Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2022, 19:38   #1
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard Had de Vlaming maar 50% van het zelfrespect van het Oekraïense volk.

Had de Vlaming maar 50% van het zelfrespect van het Oekraïense volk.

De Oekraïense bevolking weigert zich te laten uitbuiten door dictator Poetin. Weigert hun geboortegrond te laten leegzuigen door parasieten die op agressieve wijze menen de baas te moeten spelen.

Of ze nu Oekraïense spreken, Russisch spreken, Moldavisch spreken of pools spreken ….. spreken: omdat ze ook al gans de geschiedenis bezet en uitgebuit werden pikken ze het niet en verzetten zich tegen de manipulerend macht gijle Poetin machine die hen nu weer in de tang wil nemen.

Dit om de grondstoffen en gewassen te stelen, de bevolking uit te knijpen al citroenen zoals onder het communistische regime om misschien voedselbonnen in de plaats te krijgen. Waar collaborateurs gretig zullen aan meewerken uit eigen belang........

Met de uitvlucht om niemandsland te creëren als buffer tegen de NAVO, waar gevochten zou kunnen worden zonder Russisch heilige grond te beschadigen.

Het Oekraïense volk heeft bewezen geprobeerd op humane wijze dialoog op te bouwen met de Russen…..nutteloos blijkt nu

Wel ooit werden doorheen de geschiedenis ook in ons land oorlogen uitgevochten………door vreemde mogendheden die hier onze agrarische opbrengsten aansloegen of er zeer hoge belastingen op vastlegden. Daar we nu geen grondstoffen meer hebben of bijna geen gronden maar om patatten te planten. Heerst nu de wittebrood criminaliteit, waar de politiek zich duidelijk steeds weer laat spijzen via lobby groepen.

Waar wij nu voor voldongen feiten geplaatste afhankelijkheid,
.... nu "gemoderniseerd" werd, geëvalueerd is naar Gas, energie stromen....door ook het verplaatsen van onze Fortis Bank naar Frankrijk om financieel leegzuigen mogelijk te maken, Onze spaarcenten in hun land bruikbaar te maken voor toxisch maken voor leningen. .......

Ook hebben wij die leven op Vlaamse aangeboden al decennia lang geprobeerd dialoog op te bouwen met de Franstaligen…..nutteloos.
Bovendien worden mensen die leven op Vlaamse grond ook al decennia uitgebuit door Franstaligen.

Ik zie dus veel gelijkenissen. Alleen de Oekraïens pikken het niet. En eisten dat de financiën van Rusland moeten geblokkeerd worden. En de wereld ziet ook in dat dit niet bloeddorstige feit, Rusland loskoppelen van Swifts het wapen is ter verdediging en om iets grondig te veranderen.

Het lijkt mij de oplossing om ook De aanhoudende financiële geldstroom van Vlaanderen naar Brussel, Wallonië waar wij geen sikkepit respect voor krijgen in totaliteit te slopen, en een politiek democratisch systeem in te voeren zoals in Zwitserland

In plaats van een ondemocratisch systeem waar we moeten kiezen maar niet voor of tegen de Franstaligen KUNNEN kiezen die via de federale onaantastbaar hier de baas spelen………

……..voordat ook hier de pleuris uitbreekt omdat de bevolking die leeft op Vlaamse bodem het beu is en in verzet gaat tegen de decennia lange discriminerende en financiële uitbuiting

Zoals duidelijk is, het kan snel gaan als de kogels om de oren vliegen. Zoals in Wit-Rusland en nu in Oekraïne. Om de bevolking in een keurslijf te ketenen.

Had de Vlaming in plaats carnavalistisch steeds een grote kritieke muil op te zetten en vooral wijzen en kijken naar en ander in de hoop dat die het gaat doen, terwijl die ook niets doet en identiek handelt. niets doend, nog maar 50% van het zelfrespect van het Oekraïense volk……………
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 februari 2022 om 19:45.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 19:09   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Had de Vlaming maar 50% van het zelfrespect van het Oekraïense volk.
Het gros van de Vlamingen is verbelziekt. Geen wonder dat ze hun trots en zelfrespect verloren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 21:25   #3
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gros van de Vlamingen is verbelziekt. Geen wonder dat ze hun trots en zelfrespect verloren.
Ik werk in Olland en daar kunnen we dat dan weer wel, grappig genoeg. Nu ja, ik heb ze nog altijd graag. En het is geen Ollander'aat. Als je hen leert kennen weet je wat ik bedoel.

Vlaanderen bij Olland leidt - anders dan in Noord-Brabant waar men twee eeuwen eerder gedwee bleef om 'herrie te voorkomen' - tot een volk dat wel van zich afbijt tot ergernis (uit onbegrip) van Hollanders zelf.

Daarom ben ik eigenlijk wel een voorstander van Groot-Nederland. Een interessante dynamiek zou dat geven.

Geef dat enkele jaren en Hollanders verliezen ook hun disintereresse in ons. Ze leren introspectie. Dat heb je als je een katholieke bevolking onder protestanten doet leven, hen dwingend hun regels en ethiek over te nemen. We hebben die geschiedenis niet. Daarom liep het ook o.a. stuk tussen 1815-'30. Hoezeer ik dit ook betreur.

Geen Hollanderhaat. Gewoon onbegrip van het feit dat we geen 'plattere' cultuur voor onszelf wensen. Ze leren wel bij dankzij mij nu, maar het is met vallen en opstaan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 februari 2022 om 21:34.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 21:28   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Had de Vlaming maar 50% van het zelfrespect van het Oekraïense volk.
Het Vlaamse Volk verwerpt net zoals Oekraïne separatisme.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 februari 2022 om 21:29.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 21:35   #5
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Dat is waar ik het vaak oneens bent met Groot-Nederlanders (waartoe ik me reken). Die mensen zijn veel te meegaand met Hollanders, maar hebben de cultuur zelf nooit ervaren. Het vergroot het wederzijds onbegrip. Pas op, altijd de ander respecteren, maar wel ook zelf respect eisen of je krijgt het niet.

Te weinig mensen die ons nog serieus nemen (wat leidt tot gebrek aan kennis over ons), maar dat is de laatste generatie echt fel verbeterd.

Ik wil zeggen. De makke Vlaming is niet altijd even mak. En dat is in de Belgische context ook steeds minder en minder.

Desondanks kan ik het beter vinden in het echte Holland van boven de rivieren dan in Noord-Brabant. Veel meer nuchterheid en bereidheid tot dialoog. Zeer ironisch ook. Toch verdedig ik er altijd assertief Vlamingen en Vlaanderen.

Ik wil zeggen. Men zegt wel eens dat de Belg enkel tegen de Hollander assertief kan zijn uit verbelziekte Hollanderhaat. Dat geloofde ik vroeger ook. Maar als je een groep platjanussen je land vol onbegrip ziet behandelen en je bijna dwingen erin mee te gaan, dan kom je op den duur toch voor jezelf op.

Wel gek dat veel Vlamingen totaal mak zijn tegenover Franstaligen. Dat is me ook een raadsel.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 februari 2022 om 22:00.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 22:23   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Had de Vlaming maar 50% van het zelfrespect van het Oekraïense volk.

De Oekraïense bevolking weigert zich te laten uitbuiten door dictator Poetin. Weigert hun geboortegrond te laten leegzuigen door parasieten die op agressieve wijze menen de baas te moeten spelen.

Of ze nu Oekraïense spreken, Russisch spreken, Moldavisch spreken of pools spreken ….. spreken: omdat ze ook al gans de geschiedenis bezet en uitgebuit werden pikken ze het niet en verzetten zich tegen de manipulerend macht gijle Poetin machine die hen nu weer in de tang wil nemen.

Dit om de grondstoffen en gewassen te stelen, de bevolking uit te knijpen al citroenen zoals onder het communistische regime om misschien voedselbonnen in de plaats te krijgen. Waar collaborateurs gretig zullen aan meewerken uit eigen belang........

Met de uitvlucht om niemandsland te creëren als buffer tegen de NAVO, waar gevochten zou kunnen worden zonder Russisch heilige grond te beschadigen.

Het Oekraïense volk heeft bewezen geprobeerd op humane wijze dialoog op te bouwen met de Russen…..nutteloos blijkt nu

Wel ooit werden doorheen de geschiedenis ook in ons land oorlogen uitgevochten………door vreemde mogendheden die hier onze agrarische opbrengsten aansloegen of er zeer hoge belastingen op vastlegden. Daar we nu geen grondstoffen meer hebben of bijna geen gronden maar om patatten te planten. Heerst nu de wittebrood criminaliteit, waar de politiek zich duidelijk steeds weer laat spijzen via lobby groepen.

Waar wij nu voor voldongen feiten geplaatste afhankelijkheid,
.... nu "gemoderniseerd" werd, geëvalueerd is naar Gas, energie stromen....door ook het verplaatsen van onze Fortis Bank naar Frankrijk om financieel leegzuigen mogelijk te maken, Onze spaarcenten in hun land bruikbaar te maken voor toxisch maken voor leningen. .......

Ook hebben wij die leven op Vlaamse aangeboden al decennia lang geprobeerd dialoog op te bouwen met de Franstaligen…..nutteloos.
Bovendien worden mensen die leven op Vlaamse grond ook al decennia uitgebuit door Franstaligen.

Ik zie dus veel gelijkenissen. Alleen de Oekraïens pikken het niet. En eisten dat de financiën van Rusland moeten geblokkeerd worden. En de wereld ziet ook in dat dit niet bloeddorstige feit, Rusland loskoppelen van Swifts het wapen is ter verdediging en om iets grondig te veranderen.

Het lijkt mij de oplossing om ook De aanhoudende financiële geldstroom van Vlaanderen naar Brussel, Wallonië waar wij geen sikkepit respect voor krijgen in totaliteit te slopen, en een politiek democratisch systeem in te voeren zoals in Zwitserland

In plaats van een ondemocratisch systeem waar we moeten kiezen maar niet voor of tegen de Franstaligen KUNNEN kiezen die via de federale onaantastbaar hier de baas spelen………

……..voordat ook hier de pleuris uitbreekt omdat de bevolking die leeft op Vlaamse bodem het beu is en in verzet gaat tegen de decennia lange discriminerende en financiële uitbuiting

Zoals duidelijk is, het kan snel gaan als de kogels om de oren vliegen. Zoals in Wit-Rusland en nu in Oekraïne. Om de bevolking in een keurslijf te ketenen.

Had de Vlaming in plaats carnavalistisch steeds een grote kritieke muil op te zetten en vooral wijzen en kijken naar en ander in de hoop dat die het gaat doen, terwijl die ook niets doet en identiek handelt. niets doend, nog maar 50% van het zelfrespect van het Oekraïense volk……………
De Oekraïners zijn nog veel minder een volk dan Belgen. Als er een volk een allegaartje is dan zijn zij het wel. Dat is trouwens een van de problemen waar Poetin nu mee kampt hé.

Afin, conclusie: Belgen zijn echt één volk, één natie !!!
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 22:41   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Ok. Welke Vlaamsnationalist licht Filip Dewinter en Frank Creyelman in?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 09:35   #8
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Oude Belgen,de dapperste der Galliers!Spijtig genoeg ironisch zo genoemd door Caesar.

Dat in deze tijd nog iemand een groot rijk wil stichten, vroeger kon dat nog, er waren nog niet zoveel mensen op de wereld.
De mensen willen eten, gezond zijn ,met de familie,vrienden samen zijn, geen groot rijk hebben.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 09:49   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Je moet stapelgek zijn om voor een "land" of laat staan politiekers die dat beslissen, te willen strijden en sterven.
Willen strijden of sterven is voorbehouden aan wie mij lief is, mens of dier, of aan mijn eigen fysieke integriteit. Al de rest kan de pot op, kak of gene kak.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 maart 2022 om 09:52.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 19:03   #10
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je moet stapelgek zijn om voor een "land" of laat staan politiekers die dat beslissen, te willen strijden en sterven.
Willen strijden of sterven is voorbehouden aan wie mij lief is, mens of dier, of aan mijn eigen fysieke integriteit. Al de rest kan de pot op, kak of gene kak.
Klopt, daarom de geld sluis dicht naar Brussel en Wallonië om zo een echt democratisch systeem in te voegen zoals in Zwitserland. Met zelf beschikkende kantons en echt referendumkiezen.

Het kan perfect een echte democratie, zie Zwitserland!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 19:23   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het Vlaamse Volk verwerpt net zoals Oekraïne separatisme.
Bron?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 19:16   #12
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Bron?
geen

domme opmerking, het Vlaams nationalisme, boeit mij niet , is al een halve eeuw geweldloos
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be