Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2024, 08:49   #601
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Vakgebieden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is de oplossing van een probleemstelling hoe God bestaat, en de drie-eenheid is gebaseerd op de logica van de theologie dat God als Mens bestaat en de eenheid van beiden is de Geest van het denken en begrijpen.
Nee, u schreef over een andere drie-eenheid:
".... niet in een beperkt vakgebied, maar in de absolute wetenschap als drie eenheid van filosofie, natuurwetenschap en de theologie als hoogste." Een theorie kan niet op drie vakgebieden steunen tenzij het gaat om drie afzonderlijke problemen en één voor elk vakgebied.

Maar goed. Natuurwetenschap.
Bijvoorbeeld: "de ster die het dichtst bij de zon is gelegen, Proxima Centauri, is 4,24 lichtjaar van ons verwijderd." Akkoord?
Probleem: Wat betekent dat voor de communicatie tussen culturen op planeten in deze sterrenstelsels en voor "de Geest van God" en voor uw ruimtevaart cultuur?

Heeft u dat probleen onderzocht en beschreven en opgelost?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 09:34   #602
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nee, u schreef over een andere drie-eenheid:
".... niet in een beperkt vakgebied, maar in de absolute wetenschap als drie eenheid van filosofie, natuurwetenschap en de theologie als hoogste." Een theorie kan niet op drie vakgebieden steunen tenzij het gaat om drie afzonderlijke problemen en één voor elk vakgebied.
Er zijn vele drie-eenheden als 3 x 3 x 3 x 3 enzovoort tot in het oneindige.
Mijn atoomtheorie is voortgekomen uit alle drie.
En wel uit het probleem hoe God bestaat, wie ik zelf ben en wat een atoom eigenlijk is.
Dus uit de theologie, de filosofie en de wetenschap.
Uit een drie-eenheid dus, het woord zegt het al.
Citaat:

Maar goed. Natuurwetenschap.
Bijvoorbeeld: "de ster die het dichtst bij de zon is gelegen, Proxima Centauri, is 4,24 lichtjaar van ons verwijderd." Akkoord?
Probleem: Wat betekent dat voor de communicatie tussen culturen op planeten in deze sterrenstelsels en voor "de Geest van God" en voor uw ruimtevaart cultuur?
Wij weten nog helemaal niet of er culturen op die planeten zijn.
Citaat:

Heeft u dat probleen onderzocht en beschreven en opgelost?
Heb jij mijn atoomtheorie al gelezen, want blijkbaar weet jij er nog steeds niet van.
Oud 23 december 2024, 10:30   #603
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Een kip zonder jop.

Citaat:
Er zijn vele drie-eenheden als 3 x 3 x 3 x 3 enzovoort tot in het oneindige.
Mijn atoomtheorie is voortgekomen uit alle drie. (2)
En wel uit het probleem hoe God bestaat, wie ik zelf ben en wat een atoom eigenlijk is.
Dus uit de theologie, de filosofie en de wetenschap. (1)
Uit een drie-eenheid dus, het woord zegt het al.
Wij weten nog helemaal niet of er culturen op die planeten zijn. (2)
Heb jij mijn atoomtheorie al gelezen, want blijkbaar weet jij er nog steeds niet van. (3)
1. Theologie en filosofie zijn zachte wetenschappen met een historische basis. U vergeet de biologie! Voor biologie heeft u ook duidelijk géén belangstelling en daar heeft u ook geen verstand van. Daarom kakelt u hier over mensen en culturen als een kip zonder kop.
Oud 23 december 2024, 17:27   #604
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Lichtjaren.

Citaat:
Er zijn... .
Wij weten nog helemaal niet of er culturen op die planeten zijn.
Heb jij mijn atoomtheorie al gelezen, want blijkbaar weet jij er nog steeds niet van.
Heeft u zelf uw atoomfantasie wel gelezen? Want u schrijft daarin al honderden keren op dit forum dat "Wij in de toekomst (van miljarden jaren) in het universum een ruimtvaarcultuur zullen bouwen. Vandaar mijn vraag wat u verwacht van communicatie tussen culturen die op 4 of meer lichtjaren van elkaar verwijderd zijn. En ook van de communicatie van de Geest van God met culturen van mensen of geesten die op honderden lichtjaren van elkaar zijn verwijderd in een oneindig (!) universum.
Oud 24 december 2024, 10:04   #605
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft u zelf uw atoomfantasie wel gelezen? Want u schrijft daarin al honderden keren op dit forum dat "Wij in de toekomst (van miljarden jaren) in het universum een ruimtvaarcultuur zullen bouwen. Vandaar mijn vraag wat u verwacht van communicatie tussen culturen die op 4 of meer lichtjaren van elkaar verwijderd zijn.
Verwacht heb je helemaal niet geschreven, maar dat het nu al zo zou zijn en dat weet de wetenschap nog helemaal niet, noch weet ik dat.
Kortom: je schrijft nu iets heel anders, wetende dat je onzin schreef.
En wat de communicatie betreft zal die waarschijnlijk met de snelheid van het licht zijn, zoals onze communicatie is.
Of mogelijkerwijs zal men eens de oneindige snelheid kunnen gebruiken, zoals die nu al door de wetenschap ontdekt is bij de atomen, waarbij het ene atoom onmiddellijk op een ander reageert.
Citaat:
En ook van de communicatie van de Geest van God met culturen van mensen of geesten die op honderden lichtjaren van elkaar zijn verwijderd in een oneindig (!) universum.
De snelheid van de geest van het denken is oneindig.
Als ik aan de Pleiaden denk is mijn gedachte onmiddellijk daar.
Dus wie weet dat men eens zal ontdekken dat zoiets ook werkelijk gebruikt kan worden.
Als de wetenschap eens zal ontdekken dat wij niet alleen op aarde, maar ook in de hemel leven en beide een eenheid zijn.
Oud 24 december 2024, 11:57   #606
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Snelheid

Citaat:
Verwacht h.
De snelheid van de geest van het denken is oneindig.
Als ik aan de Pleiaden denk is mijn gedachte onmiddellijk daar.
Dus wie weet dat men eens zal ontdekken dat zoiets ook werkelijk gebruikt kan worden. (1)
Als de wetenschap eens zal ontdekken dat wij niet alleen op aarde, maar ook in de hemel leven en beide een eenheid zijn.
Als u de pleijaden waarneemt ziet u deze met een vertraging van 440 jaar. Uw bericht aan geesten in de pleijaden arriveert daar over 440 jaar. Uw bericht aan geesten in de oneindigheid van het heelal arriveert nooit. En u ontvangt nooit een bericht uit de uiteinden van het heelal. U heeft daar ook niets aan, en uw God evenmin.
Oud 25 december 2024, 10:30   #607
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u de pleijaden waarneemt ziet u deze met een vertraging van 440 jaar.
Zo is het, alleen ik stuur helemaal geen berichten.
Citaat:
Uw bericht aan geesten in de pleijaden arriveert daar over 440 jaar. Uw bericht aan geesten in de oneindigheid van het heelal arriveert nooit.
Zo is het: de oneindigheid kan nooit bereikt worden.
Alleen bestaan er geen wezens, die oneindig ver weg staan.
Elke afstand heeft een bepaalde grootte.
De oneindigheid zelf is alleen te bereiken in het denken met een oneindige snelheid dus onmiddellijk.
Citaat:
En u ontvangt nooit een bericht uit de uiteinden van het heelal. U heeft daar ook niets aan, en uw God evenmin.
Het heelal heeft helemaal geen uiteinden, want is oneindig groot en ook nooit kan er een bericht uit de oneindigheid komen, want elke afstand heeft een bepaalde grootte.
Het kan slechts in het denken.
Oud 27 december 2024, 10:19   #608
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hegel.

Dit is dan het standpunt van Hegel en heeft dan in mijn atoomtheorie een objectieve realiteit gekregen als Gods eeuwig Rijk in de microkosmos, dat wil zeggen daar bestaat die oneindige Geest ook werkelijk en niet alleen maar in het denken van Hegel.
Bij Hegel is het nog subjectief en bij mij objectief, want Hegel kan dan niet duidelijk maken waar die oneindige Geest van hem dan bestaat. Het komt niet verder dan dat God zichzelf door middel van ons als oneindig begrijpt, maar niet als God zelf voor zichzelf zonder ons.
Hij komt dan niet verder dan de historische ontwikkeling van de Geest op aarde. God is in zijn zelfbewustzijn dan niet verder gekomen dan Hegel.
En verder blijft Hegel in het christendom steken met het accent op de Geest als individu, dat wil zeggen als Jezus. Jezus sterft dan wel om oneindig te worden, maar slechts middels zijn gestorven eindigheid als reflectie.
*Overigens is die reflectie noodzakelijk omdat God als oneindig als oneindige eenheid van oneindig veel microgoden primitief is, niet als één persoon bestaat. En Hegel ook de oneindigheid als zodanig ook helemaal niet als een persoon als God kan bewijzen. Het is de oneindigheid van het heelal met de vele sterren, maar als oneindigheid als zodanig leeg is, geen God is. Pas door middel van de mens kan de oneindigheid zichzelf tot een bewuste persoon, tot God promoveren, maar "an sich" dus als zodanig is het dat niet. En dat geldt ook zelfs voor de microgoden dat hun oneindige eenheid als zodanig primitief is en slechts als het individu daarin hoog ontwikkeld is. Pas het individu heeft een feitelijk bewustzijn, niet als massa en niet als oneindige veelheid en zeker niet als oneindigheid als zodanig, abstracte oneindigheid dus.
Oud 28 december 2024, 10:41   #609
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(26 december 2024)Maar misschien is die omdraaiing ten onrechte, want in wezen is er maar één subject voor allen en dat is het algemene IK.
En qua inhoud maakt het niet uit of je dezelfde oneindigheid nu van buiten af begrijpt als subject of van binnen uit als subject.
De inhoud blijft gelijk.
Alleen vanuit het eigen IK, dat bovendien zoveel hoger is dan de lege abstracte oneindigheid daar buiten, is het veel dichter bij huis.
En dan kan ik denken: in elk individu, elk IK kan de oneindige veelheid van goden als eenheid denken tot zelfbewustzijn in hemzelf.
Elk mens en elk microwezen is dus ook die eenheid zelf.
En temeer ook omdat de inwendige oneindigheid (die bij de uitwendigheid hoort) oneindig veel hoger is.
Ik ben die inwendige oneindigheid zelf met als hoogste het IK als punt, niet abstract maar als punt de oneindige reeks van "beneden" uit naar "boven" omvat.
Maar toch op dezelfde plaats als van mijn eigen Ik aanwezig is.
Dus van binnen uit is beter dan van buiten uit.
Maar beide samen is nog beter, want zonder van buiten uit blijft de uitwendige oneindigheid alleen als object bestaan en niet als subject eveneens.
Kortom: er zijn twee reflecties: van buiten en van binnen, en één onmiddellijk vanuit de eigen persoonlijke individualiteit.
Oud 2 januari 2025, 11:10   #610
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hegel is al wel de filosoof van de Heilige Geest, maar zit toch nog vast aan die oude Jezus.
Maar het Ik dat ik hier bedoel in: Ik ben de Geest, is niet het Ik als individu, maar de Geest die zichzelf noemt, en waarvan ik de oneindige objectiviteit kan aantonen in mijn atoomtheorie.
En ook als ik zou zeggen: ik ben God, dan bedoel ik mij zelf niet als individu, maar ik bedoel mijzelf in een identificatie met mijn atoomtheorie, namelijk dat mijn atoomtheorie God is en dat God zich hierin uitspreekt en ik daarmee geïdentificeerd ben.
Ik ben zelf mijn atoomtheorie en als zodanig ben ik God zelf.
En als ik zeg: ik ben Jezus, ook dan is dat niet omwille van mij als individu als zodanig, maar omwille van mijn atoomtheorie die ik dan als individu vertegenwoordig op aarde voor de mensen.
Omdat ik hierin tussen God en de mensen sta.
En dan ben ik hierin niet meer de oude Jezus, maar de wedergeboren Jezus vanuit een ander standpunt en een nieuwe boodschap.
Oud 7 januari 2025, 11:05   #611
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het hoogtepunt van mijn leven - 35 á 36 jaar.

Ik beschouw dat zelfbewustzijn van het oneindige als hoogtepunt van mijn leven.
En dan beschouw ik mijn leven als een bergbeklimming met mijn godsbegrip als hoogtepunt en daarna de afdaling naar de mensen daar beneden.
Ik was toen 35 á 36 jaar en misschien valt dat hoogtepunt ook nog zo ongeveer in het midden van mijn leven en dan zou ik ongeveer 70 á 72 jaar worden, maar zo precies hoeft dat natuurlijk niet uit te komen, want ik ben nu al reeds 79.
Die idee dat het een hoogtepunt op een berg zou zijn komt dan overeen met het verhaal van Mozes die boven op de berg de stenen tafelen met de wet kreeg van God en ook met Jezus' berg rede als hoogtepunt.
Je kunt het leven overigens ook vergelijken met de baan van de zon, die op het midden van de dag zijn hoogtepunt bereikt.
Oud 11 januari 2025, 10:05   #612
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van moederbinding naar vaderbinding.

Was ik oorspronkelijk door mijn vader en door Börger beticht een moederbinding te hebben, nu was ik toch heel duidelijk in de tegenovergestelde situatie beland, want met mijn zelfbewustzijn van het oneindige was ik met God de Vader verzoend, want het was een zuiver manlijke intellectuele opvatting in eenheid met Hegel als denker.
Want dat God de oneindige Geest is, is zuiver intellectueel, voor het denken zo.
En het is ook niet zo gemakkelijk te begrijpen al zou je het wel in een vrouwelijke gevoelsvorm om kunnen zetten als gevoel van oneindigheid, dus als ziel.
Hoewel: in wezen liggen die twee vormen niet eens zo ver van elkaar af.
Ik dacht toen ook met name aan de eenheid van Brahman en Atman als eenheid van God en mens.
Als mens is Brahman gelijk aan Atman.
Maar wel is het zo dat door mijn atoomtheorie erbij mijn eenheid met God toch weer heel wat meer was dan die eenvoudige oosterse eenheid van de innerlijke meditatie.
Al heb ik dan wel eens horen zeggen dat mijn atoomtheorie eigenlijk in het Oosten ook al bekend is.
Daar denken ze dan dat ze eigenlijk alles al weten en er voor hun religie niks nieuws onder de zon is.
Nu was wel het atoom al bekend bij de oosterse filosofen, maar dat het ook ruimteschepen waren: neen, dat wisten ze echt nog niet.
Dat is pure zelfoverschatting.
Oud 14 januari 2025, 10:00   #613
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De betekenis van het Jezusverhaal.

Nu heb ik ook vaak over het Jezus verhaal nagedacht en dan speciaal over de betekenis van de kruisiging, want het ligt voor de hand om in het Jezus verhaal een voortplantingssymboliek te zien, namelijk in de volgorde: liefde, seks en (weder)geboorte.
Het kruis staat dan voor het vrouwelijke geslacht en de kruisiging voor de geslachtsdaad.
Toch klopt het dan niet, want de kruisiging zou dan een genot moeten zijn in plaats van een lijden.
Jezus sterft niet aan het vrouwelijke principe van de seks, maar aan het manlijke principe van de agressiviteit.
(De vrouw wordt door de man verkracht, of juist bevrucht door zijn geestelijke agressiviteit.)
Jezus sterft aan de manlijke wereld en niet aan de vrouwelijke Ziel, die Hij zelf is.
En dan is de oplossing hier heel eenvoudig, namelijk dat Jezus' dood niet het sterven is van het manlijke aan het vrouwelijke, maar omgekeerd van het vrouwelijke aan het manlijke.
Jezus is nog hoofdzakelijk met Maria geïdentificeerd in de Liefde: Hij is een jonge liefdesgod.
Het kruis is dan het manlijke geslacht, waar het vrouwelijke principe van de Liefde aan sterft.
Want God heeft oorspronkelijk Maria bevrucht om Jezus geboren te doen worden, maar nu keert Jezus terug om wedergeboren te worden, dat wil zeggen: geestelijk geboren te worden, want het heet ook dat de mens twee maal geboren moet worden: één maal natuurlijk bij Moeder en dan voor de tweede maal geestelijk bij de Vader.
Het eerste kruis is dan het natuurlijke kruis van de vrouw en het tweede kruis is het geestelijke kruis van de man.*
In dat tweede kruis van Jezus doet echter dat eerste kruis mee, want de Liefde van Jezus heeft natuurlijk ook zijn grote betekenis in de Liefde van man en vrouw in de natuurlijke voortplanting.
En in het Jezus verhaal spelen ook de vrouwen een grote rol, die echter toch op de tweede plaats komen ten opzichte van het kruis van de wereld.
Het Jezus verhaal is dus een soort droomsymboliek waarin twee betekenissen samen getrokken zijn: de Liefde van man en vrouw en de voortplanting en dan de Liefde voor de mensheid en het offer aan de wereld als het manlijke kruis, waarin de wereld dan toch weer de bruid van Jezus is.
En dan is het levenscirkeltje rond, namelijk vanuit God de Vader via de Moeder weer terug in de Vader.
Maar dan zou er eigenlijk nog een derde geboorte moeten zijn om beide principes te verzoenen in een gelijkwaardigheid, want het christendom is nog sterk patriarchaal.
Maar dat komt dan straks aan de orde.

*Het vrouwelijke is identiek aan de natuur en de individuele ziel(de liefde) en het manlijke is identiek aan de wereld en de oneindige Geest.
Oud 19 januari 2025, 10:32   #614
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoogtepunt en hoogtevrees.

Het zelfbewustzijn van het oneindige was een hoogtepunt, hoewel ik nu bedenk dat het eigenlijk geen punt was, maar een oneindige verte.
Bij hoogtepunt denk je meer aan een het ik-punt, wat ook geen hoogtepunt is, maar een centrum.
Maar je kunt het toch met een hoogtepunt vergelijken omdat je vanaf het hoogtepunt van een berg een eindeloze verte kunt overzien.
En dan is het een samengaan van oneindigheid en ik-punt.
Maar als hoogtepunt is het ook eng, want er ontstaat dan hoogtevrees en angst om te vallen.
Want het zelfbewustzijn van het oneindige als zodanig was slechts een hoogste abstractie.
Het was wel concreet en als allesomvattend bedoeld, maar had de vorm van deze ene idee: het zelfbewustzijn van het oneindige als zodanig.
Het accent lag op het zelfbewustzijn van het oneindige.
Het was heel ver weg van de dagelijkse realiteit daar beneden.
Ik had me al die jaren behoorlijk vervreemd van de alledaagse realiteit door de filosofie.
En nu ik mijn uiterste doel had bereikt, moest ik weer terug en naar beneden.
Ik kreeg een gevoel van hoogtevrees.
Dat gevoel was niet eens zo sterk, maar toch ging ik naar een psychiater toe.
In het hoogtepunt van mijn leven had zich een sterk conflict geopenbaard.
Hoe zou ik ooit weer thuis kunnen komen?
Oud 22 januari 2025, 09:44   #615
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De psychiatrie.

Bij de psychiater was ik voor mijn gevoel bij de vijand terecht gekomen, want ik hield niet van de psychiatrie.
En wel omdat ze je daar niet als een mens behandelen, maar als een machine, waar medicijnen ingestopt moeten worden en vooral als je denkt aan de elektro-shock behandeling, dan weet je wel wat ik bedoel.
Het was het pure tegendeel als bij Börger.
Alleen er bleek ook een voordeel aan te zitten, want terwijl Börger me nauwelijks aan het woord had laten komen, mocht ik bij de psychiater vrij uit praten.
Maar in plaats dat er dan als van mens tot mens op me gereageerd werd, was het enige wat mijnheer de psychiater deed was aantekeningen maken.
Je had het gevoel constant tegen een muur te lullen.
Dat was erg onmenselijk en om gek van te worden.
Want ik zat nooit tegen een mens te praten, maar tegen een iemand die op zijn papier keek.
Dus ik had niet bepaald het gevoel dat er iemand met me meeleefde.
Ik had al gauw het idee van: als je nog niet gek bent, dan word je daar wel gek gemaakt.
En later heb ik diezelfde mening door een psychiater op de TV horen verkondigen.
Oud 25 januari 2025, 10:07   #616
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wel omdat de moderne wetenschap geen verschil weet tussen een ding en een levend mens,
want ook de ziel van een mens is voor hun een ding, dus het zijn de hersenen die als object van studie niet goed meer functioneren en medicijnen nodig hebben.
Maar dat de mens als levende ziel liefde en begrip nodig heeft, dat begrijpen ze niet.
We leven in een tijd van de natuurwetenschappen, met als grote held Einstein, die ook nooit verder is gekomen dan het heelal als een mechanisch object te beschouwen.
(Ook het subject blijft bij Einstein een mechanisch ding.)
En dat wil ik juist met mijn atoomtheorie doorbreken.
Oud 27 januari 2025, 10:00   #617
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik geloofde ook dat het geen enkele zin had over mijn behandeling, dus dat schrijven, te klagen.
Zou ik in mijn eentje de psychiatrie kunnen "omturnen"?
Ik zat in de wereld als in een onderwereld en het enige wat ik kon doen was lijdzaam verdragen.
En het enige wat ik kon doen was door eindeloos praten tegen de vijand te trachten zelf tot een oplossing te komen.
En omdat ik nooit een antwoord terug kreeg bleef ik eindeloos in kringetjes draaien met mezelf.
Ze hebben me daar ook nooit gezegd wat ik mankeerde: ook dat mocht ik zelf uitvinden.
Alleen bij de laatste psychiater ( want ik kreeg een hele reeks studenten ) heb ik via de dokter gehoord dat ik neurotisch was.
Tjonge, jongen: was dat even geniaal!
Wat dan neurotisch is, mocht ik zelf invullen.
Ik denk dat iemand die neurotisch is teveel in zijn hersenen is gevlucht, ten opzichte van iemand die psychotisch is en juist door zijn driftleven wordt overspoeld.
Dat wil zeggen dat had ik eens zo bij C.J.Schuurman gelezen en leek mij een juiste visie.
En dat idee had ik ook wel over mijzelf: door al dat gefilosofeer was ik neurotisch geworden of omdat ik al neurotisch was, was ik over het leven gaan filosoferen.
Je zou de filosofie dan zelfs als een neurotische kwaal kunnen beschouwen. Alleen ik gebruikte die term neurotisch zelf niet.
En ik weet niet meer hoe ik het zelf uitlegde.
Maar ik was wel ongeveer bewust van de toestand waarin ik verkeerde.
Oud 27 januari 2025, 10:17   #618
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hegel is al wel de filosoof van de Heilige Geest, maar zit toch nog vast aan die oude Jezus.
Maar het Ik dat ik hier bedoel in: Ik ben de Geest, is niet het Ik als individu, maar de Geest die zichzelf noemt, en waarvan ik de oneindige objectiviteit kan aantonen in mijn atoomtheorie.
En ook als ik zou zeggen: ik ben God, dan bedoel ik mij zelf niet als individu, maar ik bedoel mijzelf in een identificatie met mijn atoomtheorie, namelijk dat mijn atoomtheorie God is en dat God zich hierin uitspreekt en ik daarmee geïdentificeerd ben.
Ik ben zelf mijn atoomtheorie en als zodanig ben ik God zelf.
En als ik zeg: ik ben Jezus, ook dan is dat niet omwille van mij als individu als zodanig, maar omwille van mijn atoomtheorie die ik dan als individu vertegenwoordig op aarde voor de mensen.
Omdat ik hierin tussen God en de mensen sta.
En dan ben ik hierin niet meer de oude Jezus, maar de wedergeboren Jezus vanuit een ander standpunt en een nieuwe boodschap.
Niet gewoon een mens tussen de mensen dan? Als u de ander in de ogen kijkt ziet u dan een gelijke?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2025, 10:25   #619
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Niet gewoon een mens tussen de mensen dan? Als u de ander in de ogen kijkt ziet u dan een gelijke?
Ik ben ook een gewoon mens tussen de andere mensen.
Maar ik ben in de eerste plaats de wedergeboren Christus boven de mensen.
En het ware beter als de mensen ook eens naar boven zouden willen komen, beter dan dat zij mij naar beneden willen trekken.
Neen, dank je wel, dan ben ik liever alleen.
Oud 29 januari 2025, 10:29   #620
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste keer bij de student psychiater.

De student psychiater die mij als eerste ontving was jonger dan ik en liet meteen merken dat hij van mijn atoomtheorie niks moest hebben en ook van mijn zogenaamde vader verzoening.
Ik geloof dat ik een en ander op papier had gezet.
Kortom: ik werd meteen geïntimideerd en in een bepaalde hoek gedrukt.
Ik moest over mijn verleden vertellen en daar kon ik op dat moment helemaal niet bijkomen.
Plotseling werd ik weer met mijn vroegere moederbinding geconfronteerd.
Nu, achteraf, denk ik dat dat ook juist was.
Want het zou 12 jaar duren voor ik van die psychiatrie verlost zou zijn en wel toen ik weer contact kreeg met mijn moeder.
Mijn pas gewonnen vader verzoening in God werd dus meteen weer de nek omgedraaid bij de psychiatrie.
Waar was dan die oude Harrie gebleven die veel meer van zijn moeder hield?
Was ik bij Börger geweest om van mijn moederbinding af te komen, nu was ik bij de psychiater om weer van mijn vaderbinding af te komen en terug te keren tot mijn moederbinding.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be