Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2022, 15:46   #14541
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, je wil het maar niet zien. Goed is wat mijn voordeel is. Dat maakt dat er een fundamenteel verschil is tussen wat IK doe en wat goed is, en wat "een ander" doet en wat goed is.

Als ik Jan dood, is dat goed. Als Jan mij doodt, is dat slecht.
Als ik van Jan steel, is dat goed. Als Jan van mij steelt, is dat slecht.

Het idiote aan onze morele conceptie is te denken dat die absoluut is, namelijk dat er dingen zijn die goed zijn, en dingen zijn die slecht zijn, en dat dat voor iedereen hetzelfde zou zijn. Een idioot universalisme, dat even idioot is als het universalisme van concepten zoals "beweging": het zijn RELATIEVE zaken.

Goed is gedefinieerd ten aanzien van mij. Niet "in het algemeen". Tenminste vanuit mijn standpunt. Men kan mij onmogelijk wijs maken dat iets goed is "voor een ander", dat concept is idioot. Ja, ik kan begrijpen dat een ander VINDT dat iets goed is wat ik slecht vind. Maar dat is MIJN affaire niet natuurlijk, die zijn "goed" is niet mijn "goed". Ik moet daarmee rekening houden om trachten te VOORSPELLEN hoe die andere (storend) zal handelen, maar dat is het ook. Zoals ik kan voorspellen dat een hongerig roofdier zal willen bijten, en dat dat bijten voor hem "goed" is, maar uiteraard niet voor mij.

Uiteraard is er geen "ik ben goed en dus moeten jullie hetzelfde als ik doen" houding, die is idioot. Er is de "ik ben goed, en dus moeten jullie die dingen doen die mij goed uitkomen" ethiek, en dat is de enige die ik kan aanhangen he. Elke andere zou idioot zijn.
Welk individueel voordeel heb je er aan uw eigen vast te lijmen aan een landingsbaan? Waar zit het voordeel voor jan als piet iets niet doet, in dit geval, vliegen? Heeft jan er last van of piet vliegt of niet?
Neen, uiteraard niet. Dus misschien streef JIJ de houding na " de andere de dingen moet doen die patrickve goed uitkomen" maar die daar op de landingsbaan heeft gewoon de houding "doe mij na, omdat ik denk dat ik deug."
Oud 30 november 2022, 15:46   #14542
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 november 2022 om 15:46.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2022, 18:00   #14543
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

De spike eiwitten van een covid-19 besmetting blijken ook kanker cellen aan te vallen in een labo setting. Hoe meer covid je krijgt, hoe minder kanker.

https://medicalxpress.com/news/2022-...tein-lung.html
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2022, 20:51   #14544
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

reservespeler's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever

??@Bart_DeWever??

Ik schreef Merkel altijd twee epische fouten toe: "Wir Schaffen Das" en de "Energiewende". Ooit was vrijwel niemand het daarmee eens... pic.twitter.com/lGwim2QIID

6/12/2022 15:57
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2022, 20:56   #14545
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Welk individueel voordeel heb je er aan uw eigen vast te lijmen aan een landingsbaan? Waar zit het voordeel voor jan als piet iets niet doet, in dit geval, vliegen? Heeft jan er last van of piet vliegt of niet?
Dat zijn van die eigenaardige mentale afwijkingen, maar "in het belang komen" kan een zodanige kick zijn, dat je daar veel andere voordelen voor over hebt. Men kan niet weten wat een mens belangrijk vindt he. Dat is juist een van de redenen waarom het onmogelijk is om te weten "wat goed is voor een ander". Die persoon die zich vastlijmde vond dat vast een van de leukste dingen om te doen. En als dat niet zo is, is dat gewoon een idioot he.

Citaat:
Neen, uiteraard niet. Dus misschien streef JIJ de houding na " de andere de dingen moet doen die patrickve goed uitkomen" maar die daar op de landingsbaan heeft gewoon de houding "doe mij na, omdat ik denk dat ik deug."
Welja, dat is hetzelfde. Die denkt dat hij deugt, en die denkt dat hij daar een enorme kick van kan krijgen door dinges te doen zoals dat. Het gaat hem om de plezierbelevenis he, en sommige mensen hebben rare plezierbelevenissen. Ik ga ervan uit dat die mens de tijd van zijn leven heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2022, 20:58   #14546
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een man in nieuw-zeeland die diametraal tegenover mij staat, in alles wat 'em doet en denkt, maar die ik nooit of te nimmer zal tegenkomen, mijn vijand?
Vroeger dacht ik ook van niet. Maar nu is dat een man die resources zal gebruiken, die vervuiling zal veroorzaken, die dingen zal gebruiken die MIJN welzijn beter hadden kunnen dienen he.

Ik ben het met U eens dat als we met 20 miljoen zijn, die die in Nieuw Zeeland leeft totaal onbelangrijk is, tenminste als die het niet in zijn hoofd haalt om naar hier te komen.

Maar in een resource begrensde wereld is elke consument een vijand. Want alles wat die opdoet is iets dat jij niet kan opdoen. Tenzij hij dat opdoet in een productieproces om U iets te geven, zoals een iphone of zo, natuurlijk. Dan is die mens nuttig.
Oud 6 december 2022, 22:27   #14547
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vroeger dacht ik ook van niet. Maar nu is dat een man die resources zal gebruiken, die vervuiling zal veroorzaken, die dingen zal gebruiken die MIJN welzijn beter hadden kunnen dienen he.

Ik ben het met U eens dat als we met 20 miljoen zijn, die die in Nieuw Zeeland leeft totaal onbelangrijk is, tenminste als die het niet in zijn hoofd haalt om naar hier te komen.

Maar in een resource begrensde wereld is elke consument een vijand. Want alles wat die opdoet is iets dat jij niet kan opdoen. Tenzij hij dat opdoet in een productieproces om U iets te geven, zoals een iphone of zo, natuurlijk. Dan is die mens nuttig.
Wij zijn al lang dood als de recources op zijn, dus wat kan het u schelen dat er zogezegd te veel mensen zijn op de wereld.
Oud 6 december 2022, 22:27   #14548
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn van die eigenaardige mentale afwijkingen, maar "in het belang komen" kan een zodanige kick zijn, dat je daar veel andere voordelen voor over hebt. Men kan niet weten wat een mens belangrijk vindt he. Dat is juist een van de redenen waarom het onmogelijk is om te weten "wat goed is voor een ander". Die persoon die zich vastlijmde vond dat vast een van de leukste dingen om te doen. En als dat niet zo is, is dat gewoon een idioot he.

Welja, dat is hetzelfde. Die denkt dat hij deugt, en die denkt dat hij daar een enorme kick van kan krijgen door dinges te doen zoals dat. Het gaat hem om de plezierbelevenis he, en sommige mensen hebben rare plezierbelevenissen. Ik ga ervan uit dat die mens de tijd van zijn leven heeft.
T is gewoon een idioot.
Oud 9 december 2022, 06:59   #14549
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Australië heeft momenteel 13% oversterfte, dat is meer dan 7a10% die wij hadden in covid jaar 2020. Dat dus na 2 jaar lockdown en vaccins. Een deel daarvan zijn van covid maar het gros is voorlopig andere redenen zoals uitgestelde zorg en andere besmettelijke ziektes.

https://www.theguardian.com/australi...id-study-finds
Oud 5 januari 2023, 07:47   #14550
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zijn al lang dood als de recources op zijn, dus wat kan het u schelen dat er zogezegd te veel mensen zijn op de wereld.
Dat denk je maar. Het tekort aan resources op wereldvlak speelt nu al enorm in op mijn mogelijke consumptie, vanwege concurrentie.
Oud 5 januari 2023, 07:51   #14551
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens deze studie zijn herinfecties erger dan eerste infecties, onafhankelijk van vaccinatie graad. Let wel, ze zijn minder waarschijnlijk vanwege immuniteit, maar als je een herinfectie hebt, is de kans dat ze erger is, groter dan als je een eerste keer geinfecteerd bent. En hoe meer herinfecties, hoe meer het speelt.

https://www.nature.com/articles/s41591-022-02051-3

Toegepast op een veteranen cohorte van het Amerikaans leger, op een 5 miljoen mensen.

Dat gezegd, op het eerste gezicht neemt de kans op herinfectie veel sneller af, dan het extra risico als je toch herinfecteert.

De suggestie van het artikel is idioot: herinfecties vermijden. Maw, op zijn Chinees

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2023 om 07:51.
Oud 5 januari 2023, 09:27   #14552
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens deze studie zijn herinfecties erger dan eerste infecties, onafhankelijk van vaccinatie graad. Let wel, ze zijn minder waarschijnlijk vanwege immuniteit, maar als je een herinfectie hebt, is de kans dat ze erger is, groter dan als je een eerste keer geinfecteerd bent. En hoe meer herinfecties, hoe meer het speelt.

Toegepast op een veteranen cohorte van het Amerikaans leger, op een 5 miljoen mensen.

Dat gezegd, op het eerste gezicht neemt de kans op herinfectie veel sneller af, dan het extra risico als je toch herinfecteert.

De suggestie van het artikel is idioot: herinfecties vermijden. Maw, op zijn Chinees
80% van de veteranen is gevaccineerd, dit is dus een studie over herinfectie bij gevaccineerden want voor zover ik vluchtig kan zien maken ze geen onderscheid.

In mijn geval was de 2de keer minder erg al was ik nog steeds goed ziek, idem voor rest van het gezin of die nu gevaxt waren of niet.
Oud 5 januari 2023, 10:18   #14553
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
80% van de veteranen is gevaccineerd, dit is dus een studie over herinfectie bij gevaccineerden want voor zover ik vluchtig kan zien maken ze geen onderscheid.
Toch wel, kijk naar figuur 2. Vaccinatie status heeft geen invloed hierop.

Wat ik aan die studie een beetje verwijt, is dat men niet opgesplitst heeft naar variant. Er is namelijk een nogal stevig verschil tussen pre-omicron en post omicron. De studie liep van maart 2020 tot april 2022.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2023 om 10:20.
Oud 5 januari 2023, 13:58   #14554
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat denk je maar. Het tekort aan resources op wereldvlak speelt nu al enorm in op mijn mogelijke consumptie, vanwege concurrentie.
Tijd dat je eens leert hoe men kunstmatig tekorten creëert, met als voorbeeld De Beers en Rolex.

Er is geen tekort aan idioten die daar intrapt.

Maar wéér verkeerde draad hé

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 januari 2023 om 13:59.
Oud 5 januari 2023, 14:00   #14555
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Louter empirisch en anekdotisch weet ik van vele mensen "dat ze nog nooit zo ziek zijn geweest (van een valling)"
Oud 5 januari 2023, 14:18   #14556
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Louter empirisch en anekdotisch weet ik van vele mensen "dat ze nog nooit zo ziek zijn geweest (van een valling)"
Ik moet zeggen dat toen ik deze zomer volgens mijn weten voor de eerste keer corona opdeed, dat toch ook een van de betere snotvallingen was die ik gehad heb. Dat gezegd, nee, van griep ben ik al stukken zieker geweest, maar dit was wel, qua snotvalling, een van de straffere.
Oud 5 januari 2023, 14:26   #14557
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat toen ik deze zomer volgens mijn weten voor de eerste keer corona opdeed, dat toch ook een van de betere snotvallingen was die ik gehad heb. Dat gezegd, nee, van griep ben ik al stukken zieker geweest, maar dit was wel, qua snotvalling, een van de straffere.
Alsof je getest was voor die griep, dat gebeurt haast nooit. Het kan evengoed een verkoudheid geweest zijn. Als het een snotvalling is noemen ze het een verkoudheid, als het te zwaar is noemen ze het griep. Maar zolang je niet test is dat een gok.
Oud 5 januari 2023, 16:25   #14558
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Net weer iemand over de vloer gehad. 2 weken na een spuit doodziek in het bed gelegen.

"Nog nooit zo ziek geweest" (en dat op z'n 50ste huwelijksverjaardag.)

Meerdere (niet "veel") +70-jarigen klagen zelfs over "nabij-de-dood" ziek zijn. En telkens niet lang na een zoveelste prik.

Het is uiteraard niet te determineren of ze ziek worden VAN ziek zijn na de prik (waarom dan de prik?) of DOOR de prik (waarom dan de prik?), want doodziek zijn ze toch.

Maar 1 oplossing dus, MEER PRIKKEN.

https://www.youtube.com/watch?v=B2U1SJorwK4

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 januari 2023 om 16:26.
Oud 9 januari 2023, 17:42   #14559
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Naam: Fl-E5I6XwAA0XSA.jpg
Bekeken: 864
Grootte: 27,8 KB
Oud 3 februari 2023, 08:40   #14560
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Komt er een nieuwe golf aan ?

Wat denken jullie ?

Coronabesmettingen en ziekenhuisopnames stijgen weer, maar aantal patiënten in het ziekenhuis klimt voorlopig niet boven de 1.000
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be