Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2025, 23:59   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard De fratsen van patser Musk (de échte president-elect).

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250102_96654885
Citaat:
Op X gedraagt hij zich als een tiener die voor het eerst een joint heeft gerookt, maar Elon Musk is ook de rijkste man ter wereld en heeft de toekomstige president van de VS in zijn zak. De bekommernis groeit over zijn grillige gedrag en ongeziene machtspositie. Waar wil Musk naartoe?
Hij gedraagt zich als een kleuter, maar heeft de volgende president van de USA in zijn financiële binnenzak.

Een zeer gevaarlijke situatie.

Wat denkt u?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 januari 2025 om 00:06.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 08:22   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat iemand Trump in zijn zak heeft. En Musk lijkt vooral goed in aandacht trekken en bliksemafleider spelen.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 10:47   #3
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Hij gedraagt zich als een kleuter, maar heeft de volgende president van de USA in zijn financiële binnenzak.

Wat denkt u?

Ik denk dat (extreem)links zich vergist in het feit dat ze denken dat ze nog relevant zijn. Hun infantiele ad hominems maken hun insignificantie dagelijks duidelijk.
Oud 3 januari 2025, 10:57   #4
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik denk dat (extreem)links zich vergist in het feit dat ze denken dat ze nog relevant zijn. Hun infantiele ad hominems maken hun insignificantie dagelijks duidelijk.
Of hij nu rechts is of niet, feit is dat Elon Musk niet is verkozen. Natuurlijk kan hij dan nog een functie bekleden in de regering. Dat is op zich niet ondemocratisch.

Een groter probleem is dat hij blijkbaar met alles bezig is behalve het aan hem toevertrouwde domein. Hij gedraagt zich een beetje als een Raspoetin. En uiteraard zijn er dan nog zijn bemoeienissen in het buitenland, in het bijzonder in Europa.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 10:58   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ze proberen nu in beeld te blijven door zotten aanslagen te laten plegen.

als ze niet kunnen winnen in het stemkotje dan gaan ze los op t straat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 11:14   #6
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Of hij nu rechts is of niet, feit is dat Elon Musk niet is verkozen. Natuurlijk kan hij dan nog een functie bekleden in de regering. Dat is op zich niet ondemocratisch.

Een groter probleem is dat hij blijkbaar met alles bezig is behalve het aan hem toevertrouwde domein. Hij gedraagt zich een beetje als een Raspoetin. En uiteraard zijn er dan nog zijn bemoeienissen in het buitenland, in het bijzonder in Europa.
Iedereen praat over iedereen.

(Extreem)-links wijst iedereen met de vinger, maar wordt niet graag met de vinger gewezen.
Oud 3 januari 2025, 11:16   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

China loves Elon Musk, (wederzijds?)

https://www.spokesman.com/stories/20...but-trump-cou/

en ook Maye Musk:
https://www.theguardian.com/technolo...n-musks-mother

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2025 om 11:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 11:21   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zal in ieder geval aangaande handelstarieven een zware botsing zijn tussen Elon en de hardcore MAGA's......

Het gaat niet aan om aan de ene kant eens met gloeiende ijzers doorheen de Amerikaanse staats-onzindepartementen te gaan (ietw waarvoor ik Elon ook eens naar Belgie,te beginnen in de departementen in Vlaanderen zou willen halen ) en dan te moeten zien hoe er weer ONZIN veroorzaakt wordt door importheffingen op Chinese produkten die in Amerika niet eens zouden KUNNEN gemaakt worden.....

Go figure....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 januari 2025 om 11:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 11:24   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou het nog zijn met X Æ A-Xii?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 11:44   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou het nog zijn met X Æ A-Xii?
Met zijn transdochter gaat het goed.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240726_95187883

Citaat:
Even terug naar maandag. Zowel op sociale media als in een online interview met de omstreden rechts-conservatieve psycholoog Jordan Peterson maakte Tesla- en SpaceX-topman Elon Musk enkele opmerkingen over zijn dochter en haar transgenderidentiteit. Zo beweerde hij onder meer dat ze “geen meisje” was, dat ze figuurlijk “dood” was en dat hij destijds was “misleid” om de geslachtsveranderende medische behandeling voor haar te autoriseren toen ze 16 was. “Ik verloor toen eigenlijk mijn zoon”, aldus Musk. “Ze noemen het ‘deadnaming’ (waarbij een transgender of non-binair persoon nog wordt aangesproken met de naam die hij gebruikte voor de transitie, nvdr.) voor een reden. Mijn zoon is dood, vermoord door het wokevirus.”

Uitspraken die volgens de intussen 20-jarige Vivian Jenna Wilson, een van de twaalf kinderen van Musk, meer dan één grens overschreden, waardoor ze het noodzakelijk vond om haar eerste interview ooit te geven. “Ik denk dat hij ervan uitging dat ik niets zou zeggen, dat ik dit gewoon blauwblauw zou laten”, zo verklaarde Wilson aan NBC News. “Maar dit ga ik niet zomaar laten passeren. Als je over mij gaat liegen, tegen een miljoenenpubliek, dan laat ik dat niet zomaar gaan.”
Oud 3 januari 2025, 11:50   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eerst zijn bemoeienis in Duitsland waar hij extreem-rechts zit op te hemelen, en nu gaat hij zijn groot licht ook nog over de UK laten schijnen. Die moeten de extreem-rechtse veroordeelde Tommy Robinson volgens hem vrij laten... En roept hij op om een minister in jail te stoppen.

Totaal kierewiet.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 12:29   #12
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eerst zijn bemoeienis in Duitsland waar hij extreem-rechts zit op te hemelen, en nu gaat hij zijn groot licht ook nog over de UK laten schijnen. Die moeten de extreem-rechtse veroordeelde Tommy Robinson volgens hem vrij laten... En roept hij op om een minister in jail te stoppen.

Totaal kierewiet.
Het gaat hier over; systemische verkrachting.

Goed om weten dat jij daar blijkbaar voorstander van bent, en géén kritiek duldt.

https://www.zerohedge.com/markets/sh...ate-rape-gangs
Oud 3 januari 2025, 12:35   #13
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denkt u?
Ik denk dat Musk in 2025 uit de gratie zal vallen van Trump.

't Zal misschien iets langer duren dan bij Scaramucci, Bannon, Kelly en de rest (omdat Musk wsk veel geld geeft aan zijn campagne en omdat em met Twitter wel iets heeft om de publieke opinie te kunnen sturen), maar uiteindelijk gaat em ook te ver gaan en dan gaat Trump hem afvallen.
Oud 3 januari 2025, 12:38   #14
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denkt u?
Dit soort figuren heeft decennia op het beleid van de States gewogen, weliswaar meer achter de schermen, maar nu pas krijgt u er een probleem mee.

Wat ik denk is dus dat Musk alleen maar "gevaarlijk" is omdat zijn politieke strekking u niet aanstaat.
  • Bart De Wever in 2007: "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt."
  • Bart De Wever (Trends 30.11.23): “Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden… Ik doe daar niet meer aan mee.”

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 januari 2025 om 12:38.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 12:39   #15
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik denk dat Musk in 2025 uit de gratie zal vallen van Trump.

't Zal misschien iets langer duren dan bij Scaramucci, Bannon, Kelly en de rest (omdat Musk wsk veel geld geeft aan zijn campagne en omdat em met Twitter wel iets heeft om de publieke opinie te kunnen sturen), maar uiteindelijk gaat em ook te ver gaan en dan gaat Trump hem afvallen.
Dus volgens u is Trump hier de matigende kracht?
  • Bart De Wever in 2007: "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt."
  • Bart De Wever (Trends 30.11.23): “Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden… Ik doe daar niet meer aan mee.”
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 12:45   #16
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dit soort figuren heeft decennia op het beleid van de States gewogen, weliswaar meer achter de schermen, maar nu pas krijgt u er een probleem mee.

Wat ik denk is dus dat Musk alleen maar "gevaarlijk" is omdat zijn politieke strekking u niet aanstaat.
Ik volg u wel.

Ik ergerde me aan de framing dat Musk's uitspraken & zijn op-ed over AfD "buitenlande inmenging in de verkiezingen zouden zijn". Wat is dat nu voor zever. Prominenten in de EU hebben, en verkondigen, toch ook een mening en een wens van uitkomst van de Amerikaanse verkiezingen?

Er wordt veel te gratuite omgesprongen met de term "foreign election interference". Dat is echt wel een ding, maar een mening verkondigen -hoe onnozel ook- over de verkiezing, ook al woon je er niet, is dat zeker niet.
Oud 3 januari 2025, 12:49   #17
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus volgens u is Trump hier de matigende kracht?
Niet per se. Het is maar wat ge matigend noemt.

Pak nu die H1-B visa toestanden een paar dagen geleden. In die materie was Musk toleranter (matigend?) dan de migration hawks binnen Trump.

Het heeft mijn inziens niet veel met politiek standpunt te maken, maar eerder met loyaliteit. Trump eist 100% loyaliteit (aan hem, niet aan de grondwet, bvb.) en als ge die niet geeft, dan moogt ge vertrekken, maakt niet uit wie ge zijt. Trump gebruikt mensen en als die geen nut meer voor hem hebben of in zijn ogen hem wat tegenwerken, dan dankt hij ze af.

Musk heeft te sterke opinies over vanalles en nog wat EN is zeer vocaal in zijn meningen, zodat em vroeg of laat gaat clashen met Trump.
Oud 3 januari 2025, 18:30   #18
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik volg u wel.

Ik ergerde me aan de framing dat Musk's uitspraken & zijn op-ed over AfD "buitenlande inmenging in de verkiezingen zouden zijn". Wat is dat nu voor zever. Prominenten in de EU hebben, en verkondigen, toch ook een mening en een wens van uitkomst van de Amerikaanse verkiezingen?

Er wordt veel te gratuite omgesprongen met de term "foreign election interference". Dat is echt wel een ding, maar een mening verkondigen -hoe onnozel ook- over de verkiezing, ook al woon je er niet, is dat zeker niet.
De rijkste stinkerd ter wereld die een sociaal mediaplatform bezit waarmee em publieke opinie kan sturen…
Oud 3 januari 2025, 18:33   #19
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De rijkste stinkerd ter wereld die een sociaal mediaplatform bezit waarmee em publieke opinie kan sturen…
Er zijn veel te weinig Musks in de wereld, en veel te veel politiekers die idioten wijsmaken dat parasiteren iedereen rijker maakt.
Oud 3 januari 2025, 18:41   #20
wagner.666
Minister

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er hier blijkbaar achter een zeer rijk lief aan het zoeken, ze gaan ferm tekort komen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be