Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2011, 11:44   #1
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard Bart De Wever 'VOKA IS MIJN BAAS'

Citaat:
Volgens een persbericht van Belga op 13 augustus, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever tijdens een vergadering van de Vlaamse partijen: “Voka is mijn baas”. Een Vlaamse onderhandelaar reageerde: “Dus wat goed is voor Voka is goed voor De Wever en wat slecht is voor Voka is slecht voor De Wever”.N-VA en Voka onderhouden heel nauwe banden. De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering.

Het is dan ook geen verrassing dat De Wever de thema’s van Voka op de onderhandelingstafel legt. Bij de discussie over de regionalisering van de arbeidsmarkt liet hij zijn Vlaamse gesprekspartners volgens hetzelfde bericht van Belga duidelijk verstaan dat de werkloosheidsvergoedingen “drastisch moeten verminderen omdat anders de mensen niet gestimuleerd worden werk te zoeken”.

Voka wil de ouderen ook langer doen werken door het brugpensioen af te schaffen. Het wil ouderen ontmoedigen voor hun 65ste op pensioen te gaan en het moeilijker maken een volledige loopbaan te behalen (door bijvoorbeeld de ziekte- en werkloosheidsperiodes niet op te nemen in de berekening van het pensioen).

In dat Vlaanderen van morgen denkt Voka zijn visie op te leggen via een verbond van de Vlaamse elites en buiten de huidige vormen van het sociale overleg om. Dat was trouwens de inhoud van het voorstel dat Voka-voorzitter Luc De Bruyckere op het Voka-congres van 2009 toelichtte. Kortom wat de baas van De Wever voorstelt ziet er niet goed uit voor de Waalse werknemer, maar evenmin voor zijn Vlaamse collega.
Cadeautje van Voka

Voka heeft een droom. Tijdens zijn gesprek met informateur De Wever, overhandigde Voka hem als geschenk de roman Atlas in staking van Ayn Rand. Ayn Rand is weinig gekend in Europa, maar in de VS worden elk jaar nog honderdduizenden exemplaren van haar boek verkocht. Volgens een onderzoek bij Amerikaanse lezers zou het het tweede meest invloedrijke boek van de 20Ste eeuw zijn, na de Bijbel.
http://www.ghanja.be/binnenland/bart...mijn-baas.html

De wever geeft het dus openlijk toe, de situatie in ons kleine landje blijft echter onzeker zowel economisch als sociaal. Onder de oppervlakte is er een angst voor de toekomst, deze angst kan elk moment omkeren naar woede. De Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:46   #2
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!
Hahahaha.... de Wever zegt nee tegen de FDF-nota van Di Rupo en hij stijgt in de peilingen naar 40 pct Ik denk dat Beke en Peeters heel graag even "wankel" zouden staan als Bart!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 juli 2011 om 11:47.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:47   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

de zoveelste trol met een dubbelnick op dit forum ...

Laatst gewijzigd door Shadowke : 11 juli 2011 om 11:47.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:48   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
http://www.ghanja.be/binnenland/bart...mijn-baas.html

De wever geeft het dus openlijk toe, de situatie in ons kleine landje blijft echter onzeker zowel economisch als sociaal. Onder de oppervlakte is er een angst voor de toekomst, deze angst kan elk moment omkeren naar woede. De Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!
Kan je die uitspraak eens onderbouwen? Vooral omdat die niet meteen de gebeurtenissen van de de voorbije dagen lijkt te beschrijven.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:50   #5
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kan je die uitspraak eens onderbouwen? Vooral omdat die niet meteen de gebeurtenissen van de de voorbije dagen lijkt te beschrijven.
Kan je 1 persoon geven vergelijkbaar met BDW die populair is gebleven laat staan geloofwaardig. Het einde van BDW is nabij, nog eventjes geduld.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:51   #6
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Toch wel gek dat er niemand een reactie geeft op de hoofdzaak in deze draad?
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:52   #7
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Toch wel gek dat er niemand een reactie geeft op de hoofdzaak in deze draad?
omdat het Belgicistische leugens zijn.
daarom!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:54   #8
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Toch wel gek dat er niemand een reactie geeft op de hoofdzaak in deze draad?
Is niet interessant JB. We beleven een historische machtsstrijd, de perverse staatsgreep van 1830 die twee eeuwen lang ons land heeft vergald, wordt stapje voor stapje rechtgezet. Sorry, dat gaat nu even voor.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:54   #9
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
http://www.ghanja.be/binnenland/bart...mijn-baas.html

De wever geeft het dus openlijk toe, de situatie in ons kleine landje blijft echter onzeker zowel economisch als sociaal. Onder de oppervlakte is er een angst voor de toekomst, deze angst kan elk moment omkeren naar woede. De Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!
Tja, De Wever is dan ook de waterdrager van het patronaat. Hij zegt het zelf dat VOKA zijn baas is. Niet te verwonderen dat hij de 'hardwerkende Vlaamse middenstander' wil doen bloeden. Alleen al als hij de index afschaft (wat de NVA dus op termijn wilt doen), dan gaat diezelfde middenstander jaarlijks met minstens 2% achteruit. Het kan verkeren zei Bredero.

Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2011 om 11:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 11:55   #10
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
omdat het Belgicistische leugens zijn.
daarom!
Omdat jij dat denkt? Heb je nog bewijzen nodig, of ga je dat blijven denken?

-De VBO en het Voka hebben al meermaals gedreigd om "alle mogelijke juridische middelen" in te zetten om stakingen te breken. De werkgevers werden georganiseerd om de rechter te gebruiken op een unilaterale wijze en zodoende systematisch gebruik te maken van boetes. De interventies van de rechtbanken in sociale conflicten, de criminalisering van deze laatste en de beperkingen van het stakingsrecht zijn onaanvaardbaar!

- De zeer nauwe relatie tussen de N-VA en het Voka strekt zich uit tot de uitwisseling van ideeën en personeel. De afkeer tegen mei 68 is vooral een afkeer tegen de democratie en de verworvenheden van de arbeidersbeweging na de Tweede Wereldoorlog! Dit is namelijk waar zij tegen strijden! Noch de Voka, noch de N-VA tonen enig begrip van collectieve loononderhandelingen met de vakbonden. De Voka wil geen talloze overlegstructuren, ze willen zich vasthouden aan wat ze hebben en daarbovenop nog meer winst ten koste van onze lonen garanderen.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:01   #11
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Omdat jij dat denkt? Heb je nog bewijzen nodig, of ga je dat blijven denken?

-De VBO en het Voka hebben al meermaals gedreigd om "alle mogelijke juridische middelen" in te zetten om stakingen te breken. De werkgevers werden georganiseerd om de rechter te gebruiken op een unilaterale wijze en zodoende systematisch gebruik te maken van boetes. De interventies van de rechtbanken in sociale conflicten, de criminalisering van deze laatste en de beperkingen van het stakingsrecht zijn onaanvaardbaar!

- De zeer nauwe relatie tussen de N-VA en het Voka strekt zich uit tot de uitwisseling van ideeën en personeel. De afkeer tegen mei 68 is vooral een afkeer tegen de democratie en de verworvenheden van de arbeidersbeweging na de Tweede Wereldoorlog! Dit is namelijk waar zij tegen strijden! Noch de Voka, noch de N-VA tonen enig begrip van collectieve loononderhandelingen met de vakbonden. De Voka wil geen talloze overlegstructuren, ze willen zich vasthouden aan wat ze hebben en daarbovenop nog meer winst ten koste van onze lonen garanderen.
minder overlegstructuren is efficiënter en versterkt de economie.

jij wilt dus een PS-staat.
lid van SP.a of Groen!? die meeheulen met PS en co?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:10   #12
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
minder overlegstructuren is efficiënter en versterkt de economie.

jij wilt dus een PS-staat.
lid van SP.a of Groen!? die meeheulen met PS en co?

Dus voor u is het opgeven van het laatste beetje democratie dat de burger heeft binnen de bedrijven van groot belang? Nee ik heb niets vandoen met SPA nog met groen. Ik heul al zeker niet mee met de PS maar evengoed niet met de NVA/VOKA.

Laatst gewijzigd door J.B good : 11 juli 2011 om 12:11.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:15   #13
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Dus voor u is het opgeven van het laatste beetje democratie dat de burger heeft binnen de bedrijven van groot belang? Nee ik heb niets vandoen met SPA nog met groen. Ik heul al zeker niet mee met de PS maar evengoed niet met de NVA/VOKA.
minder overlegstructuren =/= minder democratie.
mijn stelling blijft dus staan.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:16   #14
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
minder overlegstructuren =/= minder democratie.
mijn stelling blijft dus staan.

Uw stelling klopt langs geen kanten. Het is bovendien echt wel een giller.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:19   #15
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Uw stelling klopt langs geen kanten. Het is bovendien echt wel een giller.
democratie = dat het volk bepaalt, niet een elite.

leg mij dan eens grondig uit waarom minder overlegstructuren voor BEDRIJVEN, minder democratie kan zijn.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:22   #16
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
democratie = dat het volk bepaalt, niet een elite.

leg mij dan eens grondig uit waarom minder overlegstructuren voor BEDRIJVEN, minder democratie kan zijn.
Ik moet dus uw stelling gaan uitleggen?? Leg me het liever zelf even uit. Dit is echt wel het toppunt! Leg me eveneens uit hoe minder inspraak door het volk meer democratie teweegbrengt.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:25   #17
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Ik moet dus uw stelling gaan uitleggen?? Leg me het liever zelf even uit. Dit is echt wel het toppunt! Leg me eveneens uit hoe minder inspraak door het volk meer democratie teweegbrengt.
je kunt dus geen uitleg geven.
betekent dat je gewoon anti-N-VA en Belgicist-trol bent.
discussie gesloten!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 11 juli 2011 om 12:26.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:32   #18
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Kan je 1 persoon geven vergelijkbaar met BDW die populair is gebleven laat staan geloofwaardig. Het einde van BDW is nabij, nog eventjes geduld.
Als het aan uw zever ligt... dan zal het inderdaad niet lang meer duren...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:32   #19
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
je kunt dus geen uitleg geven.
betekent dat je gewoon anti-N-VA en Belgicist-trol bent.
discussie gesloten!
En dan komt het schelden. Spijtig dat je uw eigen stellingkje nog niet kan verdedigen zonder te gaan schelden.

Kijk naar wat er gebeurt in dit land. De mensen hebben de stemming, maar de bedrijven hebben de politici en de media. Jij gaat doodleuk beweren dat het uitschakelen van het enige overlegsorgaan binnen de dictatuur 'die de bedrijven zijn' de weg open stelt naar meer democratie? Je gaat dan aan mij vragen om uw stelling uit te leggen. 'Wat ik terecht weiger' om daarna te beginnen schelden?
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 12:38   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
En dan komt het schelden. Spijtig dat je uw eigen stellingkje nog niet kan verdedigen zonder te gaan schelden.

Kijk naar wat er gebeurt in dit land. De mensen hebben de stemming, maar de bedrijven hebben de politici en de media. Jij gaat doodleuk beweren dat het uitschakelen van het enige overlegsorgaan binnen de dictatuur 'die de bedrijven zijn' de weg open stelt naar meer democratie? Je gaat dan aan mij vragen om uw stelling uit te leggen. 'Wat ik terecht weiger' om daarna te beginnen schelden?
Tja, het is misschien niet echt proper maar schelden is het niet. Het is alvast minder achterbaks en zielig dan dubbelnicks creëren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be