Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2010, 19:17   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Leuk!

Het mag ook al eens leuk zijn.

Liet ik net mijn poes even buiten, sprongen daar drie witte schimmen ineens vanachter mijn deur! ik verschoot zo erg dat ik hun trick and treat liedje niet heb gehoord, maar ik weet wel dat ze iets in die aard deden;

Ikke: och ja het is Halloween! ik heb snoep!

ze komen dichterbij: drie Marokkaanse kindjes: grote zus met twee broertjes!

Ze hebben héél mijn pot zuurtjes gekregen! D�*t zijn de migranten die we kunnen gebruiken! Ze komen Halloween zingen! ze passen zich dus aan.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:25   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het mag ook al eens leuk zijn.

Liet ik net mijn poes even buiten, sprongen daar drie witte schimmen ineens vanachter mijn deur! ik verschoot zo erg dat ik hun trick and treat liedje niet heb gehoord, maar ik weet wel dat ze iets in die aard deden;

Ikke: och ja het is Halloween! ik heb snoep!

ze komen dichterbij: drie Marokkaanse kindjes: grote zus met twee broertjes!

Ze hebben héél mijn pot zuurtjes gekregen! D�*t zijn de migranten die we kunnen gebruiken! Ze komen Halloween zingen! ze passen zich dus aan.
Sinds wanneer maakt Halloween deel uit van onze cultuur? Zitten we hier in Amerika of zo?

Maar goed, ze kunnen maar goed zijn met hun pot zuurtjes.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:30   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Sinds wanneer maakt Halloween deel uit van onze cultuur? Zitten we hier in Amerika of zo?

Maar goed, ze kunnen maar goed zijn met hun pot zuurtjes.
Halloween is net als het Amerikaanse Santa Claus (sinterklaas) een afgeleide van de EUROPESE KELTISCHE FEESTEN.

Op de avond van 31 oktober kwamen namelijk de geesten van de overledenen rondspoken en moesten de bewoners alles afsluiten zodat ze niet zouden binnenkomen.
Vandaar ook het vroegere gebruik om uitgeholde suikerbieten aan bomen en deuren te hangen op die nacht (gebruik dat door de settlers in Amerika werd meegenomen, maar bij gebrek aan suikerbieten gebruikten ze de pompoenen).
Zelf heb ik als kind nog suikerbieten uitgehold en met grote nagels in de bomen geklopt waarna er een kaarske in werd gezet dat heel de nacht bleef branden (jaren 1964/1965 zelfs nog).

Dat het gebruik hier was uitgestorven (de kerk heeft die feestdag net zoals alle andere ook netjes ingepalmd en er allerHEILIGEN van gemaakt, maar omdat dit niet echt hielp was daags nadien nog altijd allerZIELEN, waarbij we onze eigen doden herdenken). Tegenwoordig herdenkt men weerom nog enkel onze eigen doden op 1 november en moet er niet gewacht worden tot de heiligen herdacht waren.

maar het is dus een oud Europees gebruik Steve_M, do not worry!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:34   #4
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Toch frappant hoe de Engelse naam 'Halloween' niet vertaalbaar blijkt naar het Nederlands. Het is wel degelijk import doordat kinderen (en tieners) zien dat in hun Amerikaanse feuilletons een feestdag voorkomt die sinds kort hier 'nog onbekend' was. Spijtig dat commercie er platter op wordt.

Ook die 'Kerstman', een excuus om onze Sinterklaas tweemaal op bezoek te laten komen. Trouwens, die Kerstman speelde nooit een rol in mijn kindertijd. Sinterklaas is de echte, zelfs al tijdens onze kinderjaren.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 oktober 2010 om 19:41.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:37   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Halloween is net als het Amerikaanse Santa Claus (sinterklaas) een afgeleide van de EUROPESE KELTISCHE FEESTEN.

Op de avond van 31 oktober kwamen namelijk de geesten van de overledenen rondspoken en moesten de bewoners alles afsluiten zodat ze niet zouden binnenkomen.
Vandaar ook het vroegere gebruik om uitgeholde suikerbieten aan bomen en deuren te hangen op die nacht (gebruik dat door de settlers in Amerika werd meegenomen, maar bij gebrek aan suikerbieten gebruikten ze de pompoenen).
Zelf heb ik als kind nog suikerbieten uitgehold en met grote nagels in de bomen geklopt waarna er een kaarske in werd gezet dat heel de nacht bleef branden (jaren 1964/1965 zelfs nog).

Dat het gebruik hier was uitgestorven (de kerk heeft die feestdag net zoals alle andere ook netjes ingepalmd en er allerHEILIGEN van gemaakt, maar omdat dit niet echt hielp was daags nadien nog altijd allerZIELEN, waarbij we onze eigen doden herdenken). Tegenwoordig herdenkt men weerom nog enkel onze eigen doden op 1 november en moet er niet gewacht worden tot de heiligen herdacht waren.

maar het is dus een oud Europees gebruik Steve_M, do not worry!
Kom kom, onze huidige trick-or-treaters vieren niets van dit alles, maar hebben het gebruik opgepikt uit Amerikaanse films en reeksen. Handige verkopers hebben daar dan op ingespeeld, net zoals gebeurd is met Valentijn. Pas op, mij niet gelaten, hoor.

Dat van die uitgeholde suikerbieten wist ik dan weer niet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:38   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Toch frappant hoe de Engelse naam 'Halloween' niet vertaalbaar blijkt naar het Nederlands. Het is wel degelijk import doordat kinderen (en tieners) zien dat in hun Amerikaanse feuilletons een feestdag voorkomt die sinds kort hier 'nog onbekend' was. Spijtig dat commercie er platter op wordt.
Waarom? Het gebruik om met allerheiligen naar het kerkhof te gaan is toch steeds gebleven? enkel het suikerbietengedoe (pompoenengedoe) was uitgestorven. het trick or treat gedeelte kan ik me niet herinneren.

Citaat:
De naam "Halloween" is afgeleid van Hallow-e'en, ofwel All Hallows Eve (Allerheiligenavond), de avond voor Allerheiligen, 1 november. In de Iers-Keltische kalender begon het jaar op 1 november, dus 31 oktober was oudejaarsavond. De oogst was binnen, het zaaigoed voor het volgende jaar lag klaar en dus was er even tijd voor een vrije dag, het Keltische nieuwjaar of Samhain (uitspraak Saun, het Ierse woord voor de maand november).

Samhain was ook nog om een andere reden zeer bijzonder. De Kelten geloofden namelijk dat op die dag de geesten van alle gestorvenen van het afgelopen jaar terug kwamen om te proberen een levend lichaam in bezit te nemen voor het komende jaar.

In Groot-Brittannië werd Halloween vooral door de Kelten gevierd. De geesten die uit dode mensen op zouden rijzen, werden aangetrokken door voedsel voor hen neer te leggen voor de deuren. Om echter de boze geesten af te weren droegen de Kelten maskers. Toen de Romeinen de Britse eilanden binnenvielen, vermengden ze de Keltische traditie met hun eigen tradities, die eind oktober natuurlijk de viering van de oogst betroffen, en ook het eren van de doden.

In de negende eeuw van de huidige tijdrekening steekt een Europees christelijk gebruik de zee over en vermengt zich met het Halloweenfeest. Op Allerzielen - 2 november - gingen in lompen gehulde christenen in de dorpen rond en bedelden zielencake (brood met krenten). Voor elk brood beloofden ze een gebed te zeggen voor de dode verwanten van de schenker, om op die manier zijn bevrijding uit de tijdelijke straffen van het vagevuur te versnellen en zodoende zijn opname in de hemel te bespoedigen. Het "Trick or Treat" spelletje vindt wellicht daar zijn oorsprong.
Ik kan het echt wel apprecieren dat die marokkaanse kinderen meedoen met dit ritueel. Teken van integratie.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 19:41.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:40   #7
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom?
Begrijp me niet verkeerd. Het is alleen jammer dat tussen al die feestdagen die we hebben, er één is die een Engelse naam heeft behouden. Zo blijft het duidelijk een vreemde eend in de bijt. Weinig creativiteit, weinig fantasie.

Dáár doelde ik op. Ze hebben de dag niet goed geïntegreerd in onze kalender.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 oktober 2010 om 19:41.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:40   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Anderzijds moet ik zeggen dat ik elk jaar verschillende Marokkaanse (meer dan Vlaamse) kindjes aan de deur krijg die driekoningen komen zingen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:42   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd. Het is alleen jammer dat tussen al die feestdagen die we hebben, er één is die een Engelse naam heeft behouden. Zo blijft het duidelijk een vreemde eend in de bijt. Weinig creativiteit, weinig fantasie.

Dáár doelde ik op. Ze hebben de dag niet goed geïntegreerd in onze kalender.
Noem het dan "hallow-e'en" = aller heiligen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:44   #10
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ben je zeker dat ze willen aanpassen ?
Het spelletje noemt trick or threath. Dus het is iets geven of ze komen u pesten.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:48   #11
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het mag ook al eens leuk zijn.

Liet ik net mijn poes even buiten, sprongen daar drie witte schimmen ineens vanachter mijn deur! ik verschoot zo erg dat ik hun trick and treat liedje niet heb gehoord, maar ik weet wel dat ze iets in die aard deden;

Ikke: och ja het is Halloween! ik heb snoep!

ze komen dichterbij: drie Marokkaanse kindjes: grote zus met twee broertjes!

Ze hebben héél mijn pot zuurtjes gekregen! D�*t zijn de migranten die we kunnen gebruiken! Ze komen Halloween zingen! ze passen zich dus aan.
Leuk! Bij ons leeft Halloween niet
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:48   #12
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Sinds wanneer maakt Halloween deel uit van onze cultuur? Zitten we hier in Amerika of zo?

Maar goed, ze kunnen maar goed zijn met hun pot zuurtjes.
Halloween mag dan al 'amerikaans' zijn, het is een leuke bedoening, so why not?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:51   #13
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ben je zeker dat ze willen aanpassen ?
Het spelletje noemt trick or threath. Dus het is iets geven of ze komen u pesten.
...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:53   #14
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Halloween verbieden.

Kinderen verjagen met politie te paard.

Pompoenen in bewaring nemen bij het gerecht.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:55   #15
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

In huidige vorm Amerikaans, maar met Keltische wortels. Trouwens, Sinterklaas heeft eerder Germaanse wortels net als die 'Kerstboom' ('Joelboom'). Zelfs Zwarte Piet stamt van een Germaanse traditie (moet Wodan voorstellen).
Er bestaan ook varianten van onze 'Zwarte Piet' die er iets minder sympathiek uitzien (nu ja, de oude Zwarte Piet ontvoerde ook de stoute kinderen naar Spanje om te gaan werken en fungeerde dus als kinderschrik), zo heb je le Père Fouettard in Noord-Frankrijk (misschien ook in Wallonië) en Krampus in de Duitstalige (Zwitserse en Oostenrijke) Alpen.

Père Fouettard:


Krampus de Demoon:


Het zijn heidense volkstradities die de Kerk nooit heeft kunnen uitbannen.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 oktober 2010 om 19:56.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 19:59   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
In huidige vorm Amerikaans, maar met Keltische wortels. Trouwens, Sinterklaas heeft eerder Germaanse wortels net als die 'Kerstboom' ('Joelboom'). Zelfs Zwarte Piet stamt van een Germaanse traditie (moet Wodan voorstellen).
Er bestaan ook varianten van onze 'Zwarte Piet' die er iets minder sympathiek uitzien (nu ja, de oude Zwarte Piet ontvoerde ook de stoute kinderen naar Spanje om te gaan werken en fungeerde dus als kinderschrik), zo heb je le Père Fouettard in Noord-Frankrijk (misschien ook in Wallonië) en Krampus in de Duitstalige (Zwitserse en Oostenrijke) Alpen.

Père Fouettard:


Krampus de Demoon:


Het zijn heidense volkstradities die de Kerk nooit heeft kunnen uitbannen.
Yeps! en daarom ben ik zo boos dat ze van 'onze échte zwarte piet' ineens een afrikaans slaafje willen maken, dat dan persé niet meer zwart maar dan regenboogkleurig moet zijn.

Het g�*�*t verdomme niet over een afrikaans slaafje achterlijke linkschmenschen! het gaat over een donker vieze kwade pestgod! Alleen is de Sint (Wodan) de baas over hem en kan dié hem op zijn plaats zetten, de domme pestgod.

Afrikaans slaafje! my ass!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 20:04   #17
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Yeps! en daarom ben ik zo boos dat ze van 'onze échte zwarte piet' ineens een afrikaans slaafje willen maken, dat dan persé niet meer zwart maar dan regenboogkleurig moet zijn.

Het g�*�*t verdomme niet over een afrikaans slaafje achterlijke linkschmenschen! het gaat over een donker vieze kwade pestgod! Alleen is de Sint (Wodan) de baas over hem en kan dié hem op zijn plaats zetten, de domme pestgod.

Afrikaans slaafje! my ass!
Hij was oorspronkelijk een pestgod, maar in moderne vorm voorgesteld door een Afrikaanse slaaf. Maar goed, dat maakt niet uit, geen kind die in Zwarte Piet nog een slaaf ziet nu (we zitten niet meer in de 19de eeuw). Hij is wel de knecht van de Sint, maar goed, die politiek correcte hetse kan voor mij ook de rug op hoor ! Het is ook dankzij de televisie dat hij van kinderschrik naar kindervriend evolueerde en dat hij minstens evenveel gerespecteerd wordt als de Sint zelf.

Trouwens, die linkiewinkiedoedels die hem willen afschaffen betreffen vaak geshockeerde Angelsaksen. Dáárnaar gaan we niet luisteren, hoop ik ?
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 oktober 2010 om 20:22.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 20:08   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Dáárnaar gaan we niet luisteren, hoop ik ?
tuurlijk nie!
ze kunnen gewoon niet verdragen dat zwarte piet zo dom is!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 20:18   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Sinds wanneer maakt Halloween deel uit van onze cultuur? Zitten we hier in Amerika of zo?

Maar goed, ze kunnen maar goed zijn met hun pot zuurtjes.
Waar komen de Amerikanen en hun cultuur oorspronkelijk vandaan denkt ge?
Bij mijn weten werd Halloween hier altijd al gevierd.
Wij gebruikten wel uitgeholde rapen of bieten in plaats van pompoenen.
Het commercialiseren kunt ge wel op hun rekening schrijven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 20:23   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar komen de Amerikanen en hun cultuur oorspronkelijk vandaan denkt ge?
Bij mijn weten werd Halloween hier altijd al gevierd.
Wij gebruikten wel uitgeholde rapen of bieten in plaats van pompoenen.
Het commercialiseren kunt ge wel op hun rekening schrijven.
blij dat er nog iemand weet van die rapen en bieten! spijtig dat ge er niet meer aan geraakt hé. Ik zou het met plezier terug invoeren (ik ben in staat om bieten te kweken als ik er ooit in slaag om een kleinkind te laten produceren, sommige opvoedkundige voorbehoedslessen hebben heel veel succes gehad hier).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be