Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2024, 05:10   #41
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik denk dat het de Nederlanders weinig kan schelen of Rutte wel of niet NAVO baas wordt. We schieten er financieel niets mee op.
Het Poetin landje Hongarije ligt weer eens dwars.
De eeuwige bedelaar Orban heeft weer eens geld nodig of straaljagers.
Wanneer hoepelt dat land op uit de EU en uit de NAVO?

citaat:
Hongarije kan Mark Rutte niet steunen als secretaris-generaal van de Navo, zegt de minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó. Dit omdat de demissionair premier het land eerder ‘op de knieën probeerde te krijgen’.

Demissionair premier Mark Rutte mag dan gelden als favoriet voor de post van secretaris-generaal, maar als één van de 31 Navo-lidstaten tegenstemt, heeft hij een probleem. Hongarije dreigt daar nu mee: de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó zei dinsdag dat de kandidatuur van Rutte niet door het land gesteund kan worden. “We kunnen zeker geen man steunen als hoofd van de Navo die eerder Hongarije op de knieën probeerde te krijgen”, aldus Szijjártó op een persconferentie.


https://www.trouw.nl/politiek/hongar...baas~babf7ac0/

Laatst gewijzigd door cato : 6 maart 2024 om 05:11.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 06:26   #42
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Rutte had toch niets met defensie ? En VON DER LEYEN was ooit minister*es van defensie, al was ze een beetje corrupt. Toch duidelijk wie de Nato best zou leiden en wie de EU ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 maart 2024 om 06:27.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 10:47   #43
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het Poetin landje Hongarije ligt weer eens dwars.
De eeuwige bedelaar Orban heeft weer eens geld nodig of straaljagers.
...
Orban gaat zijn spelletje weer eens spelen inderdaad.

De Hollanders mochten wensen dat ze zelf ook leiders hadden die het maximale voor hun land er uit zouden proberen te trekken ipv het maximale voor zichzelf.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 01:51   #44
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Orban gaat zijn spelletje weer eens spelen inderdaad.

De Hollanders mochten wensen dat ze zelf ook leiders hadden die het maximale voor hun land er uit zouden proberen te trekken ipv het maximale voor zichzelf.
Ten eerste, hoewel Rutte uit Den Haag komt en dus een echte Hollander, is hij vooral een Nederlander, vergeet dat niet, Belg.

Dat Orbán zoiets zou flikken, was ik al bang voor, nadat Hongarije uiteindelijk Zweden bij de NAVO liet gaan.

West Europa mag juist Rutte dankbaar zijn, dat hij inging tegen de Centraal Europese bullebak Orbán, voor onze belangen. Zeer terecht, ik wou dat meer Europese leiders zulke kloten hadden gehad, maar daar betaalt Rutte allicht de tol voor.

Rutte is perfect in de boel bij elkaar houden, zeer geschikt voor de NAVO, ook voor de EU, maar als u hem had gevolgd, wist u dat hij in zijn hart meer Atlanticus is dan "Europeaan".

Maargoed, zoals Zweden toont, heeft Orbán ook een prijs.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 10:51   #45
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het Poetin landje Hongarije ligt weer eens dwars.
De eeuwige bedelaar Orban heeft weer eens geld nodig of straaljagers.
Wanneer hoepelt dat land op uit de EU en uit de NAVO?

citaat:
Hongarije kan Mark Rutte niet steunen als secretaris-generaal van de Navo, zegt de minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó. Dit omdat de demissionair premier het land eerder ‘op de knieën probeerde te krijgen’.

Demissionair premier Mark Rutte mag dan gelden als favoriet voor de post van secretaris-generaal, maar als één van de 31 Navo-lidstaten tegenstemt, heeft hij een probleem. Hongarije dreigt daar nu mee: de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Péter Szijjártó zei dinsdag dat de kandidatuur van Rutte niet door het land gesteund kan worden. “We kunnen zeker geen man steunen als hoofd van de Navo die eerder Hongarije op de knieën probeerde te krijgen”, aldus Szijjártó op een persconferentie.


https://www.trouw.nl/politiek/hongar...baas~babf7ac0/

Ik vind dat prachtig.

Hopelijk houdt Hongarije het been stijf en wordt het Rutte niet.

Spijtig voor de Nederlandse belastingbetaler die al heel wat offers heeft gebracht om Rutte's persoonlijke ambities te financieren maar wat mij betreft is hij een schoolvoorbeeld van een politicus die enkel en alleen aan zijn eigen carriere denkt.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 15:06   #46
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht

West Europa mag juist Rutte dankbaar zijn, dat hij inging tegen de Centraal Europese bullebak Orbán, voor onze belangen. ....
Rutte heeft maar 1 belang en dat is zijn eigen belang.

De man heeft al twee multinationals zijn land uitgejaagd en nog eens 2 staan op punt te vertrekken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 16:35   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Navo-baas is een protocolaire job. Die heeft niks in de pap te brokken.
Het zijn de generaals die beslissen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 17:38   #48
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind dat prachtig.

Hopelijk houdt Hongarije het been stijf en wordt het Rutte niet.

Spijtig voor de Nederlandse belastingbetaler die al heel wat offers heeft gebracht om Rutte's persoonlijke ambities te financieren maar wat mij betreft is hij een schoolvoorbeeld van een politicus die enkel en alleen aan zijn eigen carriere denkt.
Hongarije moet vertrekken de EU en uit de NAVO ,zo snel mogelijk!

Voor Nederland is het geen groot belang als Rutte die functie krijgt ,dus geen probleem als Rutte het niet wordt.

Het is wel zo dat Rutte een van de weinige Europese leiders is , die goed met Trump kan omgaan,
Daarom kan het voor Europa wel een voordeel zijn.
Uiteindelijk is Amerika voor ons toch veel belangrijker dan Hongarije of Roemenië.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 23:45   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hongarije moet vertrekken de EU en uit de NAVO ,zo snel mogelijk!...
Kun je ook uitleggen waarom?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 08:51   #50
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kun je ook uitleggen waarom?
We hebben al zo vaak over Hongarije gesproken hier bij alle onderwerpen over de EU en de NAVO.
Hongarije past beter bij Rusland dan bij Europa.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 10:35   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hongarije past beter bij Rusland dan bij Europa.
Hoe Hongarije meer bij Rusland past dan wij bij Rusland passen zie ik dus totaal niet.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 11:48   #52
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
We hebben al zo vaak over Hongarije gesproken hier bij alle onderwerpen over de EU en de NAVO.
Hongarije past beter bij Rusland dan bij Europa.
Hrm, kan je dan niet hetzelfde zeggen over het grootste deel van oost-europa?

En... over Ukraine? Mij dunkt dat als je Hongarije wil uitslaten hoe kan je dan zeggen dat Ukraine wel bij de EU past?
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 15:18   #53
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hoe Hongarije meer bij Rusland past dan wij bij Rusland passen zie ik dus totaal niet.
Dan heb je de afgelopen jaren de politiek van Orban niet gevolgd.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 16:34   #54
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Dan heb je de afgelopen jaren de politiek van Orban niet gevolgd.
Dat deze conservatieve katholiek er zoveel mogelijk eruit probeert te trekken voor zijn eigen land?

Wat is daar zo bijzonder aan?

Zou een land als Nederland dat niet beter kunnen doen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 20:17   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Hrm, kan je dan niet hetzelfde zeggen over het grootste deel van oost-europa?

En... over Ukraine? Mij dunkt dat als je Hongarije wil uitslaten hoe kan je dan zeggen dat Ukraine wel bij de EU past?
Polen is bezig één van de grootste militaire machten van Europa te worden. Ze investeren massaal om de Russen te kunnen tegen te houden. Polen heeft niet zo goede herinneringen aan Rusland. Eender wat, op dit forum van ideologisch verblinden.

https://www.rts.ch/info/monde/137839...e-deurope.html

https://www.lexpress.fr/monde/europe...MZHC73WPKP434/

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 maart 2024 om 20:23.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 21:06   #56
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat deze conservatieve katholiek er zoveel mogelijk eruit probeert te trekken voor zijn eigen land?

Wat is daar zo bijzonder aan?

Zou een land als Nederland dat niet beter kunnen doen?
Een conservatieve katholiek is er zacht uitgedrukt voor een rechts extremist .
Orban is de leider van de rechtsextremisten in Europa ,net als Marine le Pen.
Het knuffelen van Poetin is soort zoekt soort.
Gelukkig komt Wilders in Nederland niet aan de macht.

citaat:

Op het moment dat Hongarije zich keert tegen de kandidatuur van Mark Rutte als secretaris-generaal van de Navo, haalt Geert Wilders de banden met de regering-Orbán verder aan. Hij spreekt eind april op een ultraconservatief evenement in Hongarije.

Een grote eer, noemt Geert Wilders het op X. Eind april spreekt hij tijdens Cpac-Hungary, een conservatief evenement in Boedapest waar populistische en extreemrechtse politici van het Vlaams Belang en de Spaanse partij Vox zijn uitgenodigd. De Hongaarse premier Viktor Orbán is de hoofdgast.

Met de verkiezingswinst van de PVV hoopt Hongarije op een nieuwe bondgenoot in Europa. Wilders wordt in Hongarije met alle egards ontvangen. Dat heeft te maken met zijn Hongaarse vrouw: een voormalig diplomaat, in het verleden werkzaam op de Hongaarse ambassade in Den Haag. De PVV-leider bezoekt het land regelmatig, maakt selfies met Orbán en kreeg twee jaar geleden een presidentiële onderscheiding uitgereikt door de minister die Ruttes kandidatuur nu blokkeert.

Dat Wilders nu is uitgenodigd om te spreken op Cpac-Hungary, toont vooral het gewicht dat Orbán inmiddels aan hem toekent. Voor de Hongaarse premier is het evenement een prestigeproject, een manier om te laten zien dat Hongarije de bakermat is van populisten en radicaal-rechtse leiders uit de hele wereld.

Cpac (letterlijk: Conservative Political Action Conference) is over komen waaien uit de Verenigde Staten en heeft Republikeinse roots. Het wordt voor de derde keer georganiseerd in Hongarije door een aan Orbán gelieerde denktank: het centrum voor fundamentele rechten. Cpac is een plek waar een gezamenlijk, conservatief gedachtegoed wordt gedeeld: anti-liberaal, anti-woke, anti-abortus, een nadruk op traditionele familiebanden, en een afkeer van migratie.

Naast politici komen er vooraanstaande, internationale opiniemakers en journalisten die werken voor alternatieve media. Journalisten van de zogenoemde ‘mainstream’ media worden mondjesmaat toegelaten. Soms lukt het, vaak ook niet. Het is een bekende truc van Orbán: een bureaucratische dam opwerpen, journalisten bij de accreditatie van het kastje naar de muur sturen om hun alsnog de toegang te weigeren.

Alexander Faludy – werkzaam als journalist in Hongarije – herkent het proces. Hij kent verschillende journalisten aan wie de toegang tot Cpac is geweigerd. “Hongarije is geen Belarus, maar journalisten wordt het werk wel moeilijk gemaakt. Toegang tot informatie is er nauwelijks, accrediteren is ingewikkeld en soms worden journalisten afgeperst of onderdrukt.”



https://www.trouw.nl/politiek/wilder...rije~b8bc5cf3/

Laatst gewijzigd door cato : 8 maart 2024 om 21:20.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 21:44   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een conservatieve katholiek is er zacht uitgedrukt voor een rechts extremist .
Orban is de leider van de rechtsextremisten in Europa
Je schiet compleet door hier. Fidesz is allereerst hristelijk-conservatief. Tot voor kort zaten die zelfs in het EP in de EPP.

Orban probeert een balans te vinden tussen een Amerikaanse en een Russische oriëntatie. Dat lijkt me met hun geografie en hun belangen uitermate verstandig. Waar zou iemand "extreem-rechts" zijn als hij niet 1op1 aan de leiband van de VS wil lopen zoals onze landen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Polen is bezig één van de grootste militaire machten van Europa te worden. Ze investeren massaal om de Russen te kunnen tegen te houden. ....
Hoe hard zou de grap zijn als de Polen straks onverwacht Duitsland binnenvallen?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 maart 2024 om 21:45.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 21:54   #58
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je schiet compleet door hier. Fidesz is allereerst hristelijk-conservatief. Tot voor kort zaten die zelfs in het EP in de EPP.

Orban probeert een balans te vinden tussen een Amerikaanse en een Russische oriëntatie. Dat lijkt me met hun geografie en hun belangen uitermate verstandig. Waar zou iemand "extreem-rechts" zijn als hij niet 1op1 aan de leiband van de VS wil lopen zoals onze landen?



Hoe hard zou de grap zijn als de Polen straks onverwacht Duitsland binnenvallen?
Ja, als ge geen tijd neemt om betrouwbare media en bronnen te lezen kunt ge eender welke onzin vertellen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2024, 06:33   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Cpac is een plek waar een gezamenlijk, conservatief gedachtegoed wordt gedeeld: anti-liberaal, anti-woke, anti-abortus, een nadruk op traditionele familiebanden, en een afkeer van migratie.
Daar zit goed en slecht tussen he. Dat kan je inderdaad traditioneel conservatief gematigd rechts noemen. Kortom, de CVP van de jaren 70 of zo.

Ik heb daar zelf 2 dingen in die ik niet moet hebben: anti-liberaal (op economisch vlak) en anti-abortus. Voor de rest heb ik daar eigenlijk eerder sympathie voor. Vooral anti-woke en afkeer van migratie. Ik zie ook niet wat er verkeerd is aan traditionele familiebanden, hoewel ik dat niet als een "politiek" punt zie, tenzij in het kader van een aristocratie of zo waar titels doorgegeven worden, maar dat is niet echt meer van deze tijd zou ik denken. Of heeft men het over erfenisrechten ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2024, 11:53   #60
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar zit goed en slecht tussen he. Dat kan je inderdaad traditioneel conservatief gematigd rechts noemen. Kortom, de CVP van de jaren 70 of zo.

Ik heb daar zelf 2 dingen in die ik niet moet hebben: anti-liberaal (op economisch vlak) en anti-abortus. Voor de rest heb ik daar eigenlijk eerder sympathie voor. Vooral anti-woke en afkeer van migratie. Ik zie ook niet wat er verkeerd is aan traditionele familiebanden, hoewel ik dat niet als een "politiek" punt zie, tenzij in het kader van een aristocratie of zo waar titels doorgegeven worden, maar dat is niet echt meer van deze tijd zou ik denken. Of heeft men het over erfenisrechten ?
Wat vindt je van pro Poetin en anti NAVO en anti EU ?

Als het over anti migratie gaat , in Nederland worden bedrijfstakken overeind gehouden door migranten ,zowel laag opgeleiden in de tuinbouwkassen en vleesindustrie , straat en onderhoudswerk.
En hoogopgeleiden in de hightech industrie.

Bedrijven moeten uit Nederland verdwijnen als er een rechts -rechts radicale regering komt, zoals nu in de maak is.

Nederland heeft jaren geen migratiepolitiek gevoerd en dat moet hoog nodig gebeuren voor de komende jaren.
De vraag welke bedrijven willen we in Nederland houden en welke migranten hebben we daarvoor nodig.
Natuurlijk kan dat wat we niet nodig hebben vertrekken.

Laatst gewijzigd door cato : 9 maart 2024 om 12:00.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be