Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2019, 14:44   #361
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
De radicalisering is het resultaat van haatcampagnes door partijen zoals het VB en ook door allerlei oorlogen die het westen gevoerd heeft tegen moslimstaten (en dan nog vooral tegen de progressiefste regimes, die fundamentalisten de bak in kieperden).
Wat die westerse oorlogen tegen moslimstaten betreft, heb je gelijk. Het afzetten van dictators heeft in die landen alleen maar chaos en meer ellende gebracht. Met radicalisering van moslims heeft het VB niks te maken (behalve dat het in hun electorale kaart speelt). Het VB is kunnen groeien op de onvrede van autochtonen die met hun klachten over overlast door een snelgroeiende moslimpopulatie bij de overige partijen (de wegkijkers dus) niet terechtkonden. De radicalisering van de moslimpopulatie is te wijten aan jarenlange salafistische beïnvloeding vanuit Saoudi Arabië (ongemoeid gelaten door - opnieuw - de wegkijkers)
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:46   #362
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De oorzaak voor alle problemen waar moslims mee betrokken zijn is volgens mij nog steeds de neef/nicht inteelt, het maakt ze dom en mentaal gestoord waardoor je van die extreme zaken krijgt.

Je kunt er quasi alles mee verklaren, je eigen kinderen verminken, wreedheden, lage scholing, kweekmachines, hoge medische kosten, misdaad, drugs en algemeen gewoon achterlijk.

Ze durven het niet controleren maar ik ben zeker dat 90% van de moslims in psychiatrie en de gevangenis een product van inteelt zijn.

Idem voor andere cultuurproblemen bij kleine groepen zoals indianen, eilanden en bv Nieuwzeelandse aboriginals. Op het eiland van de muiters van de Bounty hebben ze politie moeten installeren omdat quasi alle meisjes er misbruikt werden, om nu eens een niet-moslim voorbeeld te geven.
Mee eens: het erfenis-hoofdstuk in de koran heeft de moslims inteelt, stilstand en armoede bezorgd.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:47   #363
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
De komische ondertoon in sommige reacties hier doet mij walgen en nog net niet braken.
???
Raar, een komische ondertoon in forumreacties doet mij gewoonlijk glimlachen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:56   #364
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het afzetten van dictators heeft in die landen alleen maar chaos en meer ellende gebracht.
Het is een naïeve illusie te denken dat Europa in de business zit van landen te "bevrijden van dictators" te vergelijken met het toejuichen van een ordinaire dief die zich voorstelt als Robin Hood.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:22   #365
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Ons" monster?

Dan kunnen we vanaf nu met 'n gerust hart stellen dat islamitische terroristen "hun" monsters zijn?
Uiteraard !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:28   #366
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Toch wel. Zoals ik opmerkte was de wil om te integreren bij de immigranten vroeger veel groter dan nu.

De radicalisering is het resultaat van haatcampagnes door partijen zoals het VB en ook door allerlei oorlogen die het westen gevoerd heeft tegen moslimstaten (en dan nog vooral tegen de progressiefste regimes, die fundamentalisten de bak in kieperden).
Best dat wij zo haatdragend niet zijn.

Jeruzalem, het Mekka van de christenen op Europa veroverd.
Diep tot in Frankrijk doorgedrongen alvorens tot staan te zijn gebracht. Eeuwen op de Balkan en tot aan de poorten van Wenen huis gehouden.

Och ja, tussen door, na eeuwen van islamitische aanvallen en voor opnieuw eeuwen van islamitische aanvallen op Europa, hadden we ook een paar kruistochten in een krampachtige poging om wat verloren ging terug te verkrijgen.

Daar zijn ze naar het schijnt ook al 1000 jaar boos om...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 15:48.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:31   #367
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Wat die westerse oorlogen tegen moslimstaten betreft, heb je gelijk. Het afzetten van dictators heeft in die landen alleen maar chaos en meer ellende gebracht. Met radicalisering van moslims heeft het VB niks te maken (behalve dat het in hun electorale kaart speelt). Het VB is kunnen groeien op de onvrede van autochtonen die met hun klachten over overlast door een snelgroeiende moslimpopulatie bij de overige partijen (de wegkijkers dus) niet terechtkonden. De radicalisering van de moslimpopulatie is te wijten aan jarenlange salafistische beïnvloeding vanuit Saoudi Arabië (ongemoeid gelaten door - opnieuw - de wegkijkers)
Vraag maar eens aan de Belg/Europeaan hoeveel er instemden met de aktie van hun respectievelijke regering om zich te gaan moeien in Lybië/Syrië/ Afganistan.....In plaats van ze ginder in eigen nat te laten stoven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:36   #368
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is in deze omstandigheden een vorm van respect.
Hoe kan je dat uitleggen aan mensen als jij die dat woord en zelfs het concept niet kunnen begrijpen?

Als Guy D'haeseleer in de dender pist, drinken ze dat blijkbaar ongefilterd op in Aalst.

Het verbruik van varkensvlees steeg tijdelijk ook onder de moslimbevolking na 9/11 en de Bataclan. En Zaventem. En Charlie Hebdo. En Nice.

Respect, man.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 maart 2019 om 15:36.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:41   #369
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Maar diens huis hebben de migranten niet gestolen of plat gebombardeerd. Toch wel een hemelsbreed verschil.
Is het huis van Dimitri Bontinck ook gebombardeerd geweest?

Anders vrees ik dat ik ergens niet begrijp wat Jejoen en zoveel andere bekeerlingen tot geweld aanzet.

In Soedan hebben de Janjaweed-milities decennia aan een stuk christenen vermoord, gekruisigd en verjaagd.

1 miljoen christelijke Armeniërs werden over de kling gejaagd door islamitische bezetters.

Ik weet niet wat jij allemaal leest, maar ik heb geen weet van wraakacties van christelijke terroristen uit pakweg Zwitserland of Polen die hierom moslims zijn gaan vermoorden. Toen niet, nu niet.

Dan zijn er 2 mogelijkheden: ofwel gun je moslims de zotste dingen omdat ze nu eenmaal, je zult het niet graag toegeven, in jouw ogen wat onbeschaafder zijn in hun reacties dan niet-moslims, zelfs al wonen ze hier al generaties of gaat het om bekeerlingen.

Zoiets in de trend van "meer kunnen we er niet van verwachten" - wat overigens een sluimerende racistische reflex is waarvan veel progressieven zich maar niet bewust van lijken te komen.

Ofwel besef je het wel en ben je een ongelofelijke hypocriet.

Het moet echt één van beiden zijn, er is geen derde mogelijkheid.

Tenzij je echt helemaal niet nadenkt over wat je poneert natuurlijk...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:46   #370
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Correct. De meeste Arabische landen zijn relatief jong. Hun onafhankelijkheid hebben ze midden twintigste eeuw van hun Britse en Franse overheersers gekregen. Arabische leiders werden/worden naar believen geplaatst en afgezet. Zolang de concessies maar in Westerse handen blijven kan het ons niet schelen wat er in die landen gebeurt. Onze rechtstreekse en onrechtstreekse bemoeienissen hebben voor miljoenen doden gezorgd. Dat een klein aantal nutcases ons daarvoor verantwoordelijk houden en meent naar een evenwicht in de bodycount te streven aan de hand van terrorisme is dus niet verwonderlijk.
Heb je al eens gekeken hoe lang die Britten en Fransen daar eigenlijk hebben gezeten?

De Ottomanen hebben daar toch wel een flink stuk langer gezeten en het is nu niet dat de Arabieren dol waren op die bezetting.

Maar ja, het westen is altijd foei en dus vergeten we dat maar nietwaar?

Moslims die andere moslimlanden bezetten en moslims die andere moslims vermoorden, dat valt allemaal in het niets bij de vreselijke misdaden van die 40 jaar westerse bezetting.

Wat braak ik toch van die voortdurende, lichtzinnige hypocrisie hier.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 15:47.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:56   #371
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
even voor de zekerheid ... is dit goedpraten van IS terreur ?
Sommigen hier zijn zo ver heen in hun white guilt dat ze niet meer in staat zijn helder na te denken.

Een Marokkaan die 3 generaties in Molenbeek woont blaast zich op in Parijs?


Ja jong, we hebben ZIJN huis gebombardeerd in Timboektoe of Verweggistan.

Een Amerikaanse blanke bekeerling wordt in Nederland opgepakt tijdens het beramen van een aanslag?

Ja jong, die heeft de kruistochten nog niet verteerd, wat er toen allemaal is gebeurd, en dat waren wij hé?


Er lopen steeds meer Rik Coolsaets rond op deze planeet.

Knettergek, wars van elke realiteitszin en zelfhaat als levensdoel.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 15:56.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:13   #372
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
De radicalisering is het resultaat van haatcampagnes door partijen zoals het VB en ook door allerlei oorlogen die het westen gevoerd heeft tegen moslimstaten (en dan nog vooral tegen de progressiefste regimes, die fundamentalisten de bak in kieperden).
Bron?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:13   #373
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Heb je al eens gekeken hoe lang die Britten en Fransen daar eigenlijk hebben gezeten?

De Ottomanen hebben daar toch wel een flink stuk langer gezeten en het is nu niet dat de Arabieren dol waren op die bezetting.

Maar ja, het westen is altijd foei en dus vergeten we dat maar nietwaar?

Moslims die andere moslimlanden bezetten en moslims die andere moslims vermoorden, dat valt allemaal in het niets bij de vreselijke misdaden van die 40 jaar westerse bezetting.

Wat braak ik toch van die voortdurende, lichtzinnige hypocrisie hier.
Ik heb het alleen over feiten die ik tijdens mijn leven geobserveerd heb. De hypocrisie komt eerder van jou die mordicus de Westerse betrokkenheid ontkent. Ben je vergeten welke leiders voorop liepen om Khaddafi en Assad af te zetten? Om nog maar te zwijgen van de twee frontale oorlogen tegen Irak. Het zijn de doden van de laatste dertig, veertig jaar waar nu malafide sujetten rekenschap om vragen. Diezelfde sujetten rekenen de dodentallen in Bosnië en Afghanistan ook daartoe. De aanslagen van de laatste jaren zijn een reactie daarop. Braak daar maar eens om.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:15   #374
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het verbruik van varkensvlees steeg tijdelijk ook onder de moslimbevolking na 9/11 en de Bataclan. En Zaventem. En Charlie Hebdo. En Nice.

Respect, man.

Hou je de score bij en mag je pas respect tonen als team White Power voor staat in de score?

Respect voor je inspanning. Het moet veel werk kosten.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 maart 2019 om 16:15.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:22   #375
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hou je de score bij en mag je pas respect tonen als team White Power voor staat in de score?

Respect voor je inspanning. Het moet veel werk kosten.
Wat het aantal terreuraanslagen betreft denk ik dat de white man dit niet meer kan bijbenen. De score bijhouden heeft dus niet veel zin.

U mag respect betonen voor mijn inspanning. Maar als respect niet van 2 kanten hoeft te komen dan brengt dit ook weinig zoden aan de dijk. Als u zich echter graag insmeert met vaseline, wie ben ik dan om u tegen te houden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:25   #376
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Eén van de problemen van 'terrorisme' is dat er geen internationaal aanvaarde definitie is. Met het gevolg dat de ene het over 'terroristen' heeft, en de andere over 'vrijheidstrijders'...
Uiteraard, het is alsof men de "goeien" en de "slechten" in een oorlog een internationale definitie zou willen geven. Men weet dat pas na de oorlog. De winnaars zijn de goei, de verliezers, de slechten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:28   #377
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik heb het alleen over feiten die ik tijdens mijn leven geobserveerd heb. De hypocrisie komt eerder van jou die mordicus de Westerse betrokkenheid ontkent. Ben je vergeten welke leiders voorop liepen om Khaddafi en Assad af te zetten? Om nog maar te zwijgen van de twee frontale oorlogen tegen Irak. Het zijn de doden van de laatste dertig, veertig jaar waar nu malafide sujetten rekenschap om vragen. Diezelfde sujetten rekenen de dodentallen in Bosnië en Afghanistan ook daartoe. De aanslagen van de laatste jaren zijn een reactie daarop. Braak daar maar eens om.
Ssstttt... zoiets mag je niet luidop zeggen.
Het immers altijd hun schuld.
Wij, het Westen, wij wassen onze handen, zoals gewoonlijk, in de onschuld hé.
Maar het geheel eens objectief proberen te bekijken, dat lukt hen niet precies.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:30   #378
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat het aantal terreuraanslagen betreft denk ik dat de white man dit niet meer kan bijbenen. De score bijhouden heeft dus niet veel zin.

U mag respect betonen voor mijn inspanning. Maar als respect niet van 2 kanten hoeft te komen dan brengt dit ook weinig zoden aan de dijk. Als u zich echter graag insmeert met vaseline, wie ben ik dan om u tegen te houden.
Als een White Man zijn moordlust wil botvieren of mensen terroriseren dan neemt hij dienst in het leger. Dan kan hij naar hartelust ongestraft ragheads afknallen. Het zijn de moslims die tevergeefs de score proberen in balans te brengen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:32   #379
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Als een White Man zijn moordlust wil botvieren of mensen terroriseren dan neemt hij dienst in het leger. Dan kan hij naar hartelust ongestraft ragheads afknallen. Het zijn de moslims die tevergeefs de score proberen in balans te brengen.
Die hebben ons eigenlijk niet nodig, die moorden elkaar al voldoende uit.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 16:34   #380
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Als een White Man zijn moordlust wil botvieren of mensen terroriseren dan neemt hij dienst in het leger. Dan kan hij naar hartelust ongestraft ragheads afknallen. Het zijn de moslims die tevergeefs de score proberen in balans te brengen.
Wiens schuld is het dat het Ottomaanse Rijk de zieke man van Europa werd? De geschiedenis had ook een beetje anders kunnen lopen he. Enne, moslims die moslims ombrengen omdat ze toevallig shiiet zijn of soeniet, telt dat ook mee in die score?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be