Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2019, 19:26   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Door daar niet uit weg te trekken om in een of andere spuuglelijke verkaveling te gaan wonen, en zich vervolgens op het platteland te wanen. En terug te trekken in de stad. Zo ontstaat er minder verloedering. Maar ik vrees dat het populistisch gespuis zich liever gewoon 'strijdlust' toont in het stemhokje en op Facebook...
Zijn daar geen andere bewoners voor in de plaats gekomen?
Waarom zijn die spuuglelijke verkavelingen dan niet dezelfde weg opgegaan?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 19:34   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja kijk, die "vreemden" zijn hier vaak geboren & getogen; dat zijn geen vreemden meer maar toch vindt de autochtone medemens van wel, pas op ik begrijp dat dit niet noodzakelijk negatief bedoeld is maar toch... waarom is een Italiaan 2de/3de/zelfs 4de generatie ineens wel plots een Vlaming en een uit Marokko/Zaïre/China enz. niet.... Omdat people of color nu eenmaal als VREEMD worden beschouwd no mather hoe lang zij on new territory verblijven.

Het is dat white suprematisme dat stilaan uitgeroeid mag worden. The USA werd ingepalmd door blanken -die er ILLEGAAL- de plak kwamen zwaaien maar daar piept men uiteraard niet over in deze draad. Nee want enkel het belang vd blanke telt in deze; wie een kleurtje heeft is voor eeuwig de boeman, de vreemde, de ALLOCHTOON. Zelfs wie legaal hier een plaatsje verkreeg moet het voor de zelfvoldane aboriginal met oogkleppen ontgelden.
Dat is inderdaad de vraag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 20:10   #23
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De prijzen hoog houden --> geen sociale woningen --> geen allochtone beroepsdoppers
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 20:24   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Waar the hell haalde da nu weer uit?
Komt mijn vriendenkring eens bezoeken, ge zou nog versteld staan.
Ik heb zoals gij ze nogal neerbuigend noemt, 'makakken' in mijn familie. En ja, enkele van mijn familie zijn bekeerd tot de Islam omdat ze anders niet mochten trouwen met hunne 'makak'. Echt degoutant hoe gij daarover praat eigenlijk..
Tussen alle koren zit kaf.
Verbreed je wereldbeeld eens zou ik zeggen. Ipv alles op blanken af te wimpelen.

Als je mij daarop wil pakken, gade een fameus stukske vroeger moeten opstaan.
Ok dan zat ik mis, my bad.
Ps ik bedoelde dat niet neerbuigend, een chinees noem ik bvb ook 'chinetoque'.... (ik gebruikte de term omdat men over een volkse buurt bezig was en iedereen weet wie men er mee bedoelt) xD
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 20:28   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Religie heeft meestal weinig invloed op de veiligheid van wijken en steden.
Trouwens de gevaarlijkste steden (wijken) ter wereld zijn helemaal geen moslims steden.
Alle gevaarlijke wijken hebben dezelde problemen. Achterstand,verwaarlozing,armoede,werkloosheid.
.
https://www.businessinsider.nl/dit-z...en-ter-wereld/
Ja dat bedoel ik dus, maar het VB gebruikt de islam als excuus om bepaalde kleurtjes te bashen en in het verlengde bepaalde wijken & steden.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 20:35   #26
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het Kiel is het Kiel, dat is geen probleemwijk. Laat uzelf niks wijsmaken.
Pastoep, aan de 7de Olympiadelaan zit toch wel wat schorriemorrie soms zene.
Zo ene keer per week gemiddeld eigenlijk. (jaja uw viske heeft gehapt!)
Voor de voetbal moette bij de sport zijn zenne.

Alhoewel dees eigenlijk ook ne vorm van een andere sport is, maar soit.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 20:39   #27
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Voor de voetbal moette bij de sport zijn zenne.

Alhoewel dees eigenlijk ook ne vorm van een andere sport is, maar soit.
Wa gade gij deraan doen he? Da ligt ook in een probleemwijk en da zorgt daar ook voor veel overlast. Dus perfect on-topic! HA! Daar hebde ni van terug he!
Beetje uitpakken tegen Anna en moi?
Tssk tssk tssk. Wij zen wel voetbalhooligans he. Allee Anna toch, ik ben een engelke.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 20:43   #28
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ok dan zat ik mis, my bad.
Ps ik bedoelde dat niet neerbuigend, een chinees noem ik bvb ook 'chinetoque'.... (ik gebruikte de term omdat men over een volkse buurt bezig was en iedereen weet wie men er mee bedoelt) xD
De keren da ik vuilen Belg, hoer, dom blondje genoemd ben of gehoord heb 'ik neuk a moeder', der zal'k ni van klappen zeker. Want in die richting is alles gepermitteerd meestal. En das behoorlijk objectief gezegd. En draai en keer dat nu gelijk ge wilt, dat waren nooit Afro-Amerikanen of Aziaten dak last mee had in mene privé of op het werk. Komt mijne mond ni openbreken erover. Da ligt ni aan de eerste of tweede generatie, da ligt aan de losgeslagen 3de en nu opkomende 4de generatie.

Trouwens op dien 'ik neuk a moeder!' kregen ze keer op keer te horen van mij: Eikes ons moeder, oek van niks vies precies!
Die hun stoeme smoelen keer op keer dan...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 7 april 2019 om 20:45.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 21:03   #29
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
De keren da ik vuilen Belg, hoer, dom blondje genoemd ben of gehoord heb 'ik neuk a moeder', der zal'k ni van klappen zeker. Want in die richting is alles gepermitteerd meestal. En das behoorlijk objectief gezegd. En draai en keer dat nu gelijk ge wilt, dat waren nooit Afro-Amerikanen of Aziaten dak last mee had in mene privé of op het werk. Komt mijne mond ni openbreken erover. Da ligt ni aan de eerste of tweede generatie, da ligt aan de losgeslagen 3de en nu opkomende 4de generatie.
Nee maar was dit de VS had je last van 'Afro-Amerikanen' & mss zelfs 'Aziaten' ... dus tja... Ik denk dat men in deze niet zozeer dient te focaliseren op kleur maar op sociale achterstand.

Citaat:
Trouwens op dien 'ik neuk a moeder!' kregen ze keer op keer te horen van mij: Eikes ons moeder, oek van niks vies precies!
Die hun stoeme smoelen keer op keer dan...
Omg
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 21:15   #30
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee maar was dit de VS had je last van 'Afro-Amerikanen' & mss zelfs 'Aziaten' ... dus tja... Ik denk dat men in deze niet zozeer dient te focaliseren op kleur maar op sociale achterstand.
Nee, echt, dan had'k gewoon ook last van etterbakskes die denken da ze alles kunnen doen ongestraft.
De SES doe énorm veel. En aan wie ligt dat?
Voor een stuk aan de ouders. Maar kunt ze ni alles verwijten want de meeste kunnen hun koters ni eens zelf baas.
Ander stuk aan de maatschappij die die gastje (zen meestal jongens he) ni corrigeert op een deftige manier.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Omg
Mja, rasechte antwerpse, nooit achter men woorden moeten zoeken ze
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 21:37   #31
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat meer groepsgevoel, gezonde assertiviteit (aggresiviteit hoeft zelfs niet, let wel, de grens is soms filterdun), zou meer dan welkom zijn.

je weet wel.
Als er ne keer nen Belg tegen ne wagen rijdt van ne vreemdeling in Brussel (of omgekeerd).
Direct staan er al 10 andere vreemdelingen rond U.
Waar zijn die 10 andere Belgen ?
Die zitten op hun werk.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 21:39   #32
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Nee, echt, dan had'k gewoon ook last van etterbakskes die denken da ze alles kunnen doen ongestraft.
De SES doe énorm veel. En aan wie ligt dat?
Voor een stuk aan de ouders. Maar kunt ze ni alles verwijten want de meeste kunnen hun koters ni eens zelf baas.
Ander stuk aan de maatschappij die die gastje (zen meestal jongens he) ni corrigeert op een deftige manier.



Mja, rasechte antwerpse, nooit achter men woorden moeten zoeken ze
Die straffeloosheid is waarschijnlijk wel de grootste reden, zoals net nog aangetoond :

Citaat:
De politie heeft twee jongens van 17 jaar opgepakt in het onderzoek naar het filmpje waarin een man wordt aangevallen in een metrostation in Antwerpen. Een van hen, de jongeman die op de beelden het slachtoffer schopt, is al gekend voor meerdere feiten bij de politie.
https://www.hln.be/regio/antwerpen/k...etro~ac0bfb41/
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 21:58   #33
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben ook weggetrokken uit Deurne. Even grote ramp. Mijn familie heeft er hun zaak gesloten (Carnotstraat) na de zoveelste inbraak/overval en de boel verkocht.
Het is te laat om daar nu nog wat aan te veranderen, het was al serieus om zeep toen ik nog jong was. Nu helemaal. Te veel en te ver laten komen. En nu zitten ze op the point of no return. Echt jammer, 't stad is niet meer wat het ooit was. Vooruitgang noemen ze het. Het zal wel aan mij liggen dan dat ik het anders zie.
In de jaren 70 was het Kiel ook al een niet bepaald een rijke buurt. Het werd toen in een krant eens beschreven als een stukje Oostblok in Antwerpen. Het was toen arm maar proper. Nu is het arm maar vuil. Als op de deur van een lift een briefje moet hangen met de melding dat de lift niet dient om in te urineren (zie link draadstarter), dan weet je het wel. Point of no return is dan inderdaad een goede omschrijving. De enige verstandige beslissing in die wijk is dan opkrassen, wat verschillende kennissen van mij dan ook al hebben gedaan.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:11   #34
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die straffeloosheid is waarschijnlijk wel de grootste reden, zoals net nog aangetoond :


https://www.hln.be/regio/antwerpen/k...etro~ac0bfb41/
Dat is ontegensprekelijk het allergrootste probleem.
Niemand die dat kan ontkennen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:14   #35
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
In de jaren 70 was het Kiel ook al een niet bepaald een rijke buurt. Het werd toen in een krant eens beschreven als een stukje Oostblok in Antwerpen. Het was toen arm maar proper. Nu is het arm maar vuil. Als op de deur van een lift een briefje moet hangen met de melding dat de lift niet dient om in te urineren (zie link draadstarter), dan weet je het wel. Point of no return is dan inderdaad een goede omschrijving. De enige verstandige beslissing in die wijk is dan opkrassen, wat verschillende kennissen van mij dan ook al hebben gedaan.
Ik weet het. Ben niet voor niks weg uit Antwerpen (en das ni alleen daar het geval). Waar ik nu woon wordt die grens van het fatsoen nog niet zo overschreden. Hier lopen ook wat van die randdebielen rond, maar niet en masse gelijk daar het geval is. Niks tegen te beginnen meer. Ze hebben het allemaal te ver laten gaan, puur voor de postjes te pakken door hun kiesvee.
Want ze roepen heel hard over racisme, mor gene ene van die roepers heeft zene nek al eens uitgestoken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:17   #36
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik weet het. Ben niet voor niks weg uit Antwerpen (en das ni alleen daar het geval). Waar ik nu woon wordt die grens van het fatsoen nog niet zo overschreden. Hier lopen ook wat van die randdebielen rond, maar niet en masse gelijk daar het geval is. Niks tegen te beginnen meer. Ze hebben het allemaal te ver laten gaan, puur voor de postjes te pakken door hun kiesvee.
Want ze roepen heel hard over racisme, mor gene ene van die roepers heeft zene nek al eens uitgestoken.
Je was beter gebleven ipv te vluchten.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:39   #37
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik weet het. Ben niet voor niks weg uit Antwerpen (en das ni alleen daar het geval). Waar ik nu woon wordt die grens van het fatsoen nog niet zo overschreden. Hier lopen ook wat van die randdebielen rond, maar niet en masse gelijk daar het geval is. Niks tegen te beginnen meer. Ze hebben het allemaal te ver laten gaan, puur voor de postjes te pakken door hun kiesvee.
Want ze roepen heel hard over racisme, mor gene ene van die roepers heeft zene nek al eens uitgestoken.
Mocht je het adres kennen van al die politici, artiesten, journalisten, groene en rode intellectuelen die het voortdurend hebben over de racistische autochtoon en de bange blanke man enzo, dan zou je zien dat er maar bitter weinig van die zelfverklaarde moreel superieuren in zo'n probleemwijk wonen of hun kinderen naar een concentratieschool sturen. Eén grote bende hypocrieten is het.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:43   #38
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Je was beter gebleven ipv te vluchten.
Nee, waarom?
Drie weken voor ik vertrok uit Deurne stond er ene met een mes op de keel van mijne oudste zoon in het klaslokaal. Leerkract en directie waren bang. Ik mocht er geen politie bij halen. Bang voor de reactie van da kereltje zijn ouders en oudere broers.
Bibi hier heeft het toch gedaan. Dag erna stond heel de familie mij op te wachten aan de schoolpoort...
Ik ga hier niet verder uitleggen hoe het daar toen afgelopen is.

Ik wil niet dat mijn gasten in zo'n omgevind opgroeien. En geloof mij, bij de middelste zoon in de klas zitten er 4 vlaamse kindjes. De andere (ik geloof 17) zijn allemaal van andere origine. Hier zijn ze toch anders. Geen grootstedelijke mentaliteit en ze hebben hier toch nog iets meer respect voor autoriteit. Niet allemaal, maar de meesten wel nog.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:45   #39
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Mocht je het adres kennen van al die politici, artiesten, journalisten, groene en rode intellectuelen die het voortdurend hebben over de racistische autochtoon en de bange blanke man enzo, dan zou je zien dat er maar bitter weinig van die zelfverklaarde moreel superieuren in zo'n probleemwijk wonen of hun kinderen naar een concentratieschool sturen. Eén grote bende hypocrieten is het.
Dat is ook effectief zo.
En of ze nu rechts of links zijn, ze zijn allemaal in tzelfde bedje ziek. En iedereen trapt met open ogen in hun vallekes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 22:48   #40
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Nee, waarom?
Drie weken voor ik vertrok uit Deurne stond er ene met een mes op de keel van mijne oudste zoon in het klaslokaal. Leerkract en directie waren bang. Ik mocht er geen politie bij halen. Bang voor de reactie van da kereltje zijn ouders en oudere broers.
Bibi hier heeft het toch gedaan. Dag erna stond heel de familie mij op te wachten aan de schoolpoort...
Ik ga hier niet verder uitleggen hoe het daar toen afgelopen is.

Ik wil niet dat mijn gasten in zo'n omgevind opgroeien. En geloof mij, bij de middelste zoon in de klas zitten er 4 vlaamse kindjes. De andere (ik geloof 17) zijn allemaal van andere origine. Hier zijn ze toch anders. Geen grootstedelijke mentaliteit en ze hebben hier toch nog iets meer respect voor autoriteit. Niet allemaal, maar de meesten wel nog.
Ik begrijp het......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be