Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 15 juni 2005, 15:27   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard VLD schrapt maar liefst 28 leden uit partij

Citaat:
De politieke groep rond de Melse burgemeester Edouard de Potter, die onlangs aankondigde om met de lijst ONS deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006, is uit de VLD gezet. ONS staat voor Onze Nieuwe Samenwerking en ontstond na onenigheid bij de lokale liberalen in Melle.


ONS telde voorlopig alleen mandatarissen uit de VLD, maar die zijn nu allemaal uit de partij verbannen. De Nationale Statutaire Commissie doet dat op aangeven van de plaatselijke VLD-voorzitter en VLD-secretaris. "Iemand kan niet tegelijkertijd lid zijn van de VLD en van een andere politieke groepering", bevestigt voorzitter Willy De Clercq van de Commissie in een brief aan de plaatselijke VLD-voorzitter Wim Loncke.


[size=1]Willy De Clerck[/size]

Nagenoeg voltallige schepencollege uit partij
Daarop heeft die laatste per aangetekende aan liefst 28 VLD'ers laten weten dat ze hun lidkaart kwijt zijn. Nagenoeg het voltallige schepencollege ligt uit de partij. Het Melse gemeentebestuur heeft geen volstrekte meerderheid meer sinds enkele VLD-gemeenteraadsleden voor de oppositie kozen. Nationaal kregen die eerherstel en het lijkt erop dat de plaatselijke VLD de groep rond burgemeester de Potter nu liever kwijt dan rijk is, in de aanloop naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

"Rechten van verdediging geschonden"
De Potter reageert furieus en noemt de VLD ondemocratisch. "Wij hebben de VLD in Melle omgevormd van een kleine oppositiepartij van 9 procent tot een volstrekte meerderheid van 54 procent. Is het een teveel aan succes dat de mensen dwarsligt?". De Potter zegt dat hij noch de andere VLD'ers op de hoogte zijn gebracht van de uitsluitingsprocedure en dat ze niet gehoord zijn. "Onze rechten van verdediging zijn geschonden. Dit betaamt niet".

Hij ontkent ook dat hij een nieuwe partij wil oprichten. ONS is een kiesvereniging, niet meer, niet minder. "Wij hebben in Melle al veel verwezenlijkt en we gaan door met onze denktank."
Mijn eerste gedachte? Het gaat van kwaad naar erger met die partij.
Kan iemand nog volgen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Antoon on 15-06-2005 at 16:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De politieke groep rond de Melse burgemeester Edouard de Potter, die onlangs aankondigde om met de lijst ONS deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006, is uit de VLD gezet. ONS staat voor Onze Nieuwe Samenwerking en ontstond na onenigheid bij de lokale liberalen in Melle.


ONS telde voorlopig alleen mandatarissen uit de VLD, maar die zijn nu allemaal uit de partij verbannen. De Nationale Statutaire Commissie doet dat op aangeven van de plaatselijke VLD-voorzitter en VLD-secretaris. "Iemand kan niet tegelijkertijd lid zijn van de VLD en van een andere politieke groepering", bevestigt voorzitter Willy De Clercq van de Commissie in een brief aan de plaatselijke VLD-voorzitter Wim Loncke.


[size=1]Willy De Clerck[/size]

Nagenoeg voltallige schepencollege uit partij
Daarop heeft die laatste per aangetekende aan liefst 28 VLD'ers laten weten dat ze hun lidkaart kwijt zijn. Nagenoeg het voltallige schepencollege ligt uit de partij. Het Melse gemeentebestuur heeft geen volstrekte meerderheid meer sinds enkele VLD-gemeenteraadsleden voor de oppositie kozen. Nationaal kregen die eerherstel en het lijkt erop dat de plaatselijke VLD de groep rond burgemeester de Potter nu liever kwijt dan rijk is, in de aanloop naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

"Rechten van verdediging geschonden"
De Potter reageert furieus en noemt de VLD ondemocratisch. "Wij hebben de VLD in Melle omgevormd van een kleine oppositiepartij van 9 procent tot een volstrekte meerderheid van 54 procent. Is het een teveel aan succes dat de mensen dwarsligt?". De Potter zegt dat hij noch de andere VLD'ers op de hoogte zijn gebracht van de uitsluitingsprocedure en dat ze niet gehoord zijn. "Onze rechten van verdediging zijn geschonden. Dit betaamt niet".

Hij ontkent ook dat hij een nieuwe partij wil oprichten. ONS is een kiesvereniging, niet meer, niet minder. "Wij hebben in Melle al veel verwezenlijkt en we gaan door met onze denktank."
Mijn eerste gedachte? Het gaat van kwaad naar erger met die partij.
Kan iemand nog volgen?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
De politieke groep rond de Melse burgemeester Edouard de Potter, die onlangs aankondigde om met de lijst ONS deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006, is uit de VLD gezet. ONS staat voor Onze Nieuwe Samenwerking en ontstond na onenigheid bij de lokale liberalen in Melle.


[size=1]Willy De Clerck[/size]


ONS telde voorlopig alleen mandatarissen uit de VLD, maar die zijn nu allemaal uit de partij verbannen. De Nationale Statutaire Commissie doet dat op aangeven van de plaatselijke VLD-voorzitter en VLD-secretaris. "Iemand kan niet tegelijkertijd lid zijn van de VLD en van een andere politieke groepering", bevestigt voorzitter Willy De Clercq van de Commissie in een brief aan de plaatselijke VLD-voorzitter Wim Loncke.

Nagenoeg voltallige schepencollege uit partij
Daarop heeft die laatste per aangetekende aan liefst 28 VLD'ers laten weten dat ze hun lidkaart kwijt zijn. Nagenoeg het voltallige schepencollege ligt uit de partij. Het Melse gemeentebestuur heeft geen volstrekte meerderheid meer sinds enkele VLD-gemeenteraadsleden voor de oppositie kozen. Nationaal kregen die eerherstel en het lijkt erop dat de plaatselijke VLD de groep rond burgemeester de Potter nu liever kwijt dan rijk is, in de aanloop naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

"Rechten van verdediging geschonden"
De Potter reageert furieus en noemt de VLD ondemocratisch. "Wij hebben de VLD in Melle omgevormd van een kleine oppositiepartij van 9 procent tot een volstrekte meerderheid van 54 procent. Is het een teveel aan succes dat de mensen dwarsligt?". De Potter zegt dat hij noch de andere VLD'ers op de hoogte zijn gebracht van de uitsluitingsprocedure en dat ze niet gehoord zijn. "Onze rechten van verdediging zijn geschonden. Dit betaamt niet".

Hij ontkent ook dat hij een nieuwe partij wil oprichten. ONS is een kiesvereniging, niet meer, niet minder. "Wij hebben in Melle al veel verwezenlijkt en we gaan door met onze denktank."
Mijn eerste gedachte? Het gaat van kwaad naar erger met die partij.
Kan iemand nog volgen?</STRONG></EM></U></I></B>[/size]
[/edit]
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 juni 2005 om 15:29.
Antoon is offline  
Oud 15 juni 2005, 15:30   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

die woonde toch niet in die Koekoeksstraat zeker ?

De VLD gooit haar mensen overal buiten... straks halen ze de kiesdrempel niet meer !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 15 juni 2005, 16:03   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Is die ONS (geen slechte naam voor een liberale organisatie overigens) een fractie binnen de VLD a la Nova Civitas of stond het volledig naast de VLD?
solidarnosc is offline  
Oud 15 juni 2005, 16:42   #4
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Is die ONS (geen slechte naam voor een liberale organisatie overigens) een fractie binnen de VLD a la Nova Civitas of stond het volledig naast de VLD?
Complex verhaal eigenlijk. De Potter d' Indoye is eigenlijk een CVP'er die in de jaren '80 daar met slaande deuren vertrok, een eigen beweging opstartte om in 1992 bij de VLD te verzeilen. En nu niet meer overeenkomt met de oude PVV-clan van Melle.

Het lijkt me meer een zaak van eigenbelang, vriendjes op de juiste posten en dat soort toestanden meer. Dorpspolitiek.

Maar wél een stemmenkanon dat de VLD nu buitensmijt.
De Garde is offline  
Oud 15 juni 2005, 16:48   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Mijn eerste gedachte? Het gaat van kwaad naar erger met die partij.
Kan iemand nog volgen?
Is het niet logisch dat een partij niet tolereert dat hun leden opkomen op een andere lijst?

Als Alexandra Colen een eigen lijst opricht, is ze ook geen lid meer van het VB.
Patriot! is offline  
Oud 15 juni 2005, 17:22   #6
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Goed zo
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 15 juni 2005, 17:36   #7
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Dat ze maar doordoen, ze zijn ontzettend goed bezig, het zou zelfs om een gewone politieke groepering gegaan hebben, niet om een lijst, ze worden er echt knettergek bij de VLD, de democratie is totaal zoek, totaal geen respect meer voor meningen.
Van zo'n partij wens ik niet langer lid te zijn.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 15 juni 2005, 18:03   #8
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Is die ONS (geen slechte naam voor een liberale organisatie overigens) een fractie binnen de VLD...
'IK' is als naam voor liberaal uitschot beter geschikt dan 'ONS'.
Guderian is offline  
Oud 15 juni 2005, 18:09   #9
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

De volgende stap is dat mensen eerst moeten bewijzen dat ze volledig akkoord gaan met de partijtop voor ze op de VLD mogen stemmen.
__________________
'T
Morduk is offline  
Oud 15 juni 2005, 18:21   #10
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Mijn eerste gedachte? Het gaat van kwaad naar erger met die partij.
Kan iemand nog volgen?
Ja. Met véél plezier zelfs.
Guderian is offline  
Oud 15 juni 2005, 18:33   #11
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Het is gewoon een logisch gevolg. De partij heeft alleen maar een ekonomisch programma.

Het liberalisme is gewoon niet meer in staat om zich boven de huidige tegenstellingen te positioneren.

failliet maw
PAJOT is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:00   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
'IK' is als naam voor liberaal uitschot beter geschikt dan 'ONS'.
Uiteraard maar een troep liberalen vormen "ONS", die weliswaar allemaal "IK" denken als ze "ONS" lezen en/of zeggen.
solidarnosc is offline  
Oud 15 juni 2005, 20:55   #13
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Eens te meer toont de VLD zich weer van zijn negatieve kant, als ze zo doorgaan met leden buitensmijten mag binnekort de laatste het licht uitdoen!

Weer komen ze over als herrieschoppers!
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 15 juni 2005, 22:08   #14
ego
Vreemdeling
 
ego's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 34
Standaard

echt niet té doen!!!! Ik ben helaas van liberaal bloed... moet ik echt zelf een partij gaan oprichten die nog echt vlaams liberaal en democratisch (nu is de VLD alles behalve democratisch!!) is ... Of gaat den hugo eindelijk eens uit zijn schelp komen met JM en prof bouckaert...

Het is er nu echt wel het moment voor, ik denk dat vele rasechte, diepblauwe mensen zitten te wachten om ergens naartoe te kunnen.... Weg van de zelfpijniging
ego is offline  
Oud 15 juni 2005, 22:14   #15
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Jullie zijn failliet. Het dringt maar moeilijk tot jullie door ... ik zal het anders formuleren :

de toekomstige strijd zal gaan tussen neomarxisten en nationalisten. Liberalisme is niet meer aan de orde.
PAJOT is offline  
Oud 15 juni 2005, 22:22   #16
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
de toekomstige strijd zal gaan tussen neomarxisten en nationalisten.
Dat zou wel eens niet zo ver van de waarheid kunnen zitten.
groene flamingant is offline  
Oud 15 juni 2005, 22:23   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Jullie zijn failliet. Het dringt maar moeilijk tot jullie door ... ik zal het anders formuleren :

de toekomstige strijd zal gaan tussen neomarxisten en nationalisten. Liberalisme is niet meer aan de orde.
Daarbij vergeet u gewoon dat 99% van die zogenaamde "neomarxisten" gewoon liberalen zijn of baseert u zich op de naam van een organisatie om ze al dan niet liberaal te noemen?
solidarnosc is offline  
Oud 15 juni 2005, 23:02   #18
ego
Vreemdeling
 
ego's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 34
Standaard

Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen die iets zien in enige vorm van een marxistische maatschappij.... Lees jullie geschiedenis of volg eens een cursus oost europese economien
ego is offline  
Oud 15 juni 2005, 23:08   #19
Franz Ritter Von Epp
Banneling
 
 
Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Als Alexandra Colen een eigen lijst opricht, is ze ook geen lid meer van het VB.
Dat zou idd een goede oplossing zijn.
Franz Ritter Von Epp is offline  
Oud 16 juni 2005, 00:17   #20
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

In gelijk welke partij wordt je toch buitengesmeten als je openlijk fracties organiseert die tegen de moederpartij beginnen te fulmineren.
Een partij die zoiets toelaat, dat zijn pas echte clowns
(clowns zonder statuten in ieder geval)
__________________
Eerst de mensen, niet de winst!

www.pvda.be/lonen
Pie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be