Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2022, 20:06   #1261
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Republikeinen die anti-abortus waren doen nu alsof ze van gedacht veranderd zijn met de midterms op komst.
Blake Masters verwijdert de ‘pro-life’ verwijzingen op zijn website.
Leugenachtige creaturen.

https://edition.cnn.com/2022/08/26/p...ate/index.html
Enkele democratische politici + opinion leaders hebben dat weken geleden al zitten voorspellen, en erop gewezen dat het vanaf nu zaak is om bij ELKE gelegenheid ELKE politicus via heldere vraagstelling zijn/haar opinie te laten verduidelijken. Pro-choice, of against pro-choice. En diegenen die zich eronderuit willen wurmen moet men blijven achtervolgen met diezelfde cruciale vraagstelling.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 20:28   #1262
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Enkele democratische politici + opinion leaders hebben dat weken geleden al zitten voorspellen, en erop gewezen dat het vanaf nu zaak is om bij ELKE gelegenheid ELKE politicus via heldere vraagstelling zijn/haar opinie te laten verduidelijken. Pro-choice, of against pro-choice. En diegenen die zich eronderuit willen wurmen moet men blijven achtervolgen met diezelfde cruciale vraagstelling.
Ik denk dat ze hun lesje geleerd hebben The White House ze op Twitter openlijk Republikeinen te trollen ivm met hunbezwaar tegen De Student Loan Forgiving. Ongezien.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 21:52   #1263
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het ergste is dat de Republikeinse kiezers zo dom zijn dat ze hem nog gaan geloven ook.
Europeanen hebben nogal een primitieve beoordeling van Republikeinen. Daarover een discussie beginnen is hopeloos. Buiten eens om de 4 jaar liggen de Amerikanen daar niet van wakker. Europa is nu eenmaal sinds de jaren zestig aanhanger van Democraten.

Kennedy die het zelfde bed deelde met hetzelfde lief van een mafia baas was hun god. Men kan zich niet voorstellen dat Trump zich dat ooit ongestraft zou kunnen geriskeerd hebben. Maar sommige smeerlappen zijn andere niet.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 augustus 2022 om 22:04.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 22:05   #1264
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Europeanen hebben nogal een primitieve beoordeling van Republikeinen. Daarover een discussie beginnen is hopeloos. Buiten eens om de 4 jaar liggen de Amerikanen daar niet van wakker. Europa is nu eenmaal sinds de jaren zestig aanhanger van Democraten.
Dat is omdat Democraten die nog altijd veel en veel ‘rechtser’ zijn dan wat wij centrum-rechts noemen het best aansluit bij onze invulling van oa sociale zekerheid.

Geen insuline kunnen betalen
Geen schoolopleiding kunnen betalen
200000$ uit eigen zak voor een operatie
Geen vakbonden toegelaten
5$ per uur
Geen loon, enkel tips

Doodnormaal in de US
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 22:26   #1265
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is omdat Democraten die nog altijd veel en veel ‘rechtser’ zijn dan wat wij centrum-rechts noemen het best aansluit bij onze invulling van oa sociale zekerheid.

Geen insuline kunnen betalen
Geen schoolopleiding kunnen betalen
200000$ uit eigen zak voor een operatie
Geen vakbonden toegelaten
5$ per uur
Geen loon, enkel tips

Doodnormaal in de US
4-5 Dollar per uur was wat ik betaalde aan mijn werknemers in 1980 in New York. Niet overdrijven. Bovendien hadden ze recht op social security en crepeerden niet op straat als ze een operatie nodig hadden. Vakbonden zijn wel toegelaten. Toen reeds en nu nog altijd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 22:42   #1266
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
4-5 Dollar per uur was wat ik betaalde aan mijn werknemers in 1980 in New York. Niet overdrijven. Bovendien hadden ze recht op social security en crepeerden niet op straat als ze een operatie nodig hadden. Vakbonden zijn wel toegelaten. Toen reeds en nu nog altijd.
In 1980…
Maar goed, 5$ zal wel voor zwartwerk zijn
Laat het ons op 9$ houden.

https://www.salary.com/research/sala...s-hourly-wages

Citaat:
How much does a Waitress make hourly in the United States? The average hourly wage foraWaitress in the United States is $9 as of July 26, 2022, but the range typically falls between $8 and $11. Hourly rate can vary widely depending on many important factors, including education, certifications, additional skills, the number of years you have spent in your profession. With more online, real-time compensation data than any other website, Salary.com helps you determine your exact pay target.
Vakbonden toegelaten? Ja inderdaad, vraag het aan Starbucks.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 07:01   #1267
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Enkele democratische politici + opinion leaders hebben dat weken geleden al zitten voorspellen, en erop gewezen dat het vanaf nu zaak is om bij ELKE gelegenheid ELKE politicus via heldere vraagstelling zijn/haar opinie te laten verduidelijken. Pro-choice, of against pro-choice. En diegenen die zich eronderuit willen wurmen moet men blijven achtervolgen met diezelfde cruciale vraagstelling.
Ik vind dat onnozel, want per definitie heeft een professionele politicus geen opinie. Het zijn enkel de emotionele oprechte amateurs die opinies hebben en daar hun politiek discours aan koppelen.

Kortom, die vraag is totaal zinloos en kan niet beantwoord worden door een professionele politicus. Het is een beetje alsof men aan mensen zou vragen: bent U blij of bent U boos ?

Een politicus moet een pro-life discours voeren als hij denkt dat hem dat meer stemmen oplevert, en een pro-choice discours voeren als hij denkt dat hem dat meer stemmen oplevert. En dat kan om de week veranderen he. Meer nog, het is niet enkel zijn eigen stemmen die in rekening moeten gebracht worden, maar ook de effecten op partijgenoten en de voor en na-delen die daaraan verbonden zijn. In een echte democratie is het discours van een politicus elke dag totaal anders, als functie van de omstandigheden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2022 om 07:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 14:42   #1268
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat onnozel, want per definitie heeft een professionele politicus geen opinie. Het zijn enkel de emotionele oprechte amateurs die opinies hebben en daar hun politiek discours aan koppelen.

Kortom, die vraag is totaal zinloos en kan niet beantwoord worden door een professionele politicus. Het is een beetje alsof men aan mensen zou vragen: bent U blij of bent U boos ?

Een politicus moet een pro-life discours voeren als hij denkt dat hem dat meer stemmen oplevert, en een pro-choice discours voeren als hij denkt dat hem dat meer stemmen oplevert. En dat kan om de week veranderen he. Meer nog, het is niet enkel zijn eigen stemmen die in rekening moeten gebracht worden, maar ook de effecten op partijgenoten en de voor en na-delen die daaraan verbonden zijn. In een echte democratie is het discours van een politicus elke dag totaal anders, als functie van de omstandigheden he.
Ik heb 0% vertrouwen dat onze verkiezingen 100% eerlijk zijn.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 15:16   #1269
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik heb 0% vertrouwen dat onze verkiezingen 100% eerlijk zijn.
Ik denk dat het in de grond zelfs geen belang heeft of die "eerlijk" zijn. Aangezien men voor de verkiezingen toch gelijk wat mag zeggen, om dan gelijk wat anders te doen, vraag ik mij af wat de waarde van de verkiezingen eigenlijk is.

Stel U voor dat een verkoper U voor de verkoop gelijk wat mag vertellen, en dat niet engageert. Hij vertelt U dat deze auto maar 2 liter per 100 km verbruikt, dat je een garantie hebt van 5 jaar op alles wat er stuk gaat, dat uw onderhoudsbeurten gratis zijn, en dat je een rijverzekering cadeau erboven op krijgt. Je bent akkoord, en je koopt. Je betaalt.

Blijkt dat hij U een fiets geeft. Uiteraard is er geen verbruik want je mag zelf pedaleren, maar bovendien, als de fiets stuk gaat, zegt men U dat je de reparatie zelf mag betalen. En niks rijverzekering natuurlijk en geen onderhoudsbeurten.

Maar je kan daar niet boos over worden, de verkoper had het recht om U gelijk wat te vertellen en U nadien gelijk wat te geven. Uw "wapen" ? De volgende keer elders trachten een auto te kopen. Deze keer is 't mislukt, maar daar moet je het maar mee doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 19:44   #1270
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het in de grond zelfs geen belang heeft of die "eerlijk" zijn. Aangezien men voor de verkiezingen toch gelijk wat mag zeggen, om dan gelijk wat anders te doen, vraag ik mij af wat de waarde van de verkiezingen eigenlijk is.

Stel U voor dat een verkoper U voor de verkoop gelijk wat mag vertellen, en dat niet engageert. Hij vertelt U dat deze auto maar 2 liter per 100 km verbruikt, dat je een garantie hebt van 5 jaar op alles wat er stuk gaat, dat uw onderhoudsbeurten gratis zijn, en dat je een rijverzekering cadeau erboven op krijgt. Je bent akkoord, en je koopt. Je betaalt.

Blijkt dat hij U een fiets geeft. Uiteraard is er geen verbruik want je mag zelf pedaleren, maar bovendien, als de fiets stuk gaat, zegt men U dat je de reparatie zelf mag betalen. En niks rijverzekering natuurlijk en geen onderhoudsbeurten.

Maar je kan daar niet boos over worden, de verkoper had het recht om U gelijk wat te vertellen en U nadien gelijk wat te geven. Uw "wapen" ? De volgende keer elders trachten een auto te kopen. Deze keer is 't mislukt, maar daar moet je het maar mee doen.
Het probleem is dat er sukkelaars zijn die men een auto verkoopt, die een fiets krijgen, en die TOCH overtuigd zijn dat ze met ne Rolls aant rijden zijn.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 19:56   #1271
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In 1980…
Maar goed, 5$ zal wel voor zwartwerk zijn
Laat het ons op 9$ houden.

https://www.salary.com/research/sala...s-hourly-wages



Vakbonden toegelaten? Ja inderdaad, vraag het aan Starbucks.
Het huidige minimum loon nu in New York is 15$. Maar dat is echt voor jobs die geen of weinig kwalificaties vragen. Voor goed en competent personeel gaan de lonen op jaarbasis gemakkelijk over 50.000$ laat staan de 100.000$

Laatst gewijzigd door Gipsy : 28 augustus 2022 om 20:08.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 20:40   #1272
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het huidige minimum loon nu in New York is 15$. Maar dat is echt voor jobs die geen of weinig kwalificaties vragen. Voor goed en competent personeel gaan de lonen op jaarbasis gemakkelijk over 50.000$ laat staan de 100.000$
New York is een uitzondering. In vele staten is het 7,25$

https://www.minimum-wage.org/wage-by-state
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 23:11   #1273
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
4-5 Dollar per uur was wat ik betaalde aan mijn werknemers in 1980 in New York. Niet overdrijven. Bovendien hadden ze recht op social security en crepeerden niet op straat als ze een operatie nodig hadden. Vakbonden zijn wel toegelaten. Toen reeds en nu nog altijd.
De VS kent zelfs het closed shop systeem.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 23:24   #1274
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Gogo!

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 06:14   #1275
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gogo!
Triestig dat politiek heen en terug gezeik. Geef ze een ping-pong tafel en dat ze de gemeenschap verder met rust laten.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:08   #1276
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Zoals te verwachten was al het gehuil van de democraten voor niets. In de meeste staten waar abortus wordt verboden of tegengewerkt winnen ze de verkiezingen en kunnen er het recht op abortus in wetten gieten. De Hitlerpop kan terug de trommeldoos in. De beslissing van het hooggerechtshof dat abortus geen federale maar een staatszaak is was geen foute beslissing. Roe vs Wade was dat wel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:36   #1277
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zoals te verwachten was al het gehuil van de democraten voor niets. In de meeste staten waar abortus wordt verboden of tegengewerkt winnen ze de verkiezingen en kunnen er het recht op abortus in wetten gieten. De Hitlerpop kan terug de trommeldoos in. De beslissing van het hooggerechtshof dat abortus geen federale maar een staatszaak is was geen foute beslissing. Roe vs Wade was dat wel.
Voor niets ? Een grondrecht is afgenomen, vrouwen moeten dus op 'abortus-toerisme' naar een andere staat reizen, in sommige staten is er zelfs actieve penale vervolging tav zorgverleners, en jij gaat dat minimaliseren omdat die achterlijke GOP politici de verkiezingen zouden kunnen verliezen in een staat waar ze Gilead willen nabootsen ? Gaan vrouwen hun rechten afhangen van de uitslag van de verkiezingen om de vijf jaar ?

Ik snap echt niet hoe iemand zo lichtzinnig kan denken over grondrechten...

En de beslissing van de paleo-conservatieven in het hooggerechtshof juist noemen is van de pot gerukt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:54   #1278
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
New York is een uitzondering. In vele staten is het 7,25$

https://www.minimum-wage.org/wage-by-state
Minimumlonen zeggen niets als je er de levenskost niet naast zet. Je kan rural Alabama niet gaan vergelijken met central new york. Ik denk dat je beter af bent met 7,25 per uur in Alabama dan met 15 per uur in New York eerlijk gezegd...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 18:57   #1279
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor niets ? Een grondrecht is afgenomen, vrouwen moeten dus op 'abortus-toerisme' naar een andere staat reizen, in sommige staten is er zelfs actieve penale vervolging tav zorgverleners, en jij gaat dat minimaliseren omdat die achterlijke GOP politici de verkiezingen zouden kunnen verliezen in een staat waar ze Gilead willen nabootsen ? Gaan vrouwen hun rechten afhangen van de uitslag van de verkiezingen om de vijf jaar ?

Ik snap echt niet hoe iemand zo lichtzinnig kan denken over grondrechten...

En de beslissing van de paleo-conservatieven in het hooggerechtshof juist noemen is van de pot gerukt.
Ach kom. Hoeveel staten gaan er overblijven waar abortus verboden is tegen dat de democraten rond zijn met hun overwinningen. En de conservatieven zullen wel twee keer nadenken eer ze er nog een verkiezingspunt van te maken. Men zou veel meer onderwerpen op lagere niveaus moeten doen beslissen. Ook bij ons. Het is echt niet normaal dat je als land bijvoorbeeld geen zeggenschap meer hebt over je migratiebeleid. Meer subsidiariteit of hoe heet dat beest!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 14:44   #1280
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Ohio GOP heeft al laten weten dat ze de verwarde kiezers gaan negeren
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be