![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Totale onzin. Elementaire beleefdheid verwachten maakt geen dictatuur. Thuis spreken ze wat ze willen, en wat is er abnormaal om de taal van de streek te spreken in winkels en dergelijke als daar ook je woonst is. Dat wordt in elk land verwacht, met inburgeringstesten en al. Alleen België-dolle extremisten vinden zoiets abnormaal, toch voor Vlaanderen.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Gerry Nolan ziet het wat ruimer
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 9 januari 2025 om 05:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Maar mijn vraag was: Hoe gaat je in een onafhankelijk Vlaanderen wél bereiken dat Franstaligen Nederlands praten, zoals witte kaproen verlangt, terwijl dat niet kan in België? Ik heb geen antwoord gekregen. U mag mij antwoorden. PS In mijn eigen regio wordt ik nog zelden geholpen in de taal van de streek. In de openbare diensten moet men mij zelfs bedienen in AN en mag ik zelfs niet vragen dat men uit beleefdheid de streektaal spreekt. Elementaire beleefdheid is iets anders dan wetten. Maar waarom ons druk maken over taal in enkel dorpen. Ondertussen staan er ons veel grotere wereldproblemen te wachten. Die vereisen dat Europeanen over taalgrenzen heen veel meer aan één zeel trekken. Om te houden wat ons verbindt. Dat was de aanleiding voor dit topic. Laatst gewijzigd door pajoske : 9 januari 2025 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat het een anti-Russische houding is.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 januari 2025 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien die Gerry Nolan het bij het rechte eind heeft, zal DJ Trump de economische & militaire hulp aan Oekraïne in géén geval afbouwen maar eerder uitbreiden. ![]() Ik vraag me nu af hoe de wereld van de weldenkenden zal reageren als/wanneer DJ Trump met V. Poetin een 'deal as a piece of art' afsluit: < gij krijgt Oekraïne, wij krijgen Groenland & Panama > (en dan leren we samen 'de anti-semieten' een lesje dat ze nooit zullen vergeten) ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw Gerry Nolan had het zelf ook over Rusland, zij het dan als exponent van de multipolaire wereld én als obstakel op de triomfweg van 'het imperium'. Bovendien zal de relatie Trump-Poetin de komende jaren één van de belangrijkste relaties ter wereld zijn; in elk geval stukken belangrijker dan de verfransing in de Vlaamse Rand rond Brussel. De netelige kwestie blijft bestaan, hé: als Poetin zijn zinnen kan & mag zetten op Oekraïne, dan kan men het Trump onmogelijk kwalijk nemen dat hij zijn zinnen zet op Canada, of Groenland, of zelfs Panama. Het omgekeerde is volgens mij trouwens niet minder geldig: als men van mening is dat Trump zijn begerige ogen kan & mag laten vallen op Canada, of Groenland, of zelfs Panama, dan zal men nogal wat geestelijke acrobatie aan boord moeten weten te leggen om kwaad te kunnen blijven op Poetin. ![]() Edit: ter verdere lering en vermaak: < Trump, US decline, and global chaos - Robert D Kaplan interview | US politics | The New Statesman > https://www.youtube.com/watch?v=wad8J2hRdpo Veel kijk- en luisterplezier toegewenst. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 januari 2025 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Het argument dat er onderdrukte minderheden van eigen cultuur en taal in Panama, Canada of Groenland wonen kan Trump weliswaar niet gebruiken. Noch het argument dat er een bufferzone gewenst is tegen een oprukkende macht onder leiding van het rijkste en machtigste land van de aarde.
Ik kan er moeilijk inkomen dat Europeanen zo laks zouden zijn Groenland niet te beschermen tegen om het even welke macht die het wil innemen. En als zeker niet met "Rusland" als argument om die overname te laten gebeuren. Langs de andere kant...deze morgen op de radio in de auto het ene na het andere Amerikaanse lied. En niemand die daar vragen bij stelt. Toch ook een prof op diezelfde radio aan het woord die toch ook wat meer pro Europees gezind is als degenen die de VS Groenland zouden willen laten overnemen. Er is nog hoop. Laatst gewijzigd door Bach : 9 januari 2025 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat was ik toch alwéér een ongelooflijke sufferd, hé, zo te denken/veronderstellen dat u een consequente anti-imperialist zou (willen) zijn. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=AwKRMiCIb-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie geen Nederlands praat ,geen sociale voordelen meer,want die moeten in het Nederlands persoonlijk aangevraagd worden op het OCMW. Nieuwkomers moeten een examen Nederlands afleggen vooraleer ze de Vlaamse nationaliteit en bijhorend stemrecht kunnen krijgen. De nieuwkomers zullen dan wel vlug Nederlands leren. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 januari 2025 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de Roemenen dat moesten dan voor hun Hongaarse minderheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zijn onze Europese broeders. En om praktisch te zijn, Groenland is rijk aan grondstoffen etc. Dit moet Europa niet cadeau doen aan een Amerikaanse bullebak. Wat enkel telt, is wat de kleine Groenlandse bevolking zelf wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens ook mooi dat de koning van Denemarken zijn wapenschild heeft aangepast, nu hebben Faeroer (2)*, Groenland (3)* net zo'n prominente plaats op het wapenschild als Denemarken (1)* en Schleeswijk (4)*.
(*= plaats binnen de kwartilering) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Het is niet dat Groenland van mij niet onafhankelijk mág worden, noch zelfs aansluiten bij de VS. Echter de lakse houding van de EU dat geen enkel signaal tot steun van haar grondgebied geeft tegen een expantionistische VS toont weeral eens dat dit Europa niet opkomt voor haar leden, haar burgers. En dat past in een verhaal van gebrek aan souvereiniteit. Niet imperialisme maar souvereiniteit verdedig ik.
|
![]() |
![]() |