Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2021, 19:11   #561
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, echt dit is dan waarop u zich baseert?
Vaccins worden niet door één "true creator" gemaakt maar door wetenschappers die samenwerken in laboratoria, wat voor corona betreft, zelfs wereldwijd op hetzelfde moment en nergens wordt beweerd dat ook maar iets te maken heeft met stamcellen uit materiaal afkomstig uit abortussen.
U doet dus beweringen die nergens op slaan met schimmige info op het internet als basis.

Bij u is echt alles goed om abortus voor te stellen als " het werk van de duivel".
Het gaat erom dat ze voor vaccins veelal het virus eerst incuberen in de stamcel van een geaborteerd kind. Daarin ben ik als mens toch vrij dat te negeren? Ik ben toch gemachtigd iedere vorm van behandeling te weigeren mag ik hopen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 20:09   #562
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het gaat erom dat ze voor vaccins veelal het virus eerst incuberen in de stamcel van een geaborteerd kind. Daarin ben ik als mens toch vrij dat te negeren? Ik ben toch gemachtigd iedere vorm van behandeling te weigeren mag ik hopen?
Natuurlijk. En als u besmettelijk bent staat het u ook vrij om met een rateltje rond te lopen en u te vestigen in Molokai onder toezicht van de betachterkleinzoon van Pater Damiaan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 12:11   #563
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja. Maar jij kan doden niet als argument gebruiken omdat je mensen al van in de baarmoeder wilt doden.
En nu gaat u dus te ver.
Het is niet omdat u abortus als moord wilt beschouwen, dat u anderen van moord kunt beschuldigen omdat ze een andere mening hebben over abortus.
Welke argumenten ik wel of niet kan gebruiken hangen dus niet van uw oordeel af.

Wat me bovendien stoort is de manier waarop u uw " mening" probeert op te dringen.
Binnen de huidige situatie heeft iedereen vrijheid, niemand mag je verplichten tot abortus maar evenmin mag niemand dit verbieden.
Waarom wilt u met uw" mening" anderen belemmeren in die vrijheid?
Wie bent u om te oordelen over vrouwen die wel gebruik maken van de mogelijkheid tot abortus?
U moet uw grenzen kennen, en u wilt raken aan de vrijheid van wie uw opvattingen niet wil delen, wat dus staat voor een vorm van dictatuur.
De wereld bestaat niet louter uit mensen die religie als uitgangspunt nemen, maar is gebaseerd op rede, niet op " geloof".

Stop dus met dat op te dringen, niemand verbiedt uw zelfgekozen beperkingen omwille van welke overtuiging ook maar ijveren dat de wereld dit deelt?
Dat is vervelend en storend in discussies.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 12:12   #564
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Natuurlijk. En als u besmettelijk bent staat het u ook vrij om met een rateltje rond te lopen en u te vestigen in Molokai onder toezicht van de betachterkleinzoon van Pater Damiaan.
Misschien niet eens zo'n slecht idee!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 12:29   #565
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En nu gaat u dus te ver.
Het is niet omdat u abortus als moord wilt beschouwen, dat u anderen van moord kunt beschuldigen omdat ze een andere mening hebben over abortus.
Welke argumenten ik wel of niet kan gebruiken hangen dus niet van uw oordeel af.

Wat me bovendien stoort is de manier waarop u uw " mening" probeert op te dringen.
Binnen de huidige situatie heeft iedereen vrijheid, niemand mag je verplichten tot abortus maar evenmin mag niemand dit verbieden.
Waarom wilt u met uw" mening" anderen belemmeren in die vrijheid?
Wie bent u om te oordelen over vrouwen die wel gebruik maken van de mogelijkheid tot abortus?
U moet uw grenzen kennen, en u wilt raken aan de vrijheid van wie uw opvattingen niet wil delen, wat dus staat voor een vorm van dictatuur.
De wereld bestaat niet louter uit mensen die religie als uitgangspunt nemen, maar is gebaseerd op rede, niet op " geloof".

Stop dus met dat op te dringen, niemand verbiedt uw zelfgekozen beperkingen omwille van welke overtuiging ook maar ijveren dat de wereld dit deelt?
Dat is vervelend en storend in discussies.
Ik dring nergens mijn mening op. Ik verdedig ze en onderbouwde deze met bronnen die je bewust negeerde.
Ik zei niet dat u voor moord bent, maar het doden van baby's. Corona doodt ook. Als u 50 miljoen onschuldige doden per jaar kan weg relativeren, dwing mijn naasten en mij dan geen vaccinatiebeleid op.

Ik moet just niets.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 januari 2021 om 12:31. Reden: dt
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 12:34   #566
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik dring nergens mijn mening op. Ik verdedig ze en onderbouwde deze met bronnen die je bewust negeerde.
Ik zei niet dat u voor moord bent, maar het doden van baby's. Corona doodt ook. Als u 50 miljoen onschuldige doden per jaar kan weg relativeren, dwing mijn naasten en mij dan geen vaccinatiebeleid op.

Ik moet just niets.

een foetus is geen baby.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 12:39   #567
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een foetus is geen baby.
Zegt wie? Ik vroeg al naar de wetenschap daarover, maar toen viel het stil.
Een baby van 9 maand in de baarmoeder noemen ze ook nog een foetus.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 12:41   #568
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Baby of zuigeling is een aanduiding voor de jongste kinderen. Men spreekt over een baby totdat het kind peuter wordt genoemd. Vaak wordt ook een foetus of ongeboren kind, dus nog in de baarmoeder, een baby of buikbaby genoemd
Unquote https://www.encyclo.nl/begrip/baby
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:19   #569
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Die babymoord gaat dezelfde weg op als de euthanasie? voor de baby altijd een paar weken later en voor de zieke een paar redenen vroeger.... *
Heel in het begin was dat bij onmenselijk en ongeneeslijk lijden...
Waar babymoord kan voorkomen worden met één of meerdere van de tientallen beschikbare anti-conceptionele middelen ,bestaat er voor euthanasie Sedatie. De persoon wordt in een diepe slaap gehouden tot zijn lichtje vanzelf uitgaat. Dat kan van enkele dagen tot enkele maanden duren.
Blijkbaar kunnen de erfgenamen daar niet meer op wachten en hebben ze liever dat die persoon doodgespoten word.
In het begin dus wegens ondraaglijk lijden en later wegens een tiental andere redenen , tot "ik heb er geen goesting meer in " toe.
Feit is dat de grens van wat moreel kan altijd maar lager gelegd word en wordt , wat in feite moord is, met een ander benaming acceptabel....
Ik blijf bij :"GE ZULT NIET DODEN", en bij mij heeft dat niets met een godsdienst te maken.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:24   #570
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Die babymoord gaat dezelfde weg op als de euthanasie? voor de baby altijd een paar weken later en voor de zieke een paar redenen vroeger.... *
Heel in het begin was dat bij onmenselijk en ongeneeslijk lijden...
Waar babymoord kan voorkomen worden met één of meerdere van de tientallen beschikbare anti-conceptionele middelen ,bestaat er voor euthanasie Sedatie. De persoon wordt in een diepe slaap gehouden tot zijn lichtje vanzelf uitgaat. Dat kan van enkele dagen tot enkele maanden duren.
Blijkbaar kunnen de erfgenamen daar niet meer op wachten en hebben ze liever dat die persoon doodgespoten word.
In het begin dus wegens ondraaglijk lijden en later wegens een tiental andere redenen , tot "ik heb er geen goesting meer in " toe.
Feit is dat de grens van wat moreel kan altijd maar lager gelegd word en wordt , wat in feite moord is, met een ander benaming acceptabel....
Ik blijf bij :"GE ZULT NIET DODEN", en bij mij heeft dat niets met een godsdienst te maken.
Noem het maar gerust genocide/infanticide.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:26   #571
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik blijf bij :"GE ZULT NIET DODEN", en bij mij heeft dat niets met een godsdienst te maken.
Dus u bent vegetarier?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:27   #572
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Noem het maar gerust genocide/infanticide.
Jazeker. En al die zwangere tienermeisjes die abortus laten plegen zijn kampbewaaksters uit Dachau. Moet er nog emo zijn?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:36   #573
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus u bent vegetarier?
Wat heeft dat te maken met babymoord???? Eet gij baby's?????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:40   #574
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jazeker. En al die zwangere tienermeisjes die abortus laten plegen zijn kampbewaaksters uit Dachau. Moet er nog emo zijn?
Tienermeisjes moeten geen abortussen plegen, ze moeten één van de tientallen voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Geloof je echt dat een meisje of vrouw die haar baby vermoord heeft daar later geen psychische gevolgen gaat van hebben??? Praat eens met psychiaters , die zullen u iets anders vertellen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:43   #575
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met babymoord???? Eet gij baby's?????
Het gaat om leven. Dierenlevens zijn ook levens. Of bent u een soortist?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:46   #576
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Tienermeisjes moeten geen abortussen plegen, ze moeten één van de tientallen voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Geloof je echt dat een meisje of vrouw die haar baby vermoord heeft daar later geen psychische gevolgen gaat van hebben??? Praat eens met psychiaters , die zullen u iets anders vertellen.
Ja, iedereen moet van alles. Maar in het echte leven blijken voorbehoedsmiddelen soms niet te werken. Of belooft de toekomstige papa eerst dat hij voor het kindje zal zorgen maar trekt dan zijne kak terug in.

Maar blijft u wild met dat beschuldigende vingertje staan zwaaien. Wie weet houdt het de strontvliegen op een afstand.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 02:22   #577
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, iedereen moet van alles. Maar in het echte leven blijken voorbehoedsmiddelen soms niet te werken. Of belooft de toekomstige papa eerst dat hij voor het kindje zal zorgen maar trekt dan zijne kak terug in.

Maar blijft u wild met dat beschuldigende vingertje staan zwaaien. Wie weet houdt het de strontvliegen op een afstand.
Geloof jij nu echt dat 50 miljoen vrouwen wereldwijd een abortus plegen omdat hun voorbehoedsmiddelen niet werkte? Overgrote meerderheid berust op pure lompigheid. Als je dan nog na 12 weken naar buitenland moet om de termijn hier te omzeilen is het eens zo lomp.

Wij doen het hier al bijna een decennium zonder pil en vaak zonder condoom. Geen ongewenste zwangerschappen. Ovulatie testen. Zelfs tieners weten hoe je zwanger kan worden, maar nemen vaker de pil. Ze geraken gratis en anoniem aan een morning after pill.

Het is beter dat we alleenstaande moeders meer bijstand geven en adoptie laten primeren. Veel koppels hebben een kinderwens, maar moeten zich door een procedure van jaren worstelen, terwijl hier 55 abortussen per dag gebeuren. In Amerika zijn er in vele staten complete opvang voor alleenstaande zwangere vrouwen die een hele scholing krijgen. Maar hier investeert de politiek liever in zichzelf dan haar bevolking.

Niemand van die “pro choicers” kan nog over mensenrechten praten als ze het al genadeloos in stukken laten rukken in de baarmoeder.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 januari 2021 om 02:38.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 09:16   #578
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met babymoord???? Eet gij baby's?????
U had het niet over moord, u had het over 'doden'.

Het slachten van een dier is toch 'doden', niet?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 10:14   #579
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geloof jij nu echt dat 50 miljoen vrouwen wereldwijd een abortus plegen omdat hun voorbehoedsmiddelen niet werkte? Overgrote meerderheid berust op pure lompigheid. Als je dan nog na 12 weken naar buitenland moet om de termijn hier te omzeilen is het eens zo lomp.
Ik weiger idd mee te gaan in uw sexistische en haatdragende nonsens gebaseerd op een instructieboekje waaruit we zogezegd leren om elkander lief te hebben. Lief te hebben mijn reet. Vingerwijzen, haatzaaierij, uitsluiting, een holier than ythou-attitude. Je mag het hebben jong.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 januari 2021 om 10:14.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 10:21   #580
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Tienermeisjes moeten geen abortussen plegen, ze moeten één van de tientallen voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Geloof je echt dat een meisje of vrouw die haar baby vermoord heeft daar later geen psychische gevolgen gaat van hebben??? Praat eens met psychiaters , die zullen u iets anders vertellen.
Stop met incorrecte terminologie te gebruiken om het allemaal wat emotioneler te doen klinken.

Het is noch moord, noch een baby.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 januari 2021 om 10:21.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be