Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2006, 16:55   #181
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik kan hier enkel tegen zijn.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:55   #182
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik kan hier enkel tegen zijn.
Tegen wat?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 17:13   #183
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Wat een reactie voor de kidnapping van 2 Isrealische soldaten. Er zijn nu al 50 doden. Het lijkt alsof ze de Hezbolla willen uitlokken om daarna nog erger terug te slaan.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 17:14   #184
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Vraag aan de moslims in België of ze een tweede joodse genocide zouden willen zien. Ik ben ervan overtuigd dat 3/4 van de ondervraagden 'ja' zou beantwoorden. Komt natuurlijk door de houding van de "joden" in Israël.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 17:16   #185
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Voor het onstaan van de staat Israël was dit gebied braakliggende grond zeker waar alleen wat geiten en schapen rondliepen?
Kijk ofwel bedoelt u hier nu dat de staat Israel helemaal moet worden opgedoekt, ofwel bent u hier verschillende zaken al dan niet bewust door elkaar aan het halen.

Gaza/westbank/libanon= bezet door israel na agressie van hun buurlanden. Ik zie geen verschil met de gebieden die wij of andere geallieerden hebben geannexeerd na WO 2.

Btw bij de oorlog van '48 hebben de arabische landen 800.000 joden gedeporteerd, eist u ook dat die mogen terugkeren naar de arabische landen?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 17:27   #186
noledge
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: the other side
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Zonder hier partij te kiezen durf ik toch te stellen dat de israeli's zich nog tamelijk gedeisd houden. Het ontvoeren van soldaten kan men zien als een oorlogsdaad.
Mja.. soldaten in uw straat beschouw ik ook een oorlogsdaag. 't is daar een vicieus cirkeltje.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 17:43   #187
noledge
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: the other side
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hezbollah IS de Libanese regering. Snap jij dat dan niet?
Wat zegt wiki erover?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Libanon..._van_juni_2005
"Fouad Siniora vormde hierna een regering. Deze bestond uit 24 personen, 12 christenen en 12 moslims. Ook Hezbollah maakt deel uit van de regering."

Dus je hebt gelijk, maar zeker niet helemaal.

Als internationale organisaties nu eens fatsoenlijk grenzen hadden opgesteld en de overtreders hadden bestraft, had het misschien niet zover moeten komen.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 18:06   #188
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.953
Standaard

Die zionistische schurkenstaat is veel te ver gegaan. Wat mij betreft zou Iran, Syrië, Hamas en de Hezbollah de handen in elkaar mogen slaan en die schurkenstaat definitief de rekening presenteren. Na alles wat Pisraël de onschuldige Palestijnse bevolking heeft aangedaan, is de maat meer dan vol. Indien Europa over wat gezond verstand zou beschikken zou ze nu Israëlische stellingen moeten bestoken.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 18:13   #189
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hezbollah IS de Libanese regering. Snap jij dat dan niet?
hmmm

Citaat:
Hezbollah is an active participant in the political life and processes of Lebanon, and its scope of operation is far beyond its initial militant one. In 1992, it participated in elections for the first time, winning 12 out of 128 seats in parliament. It won 10 seats in 1996, and 8 in 2000.

In the general election of 2005, it won 23 seats nationwide, and an Amal-Hezbollah alliance won all 23 seats in Southern Lebanon. Since the end of the Israeli occupation in southern Lebanon on May 22, 2000, Hezbollah has been involved in activities like building schools, clinics, and hospitals.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hezboll...cal_activities
23 zetels van de 128, zo'n 18%

Edit:
volgens dees http://en.wikipedia.org/wiki/Parliament_of_Lebanon heeft Hezbollah 14 van de 128 zetels (11%).

Laatst gewijzigd door piazzolla : 13 juli 2006 om 18:22.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 18:13   #190
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Kijk ofwel bedoelt u hier nu dat de staat Israel helemaal moet worden opgedoekt, ofwel bent u hier verschillende zaken al dan niet bewust door elkaar aan het halen.

Gaza/westbank/libanon= bezet door israel na agressie van hun buurlanden. Ik zie geen verschil met de gebieden die wij of andere geallieerden hebben geannexeerd na WO 2.

Btw bij de oorlog van '48 hebben de arabische landen 800.000 joden gedeporteerd, eist u ook dat die mogen terugkeren naar de arabische landen?
Ik pleit helemaal niet voor het opdoeken van de staat Israël. Ik vond het een vergissing om die staat te creëren maar gedane zaken nemen geen keer. Dat wil daarom niet zeggen dat ik de zionistische ambities steun om Israël verder te vergroten en Palestijen te pesten. Ik heb absoluut geen probleem met joden die in Arabische landen leven of moslims die in Israël leven. De huidige situatie in het Midden-Oosten maakt dat samenleven echter niet eenvoudig. Wat dat laatste betreft heeft Israël ook wel een beleid gevoerd om joden naar Israël te halen. In die zin speelde de deportatie van joden in de kaart van de zionisten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 18:13   #191
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Israel heeft volledig gelijk.Libanon is medeverantwoordelijk voor de aanvallen van Hezbollah en moet er de gevolgen van dragen.Israel heeft het recht Libanon militair en economisch zwaar te treffen.Geen medelijden.
Ik ga hier volkomen NIET mee akkoord. Spijtig dat binnen de rechts-nationale fractie nog steeds veel zijn die zich laten verblinden door een (zij een vaak terechte) haat tegen moslims die hier de samenleving verbrodden. Maar moeten onschuldige burgers die wel het goede voorbeeld geven en in hun eigen land blijven hiervoor het gelag betalen ? Het Midden-Oosten is aan de arabieren en de Islam en daarmee uit ! Terwijl Europa aan de Europese volkeren en kulturen toebehoort. Ofwel blijft Israël binnen zijn oorspronkelijke grenzen, ofwel moet Israël maar verhuizen naar een eilandengroep of zo.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 juli 2006 om 18:18.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 18:27   #192
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Tegen wat?
tegen dit mss?

Citaat:
Eight soldiers were killed and two were injured, in addition to the two (soldiers) captured in a Hezbollah ambush.
...
The blockade follows wide-ranging Israeli air raids on southern Lebanon, which killed at least 35 civilians.
Among the dead were two whole families - one of 10 people and one of seven - killed in the homes near the town of Nabatiyeh, officials said.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5175160.stm
op nieuws hoorde ik 50 gedood in Libanon waarvan meer dan de helft gewone burgers.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 13 juli 2006 om 18:29.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 18:53   #193
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
En waarom? Ik dacht dat Syrië nu net een van die landen was die niet al te religieus en fundamentalistisch was.
Syrië heeft inderdaad een seculier regime en voert eigenlijk een soort war by proxy tegen Israel door de Hezbollah te steunen. De militaire vleugel van Hamas wordt ook al enige tijd gerund vanuit Syrië. Assad laat dit enkel en alleen toe omdat Syrië, Hamas en Hezbollah een gemeenschappelijke vijand hebben: Israël. Assad zal Hezbollah blijven steunen en de aanwezigheid van de Hamas-top op Syrisch grondgebied toelaten zolang deze zich niet roeren in Syrië zelf en de macht van de Baath-partij niet in gevaar brengen. De Moslimbroederschap heeft dat in februari 1982 mogen ondervinden. Deze werd na een opstand tegen het regime in de stad Hama zowat compleet uitgeroeid door het Syrische leger.

Nu de eerste berichten binnekomen over een Hezbollah-raket op Haifa, begint het erop te lijken dat Hezbollah zijn eigen doodvonnis heeft getekekend. Assad kan zich maar beter gedeisd houden.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 13 juli 2006 om 18:55.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 19:12   #194
Red beret
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 248
Standaard Heeft Israël gelijk?volgens mij wel,maar op sommige punten na.

Door wat nu Israël bezig is vind ik die mannen gelijk te geven.Ik als turkse moslim kan dit zeggen want ze hebben gelijk.Die fucking hamas leden moeten zich maar gedeist houden ,en zo niet krijg je dit ervan.Sommige form leden steunen het turkse standpunt helemaal niet ivm Israël.Ik wil 1ding kwijt aan die mensen .Hebben de arabieren ons gesteund tijdens de bevrijdigingsoorlog van turkije??? hebben ze ons gesteund tijdends de eerste wereld oorlog? hebben ze ons gesteund tijdens de cyprus kwestie?staan ze achter ons bij de armeense kwestie"maar de joodse lobby in amerika wel hé"???staan ze achter ons bij de karabach kwestie van azerbeidzjan???Laat dat allemaal staan ze laten zich zelf naaien.Waar waren de amerikanen gestationeerd tegen de oorlog met irak??? Waar bleef het hulp van egypte ,syrie,libanon ,Libië aan irak enz... dus meer reden genoeg om de arbieren niet te steunen.ken de turkse spreekwoord.Een slang die mij niet steekt mag 1000jaar lang leven.

Laatst gewijzigd door Red beret : 13 juli 2006 om 19:16.
Red beret is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 19:14   #195
bolle
Partijlid
 
bolle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2005
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik ga hier volkomen NIET mee akkoord. Spijtig dat binnen de rechts-nationale fractie nog steeds veel zijn die zich laten verblinden door een (zij een vaak terechte) haat tegen moslims die hier de samenleving verbrodden. Maar moeten onschuldige burgers die wel het goede voorbeeld geven en in hun eigen land blijven hiervoor het gelag betalen ? Het Midden-Oosten is aan de arabieren en de Islam en daarmee uit ! Terwijl Europa aan de Europese volkeren en kulturen toebehoort. Ofwel blijft Israël binnen zijn oorspronkelijke grenzen, ofwel moet Israël maar verhuizen naar een eilandengroep of zo.
Voor een zogezegde Christenen ben je wel een Dommekloot, het Jodendom en de wieg van het Christendom ligt in het Midden Oosten lang 'voor die Pedofiele profeet' met zijn vuiligheid er ook moest zijn.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
bolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 19:15   #196
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Omdat terroristen aanslagen pleegden in Mumbai, mag Israel met de Palestijnen doen wat het wil. Ja ik snap de logica.
8)
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 19:16   #197
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik ga hier volkomen NIET mee akkoord. Spijtig dat binnen de rechts-nationale fractie nog steeds veel zijn die zich laten verblinden door een (zij een vaak terechte) haat tegen moslims die hier de samenleving verbrodden. Maar moeten onschuldige burgers die wel het goede voorbeeld geven en in hun eigen land blijven hiervoor het gelag betalen ? Het Midden-Oosten is aan de arabieren en de Islam en daarmee uit ! Terwijl Europa aan de Europese volkeren en kulturen toebehoort. Ofwel blijft Israël binnen zijn oorspronkelijke grenzen, ofwel moet Israël maar verhuizen naar een eilandengroep of zo.
Waaraan had U gedacht? Japan, Nieuw Zeeland, Cuba?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 19:16   #198
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Voor een zogezegde Christenen ben je wel een Dommekloot, het Jodendom en de wieg van het Christendom ligt in het Midden Oosten lang 'voor die Pedofiele profeet' met zijn vuiligheid er ook moest zijn.
Jij bent anders ook een redelijk domme kloot. Je bericht was nochtans veelbelovend, maar vanaf het woordje 'lang' ga je zwaar uit de bocht.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 19:17   #199
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Waaraan had U gedacht? Japan, Nieuw Zeeland, Cuba?
Texel

Laatst gewijzigd door Djiezes : 13 juli 2006 om 19:17.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 19:18   #200
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht

Nu de eerste berichten binnekomen over een Hezbollah-raket op Haifa, begint het erop te lijken dat Hezbollah zijn eigen doodvonnis heeft getekekend. Assad kan zich maar beter gedeisd houden.
Heel Libanon ligt plat. De havens zijn gesloten en de luchthaven is gebombardeerd en dan land er één raket op een grote stad en dan tekenen ze hun eigen doodsvonnis. Ik kan alleen maar vaststellen dat er met twee verschillende maten en gewichten wordt gemeten in dit recente conflict. Er zijn al meer dan honderd Palestijnen en Libanezen omgekomen (waarvan een grote meerderheid burgers) in dit conflict en twee economiën compleet lam gelegd en dat allemaal omdat 3 soldaten werden ontvoerd. Ik ben tegen terrorisme inclusief staatsterrorisme.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be