Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2022, 07:08   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Behandelen we Russen die hun regime ontvluchten anders dan andere vluchtelingen die hun regime ontvluchten?

Zoja, dan is er Russofobie.

Alexander De Croo heeft dit gisteren bevestigd.

Nuja, Vlaams Belang zal gelukkig zijn. Ze hekelen namelijk vluchtelingen die hun reigme ontvluchten, tenzij het stinkende hypocriete ratten zijn natuurlijk.
eigenlijk zijn dat politieke vluchtelingen...
en vermoedelijk allemaal ontwikkelde jonge mannen die een andere insteek hebben dan Putin

het enige denk ik dat is de deur openzetten voor een pak spionnen in old sovjet stijl ook. Dus de filter kun je volgens mij nooit goed genoeg maken, tenzij als daar een vrouw tussenzit die beweert te vluchten omdat ze opgeroepen is

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 september 2022 om 07:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 07:34   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Boetsja...

https://www.frontnieuws.com/boetsja-...raiense-leger/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 09:14   #63
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar kan ik me in vinden. Je hebt enkel wat "politiekers" zeg maar volksvertegenwoordigers pure sang nodig om zaken van algemeen belang te behartigen.

Het zou mooi zijn mochten burgers het beter kunnen dan politici, niet onmogelijk denk ik.
Op dat ogenblik zou je politici (onder de huidige vorm) eigenlijk kunnen vervangen door de burgers zelf (die dan allemaal politici worden).
Een serieuze upgrade van de huidige democratie en waar ieder democratisch verkozen politieker alleen maar enthousiast kan van worden.
Bedoeling is natuurlijk om dit systeem ook intrede te doen vinden op plaatsen waar het iets minder democratisch verloopt.
Er is dus wel wat inventiviteit nodig om dit te doen slagen.
Hier vind je al iets in welke richting het zou kunnen gaan.

https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=20

Samengevat een soort facebook voor politieke besluitvorming.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 09:17   #64
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

De Russen die niet willen vechten kunnen zonder problemen naar Kazakhstan heeft president Kassym-Jomart Tokaïev van Kazakhstan net verklaard.

https://www.lefigaro.fr/flash-actu/u...ation-20220927
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 09:26   #65
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het zou mooi zijn mochten burgers het beter kunnen dan politici, niet onmogelijk denk ik.
Op dat ogenblik zou je politici (onder de huidige vorm) eigenlijk kunnen vervangen door de burgers zelf (die dan allemaal politici worden).
Een serieuze upgrade van de huidige democratie en waar ieder democratisch verkozen politieker alleen maar enthousiast kan van worden.
Bedoeling is natuurlijk om dit systeem ook intrede te doen vinden op plaatsen waar het iets minder democratisch verloopt.
Er is dus wel wat inventiviteit nodig om dit te doen slagen.
Hier vind je al iets in welke richting het zou kunnen gaan.

https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=20

Samengevat een soort facebook voor politieke besluitvorming.
"de mens" is daar niet toe in staat. Te weinig idealisten, teveel eigenbelang, nepotisme, machtswellust, jaloersheid,....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 09:39   #66
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De Russen die niet willen vechten kunnen zonder problemen naar Kazakhstan heeft president Kassym-Jomart Tokaïev van Kazakhstan net verklaard.

https://www.lefigaro.fr/flash-actu/u...ation-20220927
Opgelet!
Dit betekent wel wanneer ze na enige tijd met velen zijn, Poetin rustig kan verklaren dat hij etnische Russen gaat bevrijden en gaat hij ongehinderd ook Kazakstan binnenvallen en annexeren.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 09:48   #67
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
"de mens" is daar niet toe in staat. Te weinig idealisten, teveel eigenbelang, nepotisme, machtswellust, jaloersheid,....
Het alternatief is mensen die denken het beter te weten dan al die minderwaardigen (met teveel teveel eigenbelang, nepotisme, machtswellust, jaloersheid,....) en bijgevolg vinden dat ze de leiding mogen/moeten nemen in verschillende vormen en gradaties.
Het resultaat daarvan kan je bvb zien in onder meer het conflict dat nu uitgevochten wordt in Ukraine.
Ik begrijp dat je daar ook niet echt blij mee bent, tja ...
Wat wil je dan eigenlijk?
Gewoon beetje klagen (en voor de rest hopen dat er niets ten gronde veranderd)?
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 09:55   #68
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het alternatief is mensen die denken het beter te weten dan al die minderwaardigen (met teveel teveel eigenbelang, nepotisme, machtswellust, jaloersheid,....) en bijgevolg vinden dat ze de leiding mogen/moeten nemen in verschillende vormen en gradaties.
Het resultaat daarvan kan je bvb zien in onder meer het conflict dat nu uitgevochten wordt in Ukraine.
Ik begrijp dat je daar ook niet echt blij mee bent, tja ...
Wat wil je dan eigenlijk?
Gewoon beetje klagen (en voor de rest hopen dat er niets ten gronde veranderd)?
Ik wil het systeem met plezier veranderen maar om daar nog persoonlijk aan te beginnen heeft die queeste me een te groot Don Quichote gehalte om daar op naïeve wijze nog in te geloven.
Kijk eens rondom u. Moord, diefstal, brand, verval, oorlog....Heeft u het nog niet opgegeven?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 10:24   #69
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Neen, wij hebben geen Russenfobie of Ruslandfobie.

Een fobie is een overdreven angst. Na het amateurisme dat Rusland heeft getoond in Oekraïne, denk ik niet dat we de komende 30 jaar bang moeten zijn voor Rusland.

Jarenlang kon Rusland de illusie hoog houden dat het een militaire grootmacht was.

Nu kunnen we met een zak popcorn in de hand de ene Russische flater na de andere aanschouwen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 10:37   #70
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik wil het systeem met plezier veranderen maar om daar nog persoonlijk aan te beginnen heeft die queeste me een te groot Don Quichote gehalte om daar op naïeve wijze nog in te geloven.
Kijk eens rondom u. Moord, diefstal, brand, verval, oorlog....Heeft u het nog niet opgegeven?
Lijkt me ook wat te veel werk voor één persoon.
Als we (heel veel mensen) het samen doen, kan de (te dragen) last mss wel meevallen.

Moord, diefstal, brand, verval, oorlog is slechts één kant van de balans, gelukkig is er ook nog een andere kant waar heel veel goede en hartverwarmende dingen gebeuren.

De mens heeft beide in zich.

Het volstaat om het één te voeden en het ander te wieden (de goede keuze is alles).
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 10:43   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik wil het systeem met plezier veranderen maar om daar nog persoonlijk aan te beginnen heeft die queeste me een te groot Don Quichote gehalte om daar op naïeve wijze nog in te geloven.
Kijk eens rondom u. Moord, diefstal, brand, verval, oorlog....Heeft u het nog niet opgegeven?
't Probleem aanpakken en persoonlijk oplossen is de boodschap.
Ik kan 't aanbevelen. Geen klachten bij mij hier.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 10:47   #72
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Probleem aanpakken en persoonlijk oplossen is de boodschap.
Ik kan 't aanbevelen. Geen klachten bij mij hier.
Uw tv/radio/internet/telefoon... buiten gooien en ergens op een onbewoond eiland gaan wonen zit er niet meer in.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 13:48   #73
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De Russen die niet willen vechten kunnen zonder problemen naar Kazakhstan heeft president Kassym-Jomart Tokaïev van Kazakhstan net verklaard.

https://www.lefigaro.fr/flash-actu/u...ation-20220927
Poetin verliest zijn bondgenoten

citaat Telegraaf:
Maar juist de bondgenoten van Rusland, de voormalige Sovjetrepublieken, bewegen van Moskou af. En daarbij is het respect soms ver te zoeken. De veranderende dynamiek was eerder deze maand duidelijk zichtbaar op een top in Oezbekistan, waar staatshoofden van voormalige Sovjetrepublieken en andere Aziatische landen samenkwamen. Poetin liet vroeger graag zijn gesprekspartners wachten. Maar nu werd hij zelf op zijn plek gezet en arriveerden zijn vroegere vazallen later dan de Russische president die ietwat ongemakkelijk bij zijn stoel stond te wachten.

Het Euraziatische blok dat Poetin graag tegenover het Westen stelt, brokkelt zienderogen uit elkaar. Bijvoorbeeld de verdragsorganisatie CSTO, een Russische poging tot een tegenhanger van de NAVO, die in zijn dertigjarige geschiedenis vooral als papieren tijger te boek stond. Begin dit jaar werden massale onlusten in Kazachstan nog de kop ingedrukt door een afvaardiging van ongeveer tweeduizend ’vredeshelmen’ van CSTO-bondgenoten, vooral uit Rusland. De Kazachse president Kassym-Jomart Tokajev leek wakker te worden in de schoot van Moskou.

Hoe anders staan de zaken er nu voor? Op het International Economic Forum in Sint-Petersburg afgelopen zomer vertelde Tokajev Poetin, die naast hem op het podium zat, dat Kazachstan de ’Volksrepublieken’ in Loegansk en Donetsk niet zou erkennen. Het Kazachse ministerie van Buitenlandse Zaken onderstreepte afgelopen maandag dit standpunt toen het te kennen gaf de uitslag van de annexatiereferenda in de Oekraïense bezette gebieden niet serieus te nemen.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/8675...ste-bondgenoot

Laatst gewijzigd door cato : 27 september 2022 om 13:49.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 13:52   #74
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, wij hebben geen Russenfobie of Ruslandfobie.

Een fobie is een overdreven angst. Na het amateurisme dat Rusland heeft getoond in Oekraïne, denk ik niet dat we de komende 30 jaar bang moeten zijn voor Rusland.

Jarenlang kon Rusland de illusie hoog houden dat het een militaire grootmacht was.

Nu kunnen we met een zak popcorn in de hand de ene Russische flater na de andere aanschouwen.
Over welke flaters heeft U het.

Het verhaal "Oekraïne" gaat een stille dood sterven, indien inderdaad as. vrijdag 100.000km2 en 5.000.000 Oekraïners ineens Rus blijken te zijn, na een democratisch referendum. Allez, democratisch, joe biden is ook "democratisch" verkozen hé, dus "what could go wrong."

Of hoe "democraten" nu al aan het verzinnen zijn waarom een democratisch referendum in dit geval (en in alle voorgaande gevallen waarin de uitslag "niet goed" was) niet "goed is."
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 13:54   #75
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Poetin verliest zijn bondgenoten

citaat Telegraaf:
Maar juist de bondgenoten van Rusland, de voormalige Sovjetrepublieken, bewegen van Moskou af. En daarbij is het respect soms ver te zoeken. De veranderende dynamiek was eerder deze maand duidelijk zichtbaar op een top in Oezbekistan, waar staatshoofden van voormalige Sovjetrepublieken en andere Aziatische landen samenkwamen. Poetin liet vroeger graag zijn gesprekspartners wachten. Maar nu werd hij zelf op zijn plek gezet en arriveerden zijn vroegere vazallen later dan de Russische president die ietwat ongemakkelijk bij zijn stoel stond te wachten.

Het Euraziatische blok dat Poetin graag tegenover het Westen stelt, brokkelt zienderogen uit elkaar. Bijvoorbeeld de verdragsorganisatie CSTO, een Russische poging tot een tegenhanger van de NAVO, die in zijn dertigjarige geschiedenis vooral als papieren tijger te boek stond. Begin dit jaar werden massale onlusten in Kazachstan nog de kop ingedrukt door een afvaardiging van ongeveer tweeduizend ’vredeshelmen’ van CSTO-bondgenoten, vooral uit Rusland. De Kazachse president Kassym-Jomart Tokajev leek wakker te worden in de schoot van Moskou.

Hoe anders staan de zaken er nu voor? Op het International Economic Forum in Sint-Petersburg afgelopen zomer vertelde Tokajev Poetin, die naast hem op het podium zat, dat Kazachstan de ’Volksrepublieken’ in Loegansk en Donetsk niet zou erkennen. Het Kazachse ministerie van Buitenlandse Zaken onderstreepte afgelopen maandag dit standpunt toen het te kennen gaf de uitslag van de annexatiereferenda in de Oekraïense bezette gebieden niet serieus te nemen.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/8675...ste-bondgenoot
U plaatst een propaganda-bijdrage, geplaatst op de website van een regime-krant. Mss een disclaimer bij plaatsen ipv het trachten te verkopen als "waarheid."
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 14:01   #76
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Over welke flaters heeft U het.

Het verhaal "Oekraïne" gaat een stille dood sterven, indien inderdaad as. vrijdag 100.000km2 en 5.000.000 Oekraïners ineens Rus blijken te zijn, na een democratisch referendum. Allez, democratisch, joe biden is ook "democratisch" verkozen hé, dus "what could go wrong."

Of hoe "democraten" nu al aan het verzinnen zijn waarom een democratisch referendum in dit geval (en in alle voorgaande gevallen waarin de uitslag "niet goed" was) niet "goed is."
U volgt de oorlog niet?

Het is een logistieke nachtmerrie voor Rusland. En dat terwijl het een eitje had moeten zijn... zo'n lange grens en hun troepen zaten al maanden op voorhand daar gelegerd.

Het feit dat Rusland niet eenvoudigweg op een weekje tijd Kiev kon overrompelen, zegt genoeg.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 14:06   #77
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Of hoe "democraten" nu al aan het verzinnen zijn waarom een democratisch referendum in dit geval (en in alle voorgaande gevallen waarin de uitslag "niet goed" was) niet "goed is."
1) er heeft amper iemand gestemd. Er zijn bovendien beelden van soldaten die de deuren afgaan om een stem uit te brengen.

2) als Rusland de grenzen van een ander land niet respecteert, waarom zou Oekraïne dat dan wel moeten doen (in de veronderstelling dat de referenda geldig zouden zijn)?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 14:11   #78
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U volgt de oorlog niet?

Het is een logistieke nachtmerrie voor Rusland. En dat terwijl het een eitje had moeten zijn... zo'n lange grens en hun troepen zaten al maanden op voorhand daar gelegerd.

Het feit dat Rusland niet eenvoudigweg op een weekje tijd Kiev kon overrompelen, zegt genoeg.
Ah, u bepaalt wat de doelen voor de rus moeten zijn, en als ze uw doelen niet halen, dan zijn ze in uw doelen mislukt.

Ok dan.

We zullen vrijdag zien of de rus een gebied groter dan België en Nederland annexeert, 5 miljoen burgers toevoegt, en bovenal, hiermee de veiligheidscorridor creëert waarnaar het zo verlangde.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 14:12   #79
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
1) er heeft amper iemand gestemd.
Biden heeft de verkiezingen ook verloren.

of, U bent toch geen referendum-ontkenner?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 27 september 2022 om 14:13.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 15:07   #80
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ah, u bepaalt wat de doelen voor de rus moeten zijn, en als ze uw doelen niet halen, dan zijn ze in uw doelen mislukt.

Ok dan.

We zullen vrijdag zien of de rus een gebied groter dan België en Nederland annexeert, 5 miljoen burgers toevoegt, en bovenal, hiermee de veiligheidscorridor creëert waarnaar het zo verlangde.
Wat verandert er vrijdag?

Het gebied is nu al bezet hoor. Die veiligheidscorridor is er al sinds maart. Daar verandert een absoluut onrepresentatief referendum niets aan.

Moest Rusland een militaire grootmacht zijn, dan was Oekraïne militair uitgeschakeld.

De laatste maanden heeft Rusland in ieder geval veel meer gebied verloren dan bijgewonnen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 september 2022 om 15:07.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be