Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2008, 13:12   #341
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al deze zaken ontstonden door proeven, experimenten... empirisch onderzoek en toetsing. Zaken die totaal ontbreken in de wereld van de evolutionisten.
Men doet anders wel degelijk experimenten op simpele levensvormen die evolutie bevestigen.

Een van de grootste problemen om een "gouden standaard" van een bepaalde bacteriecultuur te bewaren is trouwens dat ze de neiging hebben om verder te evolueren naar andere soorten.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:12   #342
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is geen enkel stukje dat een echt bewijs vormt. Nul komma nul.
het enige bewijs dat gij evnetueel zou accepteren beste Jan, is een salamander die voor uw ogen zou veranderen in een kanariepietje.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:12   #343
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn, jammer genoeg voor de evolutionisten, geen feitelijke bewijzen: men probeert slechts krampachtig elementen te isoleren uit een groter geheel om die vervolgens in een theorie te duwen. Meer niet. Evolutie is bijgevolg een soort godsdienst geworden, een die zichzelf toemeet controleerbaar te zijn maar het in feite helemaal niet is. Daarenboven is het zelfs een ontolerante vorm van een godsdienst.
Iets los gekomen of zo, zelfs de RKK durft de evolutieleer niet meer aan te vallen op de manier dat jij het hier doet.

En ja, de "missing link" tussen mens en primaat is nog niet gevonden, maar ik denk dat de oorzaak daarvan wel duidelijk door mij verklaart is.
En dit zuiver met wetenschappelijk bewezen bevindingen.

De missing link is dus niet te vinden, omdat deze waarschijnlijk niet eeuwig op zijn geluk kon verder gaan en zijn natuurlijke vijanden ten prooi is gevallen.

Adam en Eva, hebben dus gediend als voedseldieren voor de hoger geplaatsten in de voedselketen en zijn verslonden en rond gestrooid over de aardbodem, want zij waren fysiek en medisch de zwakste van hun oorspronkelijke soort.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:13   #344
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is geen enkel stukje dat een echt bewijs vormt. Nul komma nul.
U bent zelf het bewijs. Alles wat u bent is evolutie.

U schaamt zich er gewoon voor. U schaamt zich er voor dat u verwant ben met apen, walvissen en muizen.

Het enigste punt wat u hebt, en kunt maken, is het feit dat wij mensen maar 80 jaar leven, en dat is verre van lang genoeg om evolutie waar te nemen. Maar via indirecte bewijzen, kunnen we toch nog genoeg vast stellen. Maar dat is niet genoeg voor u.

Leef maar verder in uw onwetendheid. Ik denk niet dat ik de enigste ben die moe is om tegen de middeleeuwen te praten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:14   #345
Vuyschthaemert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, ééntje die zuiver leeft van wat god geschapen heeft en alles wat door menselijk vernuf is ontwikkeld afzweerd. Want de trein en auto, zelfs het kunstlicht zijn des duivels en dienen enkel op de mens te doen twijfelen aan zijn geloof in God en om de mens in het verderf te storten.
Je haalt de dingen weer eens flink door elkaar. Klokken en klepels enzo...

Wellicht bedoel je ultra-conservatieve religieuze sektes als de amish of mennonieten, want mormonen nemen juist alle beschikbare moderne technologie in gebruik.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:14   #346
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die zijn er niet. D�*t is nu juist het tragische van de evolutionisten: zij menen immers dat er een bewijs is, maar baden volledig in religieus vaarwater daar men plotseling niet meer de criteria van de bewijslast zoals in de takken van de wetenschap wil toepassen. Alles is gebaseerd op veronderstellingen en het ordenen van elementen in een vooropgesteld schema. Meer niet.
Evolutie is falsifieerbaar dus mochter er ooit bewijzen tegen evolutie wordt gevonden, wordt de theorie verworpen.

Het is juist de religie die op dogma is gebaseerd
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:14   #347
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
het enige bewijs dat gij evnetueel zou accepteren beste Jan, is een salamander die voor uw ogen zou veranderen in een kanariepietje.
Ah neen, dan zal hij naar de tussenvormen vragen!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:16   #348
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
het enige bewijs dat gij evnetueel zou accepteren beste Jan, is een salamander die voor uw ogen zou veranderen in een kanariepietje.

ironisch genoeg zou dat juist de evolutietheory weerleggen
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:18   #349
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Iets los gekomen of zo, zelfs de RKK durft de evolutieleer niet meer aan te vallen op de manier dat jij het hier doet.

En ja, de "missing link" tussen mens en primaat is nog niet gevonden, maar ik denk dat de oorzaak daarvan wel duidelijk door mij verklaart is.
En dit zuiver met wetenschappelijk bewezen bevindingen.

De missing link is dus niet te vinden, omdat deze waarschijnlijk niet eeuwig op zijn geluk kon verder gaan en zijn natuurlijke vijanden ten prooi is gevallen.

Eigenlijk is er niet echt van dé missing link te spreken. Élk fossiel is een transitionele vorm tussen de vorige en volgende stap, maw elk fossiel is een link
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:26   #350
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom ik dergelijke opvattingen zou moeten delen. Nergens verwerp ik immers de wetenschap, maar wel de evolutietheorie daar juist die niet trouw is aan de principes die de wetenschap in alle andere gevallen vooropstelt.

Trouwens, Mormonen verwerpen helemaal niet de technische vooruitgang. Ik zal u even helpen: dat zijn slechts de "Old Order Amish".
Old Order Amish, dan ga je daar maar bij wonen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In tegenstelling tot evolutionisten beweer ik dan ook niet te doen aan "wetenschap".
Jij doet gewoon niet aan wetenschap en je aanvaard duidelijk ook niets van van de wetenschap.
Even off-topic; het is aan de medische, technische en industriële wetenschap dat we onze huidige levenstandaard te danken hebben en die werken ook enkel op dezelfde manier als de wetenschap in de evolutieleer.
Je kan de evolutieleer dus gewoon niet verwerpen zonder alle andere wetenschappen te verwerpen, want die worden nu net gebruikt om de evolutietheorie te staven.
De evolutieleer verwerpen betekend dus dat je ook alle andere wetenschap als onzin afdoet en verwerpt.

Laten we hopen dat God je geneest zonder hulpmiddelen van de wetenschappen die gebruikt worden binnen de evolutie als je ziek word.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:41   #351
.:E:.
Vreemdeling
 
.:E:.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Locatie: met beide voeten op de grond
Berichten: 86
Standaard

Ik geloof niet in een boek dat door een volk is geschreven dat geloofde dat de wereld plat was en het wiel als hoogtechnologisch beschouwde.
__________________
"alleen uiterst slimme en uiterst domme mensen veranderen niet van mening..."
.:E:. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:43   #352
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik hoop dat Jan straks terugkomt, ik zou graag een antwoord zien op de vraag wat het verschil is tussen geloof en waanbeelden....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:48   #353
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een element dat dezelfde criteria doorstaat als in de andere takken van de wetenschap: o.m. het empirisch bewijs.
Citaat:
Critics also state that evolution is not a fact. In science, a fact is a verified empirical observation; in colloquial contexts, however, a fact can simply refer to anything for which there is overwhelming evidence. For example, in common usage theories such as "the Earth revolves around the Sun" and "objects fall due to gravity" may be referred to as "facts", even though they are purely theoretical. From a scientific standpoint, therefore, the theory of evolution may be called a "fact" for the same reason that gravity can: under the technical definition, this applies to the observed process of evolution occurring whenever a population of organisms genetically changes over time, whereas under the colloquial definition, this applies to evolutionary theory's well-established nature. Thus, evolution is widely considered both a theory and a fact by scientists.[17][18][19]

Similar confusion is involved in objections that evolution is "unproven";[20] strict proof is possible only in logic and mathematics, not science, so this is trivially true, and no more an indictment of evolution than calling it a "theory" is. The confusion arises, however, in that the colloquial meaning of proof is simply "compelling evidence", in which case scientists would indeed consider evolution "proven". The distinction is an important one in philosophy of science, as it relates to the lack of absolute certainty in all empirical claims, not just evolution.[21]
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 14:10   #354
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
U bent zelf het bewijs. Alles wat u bent is evolutie.

U schaamt zich er gewoon voor. U schaamt zich er voor dat u verwant ben met apen, walvissen en muizen.

Het enigste punt wat u hebt, en kunt maken, is het feit dat wij mensen maar 80 jaar leven, en dat is verre van lang genoeg om evolutie waar te nemen. Maar via indirecte bewijzen, kunnen we toch nog genoeg vast stellen. Maar dat is niet genoeg voor u.

Leef maar verder in uw onwetendheid. Ik denk niet dat ik de enigste ben die moe is om tegen de middeleeuwen te praten.
Wat is uw ware identiteit? Als u een spiritueel wezen bent, dant maakt u gebruik van uw lichaam gedurende de periode dat deze zichzelf kan onderhouden.

In hoeverre associeert u zich dan nog met wat?

De evolutietheorie werkt het soort denken van de ascociatie met de soort in zich. Perfect voor de elite die de materialistische visie wil promoten onder haar werkslaven en hun wil afsluiten voor de echte geschiedenis.

Dan denk je niet, ik ben een mens en ik stam af van aap-achtigen, maar dan denk je ik ben een spiritueel wezen, eeuwig transformerend en expressie zoekend, waarvan mijn huidige expressie deze is in het vleselijke, in de vorm van het menselijke lichaam.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 1 februari 2008 om 14:12.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 14:15   #355
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fijn, u erkent dus alvast dat evolutie niet empirisch bewezen is. Dat is al een goede zaak. Nu nog erkennen dat er geen bewijzen zijn die de toetsing van de wetenschap kunnen doorstaan.
Jan, Jan toch. Ik durf ten minste erkennen wat de realiteit me opdringt.

Ik heb al gezegd dat de leer jonger is dat de tijdspanne van het proces en dat het daarom momenteel nog niet op doorslaggevende wijze emprirsch bewezen is. Een mensenleven is in elk geval te kort om individueel getuige te zijn van empirische bewijzen. Verwacht dus niet dat jij het voor je ogen zal zien, want dat zal niet gebeuren.

Niettemin zijn minimale wijzingen in genetica-structuren emprisch waarneembaar. Gezien dit een facet vormt van het ganse proces, vormt het wel degelijk een sterke aanwijzing (zoniet een bewijs) dat jij met je regelrechte gelul zonder enige argumentatie niet geloofwaardig kan betwisten.

Ik geloof dus eerder dat U degene bent die niet eerlijk tegenover zichzelf durft zijn.

Natuurlijk doorstaan de overige bewijzen de wetenschappelijke toetsing. Ze zijn gvd de belichaming van de wetenschap zelf.

Laatst gewijzigd door Dycore : 1 februari 2008 om 14:18.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 14:17   #356
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat u opsomt, zijn geen bewijzen. Slechts elementen die men krampachtig probeert te plaatsen in het geheel van de evolutietheorie.

Een staartebeen is trouwens niet nutteloos, maar ondersteunt de endeldarm. Ook de blindedarm blijkt volgens de laatste onderzoeken weldegelijk een functie te hebben in het geheel van ons lichaam en speelt een rol in ons afweersysteem. U ziet maar dat u niet teveel naar oude denkschema's moet blijven kijken waar de evolutietheorie nog altijd bijzit.
Jan, geef gewoon toe dat je de evolutie niet accepteert omdat je gelooft dat God ons hier neergeplant heeft met een of andere missie.

Nu als ik mag kiezen tussen dat alternatief en de evolutieleer, dan is de keuze voor mij snel gemaakt. Halve gare...
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 14:38   #357
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Eigenlijk is er niet echt van dé missing link te spreken. Élk fossiel is een transitionele vorm tussen de vorige en volgende stap, maw elk fossiel is een link
Niet echt nee, maar sommige mensen zouden willen dat er van enkel stap tussen vis en mens een levend exemplaar voor hun neus word gezet voor ze het willen aanvaarden, want in de evolutieleer gaat het niet over geloven, maar gewoon over de bewijzen aanvaarden. Bewijzen die aantonen de de tijdensbegrippen uit de heilige boeken niet met menselijke maatstaven mogen gemeten worden en dat het scheppingsverhaal, niet zomaar iets is, maar een manier om de evolutie te verklaren en aanvaarbaar te maken voor de niet wetenschappelijk onderlegde oude beschavingen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 1 februari 2008 om 14:40.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 14:39   #358
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Jan, geef gewoon toe dat je de evolutie niet accepteert omdat je gelooft dat God ons hier neergeplant heeft met een of andere missie.

Nu als ik mag kiezen tussen dat alternatief en de evolutieleer, dan is de keuze voor mij snel gemaakt. Halve gare...
beleeft blijven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 15:23   #359
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Dus Jan.

Even recapituleren.

De mammoet is uitgestorven.

En daarna is de olifant uit het niets op het toneel verschenen.

De gelijkenissen met de mammoet zijn puur toevallig of zijn een grap van god.

Vat dat zo'n beetje uw lachwekkende visie samen?

De verschillen tussen de Afrikaanse en Indische olifant die zullen ook wel niet te wijten zijn aan hun evolutie binnen verschillende habitats?

Want dat is de evolutie beste vriend. Niet enkel de overgang van de ene soort naar de andere. Evolutie zegt simpelweg dat een organisme altijd een product is van zijn omgeving. Als de externe factoren veranderen, zal het organisme zich daaraan aanpassen. Veranderen die factoren echter te snel, te extreem, dan is het definitief afgelopen met het organisme. Evolutie is volgens mij ook zelf-genererend. Nieuwe eigenschappen, eisen nieuwe eigenschappen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 1 februari 2008 om 15:49.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 15:46   #360
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En ja, de "missing link" tussen mens en primaat is nog niet gevonden, maar ik denk dat de oorzaak daarvan wel duidelijk door mij verklaart is.

Welke 'missing link'?

Allemaal fabeltjes die goed verkopen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 1 februari 2008 om 16:00.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be