Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2009, 11:28   #21
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Absoluut niets. Waarom?
Omdat de figuurlijke schuimvlokken van het scherm spatten.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:29   #22
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Omdat de figuurlijke schuimvlokken van het scherm spatten.
Niet in mijn geval.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:32   #23
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Niet in mijn geval.
Bij anderen wel heb ik de indruk. Maar wat het probleem nu eigenlijk is snap ik niet. Tenzij het zo'n gigantisch probleem is dat sommige moslims hun versie van klokgelui willen gebruiken om het begin van hun gebedsdiensten aan te kondigen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:41   #24
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

De meeste kerkklokken slaan om het uur, ik weet niet of jullie dit al opgevallen was, maar door het aantal keren dat ze slaan weet je hoe laat het is, dit was vroeger echt wel nuttig... Een subtiel verschil met het gejank uit een moskee....

En als ik dan eens in een stad een beiaard hoor luiden is God wel het laatste waar ik aan denk...dat is gewoon pure charme...

Volledig tegen dus, zoiets past hier niet...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:44   #25
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
De meeste kerkklokken slaan om het uur, ik weet niet of jullie dit al opgevallen was, maar door het aantal keren dat ze slaan weet je hoe laat het is, dit was vroeger echt wel nuttig... Een subtiel verschil met het gejank uit een moskee....

En als ik dan eens in een stad een beiaard hoor luiden is God wel het laatste waar ik aan denk...dat is gewoon pure charme...

Volledig tegen dus, zoiets past hier niet...
De meeste kerkklokken slaan zelfs om het half uur. Vroeger was dat inderdaad echt wel nuttig. Vroeger. Maar hoe nuttig het luiden van de klokken voor het aankondigen van de missen is, is nog maar de vraag. Ik denk dat de 'harde kern' gelovigen die daar nog in geïnteresseerd is echt geen slecht opgenomen en afgespeeld klokkengelui nodig heeft om te weten wanneer ze langs hun favoriete pilaar moeten zitten hoor.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:50   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je hebt allicht gelijk. Een volwassen discussie over identiteit zoals ze die in Frankrijk proberen te starten, lijkt me beter dan ofwel schande te staan roepen voor elke islamscheet, ofwel de schouders op te halen en te denken dat het allemaal niet erg is.

(edit): maar je kunt tegen die luidsprekers zijn omdat het je zou storen (het geluid, ...) of omdat je het niet vindt passen in onze maatschappij. En dan zitten we weer bij mijn eerste post.
Wat mij betreft is het een combinatie van beiden. Ik vind het geluid van kerkklokken bijvoorbeeld in sommige gevallen ook storend, maar ook weer niet altijd en dat is wellicht te wijten aan het feit dat ik dat geluid aanvaard heb als behorende tot ons cultureel erfgoed. De luidsprekers die vanaf de moskee onverstaanbare boodschappen over de wijde omtrek laten schallen, is uiteraard een heel ander chapiter. Dat is hier ongepast. Het is een confrontatie tussen gelovigen en ongelovigen die nergens voor nodig is en die alleen maar tot nòg meer onvrede tussen beide groepen kan leiden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 15 december 2009 om 11:51.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:54   #27
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat mij betreft is het een combinatie van beiden. Ik vind het geluid van kerkklokken bijvoorbeeld in sommige gevallen ook storend, maar ook weer niet altijd en dat is wellicht te wijten aan het feit dat ik dat geluid aanvaard heb als behorende tot ons cultureel erfgoed. De luidsprekers die vanaf de moskee onverstaanbare boodschappen over de wijde omtrek laten schallen, is uiteraard een heel ander chapiter. Dat is hier ongepast. Het is een confrontatie tussen gelovigen en ongelovigen die nergens voor nodig is en die alleen maar tot nòg meer onvrede tussen beide groepen kan leiden.
Backfire gaat akkoord
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:11   #28
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ik ook, maar ik wil er nog iets aan toevoegen.De meeste moslims gaan helemaal geen vijf keer per dag bidden, vaak doet enkel een gedeelte van de eerste generatie dit.Door luidkeels om te roepen tot gebed oefen je dwang uit; natuurlijk roepen ook klokken op tot de mis, maar omdat de kerk aan macht heeft verloren interpreteert niemand dit nog als dwingend, ik denk niet dat Katholieken anderen nog aansporen gevolg te geven aan die oproep,die strijd is er nog wel onder moslims. In Beringen zit toevallig een grote groep Milli Gorus, mogelijk heeft het verzoek iets met hun aanwezigheid te maken, Kemalisten zijn een pak gematigder, daar is minder druk om toch vooral die regeltjes van vijf keer per dag bidden na te leven.Je zult dus in Beringen evengoed moslims als ongelovigen vinden die dit helemaal niet nodig vinden om vijf keer per dag luidkeels om te roepen tot gebed, voor vrouwen is dit niet nodig, ie mogen hoe dan ook thuis bidden tijdens hun huishoudelijke bezigheden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:14   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
De meeste kerkklokken slaan zelfs om het half uur. Vroeger was dat inderdaad echt wel nuttig. Vroeger. Maar hoe nuttig het luiden van de klokken voor het aankondigen van de missen is, is nog maar de vraag. Ik denk dat de 'harde kern' gelovigen die daar nog in geïnteresseerd is echt geen slecht opgenomen en afgespeeld klokkengelui nodig heeft om te weten wanneer ze langs hun favoriete pilaar moeten zitten hoor.
bij ons om het kwartier.

en 's zondags om 5 voor 8 's morgens is het groot concert.
wij zijn dan ook meestal om 8u wakker op zondag
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:19   #30
NOEKIE
Schepen
 
Geregistreerd: 3 juli 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Bij anderen wel heb ik de indruk. Maar wat het probleem nu eigenlijk is snap ik niet. Tenzij het zo'n gigantisch probleem is dat sommige moslims hun versie van klokgelui willen gebruiken om het begin van hun gebedsdiensten aan te kondigen.

dat gejank van de imams hoeft niet. Mijn cultuur is hun opdringerigheid beu. Als je het zo geweldig vind pak je boeltje verenig u met uw islambroeders en vertrek. Salut en de kost.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:22   #31
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Patatten en tomaten
Bedankt voor je nutteloze bijdrage aan deze draad
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:34   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
dat gejank van de imams hoeft niet. Mijn cultuur is hun opdringerigheid beu. Als je het zo geweldig vind pak je boeltje verenig u met uw islambroeders en vertrek. Salut en de kost.
Jou cultuur is niks beu.
Jij bent ze misschien beu. Maar waarschijnlijk ben je te laf om dat openlijk te zeggen, en dus verschuil je je maar achter iets dat toch niet tegenspreken.

En mijn cultuur schrijft geen dt-fouten.

Laatst gewijzigd door driewerf : 15 december 2009 om 12:35.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:48   #33
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Bij ons in het dorp luiden de kerkklokken als er iemand is overleden.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:56   #34
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ook, maar ik wil er nog iets aan toevoegen.De meeste moslims gaan helemaal geen vijf keer per dag bidden, vaak doet enkel een gedeelte van de eerste generatie dit.Door luidkeels om te roepen tot gebed oefen je dwang uit; natuurlijk roepen ook klokken op tot de mis, maar omdat de kerk aan macht heeft verloren interpreteert niemand dit nog als dwingend, ik denk niet dat Katholieken anderen nog aansporen gevolg te geven aan die oproep,die strijd is er nog wel onder moslims. In Beringen zit toevallig een grote groep Milli Gorus, mogelijk heeft het verzoek iets met hun aanwezigheid te maken, Kemalisten zijn een pak gematigder, daar is minder druk om toch vooral die regeltjes van vijf keer per dag bidden na te leven.Je zult dus in Beringen evengoed moslims als ongelovigen vinden die dit helemaal niet nodig vinden om vijf keer per dag luidkeels om te roepen tot gebed, voor vrouwen is dit niet nodig, ie mogen hoe dan ook thuis bidden tijdens hun huishoudelijke bezigheden!
Dat laatste mogen mannen ook hoor. Katholieken sporen anderen wel degelijk nog aan om naar de mis te gaan. Ze doen dat zelfs langs de meest verwerpelijke weg mogelijk en gebruiken daar de kinderen die in een katholieke school zitten voor. Langs die weg worden mensen regelmatig 'uitgenodigd' om naar de mis te gaan.
Je vergeet trouwens nog te vermelden dat er in de Turkse (en wellicht ook in de Marokkaanse, maar soit) gemeenschap in Beringen ook een pak atheïsten zit die zich van die hele moskee geen kneit aantrekken.
Trouwens: die ledenaantallen van Milli Gorus, waar haal je die?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 12:58   #35
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
dat gejank van de imams hoeft niet. Mijn cultuur is hun opdringerigheid beu. Als je het zo geweldig vind pak je boeltje verenig u met uw islambroeders en vertrek. Salut en de kost.
Mijn islambroeders? Ik heb geen islambroeders, mijn beste. En als ik me toch moet verenigen, dan toch liever met islamzusters. Maar soit.

Net zoals religies geen rechten kunnen hebben, kunnen culturen iets niet beu zijn. Denk daar maar eens over na en veeg ondertussen het schuim eens van uw lippen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 13:07   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat laatste mogen mannen ook hoor. Katholieken sporen anderen wel degelijk nog aan om naar de mis te gaan. Ze doen dat zelfs langs de meest verwerpelijke weg mogelijk en gebruiken daar de kinderen die in een katholieke school zitten voor. Langs die weg worden mensen regelmatig 'uitgenodigd' om naar de mis te gaan.
Je vergeet trouwens nog te vermelden dat er in de Turkse (en wellicht ook in de Marokkaanse, maar soit) gemeenschap in Beringen ook een pak atheïsten zit die zich van die hele moskee geen kneit aantrekken.
Trouwens: die ledenaantallen van Milli Gorus, waar haal je die?
Mannen mogen dat ook, vrouwen wordt het aanbevolen, veel Marokkaanse moskees hebben hoogstens een verbeterd kippenhok voor vrouwen om te bidden!Dat is anders bij moskees aangesloten op het dyanet, die bieden hun zusters wel een behoorlijke bidruimte!
Met je opmerking over Katholieken ben ik het niet eens, velen gaan zelf nog amper naar de mis en dan nog hoogstens op zondag.
Maar inderdaad trekken vele moslims zich ook van de moskee niets meer aan wat trouwens een probleem is binnen moskees zelf.
In Antwerpen heb ik met Milli gorus samengewerkt, erg prettig trouwens en aardige mensen; zij wezen op de grote gemeenschap in o.a Beringen.
Onderling is er wel strijd; dus mogelijk zit ik in de essentie van mijn betoog er niet naast!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 13:27   #37
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Het wordt al meer en meer verboden aan de pastoors om de kerkklokken te luiden, dus dat komt wel goed, maar dat Allah-heeft-de-grootste gejank vijf keer per dag... brrr... nee dank u.
Ik heb ooit ergens gekampeerd waar de kerktoren elk kwartier sloeg (het uur en het aantal kwartieren). Kwart voor Middernacht was een belevenis. Na enkele dagen lag ik er niet meer wakker van. Dat klokgelui had iets... welluidends. Maar ik was toch blij dat we weer naar huis gingen, ah de rust.
God is een luidruchtige buurman.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 14:11   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
De meeste kerkklokken slaan zelfs om het half uur. Vroeger was dat inderdaad echt wel nuttig. Vroeger. Maar hoe nuttig het luiden van de klokken voor het aankondigen van de missen is, is nog maar de vraag. Ik denk dat de 'harde kern' gelovigen die daar nog in geïnteresseerd is echt geen slecht opgenomen en afgespeeld klokkengelui nodig heeft om te weten wanneer ze langs hun favoriete pilaar moeten zitten hoor.
Dat is inderdaad, zo, maar het is traditie, klokkentorens zijn iets europees, en beiaarden ook, dus dat is normaal en mag, als je te zagen hebt over dat klokkegelui, wel de meeste van die torens staan daar al minstens 100 jaar, dus je had de keuze daar onder te gaan wonen of niet.

Schreeuwende imams zijn ingevoerd, hebben niks met enige europese traditie te maken, dus moeten ook niet het recht krijgen een beetje te gaan joelen en de rest van de gemeenschap te gaan storen. De meeste moslims weten zonderen schreeuw imam ook wel wanneer ze hun matteke moeten open rollen richtig mekka.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 14:14   #39
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is inderdaad, zo, maar het is traditie, klokkentorens zijn iets europees, en beiaarden ook, dus dat is normaal en mag, als je te zagen hebt over dat klokkegelui, wel de meeste van die torens staan daar al minstens 100 jaar, dus je had de keuze daar onder te gaan wonen of niet.

Schreeuwende imams zijn ingevoerd, hebben niks met enige europese traditie te maken, dus moeten ook niet het recht krijgen een beetje te gaan joelen en de rest van de gemeenschap te gaan storen. De meeste moslims weten zonderen schreeuw imam ook wel wanneer ze hun matteke moeten open rollen richtig mekka.
laat de imam schreeuwen via de gsm,
mooi compromis tussen de kapitalistische en anti kapitalitsiche cultuur
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 14:14   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat laatste mogen mannen ook hoor. Katholieken sporen anderen wel degelijk nog aan om naar de mis te gaan. Ze doen dat zelfs langs de meest verwerpelijke weg mogelijk en gebruiken daar de kinderen die in een katholieke school zitten voor. Langs die weg worden mensen regelmatig 'uitgenodigd' om naar de mis te gaan.
Je vergeet trouwens nog te vermelden dat er in de Turkse (en wellicht ook in de Marokkaanse, maar soit) gemeenschap in Beringen ook een pak atheïsten zit die zich van die hele moskee geen kneit aantrekken.
Trouwens: die ledenaantallen van Milli Gorus, waar haal je die?
U bent niet verplicht uw kinderen naar het katholiek onderwijs te sturen...

Als je ze katholiek onderwijs laat volgen, ga je er ook mee akkoord dat ze katholiek worden opgevoed en dus naar de mis moeten.

Zelf als u niet gelovig bent is dat wel eens handig, het kan soms wel eens nuttig zijn te weten wat er zoal tijdens een kerkdienst gebeurd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be