Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
|
Discussietools |
9 januari 2025, 21:29 | #5521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik krijg een nachtmerrie als ik denk aan al de shit toen ik hier nog met veel personeel werkte. Nu leg ik de druk bij mijn Aziatische producenten en kwalitatief (als men een goede lastenboek opstelt) doen ze het beter dan hier. Er zitten er er hier veel te zeveren over brol uit China maar het zijn de eersten om naar discount winkels te lopen die inderdaad lagere kwaliteit verkopen. Ineens kan het verdwijnen van de lokale industrie hen geen kloten meer schelen. Want ze jagen op koopjes. Double face kloten. |
|
17 januari 2025, 11:26 | #5522 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
17 januari 2025, 12:07 | #5523 |
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk is er in West-Europa maar 1 (één) fabrikant meer die van fundamenteel belang is in de chip-fabricage...
Dat is ASML uit Nederland dat blijkbaar een absoluut dominante positie verworven heeft in de machinebouw ervoor.... Wat halfgeleiders-fabricage in Europa betreft (chipfabrieken vallen daar onder gezien "chips" vol met halfgeleiders zitten) Rond 1980 werd ongeveer 44% van de halfgeleiders op de planeet nog in Europa vervaardigd,in 2024 is het geen 10% meer...en dalende tendens....in een markt die sedertdien nochtans niet gestopt is met groeien..(het wordt een beetje moeilijk een apparaat dat met electriciteit werkt te spotten waar GEEN chip(s) in zit) In Belgie is er geen enkele PRODUCENT meer.....nadat de site in Oudenaarde (waar OnSemi en BelGAN huisden) gesloten werd. Overigens konden we in de pers lezen dat het vooral Chinese opkopers zijn die met het machinepark aan de haal gingen.... De Europese commissie heeft een soort Chip initiatief gelanceerd....Ongetwijfeld zullen daar miljarden in verdwijnen....maar net als investeren in batterijen zal het "um sonsst" zijn.FUNDAMENTELE economische maatregelen horen daar namelijk nooitr bij,bij die "maatregelen,".... https://www.consilium.europa.eu/en/p...hips-industry/
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron! Laatst gewijzigd door kelt : 17 januari 2025 om 12:12. |
17 januari 2025, 12:24 | #5524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
17 januari 2025, 15:04 | #5525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
18.000.000 per maand. |
|
17 januari 2025, 16:02 | #5526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de Europese afdelingen,waaronder hoofdkwartier ieper,maakt melexis sensoren.Nadruk op de auto-industrie. Componenten (waaronder de chips die ze zelf wel ontwikkelen maar in Azie laten maken) komen daar toe en worden getest en samengesteld (op printjes gezet) voor levering aan de klanten...
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron! Laatst gewijzigd door kelt : 17 januari 2025 om 16:05. |
|
17 januari 2025, 16:04 | #5527 |
Secretaris-Generaal VN
|
Dat naakt lopen zal wel geen punt zijn hier in Huize Chaos. Wol genoeg hier. En we hebben een eigen bibliotheek in papier. Dus wij gaan het wel overleven.
Gisteren, 18:51 | #5528 |
Secretaris-Generaal VN
|
Lunch garden is weer in het nieuws aan het komen...binnenkort Bijzondere Ondernemingsraad gevolgd door de obligate mededeling.
Niemand denkt nog dat het zal gaan om de openbaring van reusachtige vooruitgang in de business.....
Gisteren, 20:04 | #5529 |
Minister-President
|
sinds ik daar niet meer ga komen ze in problemen