Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2016, 11:25   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Internetonderwijs

http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...al-782073.html

Vandaag voor zieke kinderen, morgen voor alle kinderen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 11:26   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...al-782073.html

Vandaag voor zieke kinderen, morgen voor alle kinderen.
Dat worden saaie turnlessen.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 11:41   #3
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

O leuk, thuiswerk....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 11:49   #4
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Veel faculteiten aan de Vlaamse universiteiten voorzien nu ook al livestreams en downloads van de colleges. Waarom zou het anders moeten zijn voor de lagere niveaus?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 11:50   #5
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Veel faculteiten aan de Vlaamse universiteiten voorzien nu ook al livestreams en downloads van de colleges. Waarom zou het anders moeten zijn voor de lagere niveaus?
Heb je kinderen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 11:58   #6
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je kinderen?
U?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 12:02   #7
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U?
Ja.
Maar ik denk niet dat dit noodzakelijk is om te beseffen wat een slecht idee internetonderwijs voor kinderen is.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 12:13   #8
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je kinderen?
Nee.

Ik zou het nu ook niet gaan toepassen in het lager onderwijs of in het middelbaar bij abstractere vakken als wiskunde en fysica, maar ik denk dat een 16-jarige in staat zou moeten zijn om bv. geschiedenis en godsdienst zelfstandig te verwerken via zijn cursus en bijbehorende weblecture.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 12:14   #9
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Nee.

Ik zou het nu ook niet gaan toepassen in het lager onderwijs of in het middelbaar bij abstractere vakken als wiskunde en fysica, maar ik denk dat een 16-jarige in staat zou moeten zijn om bv. geschiedenis en godsdienst zelfstandig te verwerken via zijn cursus en bijbehorende weblecture.
"Alle kinderen", zegt demonen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 12:19   #10
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"Alle kinderen", zegt demonen.
Demonen zegt zo veel...
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 16:13   #11
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je kinderen?
Blijkbaar niet.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 16:14   #12
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Nee.

Ik zou het nu ook niet gaan toepassen in het lager onderwijs of in het middelbaar bij abstractere vakken als wiskunde en fysica, maar ik denk dat een 16-jarige in staat zou moeten zijn om bv. geschiedenis en godsdienst zelfstandig te verwerken via zijn cursus en bijbehorende weblecture.
Dus je relativeert en gelijk heb je.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 16:22   #13
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja.
Maar ik denk niet dat dit noodzakelijk is om te beseffen wat een slecht idee internetonderwijs voor kinderen is.
Kun je dit even toelichten aub?

Voor alle duidelijkheid: een methodemix van thuisleren/afstandsleren in combinatie met workshops zou ideaal zijn.

Dus waarom internetonderwijs per definitie slecht zou zijn zal u waarschijnlijk kunnen onderbouwen?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 16:23   #14
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...al-782073.html

Vandaag voor zieke kinderen, morgen voor alle kinderen.
Iets op tegen?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 16:31   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Kun je dit even toelichten aub?

Voor alle duidelijkheid: een methodemix van thuisleren/afstandsleren in combinatie met workshops zou ideaal zijn.

Dus waarom internetonderwijs per definitie slecht zou zijn zal u waarschijnlijk kunnen onderbouwen?
Volgens de Jack moet alles rationaliseren en moet iedereen de gevolgen van de digitalisering ondergaan , behalve de staat en haar personeel.
Hij is selectief liberaal.
Internetonderwijs : onmiddellijk doen, de les kan op voorhand gecontroleerd worden op zijn correctheid, terwijl tal van fysieke leerkrachten hun vak niet beheersen en zelfs bij momenten geen flauw idee hebben waarover dat het gaat.
Het zou een hele verbetering zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 19:19   #16
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Kun je dit even toelichten aub?

Voor alle duidelijkheid: een methodemix van thuisleren/afstandsleren in combinatie met workshops zou ideaal zijn.

Dus waarom internetonderwijs per definitie slecht zou zijn zal u waarschijnlijk kunnen onderbouwen?
Ik wil even toelichten.
De openingsdraad ging over internetonderwijs voor alle kinderen, niet over een mix.
Iedere normale mensen die iet of wat, ooit al eens met onderwijs in contact is gekomen, snapt de absurditeit en wereldvreemdheid van dit voorstel.

Het internetonderwijs bestaat overigens al.
Agenda, puntenlijsten, leerplannen, jaarplannen, uploadzones voor taken, cursussen zijn in elke zichzelf respecterende school online beschikbaar.

Als mensen echter hun kinderen volledig aan een diploma wensen te helpen, dan bestaat die mogelijkheid reeds.

Maar daar is het de demonen onder ons niet om kinderen of een ernstige discussie over onderwijs te doen, kinderen kunnen aan hun reet roesten...
Het gaat om pure afgunst en frustratie die gekanaliseerd wordt naar de openbare sector...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 november 2016 om 19:34.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 19:31   #17
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens de Jack moet alles rationaliseren en moet iedereen de gevolgen van de digitalisering ondergaan , behalve de staat en haar personeel.
Hij is selectief liberaal.
Internetonderwijs : onmiddellijk doen, de les kan op voorhand gecontroleerd worden op zijn correctheid, terwijl tal van fysieke leerkrachten hun vak niet beheersen en zelfs bij momenten geen flauw idee hebben waarover dat het gaat.
Het zou een hele verbetering zijn.
1. Wie gaat die lessen controleren op hun kwaliteit?
2. Enig idee hoeveel vakken in hoeveel onderwijsvormen, onderwijsnetten er gegeven worden?
3. Enig idee jaren er nodig zijn om alle lezen van bovenstaande op te nemen?
4. Hoe dikwijls worden ze geactualiseerd, waar gaan die internetlessen door, wie verbetert de oefeningen geeft feedback, wie evalueert en wie delibereert?
5. Waarom wordt deze 'verbetering' nergens ter wereld als norm gehanteerd?

Neem rustig de tijd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2016, 19:54   #18
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat er wetenschappelijk bewijs is dat men beter onthoudt als men van papier leert of naar irl onderricht luistert.

Al dat gedoe wordt gepushed door de Amerikanen die weer een virtuele sector zien waar ze wereldwijd marktaandeel, monopolie kunnen scoren.

Laatst gewijzigd door strijkijzer : 27 november 2016 om 19:56.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 00:09   #19
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
1. Wie gaat die lessen controleren op hun kwaliteit?
2. Enig idee hoeveel vakken in hoeveel onderwijsvormen, onderwijsnetten er gegeven worden?
3. Enig idee jaren er nodig zijn om alle lezen van bovenstaande op te nemen?
4. Hoe dikwijls worden ze geactualiseerd, waar gaan die internetlessen door, wie verbetert de oefeningen geeft feedback, wie evalueert en wie delibereert?
5. Waarom wordt deze 'verbetering' nergens ter wereld als norm gehanteerd?

Neem rustig de tijd.

Sjaakie, je bent niet mee met je tijd, en je stelt domme vragen.

Leraren willen dolgraag moderne technologie inzetten om leerlingen te betrekken bij hun lessen en nieuwe vaardigheden te leren. Maar dit blijft lastig. Zo hebben leerkrachten schrik dat het gebruik van technologie veel tijd in beslag neemt of geven ze aan dat er geen geschikte toepassingen en apps zijn. Een andere oorzaak is het ontbreken van de juiste kennis en vaardigheden om zelf digitale lesprogramma's te ontwikkelen.

In Vlaanderen noemt 39 procent van de leraars het gebrek aan hardware en wifi als hoofdredenen waarom technologie niet of nauwelijks in de lessen gebruikt wordt.
Verder werden onder meer tijdverlies, gebrek aan vaardigheden en leermateriaal aangehaald als oorzaken om technologie niet in de klas te gebruiken.
De meeste leerkrachten zijn nog zoekende om de digitale apparatuur te integreren in hun lessen. Nochtans is de digitalisering van het onderwijs erg belangrijk. Lessen kunnen er interactiever en leuker mee gemaakt worden. En leerlingen krijgen zo technologische vaardigheden van de 21ste eeuw aangeleerd.

Daarbij zullen leerkrachten ondersteuning krijgen om hun collega's en leerlingen bij het gebruik van de technologie raad en assistentie te geven.

Meer en meer leerkrachten gebruiken al actieve werkvormen en geven theorielessen via YouTube. Neem bijvoorbeeld een kijkje in de Future Classroom van Ben Bastiaensen, samen met enkele collega-leraren.

Ben Bastiaensen: “Voor mij is de Future Classroom het leren van de toekomst. De nadruk ligt op het activeren van leerlingen, en het afwisselen van werkvormen. Leerlingen nemen hun leerproces meer in eigen handen. De uitdaging is om hun enthousiasme aan te wakkeren. Dat begint met zelf gedreven voor de klas te staan.”
“Daarnaast streef ik naar levensecht leren. Leerstof die op het eerste gezicht een beetje saai is, kader ik in een echte situatie. Zo probeer ik het interessant te houden voor de leerlingen.”
“Ik pas ook flipping the classroom toe. Ik maak YouTube-filmpjes die de leerlingen thuis bekijken als huiswerk. In deze filmpjes leg ik de leerstof duidelijk uit. Dat hoeft dus niet meer in de les. Het lesmoment verandert in een oefenmoment.

Resultaat: meer tijd voor oefeningen en leerlingen krijgen begeleiding wanneer ze die het meest nodig hebben. Wanneer leerlingen vragen of problemen hebben, ben ik in de buurt. Of ze bekijken rustig het filmpje nog eens. Flipping the classroom is dus ook een goed middel om te differentiëren.”

“Het is trouwens niet zo moeilijk om dat soort filmpjes te maken, maar wel arbeidsintensief. Als leraar met weinig ICT-ervaring zal je in het begin wat moeten zoeken naar de juiste tools. Het is ook iets waar we niet elke les mee aan de slag gaan, dan zou het snel vervelen.”

Bron: Klasse, https://www.klasse.be/66046/leraar-b...15bc-417312689

Lesgeven zal in de toekomst veel meer digitaal verlopen. Minister Crevits zou in ieder geval wel wat meer initiatieven mogen nemen in die richting. Of daar op Europees gebied aan gewerkt wordt is ook niet duidelijk.

Zelfs verkiezingen zullen via het internet verlopen,

www.n-vb.be

hoera !
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2016, 00:32   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dus het zal er op neerkomen dat binnen x aantal jaar internet onderwijs normaal zal zijn.

Forse besparing volgens mij.
Foute boel ook.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be