Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 17:08   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard Slaap kindje slaap

En iedereen laat zich in slaap wiegen, arme wereld.

De politiezone Brussel gaat in Elsene het aantal bewakingscamera's meer dan verdubbelen.

In totaal zullen er dan 214 camera's staan.

De nieuwe camera's komen op strategische plaatsen, zoals de Amerikaanse ambassade, de NAVO en de Europese instellingen.

Volgens de politie hebben de huidige camera's al hun diensten bewezen, onder meer in de zaak-Joe Van Holsbeeck.

Ook bij het terreuralarm dat onlangs werd afgekondigd, spelen de camera's een belangrijke rol.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 16 januari 2008 om 17:19.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:10   #2
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ook bij het terreuralarm dat onlangs werd afgekondigd, spelen de camera's een belangrijke rol.
Wie voelt er zich niet geruster als hij gefilmd wordt? Big Brother is watching You
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:46   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Mij mogen ze filmen op straat, zoveel ze willen.

En mocht een vetzakske erin lukken om mij mijn senten of mijn gsm af te pakken, of de spiegel of ruitenwisser van mijn auto te vandaliseren, of mijn nog niet bestaande gps uit mijn auto te pikken, dan zou het mij plezieren dat de dader(s) gefilmd zouden worden, zowel op de plaats waar ze mij overvielen, als op de plaats waar ze in hunnen auto stappen, zodat hun nummerplaat zeker ook gekend is.

Ze mogen mij zelfs filmen als ik eens meedoe aan een betogingske. Want ook daar pleeg ik geen daden van vandalisme (een tomat of een ei, okee, maar zeker geen steen, zelfs geen steentje ...).

En gijlie ???
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:55   #4
perf
Burger
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 152
Standaard

Ze mogen mij overal filmen. Ik doe niets mis en heb bijgevolg niets te vrezen
perf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 18:42   #5
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie voelt er zich niet geruster als hij gefilmd wordt? Big Brother is watching You
Filosoof is er als de dood voor dat de camera's zijn verrijkende pikkende en messentrekkende vriendjes op de pelicule leggen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 18:53   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mij mogen ze filmen op straat, zoveel ze willen.

En mocht een vetzakske erin lukken om mij mijn senten of mijn gsm af te pakken, of de spiegel of ruitenwisser van mijn auto te vandaliseren, of mijn nog niet bestaande gps uit mijn auto te pikken, dan zou het mij plezieren dat de dader(s) gefilmd zouden worden, zowel op de plaats waar ze mij overvielen, als op de plaats waar ze in hunnen auto stappen, zodat hun nummerplaat zeker ook gekend is.

Ze mogen mij zelfs filmen als ik eens meedoe aan een betogingske. Want ook daar pleeg ik geen daden van vandalisme (een tomat of een ei, okee, maar zeker geen steen, zelfs geen steentje ...).

En gijlie ???
Deze mentaliteit zorgt ervoor dat de bevolking laf en verzadigd word. Geen wonder dat die Marokanen hier zegevieren. We verdienen niet beter.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:02   #7
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Grappig hoe sommigen hier zichzelf in 't zak blijven zetten.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:56   #8
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mij mogen ze filmen op straat, zoveel ze willen.

En mocht een vetzakske erin lukken om mij mijn senten of mijn gsm af te pakken, of de spiegel of ruitenwisser van mijn auto te vandaliseren, of mijn nog niet bestaande gps uit mijn auto te pikken, dan zou het mij plezieren dat de dader(s) gefilmd zouden worden, zowel op de plaats waar ze mij overvielen, als op de plaats waar ze in hunnen auto stappen, zodat hun nummerplaat zeker ook gekend is.
Ze mogen mij zelfs filmen als ik eens meedoe aan een betogingske. Want ook daar pleeg ik geen daden van vandalisme (een tomat of een ei, okee, maar zeker geen steen, zelfs geen steentje ...).

En gijlie ???
Ja natuurlijk, De Schoofzak.

De vraag is alleen : wat gebeurt er dan uiteindelijk mee ?

U weet dat zo goed als ieder ander : de daders worden zo goed als met rust gelaten, er is veel kans dat men dergelijke habbekrats seponeert, en alles bij elkaar mag u zelf voor de schade opdraaien.

Het is nu eenmaal niet anders.

Ikzelf heb ook niets tegen camera's in dergelijke gevallen, maar wat baat dat allemaal als het niet kadert in een véél bredere en efficiëntere aanpak van de zgn. "kleine" (= onbetekenende) criminaliteit ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:03   #9
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Grappig hoe sommigen hier zichzelf in 't zak blijven zetten.
Nog heel even en het verschil tussen 'binnen' en 'buiten' de detentiecentra is helemaal vervaagd. De minste scheve scheet en ge hebt het vlaggen...

Ik wil wedden dat al die brave burgertjes hier geen dag doorkomen zonder minstens één overtreding te begaan. Ge hebt er geen idee van tot op welk niveau ons leven vandaag platbetutteld is.

Slaap lekker...
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:07   #10
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Iedereen verdacht!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:16   #11
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Nog heel even en het verschil tussen 'binnen' en 'buiten' de detentiecentra is helemaal vervaagd. De minste scheve scheet en ge hebt het vlaggen...

Ik wil wedden dat al die brave burgertjes hier geen dag doorkomen zonder minstens één overtreding te begaan. Ge hebt er geen idee van tot op welk niveau ons leven vandaag platbetutteld is.

Slaap lekker...
't Is de waarheid. Helaas.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:17   #12
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Iedereen verdacht!
Niet echt, 't draait eerder om 't hebben van totale controle over de slaafjes.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:18   #13
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Nog heel even en het verschil tussen 'binnen' en 'buiten' de detentiecentra is helemaal vervaagd. De minste scheve scheet en ge hebt het vlaggen...

Ik wil wedden dat al die brave burgertjes hier geen dag doorkomen zonder minstens één overtreding te begaan. Ge hebt er geen idee van tot op welk niveau ons leven vandaag platbetutteld is.

Slaap lekker...
goed gesproken
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:29   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Nog heel even en het verschil tussen 'binnen' en 'buiten' de detentiecentra is helemaal vervaagd. De minste scheve scheet en ge hebt het vlaggen...

Ik wil wedden dat al die brave burgertjes hier geen dag doorkomen zonder minstens één overtreding te begaan. Ge hebt er geen idee van tot op welk niveau ons leven vandaag platbetutteld is.

Slaap lekker...
Met mijne zotte kop bega ik wellicht ieder uur een overtreding.
Toch heb ik nog nooit van mijn leven mijne pas moeten tonen aan een flik (behalve op de luchthaven natuurlijk), en heb ik nog maar één keer mogen blazen als sjoffeur op meer dan 35 jaar rondrijden, en heeft men mij nog maar één keer op ne snelheidsfoto getrokken. (terwijl met mijne moto ... ik doe erg mijn best hoor, ik ben een voorzichtig mens).

Ik voel dus weinig tuttel of weinig slaap.

En ik heb zo'n vermoeden dat sommige anderen hier een probleem hebben dat neigt naar overgevoeligheid van 't een of 't ander.
Een soort agorafobie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:45   #15
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mij mogen ze filmen op straat, zoveel ze willen.

En mocht een vetzakske erin lukken om mij mijn senten of mijn gsm af te pakken, of de spiegel of ruitenwisser van mijn auto te vandaliseren, of mijn nog niet bestaande gps uit mijn auto te pikken, dan zou het mij plezieren dat de dader(s) gefilmd zouden worden, zowel op de plaats waar ze mij overvielen, als op de plaats waar ze in hunnen auto stappen, zodat hun nummerplaat zeker ook gekend is.

Ze mogen mij zelfs filmen als ik eens meedoe aan een betogingske. Want ook daar pleeg ik geen daden van vandalisme (een tomat of een ei, okee, maar zeker geen steen, zelfs geen steentje ...).

En gijlie ???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Ze mogen mij overal filmen. Ik doe niets mis en heb bijgevolg niets te vrezen
Vallen jullie maar in slaap ... bekijk de film in mijn handtekening eens
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:45   #16
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Nog heel even en het verschil tussen 'binnen' en 'buiten' de detentiecentra is helemaal vervaagd. De minste scheve scheet en ge hebt het vlaggen...

Ik wil wedden dat al die brave burgertjes hier geen dag doorkomen zonder minstens één overtreding te begaan. Ge hebt er geen idee van tot op welk niveau ons leven vandaag platbetutteld is.

Slaap lekker...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:29   #17
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Ze mogen mij overal filmen. Ik doe niets mis en heb bijgevolg niets te vrezen
Zou wel mooi zijn als mensen die niets misdoen niets te vrezen hadden. Ik heb daar zo geen vertrouwen in...

Het begint met bovenstaande redenering (cf. quote) en enige tijd later word je opgepakt zonder uitleg of proces. Slippery slope, ik geef het toe. Het is een gevoel, een wantrouwen in een systeem dat draait op de omkering van doel en middel.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:36   #18
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Zou wel mooi zijn als mensen die niets misdoen niets te vrezen hadden. Ik heb daar zo geen vertrouwen in...

Het begint met bovenstaande redenering (cf. quote) en enige tijd later word je opgepakt zonder uitleg of proces. Slippery slope, ik geef het toe. Het is een gevoel, een wantrouwen in een systeem dat draait op de omkering van doel en middel.
Veel fundamenteler zijn de machtsverhoudingen, namelijk het idee dat iemand anders het recht mag hebben om te beslissen of jij al dan niet in fout bent en dat hij / zij jouw mag corrigeren naar zijn / haar eigen termen zonder jouw consultatie. Da's het ware, onderhuidse gevaar, hetgeen dictators toelaat te doen en laten wat hen belieft.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 17 januari 2008 om 14:37.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:51   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met mijne zotte kop bega ik wellicht ieder uur een overtreding.
Toch heb ik nog nooit van mijn leven mijne pas moeten tonen aan een flik (behalve op de luchthaven natuurlijk), en heb ik nog maar één keer mogen blazen als sjoffeur op meer dan 35 jaar rondrijden, en heeft men mij nog maar één keer op ne snelheidsfoto getrokken. (terwijl met mijne moto ... ik doe erg mijn best hoor, ik ben een voorzichtig mens).

Ik voel dus weinig tuttel of weinig slaap.

En ik heb zo'n vermoeden dat sommige anderen hier een probleem hebben dat neigt naar overgevoeligheid van 't een of 't ander.
Een soort agorafobie.
't is uw arisch uiterlijk, slimme ...



Laatst gewijzigd door Anna List : 17 januari 2008 om 14:51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 16:09   #20
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Die camera's dienen om een nakende Vlaamse opstand in de kiem te smoren
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be