Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 07:42   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard Bekende vlamingen krijgen moskee

ik dacht dat men in moskees al nederlands moest praten?
Is dat een tijdje terug al niet besloten of mis ik hier iets?

Bekende Vlamingen krijgen eigen moskee

De Koepel, een organisatie van Belgen die zich tot de islam bekeerden, opent in september een eerste Nederlandstalige moskee in Borgerhout. 'Daar is steeds meer nood aan, want we zijn een groeiende groep', zegt Eric Bogaerts, die 24jaar geleden Ibrahim werd. 'Totnogtoe konden we alleen terecht in Marokkaanse of Turkse moskees, maar daar gebeurt alles in hun taal. We willen nu een gebedshuis in het Nederlands.' De gebeden en korancitaten blijven in het Arabisch.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 08:29   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Bekende Vlamingen krijgen eigen moskee
Bekende? of bekeerde?

Men vraagt zich af wat ze dan al die jaren voordien gedaan hebben? Naar wat arabisch onverstaanbaar gewauwel geluisterd?

Maar kom, wat het leukste is aan dit nieuwsje is het gebrek aan integratievermogen dat hier overduidelijk wordt:

als men al over marokkaanse moskee, turkse moskee en dan nu vlaamse moskee spreekt, en dat allemaal zonder dat er één fascistische neo-nazi racistische vlaams blokker in de buurt is geweest... aan wie zou het dan liggen dat ze niet met drie door één moskeedeur kunnen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 08:32   #3
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Tja, ze lijken goed op weg de Waalse kerken te volgen. Hun voertaal is na een half milennium in Nederland nog steeds het Frans

Dit gezegd zijnde vind ik het ook abnormaal dat de voertaal hier nog steeds niet het Nederlands is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 16 januari 2008 om 08:36.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 08:49   #4
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Allé hop,nog een bende aparte zotten erbij.Gaan die ook rondlopen in hun nachtpon
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 08:49   #5
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Volgens mij is het een pijnlijke drukfout.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:15   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Die moskee komt niet zo ver van hier. Interessant.

Ik ben al wel eens binnengesprongen bij de Turkse moskee in Noord voor een appelthee en een bezoekje; ik kan begrijpen dat Vlaamse moslims het moeilijk hebben met de voertaal daar. Prima dus dat ze hun eigen tentje opslaan.

Het verhaal moet overigens wel compleet worden verteld: de moskee komt er in de plaats van een fundamentalistische, evangelische, christelijke, quasi-sektarische "kerk" voor zwarten.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:10   #7
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

In een Moskee wordt (qua dienst) geen Nederlands gesproken. Arabisch is de taal van de Islam.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:11   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
In een Moskee wordt (qua dienst) geen Nederlands gesproken. Arabisch is de taal van de Islam.
tja, naar het schijnt verstaat Allah niks anders! Daarom moeten ze ook schietgebedjes in het arabisch leren, in 't vlaams lukt het nooit naar het schijnt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:13   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Volgens mij is het een pijnlijke drukfout.
"als je fout drukt is het meestal naast de pot" zei de Hollander
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:15   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
ik dacht dat men in moskees al nederlands moest praten?
Is dat een tijdje terug al niet besloten of mis ik hier iets?

Bekende Vlamingen krijgen eigen moskee

De Koepel, een organisatie van Belgen die zich tot de islam bekeerden, opent in september een eerste Nederlandstalige moskee in Borgerhout. 'Daar is steeds meer nood aan, want we zijn een groeiende groep', zegt Eric Bogaerts, die 24jaar geleden Ibrahim werd. 'Totnogtoe konden we alleen terecht in Marokkaanse of Turkse moskees, maar daar gebeurt alles in hun taal. We willen nu een gebedshuis in het Nederlands.' De gebeden en korancitaten blijven in het Arabisch.

Hij kan toch ook Arabisch leren om zich volledig te integreren...

Fatima Geyssen kan ook gaan...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:17   #11
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
In een Moskee wordt (qua dienst) geen Nederlands gesproken. Arabisch is de taal van de Islam.
Dat heilige teksten en rituelen per se in het Arabisch moeten gebeuren, kan ik begrijpen. Maar ik zie niet in waarom de rest van de bijeenkomst niet in het Nederlands zou kunnen verlopen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 16 januari 2008 om 13:17.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:56   #12
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Ik hoop dat die moskee er niet komt met subsidies. Dat geld zou veel beter besteed worden aan psychiatrische begeleiding voor die bekeerde 'Vlamingen'.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 14:33   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik hoop dat die moskee er niet komt met subsidies. Dat geld zou veel beter besteed worden aan psychiatrische begeleiding voor die bekeerde 'Vlamingen'.
waarschijnlijk zullen ze die moskee natuurlijk nèt wel officializeren! én betalen tiens.

Maar ik vraag me af:het grootste deel van de vlaamse islam-miekes zijn meiskes die verliefd werden op "mohammed", en nadien al dan niet ingepakt het huis niet meer uitmogen ... hoe kunnen ze dan naar hun moskee met allemaal vreemde vlaamse islam-mielekes?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 15:54   #14
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarschijnlijk zullen ze die moskee natuurlijk nèt wel officializeren! én betalen tiens.

Maar ik vraag me af:het grootste deel van de vlaamse islam-miekes zijn meiskes die verliefd werden op "mohammed", en nadien al dan niet ingepakt het huis niet meer uitmogen ... hoe kunnen ze dan naar hun moskee met allemaal vreemde vlaamse islam-mielekes?
Als ik beelden zie op de tv vanuit een moskee dan zie ik helemaal geen miekes, alleen mielekes, tja, ge hebt gelijk, ze mogen de deur niet uit, of is een moskee alleen een mielekes aangelegenheid?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 16:09   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als ik beelden zie op de tv vanuit een moskee dan zie ik helemaal geen miekes, alleen mielekes, tja, ge hebt gelijk, ze mogen de deur niet uit, of is een moskee alleen een mielekes aangelegenheid?
ik denk het niet: de miekes moeten achteraan gaat zitten. (ik snap dat wel, anders moeten die mielekes op al die omhooggeheven miekes-kontjes zitten te kijken.. je zou voor minder een hoofddoek opzetten).

enfin, ik vraag het me dus af.

Hoe zou het in feite zitten met de islam-MIETJES? of bestaan die niet wegens allemaal gratis cursus zweefvliegen zonder vliegtuig gehad?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2008 om 16:10.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:55   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik ben nogal pro godsdienstvrijheid, maar (en hier opgelet voor kaloten-ekstremistische blokkers èn immams) ook voor de vrijheid om geen godsdienst aan te hangen.

Ik heb enige schroom om mensen belachelijk te maken met hun godsdienst. Zelfs al ben ik van mening dat moppen tappen daarover, absoluut moet kunnen (maar dat is lachen met, en niet uitlachen of beledigen ...)

Ik ben verder oud genoeg om me te herinneren dat tot zowat de jaren 60, de meeste Vlaamse mensen (boerkes, arbeiders, lagere klasse, enfin, al die zovele mensen die geen Latijn gestudeerd hadden) geen fluit verstonden van het gebrabbel in de kerk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 18:10   #17
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik denk het niet: de miekes moeten achteraan gaat zitten. (ik snap dat wel, anders moeten die mielekes op al die omhooggeheven miekes-kontjes zitten te kijken.. je zou voor minder een hoofddoek opzetten).

enfin, ik vraag het me dus af.
Kan je geloven, dat wist ik niet, ik dacht dat er alleen mielekes(mannen) zaten in de moskee, den tv heeft me weeral misleidt.
Citaat:
Hoe zou het in feite zitten met de islam-MIETJES? of bestaan die niet wegens allemaal gratis cursus zweefvliegen zonder vliegtuig gehad?
Geen idee of die bestaan, mss is hier wel iemand op het forum die het één en het ander uit de doeken kan doen, als da mag hé.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 18:12   #18
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Hoe achterlijk moet ge niet zijn om u nu nog te bekeren, dat is dan eindelijk wat gedaan met het katholicisme sinds 1 �* 2 generaties terug en krijgt ge zoiets, bizar.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 18:15   #19
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb enige schroom om mensen belachelijk te maken met hun godsdienst. Zelfs al ben ik van mening dat moppen tappen daarover, absoluut moet kunnen (maar dat is lachen met, en niet uitlachen of beledigen ...)
Waar ligt de grens, wie bepaald die, volgens mij is ze voor iedereen verschillend.
Citaat:
Ik ben verder oud genoeg om me te herinneren dat tot zowat de jaren 60, de meeste Vlaamse mensen (boerkes, arbeiders, lagere klasse, enfin, al die zovele mensen die geen Latijn gestudeerd hadden) geen fluit verstonden van het gebrabbel in de kerk.
IK herinner mij dat ook, ondertussen zijn we 40/50 jaar verder en is er veel veranderd, lopen ze dan toch 40/50 jaar achter tegenover het westen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 18:16   #20
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Hoe achterlijk moet ge niet zijn om u nu nog te bekeren, dat is dan eindelijk wat gedaan met het katholicisme sinds 1 �* 2 generaties terug en krijgt ge zoiets, bizar.
Die mensen die een god nodig hebben zijn neurotisch. Zo simpel is dat.

Ik zeg niet dat het niet mag he, ik zeg alleen dat een aantal mensen psychologisch gesproken kinderen zijn.

Arm Vlaanderen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be