Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2010, 05:39   #21
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch voelt niemand zich geroepen om te stellen
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Dat is ook een verschil.

Niemand voelt zich geroepen om te stellen "het is alweer aan Vlaming; een Antwerpenaar"
Niemand voelt zich geroepen om te stellen dat deze daad een gevolg is van de cultuur waarin hij opgroeide, van de opvoeding die hij kreeg, van zijn godsdienst, van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen,...

Nauwelijks reacties in deze draad; ook of vooral van de habitués op dit subforum.
Het is toch zo dat autochtone Antwerpenaren verhoudingsgewijs veel minder criminele feiten plegen? Bijgevolg is het toch normaal dat ze niet snel roepen 'het is weer een Antwerpeneaar'?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 07:12   #22
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch voelt niemand zich geroepen om te stellen
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Dat is ook een verschil.

Niemand voelt zich geroepen om te stellen "het is alweer aan Vlaming; een Antwerpenaar"
Niemand voelt zich geroepen om te stellen dat deze daad een gevolg is van de cultuur waarin hij opgroeide, van de opvoeding die hij kreeg, van zijn godsdienst, van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen,...

Nauwelijks reacties in deze draad; ook of vooral van de habitués op dit subforum.
Dus wanneer het over bijvoorbeeld Marokkanen gaat is dat fout maar over Vlamingen moet je dat dan roepen?

Wat wil je nu eigenlijk?
Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurt en veroordeelt, daar horen we je ineens niet over?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 11:23   #23
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Dat die man veroordeeld is voor zijn geweldadige actie(s), is prima. Zo moet dat.

Dat de rechtbank blijkens het artikel het bewezen vond dat hij uit racisme handelde, is een aanfluiting, een schande en totale kromspraak.

Kan iemand mij hier uitleggen wat er precies racistisch is aan roepen "dat hij hier geboren en getogen is en dat dit zijn land is" (letterlijk uit het artikel overgenomen) ?

Of is het tegenwoordig al zo erg gesteld met het door de strot rammen van de multicul bij de gewone bevolking dat bij onenigheid tussen een nieuwkomer en een autochtoon de autochtoon automatisch alle blaam treft en per definitie uit racisme handelt? Want daar begint het stilaan wel op te lijken.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 12 juli 2010 om 11:24.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:04   #24
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
een fait divers... met het grote verschil dat de dader gepakt is en een verzwaarde straf krijgt wegens racisme
deze zaken zijn dagelijkse kost in antwerpen maar halen de krant niet omdat de daders een kleurtje hebben
²

* KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 12 juli 2010 om 12:45.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:17   #25
Vuvu Zela
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
²

* KNIP *
Wat heeft dit met het topic te maken?

Hoe weet U dat deze dame leeft van bijstand?



Of is dit de reden om iemand onder een bus te duwen?

Man, man, man.....
O N G E L O O F E L I J K! deze commentaar!

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 12 juli 2010 om 12:45.
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:32   #26
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Wat heeft dit met het topic te maken?

Hoe weet U dat deze dame leeft van bijstand?



Of is dit de reden om iemand onder een bus te duwen?

Man, man, man.....
O N G E L O O F E L I J K! deze commentaar!
Niet de vraag stellen, zelf beantwoorden en dit daarna projecteren op mij, aub.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:34   #27
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Pogin doodslag uit hoofde van een Vlaming op een Afrikaanse dame is een fait divers volgens DIXIE.....


(staat hier zwart op wit)
Stap van je hoog paard. De man werd veroordeeld, en de straf werd verzwaard omdat het om racisme ging. Het aantal soortgelijke misdrijven valt in het niets met het aantal allochtoon-gerelateerde misdrijven.
En misschien was Dixie's uitspraak wel een boutade op die van burgemeester Thielemans, die de dodelijke carjacking van een tijdje terug ook als een 'fait divers' bestempelde.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:37   #28
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch voelt niemand zich geroepen om te stellen
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Dat is ook een verschil.

Niemand voelt zich geroepen om te stellen "het is alweer aan Vlaming; een Antwerpenaar"
Niemand voelt zich geroepen om te stellen dat deze daad een gevolg is van de cultuur waarin hij opgroeide, van de opvoeding die hij kreeg, van zijn godsdienst, van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen,...

Nauwelijks reacties in deze draad; ook of vooral van de habitués op dit subforum.
2
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:38   #29
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat die man veroordeeld is voor zijn geweldadige actie(s), is prima. Zo moet dat.


Kan iemand mij hier uitleggen wat er precies racistisch is aan roepen "dat hij hier geboren en getogen is en dat dit zijn land is" (letterlijk uit het artikel overgenomen) ?

.
ALLES! Dat hij zegt dat dit zijn land is en hij hier is geboren en dat als reden gebruikt om die vrouw aan te vallen, is een puur racisme. Duidelijker kan het niet. Puur en onversneden racisme. Hij blank, hij zien donkere vrouw, hij kwaad worden en roepen 'dit is mijn land' en hij vrouw duwen.

Wat moet je in godsnaam nog hebben? Vanwaar deze goedpraterij?! Iemand aanvallen wegens een huidskleur, wat is dat? Verschoonbare zinsverbijstering?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:41   #30
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch voelt niemand zich geroepen om te stellen
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Dat is ook een verschil.

Niemand voelt zich geroepen om te stellen "het is alweer aan Vlaming; een Antwerpenaar"
Niemand voelt zich geroepen om te stellen dat deze daad een gevolg is van de cultuur waarin hij opgroeide, van de opvoeding die hij kreeg, van zijn godsdienst, van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen,...

Nauwelijks reacties in deze draad; ook of vooral van de habitués op dit subforum.
Allé: deze kerel is een randdebiel en een idiote racist. Maar mij hoor je niet zeggen 'alweer' een Vlaming. Dat ben je even racistisch. Dit valt niet dagelijks voor, en dat weet jij maar al te goed. En het wordt blijkbaar zeer snel en zeer accuraat veroordeeld en bestraft. Zeer goed. Konden we dat ook maar zeggen van de ontbelbare criminele feiten van jonge allochtonen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:47   #31
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Pogin doodslag uit hoofde van een Vlaming op een Afrikaanse dame is een fait divers volgens DIXIE.....


(staat hier zwart op wit)
Zwart? Ben ik kleurenblind of staat het er in rood?

Citaat:
De uitdrukking uit hoofde van betekent 'wegens, vanwege, op grond van, krachtens' en is standaardtaal in het hele taalgebied.
Ik wist niet dat elke vlaming vlaanderen vertegenwoordigde.

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 juli 2010 om 12:48.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:47   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml


Feiten zijn veel, veel erger (poging doodslag) dan deze een ander zeer poppulair topic over een 'mep' n.a.v. het niet geven van een telefoonnummer...


Benieuwd hoe we dit gaan goedpraten/minimaliseren!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
een fait divers... met het grote verschil dat de dader gepakt is en een verzwaarde straf krijgt wegens racisme
deze zaken zijn dagelijkse kost in antwerpen maar halen de krant niet omdat de daders een kleurtje hebben
...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:53   #33
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
ALLES! Dat hij zegt dat dit zijn land is en hij hier is geboren en dat als reden gebruikt om die vrouw aan te vallen, is een puur racisme. Duidelijker kan het niet. Puur en onversneden racisme. Hij blank, hij zien donkere vrouw, hij kwaad worden en roepen 'dit is mijn land' en hij vrouw duwen.

Wat moet je in godsnaam nog hebben? Vanwaar deze goedpraterij?! Iemand aanvallen wegens een huidskleur, wat is dat? Verschoonbare zinsverbijstering?
Is het zijn land dan niet? Is hij er dan niet geboren en getogen?

En heeft u het artikel wel gelezen? Daar staat namelijk ook te lezen:
Citaat:
Jean-Pierre M. ontkende dat hij uit racisme handelde. Hij verklaarde dat de vrouw hem als eerste geduwd had zonder zich daarvoor te verontschuldigen.
Nu wel, dat is zijn woord tegen het hare, en geen enkele normale rechter zou dat verder laten meespelen in een veroordeling. Want dat hij terecht veroordeeld is wegens agressie en geweld, staat buiten kijf.

Het gaat mij om de zogenaamde verzwarende omstandigheid van vermeend racisme, wat mijns inziens, en met wat ik uit dat arikel kan opmaken, beslist géén racisme is. Hij heeft die vrouw niet geduwd omdat ze zwart was, maar omdat er om één of andere reden onenigheid tussen hem en die vrouw ontstaan was. Zulks ophangen aan racisme omdat iemand dan zegt, in het heetst van de 'strijd', dat hij hier geboren en getogen is en dat het zijn land is, is er ver over. Voor mij een typisch geval van rechterlijke kromspraak.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:59   #34
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Is het zijn land dan niet? Is hij er dan niet geboren en getogen?

En heeft u het artikel wel gelezen? Daar staat namelijk ook te lezen:

Nu wel, dat is zijn woord tegen het hare, en geen enkele normale rechter zou dat verder laten meespelen in een veroordeling. Want dat hij terecht veroordeeld is wegens agressie en geweld, staat buiten kijf.

Het gaat mij om de zogenaamde verzwarende omstandigheid van vermeend racisme, wat mijns inziens, en met wat ik uit dat arikel kan opmaken, beslist géén racisme is. Hij heeft die vrouw niet geduwd omdat ze zwart was, maar omdat er om één of andere reden onenigheid tussen hem en die vrouw ontstaan was. Zulks ophangen aan racisme omdat iemand dan zegt, in het heetst van de 'strijd', dat hij hier geboren en getogen is en dat het zijn land is, is er ver over. Voor mij een typisch geval van rechterlijke kromspraak.
Ah bon. Dus je betwijfelt de racistische ondergrond van zijn daden omdat het louter in het artikel stond en dus niet bewezen is, maar je steunt op hetzelfde artikel om 's mans onschuld ivm racisme te benadrukken. Mooi zo.

't Zal wel uit de lucht zijn gegrepen, kom. De flikken zullen die woorden in zijn mond hebben gelegd.

En. Er is een hemelsbreed verschil tussen hier op de stoep staan roepen dat je hier geboren en getogen bent en dat België je land is, en hetzelfde doen en daarna een zwarte vrouw onder de bus gooien. Zie je: (langzaam articulerend) ik. denk. dat. zijn. uitspraak. en. zijn. daden. .. (let nu op) aan. elkaar. gelinkt. zijn.

Als jij denkt van niet, hoop is alvast dat jij geen rechter bent.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:12   #35
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ah bon. Dus je betwijfelt de racistische ondergrond van zijn daden omdat het louter in het artikel stond en dus niet bewezen is, maar je steunt op hetzelfde artikel om 's mans onschuld ivm racisme te benadrukken. Mooi zo.

't Zal wel uit de lucht zijn gegrepen, kom. De flikken zullen die woorden in zijn mond hebben gelegd.

En. Er is een hemelsbreed verschil tussen hier op de stoep staan roepen dat je hier geboren en getogen bent en dat België je land is, en hetzelfde doen en daarna een zwarte vrouw onder de bus gooien. Zie je: (langzaam articulerend) ik. denk. dat. zijn. uitspraak. en. zijn. daden. .. (let nu op) aan. elkaar. gelinkt. zijn.

Als jij denkt van niet, hoop is alvast dat jij geen rechter bent.
Ik ken de zaak niet maar het zou best kunnen da die kerel gen 'negers' kan luchten...daar mag die zwaar voor gestraft worden

Ik wacht echter nog op de eerste veroordelingen van allochtonen voor racisme..en dat gebeurt dagelijks..er zitten namelijk minstens zoveel racisten tussen de allochtonen dan tussen de autochtonen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:14   #36
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ken de zaak niet maar het zou best kunnen da die kerel gen 'negers' kan luchten...daar mag die zwaar voor gestraft worden

Ik wacht echter nog op de eerste veroordelingen van allochtonen voor racisme..en dat gebeurt dagelijks..er zitten namelijk minstens zoveel racisten tussen de allochtonen dan tussen de autochtonen
Klopt. Volledig mee akkoord.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:15   #37
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ah bon. Dus je betwijfelt de racistische ondergrond van zijn daden omdat het louter in het artikel stond en dus niet bewezen is, maar je steunt op hetzelfde artikel om 's mans onschuld ivm racisme te benadrukken. Mooi zo.

't Zal wel uit de lucht zijn gegrepen, kom. De flikken zullen die woorden in zijn mond hebben gelegd.

En. Er is een hemelsbreed verschil tussen hier op de stoep staan roepen dat je hier geboren en getogen bent en dat België je land is, en hetzelfde doen en daarna een zwarte vrouw onder de bus gooien. Zie je: (langzaam articulerend) ik. denk. dat. zijn. uitspraak. en. zijn. daden. .. (let nu op) aan. elkaar. gelinkt. zijn.
Als jij denkt van niet, hoop is alvast dat jij geen rechter bent.
Beter lezen ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:17   #38
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Beter lezen ...
Sorry.

Angolese vrouw (in Angola zijn ze blank ...) bijna onder de bus geduwd.
Dit verandert vanzelsprekend de HELE context van dit verhaal. Bedankt om me hier bij te sturen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:27   #39
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Sorry.

Angolese vrouw (in Angola zijn ze blank ...) bijna onder de bus geduwd.
Dit verandert vanzelsprekend de HELE context van dit verhaal. Bedankt om me hier bij te sturen.
Slagen en verwondingen, slagen en verwondingen met dood tot gevolg, poging tot moord, dodslag , moord.

Gelukkig maakt de wet onderscheid, zullen we maar zeggen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:32   #40
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml


Feiten zijn veel, veel erger (poging doodslag) dan deze een ander zeer poppulair topic over een 'mep' n.a.v. het niet geven van een telefoonnummer...


Benieuwd hoe we dit gaan goedpraten/minimaliseren!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik ken de zaak niet maar het zou best kunnen da die kerel gen 'negers' kan luchten...daar mag die zwaar voor gestraft worden

Ik wacht echter nog op de eerste veroordelingen van allochtonen voor racisme..en dat gebeurt dagelijks..er zitten namelijk minstens zoveel racisten tussen de allochtonen dan tussen de autochtonen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Is het zijn land dan niet? Is hij er dan niet geboren en getogen?

En heeft u het artikel wel gelezen? Daar staat namelijk ook te lezen:

Nu wel, dat is zijn woord tegen het hare, en geen enkele normale rechter zou dat verder laten meespelen in een veroordeling. Want dat hij terecht veroordeeld is wegens agressie en geweld, staat buiten kijf.

Het gaat mij om de zogenaamde verzwarende omstandigheid van vermeend racisme, wat mijns inziens, en met wat ik uit dat arikel kan opmaken, beslist géén racisme is. Hij heeft die vrouw niet geduwd omdat ze zwart was, maar omdat er om één of andere reden onenigheid tussen hem en die vrouw ontstaan was. Zulks ophangen aan racisme omdat iemand dan zegt, in het heetst van de 'strijd', dat hij hier geboren en getogen is en dat het zijn land is, is er ver over. Voor mij een typisch geval van rechterlijke kromspraak.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2010 om 13:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be