![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5501 |
Staatssecretaris
|
![]() Tupperware is een Amerikaans bedrijf. De ter ziele gegane demonen had deze topic toch opgericht om aan te tonen hoeveel Belgische bedrijven op de fles gaan vanwege het zogezegde overheidsbeslag met al haar duurbetaalde ambtenaren.
Het is dan al zo erg gesteld dat het zelfs al weerslag heeft tot in Amerika.
![]() |
#5502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft al iets gehoord over het verminderen van de hoogste loonkost ter wereld in België?
![]() |
#5503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is de grootste werkloosheid ? In die landen Waar vluchten de meeste (jonge) mensen weg naar ONZE landen ? In die landen. Welke bedrijven bloeien in Belgie ? Die welke zich de modernste machines aanschaffen en die bekwame techniekers & ingenieurs bijkomende praktische opleidingen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar maakt men 18.000.000 chips per maand. De fabriek draait dag & nacht, 365 dagen per jaar. Dat bedrijf telt 13 dochterondernemingen, verspreid over gans de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het maakt niet uit of het Belgische of in België gevestigde bedrijven zijn die failliet gaan. Het zorgt niet alleen voor meer werklozen ipv van minder. Vadertje staat pikte de helft van hun loon in. Bij wie gaat de Belgische roverheid het geld halen om haar torenhoge staatsschuld te verminderen, zoals Europa dat eist?
![]() |
#5506 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hadden ze daar behoefte aan een superieure maniokstamper?
![]() |
![]() |
#5509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Achtereen organiseren ze daar wel een leerstoel voor aan een of andere woke unief. Die mag dan les geven over maniokstampen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5512 |
Minister-President
|
![]() Galapagos krimpt in. De reorganisatie zou resulteren in een “aanzienlijke inkrimping” van het personeelsbestand in België en de verwachte sluiting van de vestiging in Frankrijk. Hoeveel banen in ons land verdwijnen is niet duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen' Laatst gewijzigd door Vlad : 8 januari 2025 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat kost allemaal te veel he Vlad, zo nen bio ingenieur of researcher dat kost wel iets he elke maand en doe daar nog hetzelfde bedrag bij aan taksen en dan zijn de extra legale voordelen nog niet afgedekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5515 |
Minister-President
|
![]() Van Hool , audi brussel , tupperware ,
![]() |
#5516 |
Gouverneur
|
![]() 'Klassieke medicijnen' onderzoek wordt opgedoekt. ~ 200 jobs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Industrieel gaat dit land al decennia naar de kloten. In 1977 nam ik het vliegtuig naar Azië en heb mijn productie hier gradueel opgegeven en om de x weken een aantal mensen ontslagen.
Van verlies kantelde ik op korte tijd naar woekerwinsten. Toen begon het reeds. Ik mag niet dromen productie in Belgie te hebben. Niets anders dan verlies en miserie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als morgen de situatie veranderd, dan zeggen de "betalers" gewoon: "Morgen moet ge niet meer komen, stuur het laatste factuur maar op". En dat laatste factuur is dan voor een paar dagen van de de laatste maand. Een senior project leader als "eigen werknemer" met mijn jaren nu , dat kost hun een jaarloon extra aan de ontslagene, en nog eens een kwak aan de Blegische (r)Overheid. En als we dan kijken naar de ontslagregelingen die we lezen van Audi Vorst....
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 januari 2025 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu is de laatste "koolmijner" in de economie,de EIGEN autoindustrie, zijn laatste adem aan het uitblazen...
Allerlei redenen zijn daarvoor te bedenken,schuldigen aan te wijzen,maar oplossingen zijn nodig of we gaan straks inderdaad ALLES moeten invoeren en NIKS kunnen..... De stervenskramp van de Amerikaanse- en de Europese autoindustrie moeten we als VEEL belangrijker zien dan als gewoon nog eens een sector die door eigen schuld om zeep is geholpen.... Een "white paper" ,iets ongewoons voor de "SAE Detroit Section" ,vat in amper 7 bladzijden de immense problematiek samen waar de Amerikaanse auto-industrie mee geconfronteerd is... https://www.sae-detroit.org/wp-conte...hite-Paper.pdf Blijkbaar is dat geen "obscuur groupusculetje",maar gewoon een vakgroep van de sector die anders zelden of nooit in de pers komt omdat....het een vakgroep van de sector is.... En wat in dat "white paper" staat is bijna verbatim geldig voor de Europese auto-industrie ook. We krijgen ook indikaties dat de de-industrialisering die al enkele decennia bezig is(ook bij ons) er evenzeer aan debet is....we verliezen gewoonweg in alle sectoren aan kracht en kunde...En er wordt even aangestipt dat dit ook een probleem geworden is voor de defensie-industrie die gewoon....MINDER....kan.... Er worden enkele aanwijzingen gegeven hoe we er uit kunnen raken.....(maar ik vrees ervoor in Europa,in de VS zie ik nog wel RADIKALE dingen gebeuren daarentegen) en breek me de mond niet open over de bullshit-jobbers (ZIEK wordt ik ervan,maar ik moet nu niet lang meer) ![]()
Rijkdom bestaat niet uit de hoeveelheid materiele bezittingen maar uit het hebben van weinig verlangens. Laatst gewijzigd door kelt : 9 januari 2025 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() testen en ompakken ,dat wel.....
Rijkdom bestaat niet uit de hoeveelheid materiele bezittingen maar uit het hebben van weinig verlangens. Laatst gewijzigd door kelt : 9 januari 2025 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |