijn met staten die het "right to work" principe toepassen wat in feite neerkomt op een "right to exploit" en massa's conservatieve rechters die stiekem heimwee hebben naar de tijd van de katoenplantages.
"The American Dream" is dus dood & begraven dankzij conservatieven?

Er zijn nochtans zo'n paar progressieve staten waar 't er ook niet al te best aan toegaat, qua daklozen ed, Squid row in LA bvb.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 20:56   #998
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ken hem niet, maar tegen Trump heb je iemand nodig met charisma. Tegen Obama bijvoorbeeld zou Trump het zeer moeilijk gehad hebben.
Michael - Mmmmh biggayicecream - Bloomberg.

Charisma top!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 23:10   #999
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het probleem is niet dat er in Amerika geen jobs zijn. Het probleem is dat er te veel onderbetaalde schijtjobs zijn. Walmart kan blijven draaien doordat de belastingbetaler de pree van hun personeel bijpast in de vorm van food stamps.
Dat is in België niet anders. Geld opzij zetten is niet meer zo makkelijk als 25 jaar geleden, laat staan overhouden, voor de meeste banen dan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 januari 2020 om 23:15.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 23:14   #1000
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb al mogen meemaken dat ik boodschappen deed in Walmart en dat ze hun team meetings in het openbaar hielden onder de klanten. Ze hebben geen greintje respect voor hun personeel.
Geen greintje respect voor de klant lijkt mij eerder. Jammer dat ik niet zo'n sessie als passerende klant heb mogen meemaken. Ik ben er niet vies van om de directie van een dergelijke vestiging het bloed onder de nagels vandaan te halen en voor schut te zetten.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 januari 2020 om 23:16.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be