Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari "België staat centraal in het leven van deze 31-jarige Brusselse advocaat. Omdat de profilering op het vlak van unitarisme uitbleef binnen Vivant koos hij de moeilijkste weg, een eigen partij oprichten. Sinds juli 2002 is hij dan ook de nationale voo

 
 
Discussietools
Oud 25 februari 2004, 16:39   #41
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter

Als voor u "beter" bestuur alleen op Vlaams niveau kan, zitten we wel in een vicieuze cirkel. Wetten worden best op een zo hoog mogelijk niveau gestemd (België, Europa). De uitwerking ervan kan overgelaten worden aan de provincies die een stuk dichter bij de burgers staan dan de zeer kunstmatige gewesten.
Dat is Uw visie. Mijn vraag was wat U zou doen als een internationale, onafhankelijke instantie zou concluderen dat een bepaalde taak beter naar de gewesten zou worden overgedragen. Kiest U dan voor een ideologisch standpunt, of voor een pragmatisch? Graag een duidelijk antwoord.
Een pragmatisch. Ik dacht dat dit reeds gezegd was, wij stellen goed bestuur voorop. Duidelijker kan het niet.

Maar de titel is niet voor niets "Wat als..." , immers, de eerste persoon die zal kunnen bewijzen dat een bepaald niveau alleenrecht heeft op kost-effectief en efficiënt bestuur, moet nog geboren worden, vrees ik.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 25 februari 2004, 19:06   #42
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Dat zal nooit "onomstotelijk" vaststaan. Dus met die hypothese houden wij geen rekening.
Uw ganse programma is gebaseerd op de gok, de pure gissing en hoop dat het in een unitair België beter zal gaan. U gaat immers naar een volledig nieuwe indeling van de staatsstructuur die er nog nooit is geweest. Het is uit één grote "ALS" opgebouwd, als het ware...

En nu gaat u vertellen dat u met niets rekening wil houden dat niet onomstotelijk vaststaat? Consequent hoor.
Geldt datzelfde niet voor uw NVA-programma? Als je wil, elk programma dat nog niet is gerealiseerd is een gok.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 25 februari 2004, 19:10   #43
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter

Als voor u "beter" bestuur alleen op Vlaams niveau kan, zitten we wel in een vicieuze cirkel. Wetten worden best op een zo hoog mogelijk niveau gestemd (België, Europa). De uitwerking ervan kan overgelaten worden aan de provincies die een stuk dichter bij de burgers staan dan de zeer kunstmatige gewesten.
Dat is Uw visie. Mijn vraag was wat U zou doen als een internationale, onafhankelijke instantie zou concluderen dat een bepaalde taak beter naar de gewesten zou worden overgedragen. Kiest U dan voor een ideologisch standpunt, of voor een pragmatisch? Graag een duidelijk antwoord.
Ik heb hier reeds op geantwoord. Maar ik zal het nog meer preciseren. Indien een internationale organisatie zo iets zegt, wil dat waarschijnlijk zeggen dat zij vindt dat er meer decentralisatie moet komen in België om rekening te houden met de verschillende sociaal-economische toestanden in de verschillende delen van België. Maar zij baseert zich dan ook op de zeer kunstmatige indeling van België zoals die van bovenaf aan de bevolking werd opgelegd. We hoeven ons dus niet strikt aan het begrip "gewesten" te houden, maar gewoon decentralisatie invoeren en dat kan minstens efficiënt op basis van de provincies. Waarom niet eigenlijk?
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 25 februari 2004, 20:17   #44
BENNY
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 10
Standaard

Bij de staatshervormingen is men steeds met het argument van beter bestuur afgekomen. Ik merk dat er van dat beter bestuur niet veel in huis komt.

Kijk maar naar de problematiek van de nachtvluchten en DHL. De beslissing zouden veel eenvoudiger zijn als ze kunnen genomen worden op één niveau.

Kijk maar naar de overstromingen die we de vorige jaren hebben gehad.
In Geraardsbergen staat men met zijn voeten in het water. De oplossing ligt over de taalgrens. Waarom zou het ene gewest investeren om een probleem te verhelpen in het andere gewest. Eén regering, dan stelt dit probleem zich niet.

Kijk maar naar de problematiek rond de mestverwerking.

Kijk maar naar de problematiek rond de voedselveiligheid.
Men hevelt de bevoegheden over naar de gewesten en dan richt men een federaal agentschap op. Begrijpen wie begrijpen kan.

Eén land, Eén regering.
BENNY is offline  
Oud 26 februari 2004, 07:51   #45
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

Dat is Uw visie. Mijn vraag was wat U zou doen als een internationale, onafhankelijke instantie zou concluderen dat een bepaalde taak beter naar de gewesten zou worden overgedragen. Kiest U dan voor een ideologisch standpunt, of voor een pragmatisch? Graag een duidelijk antwoord.
Ik heb hier reeds op geantwoord. Maar ik zal het nog meer preciseren. Indien een internationale organisatie zo iets zegt, wil dat waarschijnlijk zeggen dat zij vindt dat er meer decentralisatie moet komen in België om rekening te houden met de verschillende sociaal-economische toestanden in de verschillende delen van België. Maar zij baseert zich dan ook op de zeer kunstmatige indeling van België zoals die van bovenaf aan de bevolking werd opgelegd. We hoeven ons dus niet strikt aan het begrip "gewesten" te houden, maar gewoon decentralisatie invoeren en dat kan minstens efficiënt op basis van de provincies. Waarom niet eigenlijk?
En als die studie zou zeggen dat zoiets op basis van gewesten moet?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 26 februari 2004, 20:20   #46
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Tja, wat als een studie zegt dat racisme moet? Wordt u dan opeens racist?
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 28 februari 2004, 16:39   #47
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Waarom dat moet weet ik niet. Dat het grotendeels wel zo is, is eveneens onverklaarbaar.

Lees anders vandaag nog maar eens de Metro, over het ziekteverzuim bij de Post. Men heeft de cijfers per provincie gerangschikt (om de BUB ter wille te zijn?), en raad eens hoe de stijgende lijn weer gaat?
Aan de ene kant de Vlaamse provincies op een rijtje, dan volgen alle Waalse provincies. Zonder onderscheid.

Wie dan nog roept dat de provinciale verschillen groter zijn dan de gewestelijke, moet nodig eens wat meer buitenkomen.
Kan u die cijfers hier eens publiceren, indien u erover beschikt tenminste?
Ik heb ze uitgeknipt, maar ondertussen alweer verloren. Maar ik neem aan dat hier nog Metro-lezers zitten?
zorroaster is offline  
Oud 28 februari 2004, 16:55   #48
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Kan u die cijfers hier eens publiceren, indien u erover beschikt tenminste?
Ik heb ze uitgeknipt, maar ondertussen alweer verloren. Maar ik neem aan dat hier nog Metro-lezers zitten?
Ik heb die cijfers ook gezien.

Citaat:
Uw reactie dient minstens 50 karakters te bevatten.
Komt dik in orde!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 29 februari 2004, 17:08   #49
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Nu hebben we die cijfers nog altijd niet...

Ik wed dat men eruit kan afleiden dat er wel degelijk provinciale verschillen zijn.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 29 februari 2004, 17:56   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Ik wed dat men eruit kan afleiden dat er wel degelijk provinciale verschillen zijn.
Het nieuwe speelgoedje van Hans: de provincies... En als nu eens duidelijk zou worden dat er in Vlaamse provincies een gelijkaardige trend is, en in de Waalse een andere?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:35   #51
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Nu hebben we die cijfers nog altijd niet...

Ik wed dat men eruit kan afleiden dat er wel degelijk provinciale verschillen zijn.
Vandaag was het in het nieuws (ondermeer de Standaard).

50 karakters zijn niet rap gevuld in welles-nietes discussies.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be