Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2021, 17:11   #601
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U doet niet anders dan allerlei termen door mekaar smijten en bewust op verkeerde benen zetten.
Abortus is geen moord, ook al vindt u val wel, gebruik de termen correct.
Een foetus is geen baby en omgekeerd, gebruik de termen eens correct!
Niemand dwingt u tot een vaccinatie, stop eens met dat drama gehalte en leer wat redeneren!
U onderbouwt nergens, tenzij iedere schimmige bewering op internet waar u naar verwijst een openbaring is
U moet niets maar wij ook niet, stop eens met dat pseudo wetenschappelijk gedram en religieuze nonsens.
Er bestaat ook nog zoiets als een geweten.
Het is niet omdat doden niet wettelijk verboden is dat een mens er geen probleem mee kan hebben.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 17:28   #602
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er bestaat ook nog zoiets als een geweten.
Het is niet omdat doden niet wettelijk verboden is dat een mens er geen probleem mee kan hebben.
Alice heeft al duidelijk laten verstaan dat zoiets “emo” is.
Alsof een mens niet meer mag voelen. Je moet dan ook al vrij gevoelloos zijn weg te kijken bij een daad waar een onschuldige medemens in stukken gescheurd werd.

Als ik christen ben is zij een liberale feminist
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 18:15   #603
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er bestaat ook nog zoiets als een geweten.
Het is niet omdat doden niet wettelijk verboden is dat een mens er geen probleem mee kan hebben.
En wat met degenen die er geen gewetensproblemen mee hebben? Moeten die zich een schuldcomplex laten aanpraten door de gewetensvollen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 20:39   #604
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Alice heeft al duidelijk laten verstaan dat zoiets “emo” is.
Alsof een mens niet meer mag voelen. Je moet dan ook al vrij gevoelloos zijn weg te kijken bij een daad waar een onschuldige medemens in stukken gescheurd werd.

Als ik christen ben is zij een liberale feminist
Ik heb geen probleem met feministen, verre van.
Ik heb ook geen probleem met liberalen, duidelijk.
Ik ben humanist, christelijk opgevoed.

Ik vind dat als een product wordt gemaakt door twee personen, dat beide personen niet enkel verantwoordelijk zijn, maar ook beide personen medezeggenschap mogen hebben over wat er met het product gebeurt.
En dat mis ik in deze discussie.
Het is eerder "baas in eigen buik".

Wat gebeurt er als de man het niet eens met een abortus, en de vrouw wel ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 20:49   #605
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met feministen, verre van.
Ik heb ook geen probleem met liberalen, duidelijk.
Ik ben humanist, christelijk opgevoed.

Ik vind dat als een product wordt gemaakt door twee personen, dat beide personen niet enkel verantwoordelijk zijn, maar ook beide personen medezeggenschap mogen hebben over wat er met het product gebeurt.
En dat mis ik in deze discussie.
Het is eerder "baas in eigen buik".

Wat gebeurt er als de man het niet eens met een abortus, en de vrouw wel ?
Feministen en liberalen zijn niet zoals we die uit onze jeugd kennen Rudy. Dat zijn geslepen leugenaars met een geheim agenda tegen de mensheid. Die lobbyen met globalisten en een dode Vlaming is een goede Vlaming voor dezen.

Ik heb zelfs deskundigen aan woord gelaten, de ingreep getoond, de wereld daarachter en rechtszaken. maar daar zien ze niet naar. Dan zeggen ze dat ik niets toonde terwijl ik persoonlijk gewauwel terugkrijg. Het enige dat ze doen is mijn geloof dan aanvallen om zich even sterk te voelen. Het is als schaken met een duif. Maar dat neemt de feiten niet weg. Het is overigens dankzij onze zorgverleners dat die vieze liberalen hun kak terug in trokken.

Politici die een abortustermijn omhoog willen voeren zullen ook niets om onze kinderen en ons geven. Onder de kiesdrempel daarmee en eendrachtig als volk voor onze toekomstige burgers opkomen.

Lof aan onze artsen, verpleegkundigen en vroedvrouwen. Dikke pluim voor hen!
https://www.hln.be/binnenland/ruim-2...w.google.be%2F
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 januari 2021 om 20:51.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 22:20   #606
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Feministen en liberalen zijn niet zoals we die uit onze jeugd kennen Rudy. Dat zijn geslepen leugenaars met een geheim agenda tegen de mensheid. Die lobbyen met globalisten en een dode Vlaming is een goede Vlaming voor dezen.

Ik heb zelfs deskundigen aan woord gelaten, de ingreep getoond, de wereld daarachter en rechtszaken. maar daar zien ze niet naar. Dan zeggen ze dat ik niets toonde terwijl ik persoonlijk gewauwel terugkrijg. Het enige dat ze doen is mijn geloof dan aanvallen om zich even sterk te voelen. Het is als schaken met een duif. Maar dat neemt de feiten niet weg. Het is overigens dankzij onze zorgverleners dat die vieze liberalen hun kak terug in trokken.

Politici die een abortustermijn omhoog willen voeren zullen ook niets om onze kinderen en ons geven. Onder de kiesdrempel daarmee en eendrachtig als volk voor onze toekomstige burgers opkomen.

Lof aan onze artsen, verpleegkundigen en vroedvrouwen. Dikke pluim voor hen!
https://www.hln.be/binnenland/ruim-2...w.google.be%2F
Laat de politiek er efkes buiten.
Het gaat erom dat er mensen zijn, en zo zijn er veel, die gewoonweg vinden dat alles is toegestaan wat bij wet niet is (wordt) verboden.
En daar wringt het schoentje. En dit geldt niet alleen voor dit onderwerp: abortus.
Als tegenstander van de versoepeling kan je er weinig op zeggen op risico een antwoord te krijgen in de stijl van: "de wet laat het toe", en dan heb je altijd ongelijk.
Grenzen worden verlegd. In dit geval krijgt iemand meer bedenktijd vooraleer over te gaan tot een abortus.
Het resultaat is dat groep groter wordt die daar bedenkingen bij heeft.
Er zijn er die vinden dat een "spiraaltje" een soort van abortus veroorzaakt. Tja.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 12 januari 2021 om 22:22.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 23:34   #607
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Laat de politiek er efkes buiten.
Het gaat erom dat er mensen zijn, en zo zijn er veel, die gewoonweg vinden dat alles is toegestaan wat bij wet niet is (wordt) verboden.
En daar wringt het schoentje. En dit geldt niet alleen voor dit onderwerp: abortus.
Als tegenstander van de versoepeling kan je er weinig op zeggen op risico een antwoord te krijgen in de stijl van: "de wet laat het toe", en dan heb je altijd ongelijk.
Grenzen worden verlegd. In dit geval krijgt iemand meer bedenktijd vooraleer over te gaan tot een abortus.
Het resultaat is dat groep groter wordt die daar bedenkingen bij heeft.
Er zijn er die vinden dat een "spiraaltje" een soort van abortus veroorzaakt. Tja.
Mooi gezegd Rudy. Je mag echter niet vergeten dat die politiek brainwasht via massa vorming en andere meningen bespot die hun beleid bekritiseren. Monkey sees, monkey does. Als je mening teveel waarheid bevat worden ze persoonlijk.

En zo krijg je een samenleving waar perverselingen ons zeggen wat moreel is, transgenders ons leren wat onze biologie is en babymoordenaars zeggen wat mensenrechten zijn.
Het is werkelijk realiteit geworden en dat is allemaal bewust veroorzaakt achter de schermen door politici die de knie buigen voor de globalistische Kabaal.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 15:54   #608
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er bestaat ook nog zoiets als een geweten.
Het is niet omdat doden niet wettelijk verboden is dat een mens er geen probleem mee kan hebben.
Wil je nu zeggen dat vrouwen die abortus plegen geen geweten hebben? Of waar slaat je opmerking op? Wie omwille van geweten geen abortus wil wordt niet verplicht, maar het is niet omdat jouw geweten er last van zou hebben dat je anderen moet gaan verbieden. Dat heeft dan niets met geweten maar met bedilzucht en dwang te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 15:59   #609
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Laat de politiek er efkes buiten.
Het gaat erom dat er mensen zijn, en zo zijn er veel, die gewoonweg vinden dat alles is toegestaan wat bij wet niet is (wordt) verboden.
En daar wringt het schoentje. En dit geldt niet alleen voor dit onderwerp: abortus.
Als tegenstander van de versoepeling kan je er weinig op zeggen op risico een antwoord te krijgen in de stijl van: "de wet laat het toe", en dan heb je altijd ongelijk.
Grenzen worden verlegd. In dit geval krijgt iemand meer bedenktijd vooraleer over te gaan tot een abortus.
Het resultaat is dat groep groter wordt die daar bedenkingen bij heeft.
Er zijn er die vinden dat een "spiraaltje" een soort van abortus veroorzaakt. Tja.
Waar zijn die mensen en wat bedoel je met je opmerking?
Wat voor mij wringt, is hoe anderen gaan bepalen wat een ongewenst zwangere vrouw mag doen, terwijl wat ze doet volkomen legaal is, en gelukkig maar. Grenzen worden helemaal niet verlegd. er is een voorstel omdat voor sommige vrouwen de termijn niet lang genoeg is met 12 weken. Meestal ben je al enkele weken zwanger voor je dat weet.


Van mij mag iedereen overal bedenkingen bij hebben, maar met totale idioten kun je gene discussie voeren en wie een spiraal als abortus ziet is naar mijn mening van zijn lotje getikt!

Echt, waar bemoeien mensen zich toch mee!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:00   #610
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mooi gezegd Rudy. Je mag echter niet vergeten dat die politiek brainwasht via massa vorming en andere meningen bespot die hun beleid bekritiseren. Monkey sees, monkey does. Als je mening teveel waarheid bevat worden ze persoonlijk.

En zo krijg je een samenleving waar perverselingen ons zeggen wat moreel is, transgenders ons leren wat onze biologie is en babymoordenaars zeggen wat mensenrechten zijn.
Het is werkelijk realiteit geworden en dat is allemaal bewust veroorzaakt achter de schermen door politici die de knie buigen voor de globalistische Kabaal.
Goei die het zegt, over die apen!
Wat pervers is lijkt me eerder religieuze bemoeizucht, dwang, aantasting van andermans vrijheden, als domme schapen in Gods kudde.
Voor jezelf leren denken kan bevrijdend zijn hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 14 januari 2021 om 16:01.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:03   #611
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Feministen en liberalen zijn niet zoals we die uit onze jeugd kennen Rudy. Dat zijn geslepen leugenaars met een geheim agenda tegen de mensheid. Die lobbyen met globalisten en een dode Vlaming is een goede Vlaming voor dezen.

Ik heb zelfs deskundigen aan woord gelaten, de ingreep getoond, de wereld daarachter en rechtszaken. maar daar zien ze niet naar. Dan zeggen ze dat ik niets toonde terwijl ik persoonlijk gewauwel terugkrijg. Het enige dat ze doen is mijn geloof dan aanvallen om zich even sterk te voelen. Het is als schaken met een duif. Maar dat neemt de feiten niet weg. Het is overigens dankzij onze zorgverleners dat die vieze liberalen hun kak terug in trokken.

Politici die een abortustermijn omhoog willen voeren zullen ook niets om onze kinderen en ons geven. Onder de kiesdrempel daarmee en eendrachtig als volk voor onze toekomstige burgers opkomen.



Lof aan onze artsen, verpleegkundigen en vroedvrouwen. Dikke pluim voor hen!
https://www.hln.be/binnenland/ruim-2...w.google.be%2F
Mannekes toch.. liberalen met geheime agenda tegen de mensheid...sorry hoor, dit soort waanzinnige opvattingen verpesten dit forum totaal!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:06   #612
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wil je nu zeggen dat vrouwen die abortus plegen geen geweten hebben? Of waar slaat je opmerking op? Wie omwille van geweten geen abortus wil wordt niet verplicht, maar het is niet omdat jouw geweten er last van zou hebben dat je anderen moet gaan verbieden. Dat heeft dan niets met geweten maar met bedilzucht en dwang te maken.
Binnen een democratie mag iedere burger een mening hebben.
Als ik vind dat een ongeboren kind van 16 of 18 weken niet mag worden kapotgemaakt tenzij zeer grondige redenen zoal levensgevaar dan heb ik het recht om dat te zeggen
Als jij vindt dat ik dan bemoeizuchtig (bedilzuchtig) ben, dan klink je vrij egoïstisch.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:09   #613
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mannekes toch.. liberalen met geheime agenda tegen de mensheid...sorry hoor, dit soort waanzinnige opvattingen verpesten dit forum totaal!
Nogal een geluk dat uw oneliners en subjectieve meningen om de feiten te negeren zoveel meer bijdragen.
Een liberaal die de termijn wilt verhogen doet dat niet voor 500 moordenaars, maar voor een wereld daarachter. Orgaanoogsten voor stamcellen.
Gij weet het, ik weet het. Dat rechtstreeks verkopen wekt minder sympathie dan 500 vrouwen voor de kar spannen natuurlijk.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:11   #614
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Binnen een democratie mag iedere burger een mening hebben.
Als ik vind dat een ongeboren kind van 16 of 18 weken niet mag worden kapotgemaakt tenzij zeer grondige redenen zoal levensgevaar dan heb ik het recht om dat te zeggen
Als jij vindt dat ik dan bemoeizuchtig (bedilzuchtig) ben, dan klink je vrij egoïstisch.
U gaat bepalen wat er in iemands lichaam gebeurt en als die persoon zich daar tegen gerzet dan heet het dat ze egoistisch is ...

Uw denkwijze is vrij uniek moet ik zeggen. In het Engels bestaat er een goed woord voor, entitlement.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:11   #615
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mannekes toch.. liberalen met geheime agenda tegen de mensheid...sorry hoor, dit soort waanzinnige opvattingen verpesten dit forum totaal!
Liberalen mogen nog pleiten voor individuele belangen, daarom zijn ze nog niet asociaal. Integendeel. Een ongeboren kind is ook een individu, ook al is het kwetsbaar om zich te verzetten.

Waar haal je in godsnaam "verpesten van een forum" vandaan. Wil je absoluut gelijk krijgen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:13   #616
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gij weet het, ik weet het. Dat rechtstreeks verkopen wekt minder sympathie dan 500 vrouwen voor de kar spannen natuurlijk.
En QAnon weet het ook zeker?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:16   #617
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U gaat bepalen wat er in iemands lichaam gebeurt en als die persoon zich daar tegen gerzet dan heet het dat ze egoistisch is ...

Uw denkwijze is vrij uniek moet ik zeggen. In het Engels bestaat er een goed woord voor, entitlement.
"Entitlement" heeft daar niets mee te maken.
Probeer mij niet overdonderen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:35   #618
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
"Entitlement" heeft daar niets mee te maken.
Probeer mij niet overdonderen.
Ik zou niet durven beste Rudy. Oei, oei zoveel gedreig ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:41   #619
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En QAnon weet het ook zeker?
Iedereen kan dat gewoon te weten komen als die even naar de feiten kijkt.
https://m.youtube.com/watch?v=f5d0ieWfKlI

Ze gebruiken embryonaal en foetaal materiaal voor stamcellen in de wetenschap. Daar is het om te doen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:42   #620
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou niet durven beste Rudy. Oei, oei zoveel gedreig ...
Stop eens met overdrijven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be