Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 09:53   #1
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard Hoe sommige politiemannen erover denken...

Dit is een artikel die ik op het net heb gevonden.

Citaat:
Ik ben zelf politieambtenaar van beroep, hoewel ik het tegenwoordig haast niet meer durf zeggen. Ik doet dit nu al meer dan tien jaar, en ik heb alles alleen nog maar zien verergeren.

Om meteen het meest elementaire maar eens duidelijk te maken: ik ben bij de politie gekomen om de mensen te helpen, niet om ze te kloten. Ik zit dan ook in de interventiediensten, maar verkeersovertredingen schrijven is daar ook een deeltaak van. Wij ondervinden inderdaad steeds meer dat de politie wordt gebruikt om de burger op elke mogelijke manier uit te melken, vermoedelijk om het gat in de begroting te dichten. Ik weiger echter me daarvoor te laten gebruiken. Als ik schrijf, dan is het echt omdat de overtreding frappant en/of gevaarlijk was, en anders schrijf ik niet. Je ze me dus bv. nooit iemand op de bon weten zetten omdat zijn parkeerticket 2 minuten verlopen is, of omdat hij met één wiel op het troittoir geparkeerd staat. De wet laat verbaliseren op dat moment absoluut toe, maar ik vind dat er ook nog zoiets als het menselijke aspect is.