Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2016, 10:08   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Wat vind je van de verborgen fortuinen van de mondiale elite?

Wat vind je van de verborgen fortuinen van de mondiale elite?

Dit is een vraagstelling die je zelf kan beantwoorden hier:

http://www.theguardian.com/news/2016...e-global-elite

Vragen V en mijn antwoorden A:


V How do the Panama papers make you feel about your politicians and the global elite?

A As long as there's nothing illegal, there's nothing to feel angry about. Except that financial paradises should be obliterated


V Are the implications of the Panama papers clear or are there certain areas you want to hear more about?*

A I would like to hear more about strictly illegal use of tax heavens and less about legal use of it.

V Are you hopeful that the leaks will help change the way people use offshore tax havens?*

A Yes
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 10:18   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Wat zou ik daar van moeten vinden? Er wordt al tientallen jaren van dit systeem gebruik gemaakt. Iedereen weet het. Alle banken informeren hun klanten hier over.
En alle weerwerk van de overheid heeft er enkel voor gezorgd dat het eerst niet meer in de Meeste Europese landen voorkwam, dan niet meer in landen zoals Luxemburg en daarna niet meer in Zwitserland...
En blij dat ik hierover ben als belastingbetaler want nu is het enige verschil dat het economisch surplus nu niet meer in de zakken van Europese bankiers en advocaten terechtkomt maar ver buiten Europa de economie van onze economische concurrenten gaat versterkten... Ten nadele van de onze...
Hoera!
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 10:24   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wat zou ik daar van moeten vinden? Er wordt al tientallen jaren van dit systeem gebruik gemaakt. Iedereen weet het. Alle banken informeren hun klanten hier over.
En alle weerwerk van de overheid heeft er enkel voor gezorgd dat het eerst niet meer in de Meeste Europese landen voorkwam, dan niet meer in landen zoals Luxemburg en daarna niet meer in Zwitserland...
En blij dat ik hierover ben als belastingbetaler want nu is het enige verschil dat het economisch surplus nu niet meer in de zakken van Europese bankiers en advocaten terechtkomt maar ver buiten Europa de economie van onze economische concurrenten gaat versterkten... Ten nadele van de onze...
Hoera!
Het is de te-ver-van-ons-bed show dus dat het probleem is?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 10:44   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is de te-ver-van-ons-bed show dus dat het probleem is?

Het is nog altijd mogelijk je in België zelf zwaar persoonlijk te verrijken met ontduiking allerlei en daar generaties lang ongestraft mee weg te komen.

Als je dat vrolijker stemt...

Ik weerhoud me ervan een voorbeeld te geven uit mijn meest onmiddellijke omgeving.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 10:54   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Enkele onontkoombare natuurwetten:
- Geld is als bloed: het kruipt waar het niet gaan kan.
- De duivel schijt altijd op de grootste hoop.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 10:57   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Enkele onontkoombare natuurwetten:
- Geld is als bloed: het kruipt waar het niet gaan kan.
- De duivel schijt altijd op de grootste hoop.
Natuurwetten... it's purely manmade and it can be unmade.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 11:16   #7
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is de te-ver-van-ons-bed show dus dat het probleem is?
Nee. Dat zeg ik toch niet?
Ik stel dat al wat tot nu gedaan is niets heeft opgeleverd en integendeel ons nog extra gekost heeft.
Al deze 'oplossingen' waren gewoon pogingen om tijd te kopen door politici die daarmee hun kiezers de indruk gaven actief in te grijpen, wetende dat hun ingrepen niets zouden opleveren. Dat was na de eerste stappen in deze politiek al duidelijk.
En wanneer je weet dat de oplossing die je uitdacht geen zoden aan de dijk gaat brengen en op termijn er voor zal zorgen dat je niet een probleem in Europa, dan Luxemburg, dan Zwitserland, dan Panama..., gaat moeten aanpakken maar steeds verder van je invloedssfeer en uiteindelijk volkomen uit je invloed zal geraken. Je daarbij veel interne problemen in Europa gaat veroorzaken zonder ook maar een stap dichter bij een oplossing te komen...

Dan denk ik dat je er beter aan doet die oplossingen (die er geen zijn) NIET toe te passen en een andere invalshoek te zoeken.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 11:35   #8
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is nog altijd mogelijk je in België zelf zwaar persoonlijk te verrijken met ontduiking allerlei en daar generaties lang ongestraft mee weg te komen.

Als je dat vrolijker stemt...

Ik weerhoud me ervan een voorbeeld te geven uit mijn meest onmiddellijke omgeving.
Uw inkomen fiscaal optimaliseren is geen misdrijf. In bepaalde gevallen in geval van twijfel vooraleer een constructie op te zetten kan men met de accountant naar de lokale belastingsdirecteur stappen. Die zelfs zijn fiat zal geven als alles correct in elkaar steekt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 11:38   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nee. Dat zeg ik toch niet?
Ik stel dat al wat tot nu gedaan is niets heeft opgeleverd en integendeel ons nog extra gekost heeft.
Al deze 'oplossingen' waren gewoon pogingen om tijd te kopen door politici die daarmee hun kiezers de indruk gaven actief in te grijpen, wetende dat hun ingrepen niets zouden opleveren. Dat was na de eerste stappen in deze politiek al duidelijk.
En wanneer je weet dat de oplossing die je uitdacht geen zoden aan de dijk gaat brengen en op termijn er voor zal zorgen dat je niet een probleem in Europa, dan Luxemburg, dan Zwitserland, dan Panama..., gaat moeten aanpakken maar steeds verder van je invloedssfeer en uiteindelijk volkomen uit je invloed zal geraken. Je daarbij veel interne problemen in Europa gaat veroorzaken zonder ook maar een stap dichter bij een oplossing te komen...

Dan denk ik dat je er beter aan doet die oplossingen (die er geen zijn) NIET toe te passen en een andere invalshoek te zoeken.
Eigenlijk ben ik het niet eens. De OESO is de paradijzen frontaal beginnen aanpakken. De lus wordt overal aangehaald. Ook de fiscal engineering. (nu grappend fecal engineering genoemd). Ik zie niet in waarom dat hopeloos zou zijn. Die Panama zaak gaat het in een stroomversnelling steken. Hopelijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2016 om 11:45.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 11:44   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw inkomen fiscaal optimaliseren is geen misdrijf. In bepaalde gevallen in geval van twijfel vooraleer een constructie op te zetten kan men met de accountant naar de lokale belastingsdirecteur stappen. Die zelfs zijn fiat zal geven als alles correct in elkaar steekt.
Ik heb het niet over fiscal engineering ook weleens fecal engineering genoemd.
Ik stond 7 jaar met mijn neus bovenop verkoop zonder facturen. Dat grapje liep evenwel al generaties. Het bedrijf is daarna gesloten en de eigenaar in de bak. Maar de directeur ging vrijuit en behoud zijn deels in het zwart verdiend vermogen. Niettegenstaande in het oog springende paleizen en jachten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 12:11   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb het niet over fiscal engineering ook weleens fecal engineering genoemd.
Ik stond 7 jaar met mijn neus bovenop verkoop zonder facturen. Dat grapje liep evenwel al generaties. Het bedrijf is daarna gesloten en de eigenaar in de bak. Maar de directeur ging vrijuit en behoud zijn deels in het zwart verdiend vermogen. Niettegenstaande in het oog springende paleizen en jachten.
Ons kent ons?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 12:50   #12
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Sommigen snappen echt niet dat ze nog erfgenaam gaan worden ... ooit gaat dat geld naar de jongere generatie ? wat een bende kiekens zonder kop allemaal .................................................. ................... is om u dood te lachen............................................ .............................
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 13:46   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Sommigen snappen echt niet dat ze nog erfgenaam gaan worden ... ooit gaat dat geld naar de jongere generatie ? wat een bende kiekens zonder kop allemaal .................................................. ................... is om u dood te lachen............................................ .............................
Zoals Cameron?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 15:53   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Gelukkig zijn bij ons, na 26 jaar ononderbroken PS aan de federale macht, alle gaten gedicht voor zulke smerige truken.

Met bijzondere dank aan PS-figuur Didier Bellens - de profeet hebbe zijn ziel en hijzelf het nodig aantal maagden - die zich vrijwillig opofferde om in het vijandig systeem te infiltreren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 15:56   #15
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zoals Cameron?
Wat moeten ze doen met hun geld ?? ze zouden kunnen investeren in de maatschappij eum ja ja ja
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:38   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelukkig zijn bij ons, na 26 jaar ononderbroken PS aan de federale macht, alle gaten gedicht voor zulke smerige truken.

Met bijzondere dank aan PS-figuur Didier Bellens - de profeet hebbe zijn ziel en hijzelf het nodig aantal maagden - die zich vrijwillig opofferde om in het vijandig systeem te infiltreren.

.
Euh Inderdaad. Het was een volkomen onzelfzuchtige dienst aan een vriend, hij had er geen persoonlijk belang bij...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 17:44   #17
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelukkig zijn bij ons, na 26 jaar ononderbroken PS aan de federale macht, alle gaten gedicht voor zulke smerige truken.

Met bijzondere dank aan PS-figuur Didier Bellens - de profeet hebbe zijn ziel en hijzelf het nodig aantal maagden - die zich vrijwillig opofferde om in het vijandig systeem te infiltreren.

.
Corrupt



Corrupter



Corruptst


Laatst gewijzigd door Stormram : 8 april 2016 om 17:48.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 19:29   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

De burgemeester van Antwerpen heeft blijkbaar betere internationale contacten op het hoogste niveau, dan de ministers van de drie vorige regeringen tesamen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 21:31   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De EU gaat een gestandardiseerd lijstje opstellen van de verboden paradijzen.



http://www.reuters.com/article/us-pa...estor%20Update
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 00:07   #20
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De burgemeester van Antwerpen heeft blijkbaar betere internationale contacten op het hoogste niveau, dan de ministers van de drie vorige regeringen tesamen ...

.


Geen twee zonder drie.

A propos: Sarko heeft zich vet laten betalen en met een jet (of was het de heli?)
laten overbrengen ... Kwam dat uit de gemeentelijke, provinciale, gewestelijke, de VOKA- of de partijkas?

Doet er eigenlijk niet toe, want WIJ betalen die fratsen, enfin, egotripperij van Wevermans toch.

Dan komt zijn trouwe vasal, dolle Didier, lekker cynisch de party crashen en photobomben. Hilarisch eigenlijk. Die twee franskiljons lachen zich een breuk, dat zie je zo Maar in het hoofd van het Weverke heeft zich waarschijnlijk iets helemaal anders afgespeeld. De cognitieve dissonantie was beslist veel te groot.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be