Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2018, 00:15   #21
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als verhuurder ben ik van mening dat men als eigenaar zelf bepaalt aan wie men verhuurt.
In deze regio zal ik bv 2 keer nadenken alvorens aan Nederlanders te verhuren (reden=slechte ervaringen die familie en kennissen hadden).

Wat betreft moslims: mijn jongste woont in een woonwijk (vroegere mijn-gemeente) met moslims (jonge gezinnen met kinderen) als buren. Ik ken geen rustiger buurt. In al die jaren nog nooit problemen gehad. In tegendeel.

Pasoske; jij hebt toch veel meegemaakt hoor.
Over alles kun je mee praten. Ik heb vroeger ook zo een oude man gekend in mijn buurt. Al wat iemand vertelde uit eigen belevenissen had die oude ook meegemaakt. Wij vertelden dan ook de zotste en gekste verhalen om hem uit zijn tent te lokken. Wat hij uitzonderlijk zelf niet meegemaakt had en dus niet kon navertellen was voldoende om een negatief standpunt in te nemen. Dus als ik je goed begrijp moet je liefst tussen islamieten gaan wonen die liefst veel kinderen hebben? Anders zal het dus geen rustige buurt zijn waarin je woont? Bedankt voor uw advies! Weeral!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 00:16   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is uiteindelijk eigendom van de verhuurder. De regeltjes die nu opgelegd worden aan verhuurders, da's gewoon van't zotte nietwaar.

dat is volgens mij uw goed recht.

Oh, ik woon in een straat met veel muzels. Weinig gezever hier, de paar keren dat een paar bontkraagjes en ander gespuis met keelschraapaccent het te gortig maakten werd daar paal en perk aan gesteld door de "stamvaders" die geen gezeik aan hun voordeur willen.
Het "probleem" is blijkbaar alleen met testosteron geteisterde rukkende pubers en jong volwassen mannetjes met grootheids/religieuze waanzin.
De Antwerpse NVA heeft de sossen wel goed te kakken gezet met deze.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 00:36   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Pasoske; jij hebt toch veel meegemaakt hoor.
Over alles kun je mee praten. Ik heb vroeger ook zo een oude man gekend in mijn buurt. Al wat iemand vertelde uit eigen belevenissen had die oude ook meegemaakt. Wij vertelden dan ook de zotste en gekste verhalen om hem uit zijn tent te lokken. Wat hij uitzonderlijk zelf niet meegemaakt had en dus niet kon navertellen was voldoende om een negatief standpunt in te nemen. Dus als ik je goed begrijp moet je liefst tussen islamieten gaan wonen die liefst veel kinderen hebben? Anders zal het dus geen rustige buurt zijn waarin je woont? Bedankt voor uw advies! Weeral!
Veel meegemaakt. Dat is relatief hé. te, opzichte van iemand die bijna nooit ergens komt heb ik waarschijnlijk veel meegemaakt. Voor anderen dan weer niet.
Ik merk ook dat gij vanalles leest wat ik niet geschreven heb.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 00:49   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Antwerpse NVA heeft de sossen wel goed te kakken gezet met deze.
Er is geen NVA nodig om salonsossen in hun onderbroek te zetten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 00:51   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Weer hetzelfde liedje... En wat doet het VB buiten praatjes verkopen in zijn cordon? Die praktijktests, maak daar een lachertje van! Kan het echt zo moeilijk zijn om lieden buiten te houden die je niet wil in je huis of appartement? Misschien meer beginnen verhuren via vrienden en kennissen en minder via een agence. En ook die laatsten zullen wel weten hoe het moet zeker?
Lastige, vuile, onvermogende huurders: toch maar normaal dat niemand ze wil! Dat de staat daar ruimtes voor uitzoekt en ze daar onder elkaar de lastposten laat uithangen!
Waarom zouden bepaalde lieden "het recht" hebben om in mijn eigendom te kruipen?
En als je om die reden niet meer voor het NVA gaat stemmen, wie kies je dan wel die aan je wensen zal voldoen? Zal het VB je helpen?
Het VB helpt alleen al door op haar te stemmen, ongeacht of ze nu in een cordon zitten of niet. Het is genoeg dat het VB in aanzienlijke mate stijgt om het de andere doen warm en koud tegelijk te doen krijgen waardoor ze minder geneigd worden aangespoelde te bevoordelen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 09:48   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als verhuurder ben ik van mening dat men als eigenaar zelf bepaalt aan wie men verhuurt.
In deze regio zal ik bv 2 keer nadenken alvorens aan Nederlanders te verhuren (reden=slechte ervaringen die familie en kennissen hadden).

Wat betreft moslims: mijn jongste woont in een woonwijk (vroegere mijn-gemeente) met moslims (jonge gezinnen met kinderen) als buren. Ik ken geen rustiger buurt. In al die jaren nog nooit problemen gehad. In tegendeel.
En gij denkt dat kinderen niet groeien ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 10:41   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als verhuurder ben ik van mening dat men als eigenaar zelf bepaalt aan wie men verhuurt.
Heel juist. Over de rest van uw betoog zullen we wijselijk zwijgen

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 december 2018 om 10:42.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 16:29   #28
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En gij denkt dat kinderen niet groeien ?
En gij denkt waarschijnlijk dat alle moslimkinderen in arme sociale wijken wonen en enkel opgroeien tot ongeletterd janhagel. En dat mijn kinderen zonder nadenken, en zonder voorafgaand contact met de nieuwe buren, in een achtergestelde buurt gaan wonen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 16:40   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En gij denkt waarschijnlijk dat alle moslimkinderen in arme sociale wijken wonen en enkel opgroeien tot ongeletterd janhagel.
Alle is nogal overroepen.
Citaat:
En dat mijn kinderen zonder nadenken, en zonder voorafgaand contact met de nieuwe buren, in een achtergestelde buurt gaan wonen.
Wie weet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 17:02   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En gij denkt waarschijnlijk dat alle moslimkinderen in arme sociale wijken wonen en enkel opgroeien tot ongeletterd janhagel. En dat mijn kinderen zonder nadenken, en zonder voorafgaand contact met de nieuwe buren, in een achtergestelde buurt gaan wonen.
Helemaal niet.
Maar dat uw kinderen, niet zonder voorafgaand contact met de nieuwe buren, ergens gaan wonen geeft mij te denken.
Waarschijnlijk denkt ge dat alle terroristen uit arme sociale wijken komen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 17:39   #31
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Of gewoon geen huizen kopen en verhuren...
dat is hetgeen nu gebeurd
door verhuurders te criminaliseren verkopen ze gewoon

eht resultaat is dat het aanbod huurwoningen drastisch afneemt, zeker in de betaalbare categorie.
blijf over: luxelofts en krotwoningen
doordat het aanbod afneemt en de vraag stijgt gaat de prijs omhoog

systemen via sociale verhuurkantoren of huursubsidies zijn lapmiddelen.
stop met de verhuurder te criminaliseren, bescherm hen tegen huurders en je zult automatisch een stijging vh aantal huurwoningen krijgen.
het blijft hoe dan ook een interessante investering. Op voorwaarde dat ge rotte huurders er snel genoeg uit krijgt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 18:46   #32
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Veel meegemaakt. Dat is relatief hé. te, opzichte van iemand die bijna nooit ergens komt heb ik waarschijnlijk veel meegemaakt. Voor anderen dan weer niet.
Ik merk ook dat gij vanalles leest wat ik niet geschreven heb.
Dan schrijf jij toch waarheden in naam van je jongste zoon die vreedzaam tussen de islamieten woont. Of schrijft jouw zoon misschien in uw plaats?
De dementie kondigt zich aan bij U. Niet meer weten wat je zelfs in deze topic schreef is wel een hoge vorm van dementie.
Bij mij duurt het nog twee dagen voor ik iets vergeet.
Maar bij sommigen gaat het wel vlugger.
Maar soms zijn er uiteraard nog andere oorzaken.
Je hebt er die niet kinds kunnen worden omdat ze dat reeds waren en gebleven zijn sinds hun geboorte. Waaraan het te wijten is bij U weet ik niet met zekerheid. Ik lees uw lectuur niet dikwijls.
En was het wel een belevenis van jouw jongste zoon of heb je weeral iets opgediept uit de partij-statuten ? Je bent er ditmaal wel vroeg bij hoor.
De Marrakech indoctrinatie laat zich reeds voelen.
Maar het gaat natuurlijk veel vlugger als je reeds geïndoctrineerd bent.
Over de oorzaak bij U durf ik mij dan ook niet uitspreken.
Uw geval is te complex.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 december 2018 om 18:47.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 20:56   #33
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat is hetgeen nu gebeurd
door verhuurders te criminaliseren verkopen ze gewoon

eht resultaat is dat het aanbod huurwoningen drastisch afneemt, zeker in de betaalbare categorie.
blijf over: luxelofts en krotwoningen
doordat het aanbod afneemt en de vraag stijgt gaat de prijs omhoog

systemen via sociale verhuurkantoren of huursubsidies zijn lapmiddelen.
stop met de verhuurder te criminaliseren, bescherm hen tegen huurders en je zult automatisch een stijging vh aantal huurwoningen krijgen.
het blijft hoe dan ook een interessante investering. Op voorwaarde dat ge rotte huurders er snel genoeg uit krijgt
Mijn ouders verhuurden jarenlang een appartement tot een huurder het interieur volledig had afgebroken.
Mijn ouders mochten zelfs hun eigen appartement niet binnen. Uiteindelijk de huurder afgebold en wij dan het appartement opgelapt en verkocht. Gedaan met verhuren. Reeds 35 jaar geen last meer van huurders. Zo simpel is dat.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 10:58   #34
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat is hetgeen nu gebeurd
door verhuurders te criminaliseren verkopen ze gewoon

eht resultaat is dat het aanbod huurwoningen drastisch afneemt, zeker in de betaalbare categorie.
blijf over: luxelofts en krotwoningen
doordat het aanbod afneemt en de vraag stijgt gaat de prijs omhoog

systemen via sociale verhuurkantoren of huursubsidies zijn lapmiddelen.
stop met de verhuurder te criminaliseren, bescherm hen tegen huurders en je zult automatisch een stijging vh aantal huurwoningen krijgen.
het blijft hoe dan ook een interessante investering. Op voorwaarde dat ge rotte huurders er snel genoeg uit krijgt
Helaas is het zo dat niet iedere huurder betaald, de woning onderhoudt, dus begrijp ik heel goed dat verhuurders zich beschermen en het liefst een huurder hebben die ze denken te kunnen vertrouwen. Dus iemand met regelmatige inkomsten die op tijd betaald. Wanneer die praktijktesten mogen, zou een nieuwe verhuurder ook contact mogen opnemen met de vorige verhuurder om te horen welk vlees er in de kuip zit.

Dat zou eerlijk zijn, nu worden verhuurders gewoon verplicht ook wanbetalers maar een contract te geven? Ik zou zeggen" geef hen dan het recht om de referentie na te gaan bij de vorige verhuurder, wanneer alles goed ging mag dat geen probleem zijn, maar indien niet heeft de verhuurder het recht dit te weten.

Laatst gewijzigd door alice : 28 december 2018 om 10:59.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:01   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Psst, een OCMW kan ook een huurder van een particuliere woning zijn.
En ik maar denken dat de meeste huurcontracten specifiek vermelden dat onderverhuur niet aanvaardbaar is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:07   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Psst, een OCMW kan ook een huurder van een particuliere woning zijn.
En ik maar denken dat de meeste huurcontracten specifiek vermelden dat onderverhuur niet aanvaardbaar is.
Ja natuurlijk kan dit omdat het OCMW vaak de eigenaar van dat pand is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:11   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja natuurlijk kan dit omdat het OCMW vaak de eigenaar van dat pand is.
Huurder, niet verhuurder. Niet de eerste keer dat een OCMW particuliere appartementen en woningen huurt om er "sukkelaars" in onder te brengen.

Die verhuurders leren dat snel af.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 21:09   #38
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Praktijktests... is dat ook niet een beetje om de bevolking, m.n. bepaalde kiezers, te sussen?
Want hoe weet men nu of iemand effectief op basis van ras, geslacht, enz wordt geweigerd of gewoon op basis van inkomen?
Ik vraag me echt af hoe zo'n tests in de praktijk te werk gaan en of ze wat opleveren.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 21:13   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Men laat eerst Mohamed bellen, en als die de boodschap krijgt dat het pand verhuurd is laat men Joris bellen. Als die wel nog mag komen bezoeken is de verhuurder de pineut. Als die procedure ingevoerd wordt moet je dus wel wat voorzichtig zijnmet je antwoorden en ervan uit gaan dat je zo'n fake call kan binnenkrijgen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 21:18   #40
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Weer hetzelfde liedje... En wat doet het VB buiten praatjes verkopen in zijn cordon? Die praktijktests, maak daar een lachertje van! Kan het echt zo moeilijk zijn om lieden buiten te houden die je niet wil in je huis of appartement? Misschien meer beginnen verhuren via vrienden en kennissen en minder via een agence. En ook die laatsten zullen wel weten hoe het moet zeker?
Lastige, vuile, onvermogende huurders: toch maar normaal dat niemand ze wil! Dat de staat daar ruimtes voor uitzoekt en ze daar onder elkaar de lastposten laat uithangen!
Waarom zouden bepaalde lieden "het recht" hebben om in mijn eigendom te kruipen?
En als je om die reden niet meer voor het NVA gaat stemmen, wie kies je dan wel die aan je wensen zal voldoen? Zal het VB je helpen?
Duh. En facebook.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be