Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2007, 14:58   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Van het leger naar de prive sector?

Het leger geeft de mogelijkheid (of overweegt dat) om oudere beroepsmilitairen te laten overgaan naar de privé markt. Men beweert dat ze veel ervaring hebben in teamgeest en discipline en dus een prima aanvulling kunnen worden voor de privé markt waar men verlegen zit achter ervaren vakmensen.

Nu de vraag natuurlijk. Welke ervaring heeft een beroepsmilitair behalve in het verschuiven van zijn stoel en opschudden van zijn matras aan te bieden?
Let op want ooit ben ik zelf beroepsmilitair geweest dus ik weet dat je daar letterlijk niks doet van de ganse dag.
T’ is waar dat er weinig absenteïsme is bij het beroepsleger, tenslotte niemand geeft graag zijn rustplaats af. Maar enige werkervaring is me toch niet bijgebleven.

Dus wat denk men, is dit een voorstel van iemand die wereldvreemd is of zou dit haalbaar zijn.
Op te merken valt nog, een beroepsmilitair gaat in pensioen op zijn 56 en bij overstap zou dat al snel 65 jaar worden. Komt er nog bij dat ze hun extra 36 dagen verlof de laatste 3 jaar ook mogen vergeten waarschijnlijk dan.


Het gaat dus voornamelijk over de oudere legersoldaten en niet de jonge spruiten. (daar hebben ze dan weer te weinig van)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 15:03   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

volgens mij is dat een voorstel dat er is gekomen op vraag van de boeffers zelf

aangezien ze zich gewoon vervelen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 15:04   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
volgens mij is dat een voorstel dat er is gekomen op vraag van de boeffers zelf

aangezien ze zich gewoon vervelen
Ik vrees van niet, boefers hebben daar leren mee omgaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:57   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.924
Standaard

Het moet geprobeerd worden nietwaar....

Niettemin,"boeffers oude stijl" hebben nog een soort ambtenarencontract getekend,dus zou het kontraktbreuk zijn hen "buiten te gooien"....

ABL zit vermoedelijk nog met "omkaderingsoverschot" uit de tijd van de massale "dienstplichtigenlegers",binnen een jaar of 10 zal dat wel op natuurlijke wijze "afgevloeid" zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 maart 2007 om 18:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be