Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2019, 00:51   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het Blok is dan ook uitschot... Wat is het probleem met de zaken te benoemen hoe ze zijn ?
Ok, definieer het dan eventjes. Wat bedoelt u in politiek opzicht dan wel "uitschot" en welke bewijzen kunt u aandragen?

Eens kijken of u in staat bent verder te gaan dan wat getier en geroep...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 10:21   #42
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik zou willen aanvullen;

Als het VB in strijd met de wet zou handelen zouden ze buiten de wet gesteld zijn. Aangezien dat niet zo is is het stellen van een cordon sanitair een onwettelijke discriminatie.

't Paterke van Hasselt heeft ooit gezegd," Het VB zal nooit in zijn eentje 50 % of meer behalen en dat heeft de aanzet geweest tot het cordon sanitair.
.
Ongelofelijk wat hier allemaal bijgesleurt.
Voor een normale zaak van fatsoen dat het CS is.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 11:11   #43
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ongelofelijk wat hier allemaal bijgesleurt.
Voor een normale zaak van fatsoen dat het CS is.
Wie sleurt er hier?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 11:53   #44
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wie sleurt er hier?

Oei!! Er wordt hier zelfs gesproken over fatsoen.
De tijden gaan veranderen. Binnenkort gaan de straten vol hangen met bordjes waarop staat : "De partij met fatsoen" of zelfs "De man of vrouw met fatsoen".
Ik heb het ooit zelfs geweten in mijn toenmalige gemeente dat alle borden en zelfs bomen volgeplakt waren met pamfletten waarop een onnozele kop prijkte met daaronder de tekst "De man met het hart". Moet kunnen.
Liegen mag!

Laatst gewijzigd door werkman : 18 februari 2019 om 11:54.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 12:07   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tja, ken jij een politieke regel die bepaalt dat een partij niet mag kiezen met welke andere partij(en) zij in zee wenst te gaan?
Dat is het nu net. Door het invoeren van die schutskring kunnen de partijen gewoonweg niet meer volledig vrij kiezen. Ze leggen zichzelf een ondemocratische beperking op. Ondemocratisch omdat ze, wat het VB betreft, bewust de verkiezingsuitslag negeren. Alleen reeds het feit dat je het idee van een schutskring nergens elders in Europa terugvindt en dat er aldaar met onbegrip wordt op gereageerd zegt meer dan genoeg. Only in the Mickey Mouse state of Belgium.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:09   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Natuurlijk !
Ooit haalde het VB 33% in Vlaanderen !!!
In Vlaanderen of in Antwerpen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:35   #47
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is het nu net. Door het invoeren van die schutskring kunnen de partijen gewoonweg niet meer volledig vrij kiezen. Ze leggen zichzelf een ondemocratische beperking op. Ondemocratisch omdat ze, wat het VB betreft, bewust de verkiezingsuitslag negeren. Alleen reeds het feit dat je het idee van een schutskring nergens elders in Europa terugvindt en dat er aldaar met onbegrip wordt op gereageerd zegt meer dan genoeg. Only in the Mickey Mouse state of Belgium.
De verkiezingsuitslag wordt absoluut niet genegeerd: het VB krijgt het aantal zetels en mandatarissen en medewerkers waarop het recht heeft op basis van de verkiezingsuitslag. En indien het VB ooit een absolute meerderheid haalt, zal het ook kunnen besturen/regeren. Vandaag heeft het VB trouwens de mogelijkheid om haar rol als politieke oppositie te spelen.

Daar is niks ondemocratisch aan.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 21:20   #48
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De verkiezingsuitslag wordt absoluut niet genegeerd: het VB krijgt het aantal zetels en mandatarissen en medewerkers waarop het recht heeft op basis van de verkiezingsuitslag. En indien het VB ooit een absolute meerderheid haalt, zal het ook kunnen besturen/regeren. Vandaag heeft het VB trouwens de mogelijkheid om haar rol als politieke oppositie te spelen.

Daar is niks ondemocratisch aan.


Ik wil U wel geloven als democraat dan.
Maar laten we een spelletje spelen.
Bij de volgende verkiezingen spelen we vogelpik voor de verkiezingen en de partij die prijs heeft zetten we in het cordon en we spreken af dat niemand nog voor die partij stemt. Reden? Niks reden.
Ik wil het democratisch gehuil niet horen dat zal opgaan.
Zeker mocht het een Waalse partij betreffen.
Wat hier bezig lijkt is gewoon een verdelen van de Vlaamse opties naar rechtvaardigheid. En aangezien Vlamingen moeten slim worden en de realiteit zien zoals ze is zal het er nooit van komen.
Het is al diverse keren bewezen dat Vlamingen zowel als hun leiders gewoon kruipende zakken zijn.
En het eigenaardige is dat ik er nog mee moet lachen dat het zo is.
Ik heb vroeger gedacht dat er van een dom volk iets te maken viel maar die tijd is reeds lang voorbij. Ik heb er of wil er niks meer mee te maken hebben. Die rotmentaliteit ligt mij niet. Ik ben hier wel geboren maar niet verankerd aan de bodem. De volgende generatie mag het beter doen.
Ze mogen proberen den berg op te kruipen die ze zelf hebben aangelegd.
Misschien lukt het ooit. We zijn toch kruipers!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 21:32   #49
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.029
Standaard

wanneer ons stemrecht ipv stemplicht
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 21:37   #50
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is normaal dat er om de 5 jaar verkiezingen zijn.

Wat het resultaat gaat zijn: nog meer versplintering en nog meer kleine partijen.
Het is dringend tijd dat er een kiesdrempel van 10% ingebouwd wordt.
2. Verkiezingen moeten er wel zijn.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 21:38   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De verkiezingsuitslag wordt absoluut niet genegeerd: het VB krijgt het aantal zetels en mandatarissen en medewerkers waarop het recht heeft op basis van de verkiezingsuitslag. En indien het VB ooit een absolute meerderheid haalt, zal het ook kunnen besturen/regeren. Vandaag heeft het VB trouwens de mogelijkheid om haar rol als politieke oppositie te spelen.

Daar is niks ondemocratisch aan.
Wat u hier allemaal aanbrengt, is ook niet het punt van kritiek dat geuit wordt als het om het CS gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 22:00   #52
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Waarom gaan stemmen? Volgens de media heeft de N-VA reeds de verkiezingen gewonnen, nog voor ze plaatsvinden
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 22:14   #53
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Waarom gaan stemmen? Volgens de media heeft de N-VA reeds de verkiezingen gewonnen, nog voor ze plaatsvinden

Ga jij zou graag kiezen?
Wel ik zal een tip geven.
Ons gemeentebestuur was er reeds voor de verkiezingen.
Spijtig maar die stomme kiezers dachten er anders over.
Vervelend natuurlijk.
Heb je nog goesting om te gaan kiezen? Of is het van moeten?
Trouwens kiezen mag je nooit.
Je mag alleen bevestigen wat anderen reeds hebben gekozen.
Snap je?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 23:13   #54
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik wil U wel geloven als democraat dan.
Maar laten we een spelletje spelen.
Bij de volgende verkiezingen spelen we vogelpik voor de verkiezingen en de partij die prijs heeft zetten we in het cordon en we spreken af dat niemand nog voor die partij stemt. Reden? Niks reden.
Ik wil het democratisch gehuil niet horen dat zal opgaan.
Zeker mocht het een Waalse partij betreffen.
Er zal inderdaad véél gehuil zijn
En dat in den trend van : waarom wij ? Wij hebben toch niks misdaan of hebben toch niet zo'n uitmuntend afwijkend programma
Dit eens temeer omdat je vooropstelt dat er geen enkele reden vooraf is op opgegeven....dat in schril contrast met het VB hé (ongeacht of dat nu al dan niet terecht zou zijn )

...en verder zou op al de verdere bautade uitspraken en commentaar/zever vanuit die ongelukkige partij even passend weerwerk worden geleverd.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 00:44   #55
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
De burger mag, moet zelfs, binnen kort weer eens gaan vertellen wie hij aan de macht wil hebben.

Straks worden we weer bestookt met politieke debatten die vooral slechts één doel hebben, de burger ervan overtuigen dat een stem voor het Vlaams Belang een verloren stem zou zijn.

Nochtans is de keuze voor de rechtsgezinde kiezer uiterst beperkt.

Er zijn eigenlijk slechts twee partijen in Vlaanderen,... het Vlaams Belang en andere. "Andere", omdat het hier "allen tegen één" en "één tegen allen" is.

Die "allen" gebruiken wel wat verschillende koosnaampjes waarmee ze naar de kiezer trekken maar eens de verkiezing heeft plaatsgevonden kruipen ze als een stel politieke hoeren weer samen om één grote partij te vormen.

Wie rechts wil stemmen heeft dus slechts één enkele keuze en dat is nu net het Vlaams Belang. Iedere andere rechtse stem komt uiteindelijk automatisch weer bij links terecht. Dat zijn voor hen die rechts wil stemmen, pas echt verloren stemmen.

Wie niet Vlaams Belang stemt zal ondervinden dat hij weer maar eens bij de neus genomen is omdat eender hoe het weer terug de zelfde mensen,... mensen die door hem of haar werden weggestemd,... terug opnieuw aan de macht zullen komen. "Echt verloren stemmen dus".

Dat maakt dat de kiezer, die op één van de andere stemt, eigenlijk evengoed thuis in zijn bed had kunnen blijven liggen. Met of zonder zijn stem alles zal, zoals in het verleden al zo dikwijls gebleken is, weer voor de zoveelste keer bij het oude blijven. De zelfde bende nietsontziende zakkenvullers die weer opnieuw aan de teugels plaatsnemen en die schaamteloos alles boven de hoofden van de burger beslissen onder het mom dat ze een mandaat gekregen hebben van de kiezer.

Heel handig gaan de politici van links de komende tijd de kiezer weer trachten te overtuigen hoe zinloos het is om op het Vlaams Belang te stemmen vanwege het cordon.

Laat dat cordon nu juist de best mogelijke rede zijn om WEL Vlaams Belang te stemmen.

Wie een rechts bestuur wil moet beseffen dat, door geen van de andere ooit het cordon zal doorbroken worden. De enige die het cordon kunnen en moeten doorbreken is de kiezer zelf en juist daarom is een stem op het Vlaams Belang geen verloren stem maar een zeer noodzakelijke stem.

Stemmen op het NV-A, in de idee van rechts gestemd te hebben, moet nu stilaan toch wel duidelijk zijn dat dit juist de meest verloren stemmen zijn.

Het N-VA is niet meer of minder dan een politieke hoer waarvan al haar stemmen uiteindelijk bij links belanden. Vóór de verkiezing haalt ze haar bestofte rechtse programmapunten nogmaals van het schap om ze na de verkiezing weer even snel terug op te bergen.

Daarom,... zij die rechts aan de macht willen,... laat u niet meer bij de neus nemen. Zorg er voor dat uw stem voor rechts ook daadwerkelijk naar rechts gaat en geef op zijn minst uiting van uw ongenoegen ten aanzien van het ondemocratische cordon.
In Venezuela zijn de linksen ook aan de macht infaltie rond de 10.000.000% per jaar en het uitschot regeert op straat.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 02:10   #56
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
2. Verkiezingen moeten er wel zijn.
Verklaar uw nader , aub ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:11   #57
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Er zal inderdaad véél gehuil zijn
En dat in den trend van : waarom wij ? Wij hebben toch niks misdaan of hebben toch niet zo'n uitmuntend afwijkend programma
Dit eens temeer omdat je vooropstelt dat er geen enkele reden vooraf is op opgegeven....dat in schril contrast met het VB hé (ongeacht of dat nu al dan niet terecht zou zijn )

...en verder zou op al de verdere bautade uitspraken en commentaar/zever vanuit die ongelukkige partij even passend weerwerk worden geleverd.

Ik ben geen aanhanger van gelijk welke partij; dus ook niet van het VB.
Maar je merkt wel op dat ik voorstelde gelijk welke partij in het CS te stellen zonder één enkele reden vooraf op te geven.
En dan volgt uw opmerking dat mijn voorstel dus in schril contrast is met hetgeen het VB overkomt.
Kijk als er redenen zijn om van een schril contrast te spreken is er het gerecht. Als er dus geen redenen zijn om tot een uitspraak te komen dan moeten de politiekers ook hun handen thuishouden.
Want dan wordt het onrecht.
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:11   #58
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Er zal inderdaad véél gehuil zijn
En dat in den trend van : waarom wij ? Wij hebben toch niks misdaan of hebben toch niet zo'n uitmuntend afwijkend programma
Dit eens temeer omdat je vooropstelt dat er geen enkele reden vooraf is op opgegeven....dat in schril contrast met het VB hé (ongeacht of dat nu al dan niet terecht zou zijn )

...en verder zou op al de verdere bautade uitspraken en commentaar/zever vanuit die ongelukkige partij even passend weerwerk worden geleverd.

Ik ben geen aanhanger van gelijk welke partij; dus ook niet van het VB.
Maar je merkt wel op dat ik voorstelde gelijk welke partij in het CS te stellen zonder één enkele reden vooraf op te geven.
En dan volgt uw opmerking dat mijn voorstel dus in schril contrast is met hetgeen het VB overkomt.
Kijk als er redenen zijn om van een schril contrast te spreken is er het gerecht. Als er dus geen redenen zijn om tot een uitspraak te komen dan moeten de politiekers ook hun handen thuishouden.
Want dan wordt het onrecht.
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 15:06   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
In Venezuela zijn de linksen ook aan de macht infaltie rond de 10.000.000% per jaar en het uitschot regeert op straat.
Wanneer was je laatst in Venezuela ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 15:53   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat u hier allemaal aanbrengt, is ook niet het punt van kritiek dat geuit wordt als het om het CS gaat.
Misschien niet volgens jou, wel volgens de forummer op wie ik antwoord.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be