Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2010, 13:35   #41
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Slagen en verwondingen, slagen en verwondingen met dood tot gevolg, poging tot moord, dodslag , moord.

Gelukkig maakt de wet onderscheid, zullen we maar zeggen.
Nee, je bent naast de kwestie aan het praten en je verbergt je achter de kwalificatie van misdrijven. De bestraffing zou zeker erger zijn mocht de vrouw effectief onder de bus zijn terechtgekomen en overleden, maar dat verandert niets aan de racistische aard van de daad.
In feite zeg je nu dat het aspect 'racisme', en de graad ervan, gelinkt is aan de graad van de gevolgen van de daden die erop volgden.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:36   #42
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ah bon. Dus je betwijfelt de racistische ondergrond van zijn daden omdat het louter in het artikel stond en dus niet bewezen is, maar je steunt op hetzelfde artikel om 's mans onschuld ivm racisme te benadrukken. Mooi zo.

't Zal wel uit de lucht zijn gegrepen, kom. De flikken zullen die woorden in zijn mond hebben gelegd.
Op grond van wat er in het artikel staat, is er geen sprake van racisme. Zo simpel is dat gewoon. Had hij zaken als "vuile zwarte" of iets dergelijks geroepen, dan was het een ander verhaal geweest, en was er inderdaad sprake van racisme geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
En. Er is een hemelsbreed verschil tussen hier op de stoep staan roepen dat je hier geboren en getogen bent en dat België je land is, en hetzelfde doen en daarna een zwarte vrouw onder de bus gooien. Zie je: (langzaam articulerend) ik. denk. dat. zijn. uitspraak. en. zijn. daden. .. (let nu op) aan. elkaar. gelinkt. zijn.

Als jij denkt van niet, hoop is alvast dat jij geen rechter bent.
Ze is NIET onder een bus gegooid, maar bijna (dus niet helemaal) onder een bus geduwd. Dat is nogal een verschil zeg.
En dat mensen die onenigheid met elkaar hebben, elkaar nogal eens een duw geven, is een bekend feit. Dat is des mensen. Helaas. Maar racistisch is dat beslist niet. Ook al is die vrouw zwart en die kerel blank. Het is zelfs geen racisme ook al heeft hij vlak van tevoren tijdens die onenigheid geroepen dat het zijn land is en dat hij er geboren en getogen is.

Het hele verhaal doet me nog het meest aan een ordinaire burenruzie denken, die heibel hebben over bijvoorbeeld een boom die te dicht op de erfafscheiding staat of zo. Er vallen wat woorden over en weer gevolgd door klappen. Woorden waarbij buurman 1 roept dat hij er het eerst woonde en opgegroeid is in dat huis, en dat hij bijgevolg in zijn recht staat om die boom daar te hebben, terwijl buurman 2 vorig jaar pas naast hem is komen wonen en blijkbaar problemen heeft met die boom of zo. Daarna vallen er wat klappen, de politie wordt erbij gehaald en de agressieve buurman die er het eerst woonde, krijgt uiteindelijk een veroordeling voor geweld. Maar niet voor racisme omdat hij gezegd heeft dat het zijn tuin was en dat hij er geboren en getogen is.

Dit is een soortgelijk geval, met het enige verschil dat de ene nu een zwarte is. En dat de ander bijgevolg uit racisme handelde. De wereld op zijn kop.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:36   #43
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard



Tof, dat quoten van anderen, maar wat wil je nu in feite zeggen?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:36   #44
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Straf hé, filo
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:39   #45
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Op grond van wat er in het artikel staat, is er geen sprake van racisme. Zo simpel is dat gewoon. Had hij zaken als "vuile zwarte" of iets dergelijks geroepen, dan was het een ander verhaal geweest, en was er inderdaad sprake van racisme geweest.


Ze is NIET onder een bus gegooid, maar bijna (dus niet helemaal) onder een bus geduwd. Dat is nogal een verschil zeg.
En dat mensen die onenigheid met elkaar hebben, elkaar nogal eens een duw geven, is een bekend feit. Dat is des mensen. Helaas. Maar racistisch is dat beslist niet. Ook al is die vrouw zwart en die kerel blank. Het is zelfs geen racisme ook al heeft hij vlak van tevoren tijdens die onenigheid geroepen dat het zijn land is en dat hij er geboren en getogen is.

Het hele verhaal doet me nog het meest aan een ordinaire burenruzie denken, die heibel hebben over bijvoorbeeld een boom die te dicht op de erfafscheiding staat of zo. Er vallen wat woorden over en weer gevolgd door klappen. Woorden waarbij buurman 1 roept dat hij er het eerst woonde en opgegroeid is in dat huis, en dat hij bijgevolg in zijn recht staat om die boom daar te hebben, terwijl buurman 2 vorig jaar pas naast hem is komen wonen en blijkbaar problemen heeft met die boom of zo. Daarna vallen er wat klappen, de politie wordt erbij gehaald en de agressieve buurman die er het eerst woonde, krijgt uiteindelijk een veroordeling voor geweld. Maar niet voor racisme omdat hij gezegd heeft dat het zijn tuin was en dat hij er geboren en getogen is.

Dit is een soortgelijk geval, met het enige verschil dat de ene nu een zwarte is. En dat de ander bijgevolg uit racisme handelde. De wereld op zijn kop.
²...

Er staat ook nergens wat de oorzaak van het dispuut was.
Mijn zeldzame "aanvaringen" met de de donkere vrouwelijke medemens, zijn er van véél lawaai en opzienbarende arrogantie.

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 juli 2010 om 13:41.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:41   #46
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Op grond van wat er in het artikel staat, is er geen sprake van racisme. Zo simpel is dat gewoon. Had hij zaken als "vuile zwarte" of iets dergelijks geroepen, dan was het een ander verhaal geweest, en was er inderdaad sprake van racisme geweest.
Da's jouw kwalificiatie, niet de mijne; Ik vind dat racisme. Hij riep dat niet omdat zijn kassaticket van de Lidl niet klopte. Hij riep dat omdat hij een racist is.


[QUOTE Ze is NIET onder een bus gegooid, maar bijna (dus niet helemaal) onder een bus geduwd. Dat is nogal een verschil zeg. [/quote] Klopt, maar daar gaat de discussie niet over. Zie mijn reactie op Cdude. De kwalificatie van zijn daden (duwen, bijna onder bus, ...) staat los van zijn beweegredenen

Citaat:
En dat mensen die onenigheid met elkaar hebben, elkaar nogal eens een duw geven, is een bekend feit. Dat is des mensen. Helaas. Maar racistisch is dat beslist niet. Ook al is die vrouw zwart en die kerel blank. Het is zelfs geen racisme ook al heeft hij vlak van tevoren tijdens die onenigheid geroepen dat het zijn land is en dat hij er geboren en getogen is.
Jawel, dat is wel racisme. Zijn uitspraak en zijn daden zijn aan elkaar gelinkt. Nogmaals.

Citaat:
Het hele verhaal doet me nog het meest aan een ordinaire burenruzie denken, die heibel hebben over bijvoorbeeld een boom die te dicht op de erfafscheiding staat of zo. Er vallen wat woorden over en weer gevolgd door klappen. Woorden waarbij buurman 1 roept dat hij er het eerst woonde en opgegroeid is in dat huis, en dat hij bijgevolg in zijn recht staat om die boom daar te hebben, terwijl buurman 2 vorig jaar pas naast hem is komen wonen en blijkbaar problemen heeft met die boom of zo. Daarna vallen er wat klappen, de politie wordt erbij gehaald en de agressieve buurman die er het eerst woonde, krijgt uiteindelijk een veroordeling voor geweld. Maar niet voor racisme omdat hij gezegd heeft dat het zijn tuin was en dat hij er geboren en getogen is.

Dit is een soortgelijk geval, met het enige verschil dat de ene nu een zwarte is. En dat de ander bijgevolg uit racisme handelde. De wereld op zijn kop.
Een van de pot gerukte vergelijking, dat noem ik dit. De man wist niet dat de vrouw Angolees was, louter dat ze zwart was. Op basis daarvan zijn uitspraak. Daar kon evengoed mijn vrouw hebben gestaan. 100 % Vlaams, 100 % zwart. En dit is 100 % HAAR land.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:44   #47
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
²...

Er staat ook nergens wat de oorzaak van het dispuut was.
Mijn zeldzame "aanvaringen" met de de donkere vrouwelijke medemens, zijn er van véél lawaai en opzienbarende arrogantie.
Ah bon. En op basis van je 'zeldzame' aanvaringen vorm je je mening over het gebeurde? Dat noem ik pas opzienbarende arrogantie.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:44   #48
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Bussen rijden wel eens meer in de buurt van een halte.
Iemand een duw geven op een halte is daarom niet per definitie iemand bijna onder de bus duwen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:45   #49
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ah bon. En op basis van je 'zeldzame' aanvaringen vorm je je mening over het gebeurde? Dat noem ik pas opzienbarende arrogantie.
Beter lezen.
Ik stel een vraag != mening vormen.

Jij vormt een mening over het gebeurde op basis van een HLN artikel, spot the difference

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 juli 2010 om 13:46.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:45   #50
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Hoe dan ook , wat die man deed is totaal fout en daar werd hij terecht voor gestraft!
Je blijft van vrouwen af, en al zeker van een vrouw die zwanger is!
Sus, iemand die begint te roepen dat het zijn land is enz...denk je dan niet dat de kans groot is dat die rechter gelijk had en die man gewoon een racist is ?Ik denk van wel !
Want daarmee zeg je toch ook" ik hoor hier thuis en jij niet!" en waarom zou dit zijn, toch omdat die mevrouw een zwarte huidskleur heeft?
Toch nog één bedenking, wanneer er een discussie is over blonde meisjes die hun haren donker verven omdat ze net zoals deze mevrouw beledigd worden en lastig gevallen horen we een aantal forummers niet, of enkel om het zwijgen op te leggen, dat lijkt me toch twee maten en gewichten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:46   #51
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Beter lezen.
Ik stel een vraag != mening vormen.
Ah bon. Effe herlezen dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
²...

Er staat ook nergens wat de oorzaak van het dispuut was.
Mijn zeldzame "aanvaringen" met de de donkere vrouwelijke medemens, zijn er van véél lawaai en opzienbarende arrogantie.

Over welke vraag had je het?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:47   #52
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Bussen rijden wel eens meer in de buurt van een halte.
Iemand een duw geven op een halte is daarom niet per definitie iemand bijna onder de bus duwen.
Zucht.

Straks moeten we die vent nog een prijs geven.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:54   #53
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ah bon. Effe herlezen dan.
Over welke vraag had je het?
Niet alle vragen hebben een vraagteken aan hun einde
Citaat:
Er staat ook nergens wat de oorzaak van het dispuut was.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:56   #54
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe dan ook , wat die man deed is totaal fout en daar werd hij terecht voor gestraft!
Je blijft van vrouwen af, en al zeker van een vrouw die zwanger is!
Sus, iemand die begint te roepen dat het zijn land is enz...denk je dan niet dat de kans groot is dat die rechter gelijk had en die man gewoon een racist is ?Ik denk van wel !
Want daarmee zeg je toch ook" ik hoor hier thuis en jij niet!" en waarom zou dit zijn, toch omdat die mevrouw een zwarte huidskleur heeft?
Toch nog één bedenking, wanneer er een discussie is over blonde meisjes die hun haren donker verven omdat ze net zoals deze mevrouw beledigd worden en lastig gevallen horen we een aantal forummers niet, of enkel om het zwijgen op te leggen, dat lijkt me toch twee maten en gewichten!
Neen, ik denk niet dat die rechter gelijk had. Die man claimde door te stellen dat het zijn land was en dat hij er geboren en getogen is, enkel -terecht of onterecht, dat doet verder niet terzake- dat hij ergens het eeste recht op meende te hebben (een plaatsje in de rij voor de bus wellicht?). Zie verder mijn opmerking over die burenruzie in post #43 in deze draad.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:59   #55
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Da's jouw kwalificiatie, niet de mijne; Ik vind dat racisme. Hij riep dat niet omdat zijn kassaticket van de Lidl niet klopte. Hij riep dat omdat hij een racist is.


Klopt, maar daar gaat de discussie niet over. Zie mijn reactie op Cdude. De kwalificatie van zijn daden (duwen, bijna onder bus, ...) staat los van zijn beweegredenen

Jawel, dat is wel racisme. Zijn uitspraak en zijn daden zijn aan elkaar gelinkt. Nogmaals.



Een van de pot gerukte vergelijking, dat noem ik dit. De man wist niet dat de vrouw Angolees was, louter dat ze zwart was. Op basis daarvan zijn uitspraak. Daar kon evengoed mijn vrouw hebben gestaan. 100 % Vlaams, 100 % zwart. En dit is 100 % HAAR land.
En hiermee komt de aap dus uit de mouw. U bekijkt de zaken niet vanuit een objectief oogpunt, maar vanuit een emotioneel omdat u zelf met een zwarte vrouw getrouwd bent.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 14:01   #56
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ze is NIET onder een bus gegooid, maar bijna (dus niet helemaal) onder een bus geduwd. Dat is nogal een verschil zeg.
En dat mensen die onenigheid met elkaar hebben, elkaar nogal eens een duw geven, is een bekend feit. Dat is des mensen.
DUS :
een hoogzwangere vrouw (zwart of niet) B IJ N A onder een bus duwen... "is des mensen".

nee, dat is HOEGENAAMD niet des mensen; dat is des beesten. en dan nog.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 juli 2010 om 14:03.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 14:01   #57
Vuvu Zela
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Bussen rijden wel eens meer in de buurt van een halte.
Iemand een duw geven op een halte is daarom niet per definitie iemand bijna onder de bus duwen.
Misschien is in dat andere topic (je weet wel welk) dat Frans meisje gewoon tegen de hand van die neger gelopen?

En zo is alle opgelost..... niks geen racisme/arrogantie/wandaad!

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 12 juli 2010 om 14:05.
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 14:06   #58
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Misschien is in dat andere topic (je weet wel welk) dat Frans meisje gewoon tegen de hand van die neger gelopen?

En zo is alle opgelost..... niks geen racisme/arrogantie/wandaad!
Tuurlijk wel een wandaad maar je "kiest " meestal niet de plaats waar je ruzie hebt, toch ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 14:09   #59
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En hiermee komt de aap dus uit de mouw. U bekijkt de zaken niet vanuit een objectief oogpunt, maar vanuit een emotioneel omdat u zelf met een zwarte vrouw getrouwd bent.
Euh, neen. Voorwaardelijke wijs vergeten.

(edit)/ Mijn punt = die vent is louter op het uiterlijk (zwart) afgegaan.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.

Laatst gewijzigd door backfire : 12 juli 2010 om 14:15.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 14:11   #60
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Niet alle vragen hebben een vraagteken aan hun einde
LOL!!! 't Wordt alsmaar beter!
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be